انواع سایزهای تخته شاسی برای چاپ مستقیم

سایز تخته شاسی

زمان تخمین زده شده مطالعه: 6 دقیقه

در گذشته افراد عکس‌های شخصی و خانوادگی خود را بر روی کاغذ چاپ می‌کردند و آنها را به ‌عنوان یادگاری در آلبوم‌های عکس نگاه می‌داشتند. اما امروزه با وجود چاپ فلت بد دیگر نیازی به این کار نیست، چون می توانید تصاویر دلخواه خود را روی شاسی چاپ کنید. سایز تخته شاسی تنوع بالایی دارد و با توجه استانداردهای خاصی انتخاب می شود. در این مطلب از چاپ سبحان قصد داریم انواع سایز چاپ تخته شاسی را به شما معرفی کنیم.

سایز تخته شاسی برای چاپ

تخته شاسی چیست؟

تخته شاسی به زبان ساده به ورقه‌هایی از جنس فیبر، ام دی اف (MDF) و تخته سه‌ لا گفته ‌می‌شود که از آن برای چاپ و نگهداری عکس‌های شخصی و خانوادگی، معرفی محصولات صنعتی، مقاصد کاری و تجاری و همچنین تبلیغات استفاده می‌شود.

اگر به ‌دنبال بهترین کیفیت و متریال برای چاپ شاسی چوبی هستید، ورقه‌های از جنس MDF را انتخاب کنید.. زیرا فرآیند چاپ مستقیم، چاپ روی ضخامت‌های متنوع تخته شاسی را به ‌راحتی امکان ‌پذیر کرده است. در صورت تمایل می‌توانید هر تصویری را در هر ابعادی که با دکوراسیون و رنگ فضای منزل یا محل کارتان مطابقت دارد انتخاب کرده و روی انواع سایز تخته شاسی چاپ نمایید.

تخته شاسی به‌ تنهایی یا به ‌عنوان تابلوی دکوراتیو در صنعت دکوراسیون داخلی فضاهای مسکونی و اداری، معرفی محصولات و برند سازمان‌ها و شرکت‌های بازرگانی، تبلیغات برندهای مطرح لباس و مد و نیز اطلاع‌ رسانی در بانک‌ها، مراکز درمانی، داروخانه‌ها، آژانس‌های مسافرتی، آموزشگاه‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها، فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های عکاسی توجه بسیاری از صاحبان مشاغل و گالری‌ داران را به‌ سمت خود جلب کرده است.

سایزهای تخته شاسی

روش‌ های چاپ روی تخته شاسی

روش‌های متنوعی برای چاپ مستقیم روی تخته شاسی وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توانید طرح مورد نظر خود را مستقیماً روی سطوح صاف و مسطح شاسی چوبی چاپ کنید. در ادامه به مهم‌ترین روش‌های چاپ روی تخته شاسی اشاره می‌کنیم:

✔ چاپ فلت بد (چاپ یووی)

یکی از جدیدترین و پرکاربردترین روش‌های چاپ روی تخته شاسی، چاپ فلت بد است که به چاپ مستقیم روی اجسام یا چاپ یووی نیز شهرت دارد. این نوع چاپ مستقیم به ‌دلیل تنوع ابعاد و هم چنین کیفیت عالی در صنعت تبلیغات محیطی و زیباسازی دکوراسیون داخلی رونق زیادی پیدا کرده است. به همین خاطر است که برخی از هنرمندان و صاحبان مؤسسات، تصاویر و طرح‌های مورد نظر خود را بر روی تخته شاسی چاپ می‌کنند تا بتوانند آنها در هر قسمتی که علاقه دارند نصب کنند.

فرآیند چاپ فلتبد بدین صورت است که در ابتدا جوهر روی سطح صاف تخته شاسی پاشیده می‌شود و از آنجایی که جوهرهای یووی با قرار گرفتن در معرض تابش اشعه ماورا فرابنفش سریعاً خشک یا به‌ اصطلاح پخته می‌شوند، جوهر مرطوب امکان پخش شدن پیدا نمی‌کند و در نتیجه جزئیات طرح واضح‌تر و جذاب‌تر به نظر می‌رسند. یکی از ویژگی‌های بسیار مثبت این نوع روش چاپی، پتانسیل بالا آن در ایجاد خلاقیت و نوآوری در تولید آثار هنری بر پایه صنعت چاپ است.

✔ چاپ روی کاغذ عکاسی (کنواس)

چاپ روی کاغذ عکاسی یکی دیگر از روش‌های چاپ مستقیم روی تخته شاسی است که توسط دستگاه‌های چاپ دیجیتال، از جمله دستگاه چاپ پلات صورت ‌می‌گیرد. با استفاده از این نوع روش چاپی می‌توانیم طرح‌ها یا تصاویر مورد نظرمان را به ‌شکل مستقیم روی کاغذهای مخصوص عکاسی چاپ کنیم و از تماشا کردن آن لذت ببریم.

کاغذ کنواس چاپ شده بر روی تخته MDF با لبه رنگ شده یا لبه PVC نصب می‌شود که این موضوع زیبایی تابلو را چندین برابر کرده است. جنس کاغذ عکاسی بسیار انعطاف‌ پذیر و نسبتاً ضخیم بوده و از نظر ظاهری به بوم طبیعی شباهت زیادی دارد.

چاپ تخته شاسی

ابعاد استاندارد تخته شاسی برای چاپ

تخته شاسی دارای سایزهای مختلف و استانداردی برای چاپ است. اما چنانچه خودتان تخته شاسی با ابعاد دلخواه در اختیار دارید می‌توانید آن را به مجموعه ما بسپارید تا طرح مورد نظر و دلخواه شما را چاپ کنیم. تخته شاسی را براساس سایز استاندارد می‌توان به سه دسته کوچک، متوسط و بزرگ طبقه بندی کرد. این‌ گونه ابعاد استاندارد باعث می‌شوند تا هر نوع عکس کوچک و بزرگ به‌ راحتی بر روی شاسی نصب شوند.

انواع سایز تخته شاسی:

✓ سایزهای کوچک و مستطیل شکل تخته شاسی شامل: 10×10، 15×10، 21×15، 30×20، 30×30 و 40×30

✓ سایزهای مربع شکل تخته شاسی شامل: 20×20، 30×30 و 45×45

✓ سایزهای متوسط و مستطیل شکل تخته شاسی شامل: 50×30، 60×30، 70×30، 80×30، 90×30 و 60×40

✓ سایزهای بزرگ و مستطیل شکل تخته شاسی شامل: 70×50، 90×60 و 100×70

جمع‌ بندی

در این مقاله با انواع سایز تخته شاسی برای چاپ مستقیم آشنا شدیم. به همین دلیل اگر قصد دارید عکس‌های مورد نظر خود را با بهترین کیفیت و متریال بر روی انواع تخته شاسی به چاپ برسانید، می‌توانید روی مجموعه ما حساب باز کنید. زیرا با ثبت سفارشات چاپ یووی خود در این مرکز خیالتان از بابت کیفیت عکس‌هایتان راحت خواهد بود.

سؤالات متداول

چه عواملی بر قیمت چاپ عکس روی تخته شاسی تأثیر می‌گذارد؟

قیمت چاپ عکس روی تخته شاسی به عواملی از جمله سایز تخته شاسی، جنس، ضخامت و طرح‌دار بودن یا نبودن آن بستگی دارد.

مزایای استفاده از تخته شاسی چیست؟

امکان چاپ در انواع سایز تخته شاسی و سایزهای متنوع
استفاده از رنگ‌های زنده و جذاب بر روی تخته شاسی ها
قیمت بسیار مناسب و منصفانه
بالا بودن کیفیت عکس‌ها در تخته شاسی
شیک و زیبا بودن تخته شاسی نسبت به دیگر ابزارهای تبلیغاتی

2 دیدگاه درمورد “انواع سایزهای تخته شاسی برای چاپ مستقیم

  1. شنیدم میگن 21 در 16 منسوخ شده و 21 در 15 دیگه هست… درسته؟

    1. سبحان پرینت گفت:

      سلام علی عزیز
      ما خدمات چاپ روی شاسی رو به صورت سفارشی (تکی یا تعداد) انجام میدیم. در واقع فرقی نمیکنه سایز شاسی شما چه اندازه ای باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *