چاپ روی شیشه عطر

چاپ روی شیشه عطر

زمان تخمینی مطالعه: 6 دقیقه

چاپ روی شیشه عطر یکی از پرطرفدارترین خدمات چاپ مستقیم روی اجسام است. در این روش به‌ وسیله چاپگر فلت بد می‌توانید اسم برند یا طرح دلخواه تان را روی بطری عطر چاپ کنید. برای اینکه هر چه بهتر با این نوع روش چاپی آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم ادامه مطلب را از دست ندهید. زیرا ما در این مطلب قصد داریم درباره چاپ روی شیشه عطر و ادکلن اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.

چاپ روی شیشه عطر چگونه انجام می‌شود؟

یکی از جدیدترین تولیدات دکوراتیو چاپ فلت بد یا چاپ مستقیم اجسام، چاپ روی شیشه عطر است. امکان چاپ طرح‌ها و تصاویر دلخواه بر روی شیشه عطر و ادکلن با شکل تخت، تنها با استفاده از جوهرهای مرغوب و باکیفیت امکان‌پذیر می‌باشد. درج برند و اطلاعات دلخواه بر روی بطری‌های عطر، علاوه بر جذابیت محصول باعث تحریک بیشتر مخاطبین هنگام انتخاب و خرید عطر و ادکلن می‌شود. چاپ مستقیم روی شیشه ادکلن و عطر کاملاً به دستگاه‌های چاپ دیجیتال بستگی دارد.

هر چقدر چاپگر فلت بد و جوهر یووی با کیفیت‌تر باشد، به همان نسبت مقاومت و ماندگاری شیشه عطر در برابر مواد الکلی بالاتر می‌رود. فرآیند چاپگر یووی بدین صورت است که ابتدا شیشه‌های خام عطر و ادکلن داخل صفحه چاپگر یووی فیکس می‌شود.

سپس یک نازل مطابق فایل طراحی و الگوی گرافیکی که با نرم‌ افزار به رایانه دستگاه منتقل شده با حرکت رفت و برگشتی جوهر UV را مستقیماً بر روی سطح صاف بطری‌های عطر و ادکلن از فاصله مشخص اسپری می‌کند. بنابراین جوهر یووی پخش شده بر روی سطح شیشه عطر، در معرض اشعه ماورا فرابنفش قرار می‌گیرد که همین امر باعث خشک شدن سریع طرح چاپ شده می‌شود.

چاپ روی شیشه ادکلن

کاربردهای چاپ روی شیشه عطر

چاپ مستقیم روی شیشه تنها شامل چاپ روی شیشه‌های عطر و ادکلن نمی‌شود. بلکه صنعت چاپ دیجیتال با استفاده از چاپگرهایی مانند چاپ یووی توانسته روز به‌ روز بر زیبایی شیشه‌های عطر و ادکلن و اجسام شیشه‌ای بیفزاید و جایگاه خود را در حوزه دکوراسیون داخلی پیدا کند.

این روزها چاپ روی شیشه عطر کاربردهای بسیار متنوع و گسترده‌ای دارد و در موارد مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله کاربردهای چاپ روی شیشه می‌توان به مواردی همچون چاپ روی شیشه عطر و ادکلن، چاپ روی تجهیزات خاص پزشکی و چاپ روی ظروف خاص اشاره کرد.

کدام شیشه‌ها برای چاپ مناسب هستند؟

نوع شیشه مورد استفاده در زمان چاپ، بسیار حائز اهمیت است. زیرا شیشه‌های با کیفیت و مناسبی که برای چاپ روی عطر و ادکلن استفاده می‌شوند، باید در برابر ضربه و فرآیندهای حرارتی مقاومت و ماندگاری بالایی داشته‌ باشند. انواع شیشه‌های با سطح صاف و صیقلی و همچنین شیشه‌های سکوریت گزینه بسیار مناسبی برای چاپ روی شیشه‌های عطر و ادکلن هستند.

طرح‌ها و نقش‌های جذابی که توسط چاپگر یووی بر روی انواع شیشه‌های عطر به چاپ می‌رسند، طرفداران زیادی در بین افراد و صاحبان مشاغل پیدا کرده اند. چنانچه مشتریان طرح و نقش خاصی را مد نظر داشته باشند، می‌بایست در ابتدا نسبت به خرید شیشه‌های خام عطر و ادکلن و سپس مراجعه به مراکز چاپ دیجیتال جهت چاپ به صورت مستقیم بر روی شیشه‌های عطر و ادکلن اقدام نمایند.

قیمت چاپ روی شیشه عطر

عوامل متعددی مانند نوع طرح، جنس قطعه، اندازه طرح، تیراژ محصول و… در تعیین قیمت چاپ روی شیشه عطر تأثیر گذار هستند، به همین دلیل نمی‌توان هزینه ثابت و مشخصی را برای آن در نظر گرفت. زیرا هزینه نهایی چاپ روی شیشه ادکلن و عطر هم مانند دیگر متریال‌های چاپ مستقیم، به صورت متر مربع محاسبه و قیمت گذاری می‌شود.

قیمت چاپ روی شیشه عطر با توجه به نوسانات بازار ارز، دائماً در حال تغییر است. هر کدام از عوامل ذکر شده، تأثیر چشمگیری در تعیین قیمت چاپ طرح دلخواه روی شیشه عطر دارند و قیمت نهایی چاپ پس از بررسی‌های صورت گرفته به مشتریان اعلام می‌گردد. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت با استفاده از چاپگر یووی می‌توانید روی هر نوع شیشه عطر و ادکلن طرح مورد نظر خود را ایجاد کنید.

جمع بندی

خب به انتهای این مطلب رسیدیم! امیدواریم این مطلب به‌ تمامی سؤالات شما درباره چاپ روی شیشه عطر پاسخ داده باشد. چاپ طرح‌های زیبا و با کیفیت بر روی شیشه‌های عطر و ادکلن، خود یک سرمایه گذاری بزرگ محسوب‌ می‌شود که به صاحب کسب و کارها در زمینه فروش عطر و ادکلن و همچنین رسیدن به سود در بلند مدت کمک خواهد کرد. بنابراین اگر به دنبال طرح‌های سفارشی و خاصی برای چاپ روی شیشه ادکلن و عطر هستید، می‌توانید مجموعه ما را انتخاب کنید.

سؤالات متداول

مهمترین نکاتی که هنگام چاپ روی شیشه عطر و ادکلن باید به آن توجه کنید؟

توجه به خوانایی چاپ بر روی شیشه‌های عطر
کیفیت چاپ فوق العاده عالی
طول عمر و ماندگاری بسیار بالا جوهرهای چاپ در برابر صدمات و آسیب‌های احتمالی
طراحی جذاب و چشم‌ نواز
تنوع در طرح و نقش چاپ روی شیشه عطر و ادکلن

بهترین روش چاپ روی شیشه ادکلن و عطر چیست؟

روش چاپ فلت بد یا چاپ یووی یکی از بهترین روش‌ها برای چاپ روی شیشه عطر و ادکلن است که برای چاپ انواع طرح و نقش بر روی شیشه‌های صاف و مسطح مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *