چاپ یووی؛ معرفی مزایا و کاربردهای چاپ UV

چاپ یووی

زمان تخمین زده شده مطالعه: 25 دقیقه

یکی از جدیدترین دستاوردها و تکنولوژی‌های صنعت چاپ دیجیتال که طی چند سال اخیر محبوبیت بسیار زیادی در بین افراد پیدا کرده، چاپ یووی است. با استفاده از این نوع روش چاپی می‌توانید انواع طرح‌های گرافیکی و متنی را به‌ صورت با کیفیت و واضح بر روی سطح اجسام مختلف چاپ کنید.

در گذشته چاپ دیجیتال فقط در حد چاپ بنر، چاپ پلات و… محدود می‌شد، اما چاپ یووی نوآوری جدیدی در صنعت چاپ ایجاد کرد و جایگزین روش‌های قدیمی چاپ شد. در روش چاپ UV، طرح مورد نظر توسط جوهر چاپ و اشعه ماورابنفش به ‌سرعت خشک می‌شود. مقاومت و ماندگاری این نوع روش چاپی بسیار بالاست و با توجه به کاربردهای متنوعی که دارد، تصمیم گرفتیم در این مطلب به معرفی آن بپردازیم. پس پیشنهاد می‌کنیم در ادامه با ما همراه باشید.

چاپ یووی

 

فهرست مطالب

چاپ یووی چیست؟

چاپ یووی یکی از جدیدترین و پرکاربردترین انواع خدمات چاپ مستقیم روی اجسام مسطح است که آن را با نام‌های چاپ فلت بد یا چاپ یووی فلت بد نیز می‌شناسند. این نوع روش چاپی این امکان را برای کسب و کارها فراهم کرد که با استفاده از چاپگر یووی بتوانند طرح‌های متنوع را مستقیماً بر روی سطح صاف و تخت اجسام چاپ کنند. چاپ یووی یکی از انواع چاپ دیجیتال است که در آن از تابش اشعه ماورا فرابنفش برای خشک کردن یا به‌ اصطلاح پختن جوهر یووی استفاده می‌شود.

در چاپ یووی، سطح مورد نظر باید حتماً صاف و مسطح باشد، مانند چاپ روی چوب، چاپ روی پلکسی، شیشه، آینه و اجسامی از این قبیل که سطح صاف و یکدستی دارند. اما چاپ مستقیم روی سطح اجسام کرو (مانند لیوان یا ما) قابل‌اجرا نیست. هنگام چاپ پس از افشانده شدن جوهر چاپ روی سطح صاف مورد نظر، بلافاصله جوهر در معرض تابش نور فرابنفش قرار می‌گیرد که همین امر باعث خشک شدن سریع طرح چاپی می‌شود.

این کار همچنین به سطح چاپ ‌شده جرم می‌دهد و باعث برجسته شدن آن می‌شود. علاوه بر این چون هد دستگاه با بستر چاپ در تماس نیست، می‌توان از چاپ یووی برای چاپ روی هر بستر مسطحی استفاده‌ کرد. تفاوت عمده چاپ یووی با چاپ پلات و اکوسالونت در نحوه خشک شدن جوهر چاپ است که ممکن است در ابتدا بسیار ساده به نظر برسد، اما در عمل تفاوت‌های قابل توجهی بین آنها وجود دارد.

چاپ UV

 

چاپ یووی یا چاپ سبز چیست؟

انواع مختلف چاپ‌ها، در حین فرآیند چاپ گازهای شیمیایی بسیاری در هوا آزاد می‌کنند. در صورتی که در پروسه چاپ یووی به ‌خاطر خشک شدن سریع رنگ توسط اشعه ماورا فرابنفش، گازهای شیمیایی بسیار کمی آزاد می‌شود. به همین دلیل از چاپ یووی به ‌عنوان چاپ سبز نیز یاد می‌شود. در چاپ یووی رنگ‌ها و طرح‌ها جذابیت بیشتری دارند، زیرا رنگ‌ها جذب سطح محصول نمی‌شود و دقیقاً روی سطح خشک می‌شود، در نتیجه جلا و شدت رنگ بیشتری دارند.

مهم‌ ترین ویژگی‌های چاپ یووی

✓ اولین ویژگی خاص و منحصر به فرد چاپ یووی، قابلیت چاپ بر روی اجسام صاف و مسطح مانند قاب گوشی، شیشه، آینه، چرم، کاشی و سرامیک، فلزات، چوب و… است.

✓ دومین ویژگی چاپ یووی امکان چاپ به‌ صورت برجسته و سه بعدی است که باعث جذابیت هر چه بیش‌تر محصولات چاپ شده می‌گردد.

✓ ثبات رنگ و ماندگاری چاپ یووی به قدری بالاست که آن را برای استفاده در فضاهای باز و نمایشگاهی (فضاهای در معرض تابش مستقیم نور خورشید، بارش باران، برف، طوفان، رطوبت، حرارت، و…) مناسب کرده است.

✓ ویژگی دیگر چاپگر یووی پشتیبانی از چاپ 4 رنگ، 5 رنگ و وارنیش است که نتیجه آن براقیت بیشتر سطح محصولات چاپ شده می‌باشد.

✓ قابلیت چاپ با وضوح و کیفیت بالا از دیگر ویژگی‌های مهم چاپ یووی است.

✓ چاپ یووی به ‌هیچ‌ وجه برای محیط ‌زیست ایجاد آلودگی نمی‌کند و کاملاً دوستدار طبیعت است.

✓ سرعت بالا چاپگر یووی به شما این امکان را می‌دهد که محصولات با ابعاد بسیار بزرگ را در مدت زمان کوتاهی چاپ کنید.

✓ جوهرهای این نوع چاپ خواص فیزیکی نظیر شفافیت، مقاومت در برابر خراشیدگی و انعطاف‌ پذیری را افزایش می‌دهند.

✓ این نوع چاپ مستقیم روی اجسام به‌ دلیل قیمت مقرون به صرفه و ماندگاری جوهر چاپ، مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است.

✓ کاهش زمان چاپ و در نتیجه صرفه جویی در وقت و زمان از دیگر ویژگی‌های چاپ یووی است که باعث تمایز آن نسبت به دیگر ابزارهای تبلیغاتی می‌شود.

البته، نوع دیگری از چاپ UV هم به ‌تازگی وارد دنیای چاپ دیجیتال شده که به آن چاپ یووی رول گفته‌ می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این بخش از خدمات چاپ سبحان، پیشنهاد می‌کنیم به صفحه چاپ یووی رول مراجعه کنید.

چاپ روی چوب

 

کاربردهای چاپ یووی

کاربردهای چاپ یووی بسیار وسیع‌تر و گسترده‌تر از آن چیزی است که تصور می‌کنید. از دکوراسیون داخلی منازل و زیباسازی محیط گرفته تا چاپ روی هارد و حتی فلش مموری همگی از کاربردهای چاپ UV محسوب می‌شوند. اما اگر بخواهیم این کاربردها را با جزئیات بیشتری در نظر بگیریم، عبارتند از:

✓ چاپ روی چوب

چاپ روی چوب طبیعی جهت مصارف گوناگون مانند دکوراسیون داخلی و خارجی، چاپ روی لوازم چوبی، دیوارپوش‌ها و پارتیشن بندی‌های چوبی، تابلوهای تبلیغاتی، سازه‌های موسیقی، چاپ عکس روی ام‌دی‌اف و شاسی چوبی، لوح تقدیر و تندیس چوبی و ماکت سازی

چاپ روی چوب، MDF، شاسی چوبی، فیبر چوبی و پی‌وی‌سی فوم در دکوراسیون داخلی فضاهای اداری و مسکونی
چاپ شیشه و کاربرد آن در نماهای شیشه‌ای فضاهای تجاری، فروشگاهی، ساختمانی، ساخت تندیس، چاپ روی سقف‌ها و دیوارپوش‌های شیشه‌ای

✓ چاپ روی آینه و شیشه

چاپ روی آینه برای تولید محصولات هنری و تبلیغاتی، دکوراسیون و زیباسازی نمای دیوارها، تابلوها و ساخت تندیس‌های آینه‌ای

✓ چاپ روی کاشی، سنگ و سرامیک

چاپ روی انواع کاشی و سرامیک برای استفاده در دکوراسیون داخلی منازل یا ادارات، ساخت پازل‌های سرامیکی، ساخت هدایای تبلیغاتی، تابلوهای دکوراتیو شرکت‌ها، چاپ آثار هنری و تزئینی و نصب در اماکن فرهنگی و هنری

چاپ روی سنگ جهت چاپ روی تابلوهای سنگ تزئینی، طراحی و چاپ انواع لوح و تقدیرنامه‌ها

✓ چاپ روی پارکت

چاپ روی پارکت و نیز استیکرهای کفپوش در محل‌کار و نمایشگاه، نمایش تبلیغات، معرفی محصول و آتلیه‌های عکاسی

✓ چاپ روی کنواس و بوم نقاشی

چاپ تابلو کنواس جهت ساخت تابلو نقاشی بوم و نصب در محیط‌های گوناگون و استفاده دکوراتیو و زیباسازی فضا

✓ چاپ روی پلکسی

چاپ روی پلکسی در صنعت دکوراسیون داخلی و خارجی، آسمان مجازی، آکواریوم، سقف کاذب، پارتیشن‌بندی، ساخت انواع استند نمایشگاهی، لایت‌باکس‌ها، تابلوهای راهنما، ساخت انواع ماکت، ساخت پوشش‌های حفاظت از محصول، ساخت تندیس و لوح، چاپ روی نورگیر و پنجره ساختمان

✓ چاپ روی فلزات

چاپ روی فلز برای ساخت تابلوهای فلزی، استندهای رومیزی فلزی، تابلو راهنمای طبقات و سردر شرکت‌ها

✓ چاپ کامپوزیت

چاپ کامپوزیت در ساخت دکوراسیون داخلی و خارجی، نماهای ساختمانی، غرفه‌های نمایشگاهی، تابلو تبلیغاتی، پارتیشن‌ بندی، پوشش ستون و سقف کاذب محیط‌های اداری و تجاری، طراحی و چاپ تابلوسازی کامپوزیت هنری و تزئینی

✓ چاپ روی پلی کربنات

چاپ پلی‌ کربنات برای استفاده در پنل راهنمای دستگاه‌های صنعتی، روکش روی ال‌ سی‌ دی انواع دستگاه‌های الکترونیکی و ابزارآلات دیجیتال صنعتی

✓ چاپ فوم برد

چاپ فوم برد برای اجرای تزئینات، طراحی و دکوراسیون داخلی، ایجاد استندهای تبلیغاتی طرح‌دار و علائم گرافیکی در محیط‌های نمایشگاهی و ایونت‌های هنری، چاپ تابلو پوسترهای تبلیغاتی، چاپ پلات و شیت‌های معماری، تابلو شاسی فوم برد، و از همه پرمخاطب‌تر چاپ شاسی فوم برد عکس

✓ چاپ چرم

چاپ روی چرم مصنوعی یا طبیعی برای استفاده در صنایع مُد و پوشاک، مبلمان و هدایای تبلیغاتی چرم

✓ چاپ روی PVC

چاپ روی PVC فوم در دکوراسیون داخلی، تابلوهای تبلیغاتی و تزئینی، کابینت و پارتیشن

چاپ یووی روی پلکسی

روی چه متریالی می‌توان چاپ UV انجام داد؟

چاپ یووی تقریباً بر روی هر نوع متریال مختلف با هر جنسی قابل چاپ است. با استفاده از این نوع روش چاپی می‌توانید انواع طرح‌ها و نوشته‌های دلخواه را بر روی سطح اجسام مختلف ایجاد کنید. زیرا چاپ UV در حوزه‌های مختلفی مانند دکورسازی، ماکت سازی، ساخت بنرهای تبلیغاتی، بسته بندی محصولات، ساخت پنل‌ها و… کاربردهای گسترده‌ای دارد که در ادامه به مهم‌ترین و کاربردی‌ترین متریال برای چاپ یووی اشاره می‌کنیم:

✓ آسمان مجازی

یکی از انواع سقف کاذب، آسمان مجازی است. آسمان مجازی اغلب برای درخشش و زیباسازی دکوراسیون داخلی سقف کاربرد دارد و معمولاً از تایل‌های از جنس پلکسی با ابعاد 60 در 60 سانتی‌متر تشکیل شده که از داخل نورپردازی می‌شود. چاپ مستقیم آسمان مجازی بیشترین کاربرد را در سقف شرکت‌ها، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، مهدکودک‌ها، فضای منزل مانند راهروها، سقف لابی، سقف اتاق کودک و اتاق‌خواب، سرویس‌های بهداشتی و استخرها دارد.

چاپ آسمان مجازی

 

✓ چوب و MDF

یکی از پرکاربردترین روش‌های چاپ یووی که در صنعت تبلیغات محیطی، تزئینات و دکورسازی با استقبال زیادی رو به ‌رو شده، چاپ روی چوب و MDF است. با استفاده از این روش چاپی می‌توانید طرح‌های متنوعی را بر روی سطح چوب طبیعی، نئوپان، فیبر و MDF چاپ کنید. چاپ مستقیم چوب، قابلیت چاپ بر روی انواع قطعات چوبی با ضخامت‌های مختلف، با بهترین کیفیت رنگ و چاپ با طول عمر طولانی را دارد.

این نوع روش چاپی در دکوراسیون داخلی و خارجی منازل مسکونی و اداری، فضاهای نمایشگاهی، نماهای ساختمانی، تبلیغات تجاری، آتلیه‌های عکاسی، تابلوهای دکوراتیو، ساخت قاب آینه‌های دکوراتیو، ساخت تابلوی راهنما، چاپ بک لایت، آسمان مجازی، پروژه‌های زیباسازی شهری، چاپ روی لوازم چوبی، دیوارپوش‌ها و پارتیشن‌های چوبی، تابلوهای تبلیغاتی، ادوات موسیقی، چاپ عکس روی‌ام دی اف و شاسی، لوح تقدیر و تندیس چوبی و ماکت سازی مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است.

چاپ یووی روی چوب

 

✓ کاشی و سرامیک

چاپ روی کاشی و سرامیک به چاپ زیباترین طرح‌ها و نقش‌های دلخواه با کمک چاپگر یووی روی کاشی و سرامیک خام گفته‌ می‌شود. این نوع روش چاپی قابل تنظیم بوده و امکان چاپ بر روی انواع کاشی و سرامیک‌های مات و براق با ضخامت متغیر را ممکن می‌سازد.

چاپ روی کاشی و سرامیک در صنعت دکوراسیون داخلی و خارجی فضاهای مسکونی و اداری، فضاهای نمایشگاهی، طراحی نماهای ساختمانی، طراحی دیوارهای دکوراتیو و قاب‌بندی تابلو و آینه‌های دکوراتیو کاربردهای زیادی دارد.

چاپ روی کاشی

 

✓ آینه دکوراتیو

یکی از جدیدترین تولیدات دکوراتیو چاپ یووی، چاپ آینه است که به‌ صورت دو منظوره استفاده می‌شود، از یک سوء به‌ عنوان تابلوی دکوراتیو و از سوی دیگر به‌ عنوان آینه! با چاپ نوشته و عکس روی انواع آینه‌های دکوراتیو می‌توانید نام خود و برندتان را میهمان خانه مخاطبانتان کنید و از آنجایی که اصلی‌ترین کاربرد آینه دکور کردن فضا است، اغلب افراد آن را نصب و استفاده خواهند کرد.

آینه‌های چاپی را می‌توان به ‌عنوان تابلو تزئینی یا هدیه تبلیغاتی در فضاهای مختلف مانند فروشگاه‌های لباس، مزون‌ها، آرایشگاه‌ها، اتاق‌ خواب‌ها، کابین آسانسور و دکوراسیون داخلی فضاهای اداری و تجاری، مطب‌های پزشکان، کافی شاپ ها و رستوران‌ها، دیوارها، تابلوها و تندیس‌های آینه‌ای استفاده ‌کرد.

چاپ یووی روی آینه

 

✓ شیشه

یکی دیگر از جذاب‌ترین تولیدات دکوراتیو چاپ یووی، شیشه است. با استفاده از دستگاه چاپ یووی می‌توانید طرح‌های دلخواه و خاص خود را به ‌راحتی بر روی انواع شیشه‌های شفاف و مات چاپ کنید. چاپ روی شیشه در صنعت لوازم خانگی و دکوراسیون فضاهای مسکونی، تجاری، فروشگاهی، ساختمانی، ساخت تندیس، چاپ روی دیوارپوش‌های شیشه‌ای و درهای شیشه‌ای و… کاربرد دارد.

چاپ یووی روی شیشه

 

✓ سنگ

سنگ یکی از زیباترین خدمات چاپ مستقیم اجسام است که در دکوراسیون داخلی بسیار پرکاربرد بوده و جهت مصارف تزئینی و تبلیغاتی و همچنین ساخت تندیس‌های سنگی تزئینی، انواع لوح سپاس و تقدیرنامه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مانند استفاده از آن در محیط منزل و محل‌کار برای زیباسازی اتاق‌ خواب، اتاق پذیرایی، اتاق انتظار، لابی هتل‌ها و سالن‌ها، دفاتر تجاری و اماکن توریستی، نماهای ساختمانی و دیوارهای سنگی. شما می‌توانید با استفاده از چاپگر یووی نقوش و طرح‌های متنوع را بر روی انواع سطوح سنگی چاپ کنید و ارزش محصولات خود را به‌طرز چشمگیری افزایش دهید.

چاپ یووی سنگ

 

✓ پلکسی گلس

ورق پلکسی‌ گلاس با توجه به جنس، شفافیت، رنگ و ضخامت‌های متنوع، در ابتدای ورود به بازار ایران به‌ عنوان جایگزین جدیدی برای شیشه معرفی شد. با گذشت زمان و ورود دستگاه چاپ یووی به دنیای چاپ دیجیتال، کاربردهای این محصول گسترده‌تر شد و از این محصول در صنایع مختلف به ‌عنوان جایگزین شیشه‌های دکوراتیو در اجرای دکوراسیون داخلی، ساخت انواع باکس و شلف، بسته‌ بندی محصولات، انواع تابلو، لوح تقدیر، تندیس و… مورد استفاده قرار گرفت.

چاپ پلکسی

 

✓ پارکت

پارکت و کفپوش به ابزاری تزئینی و چشم‌نواز برای دکور کردن محیط‌های زندگی مدرن تبدیل شده ‌است. چاپ فلت بد این امکان را فراهم کرده که روی انواع پارکت، کفپوش، لمینت یا پی‌وی‌سی، انواع طرح‌های مختلف را چاپ کنید. تمامی این پوشش‌های کف، سطوحی مناسب و مستعد برای درجِ نقش و نگارهای ماندگار هستند تا زیبایی فضا را دو چندان کنند. چاپ طرح دلخواه به ‌صورت یکپارچه بر روی انواع کفپوش و پارکت کف منازل مسکونی، هتل‌ها، باشگاه‌ها، سالن‌های پذیرایی و… امکان‌ پذیر است.

چاپ پارکت

 

✓ چرم مصنوعی و طبیعی

یکی از زیباترین تولیدات چاپ فلت بد که در صنعت تولید کیف و کفش به شدت مورد توجه قرار گرفته، چاپ روی چرم مصنوعی است. این نوع روش چاپی هم روی چرم مصنوعی و هم روی چرم طبیعی انجام می‌گیرد. قطعات چرمی چاپ شده محبوبیت و کاربرد زیادی برای به‌ کارگیری در صنعت پوشاک، مبلمان و همچنین مدیاها و هدایای تبلیغاتی دارند.

با استفاده از چاپگر یووی می‌توان طرح‌ها و نوشته‌های مختلف را برای ساخت مارک چرمی، پازل، جلد کتاب‌های چرمی، جا کارتی، سررسید و سالنامه، تابلوهای نفیس چرمی، قاب گوشی چرمی و ده‌ها متریال چرمی دیگر چاپ کرد.

چاپ روی چرم

 

✓ قاب گوشی

قاب گوشی یکی از پرکاربردترین محصولات جانبی موبایل است، که طی چند سال اخیر اغلب از آن استفاده می‌کنند. با استفاده از چاپگر فلت بد می‌توانید انواع طرح‌ها و تصاویر دلخواه خودتان را مستقیماً بر روی انواع قاب‌های شفاف و رنگی موبایل چاپ کنید.

چاپ طرح‌های جذاب و متنوع روی قاب گوشی اغلب به‌ عنوان هدیه تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما برای زیبایی بیشتر محصولات و همچنین ایجاد ارزش افزوده در آن یا حتی مصارف شخصی مورد استفاده می‌گیرد.

چاپ روی گوشی

 

سایر متریال هایی که می‌توان چاپ UV بر روی آنها انجام داد؟

علاوه بر متریال‌های پرکاربردی که در بالا به آنها اشاره کردیم، این متریال‌ها هم امکان چاپ با استفاده از دستگاه چاپ یووی را نیز دارند. این متریال عبارتند از:

✓ بوم نقاشی یا کنواس

چاپ روی تابلو بوم نقاشی، مدل صنعتی یا اصطلاحاً مصنوعی تابلو بوم نقاشی است. در تابلو کنواس تصاویر با هنر دست نقاشان روی کاغذ بوم پیاده می‌شود، اما در چاپ یووی طرح گرافیکی توسط دستگاه چاپ مستقیم روی بوم نقاشی چاپ می‌شود.

✓ شاسی چوبی

چاپ روی شاسی چوبی، از جمله خدمات چاپ عکس است که در این روش، عکس‌ها و تصاویر مستقیماً روی سطح شاسی چوبی چاپ می‌شوند. خدمات چاپ بر روی شاسی متناسب با نیاز آژانس‌ها، شرکت‌های تبلیغاتی و بازرگانی، گالری داران و هنرمندان ارائه می‌شود.

✓ فلزات

یکی از خاص‌ترین تولیدات دکوراتیو چاپ مستقیم، چاپ فلز است. چاپ روی فلز یکی از محبوب‌ترین کارهایی است که در صنعت دکوراسیون داخلی و چیدمان منازل از آن استفاده می‌شود. می‌توانید با جاگذاری طرح‌های زیبا و خاص روی فلزات دکوراتیو، کاری خلاقانه را طراحی کنید!

✓ کامپوزیت

یکی از خاص‌ترین تولیدات چاپ فلت بد که کاربرد گسترده‌ای در محصولات تبلیغاتی و هدایای تبلیغاتی دارد، چاپ روی کامپوزیت است. از صفحات ورق کامپوزیت در ساخت دکور فضاهای داخلی و خارجی، ساخت غرفه نمایشگاهی، نمای ساختمان‌ها، تابلوهای تبلیغاتی با ماندگاری بالا، سقف کاذب، پوشش ستون و پارتیشن‌ بندی استفاده می‌شود.

چاپ یووی روی کنواس

 

✓ پلی‌ کربنات

از مهمترین کاربردهای پلی‌ کربنات، می‌توان به چاپ لیبل پنل دستگاه‌های صنعتی و روکش روی ال سی دی انواع دستگاه‌های الکترونیکی اشاره کرد. چاپ پلی‌ کربنات محصولی با دوام و پلیمری است که به خاطر ترکیبات منحصر به فرد آن، از ویژگی‌های خاصی از جمله مقاومت در برابر حرارت و مواد شیمیایی و دوام در برابر سایش برخوردار است.

✓ مولتی استایل

مولتی استایل‌ها ورق‌های پلاستیک نازک با پوشش از جنس استیل طلایی، نقره‌ای یا برنزی است که برای ساخت انواع تابلو، نمای سردر، پلاک و… استفاده می‌شود.

✓ چاپ روی CD

چاپ CD به‌ عنوان یک محصول الکترونیک و پرکاربرد تبلیغاتی شناخته شده ‌است. این نوع چاپ محدودیت تیراژ ندارد و کاملاً ضدخش، ضد سایش بوده و همچنین ماندگاری بالایی دارد.

✓ پاور بانک

چاپ پاور بانک اغلب برای زیبایی بیشتر محصول و ایجاد ارزش افزوده در آن مورد استفاده قرار می گیرد، اما در برخی موارد به‌ عنوان هدیه تبلیغاتی، اشانتیون یا برای مصارف شخصی هم استفاده می‌شود.

✓ فلش مموری

فلش مموری یکی از پرکاربرد محصولات الکترونیک است که طی چند سال اخیر اغلب شرکت‌ها از آن به‌عنوان هدیه تبلیغاتی هم استفاده می‌کنند. چاپ مستقیم روی فلش این امکان را فراهم کرده که شرکت‌ها برند، لوگو یا پیام تبلیغاتی خود را روی محصول درج کنند.

✓ هارد اکسترنال

هارد اکسترنال به‌ عنوان محصولی الکترونیک و پرکاربرد شناخته شده ‌است. از این رو بازار این محصول بین شرکت‌های عرضه‌کننده یا پخش‌ کننده به شدت رقابتی است و هر روز در فکر ایجاد تغییری خلاقانه در محصولات خود هستند. بخشی از این تغییرات می‌تواند در زیبایی ظاهری محصول باشد یا همان چاپ طرح دلخواه روی هارد.

✓ پازل

یکی از جذاب‌ترین محصولات چاپ مستقیم، چاپ عکس روی پازل است. با استفاده از چاپگر یووی می‌توانید طرح‌های مختلف را بر روی انواع پازل مقوایی، پازل مغناطیسی (پازل آهن ربایی یا مگنت) و پازل چرمی چاپ کنید. سیستم چاپ عکس روی پازل توسط رنگ‌های چاپ دیجیتال است و پازل چاپ شده کمترین تفاوت رنگ را با طرح اصلی خواهد داشت.

چاپ یووی روی پازل

 

وجه تمایز چاپ یووی نسبت به سایر روش‌های چاپی

درحال‌حاضر چاپ یووی یکی از پرکاربردترین و پرطرفدارترین روش‌های چاپی در جهان است. زیرا این نوع روش چاپ مستقیم بخش رو به رشد چاپ جوهرافشان دیجیتالی بوده که نسبت به چاپ‌های قدیمی دوام و ماندگاری بیشتری دارد. فناوری چاپ فلت بد این توانایی را به مصرف‌کنندگان می‌دهد تا بر روی طیف نامحدودی از مواد اولیه چاپ کنند.

چاپ یووی در مقایسه با سایر روش‌های چاپی، دارای مزایا و برتری‌هایی است که در ادامه به آنها می‌پردازیم:

قابلیت چاپ بر روی سطوح مختلف

برخلاف دیگر روش‌های چاپی، چاپ یووی امکان چاپ بر روی متریال‌های مختلف را فراهم کرده است. اما این نکته را فراموش نکنید که قبل از چاپ بر روی سطوحی مانند چوب، فلز، پلاستیک، سرامیک، CD و بتن نیاز به آماده‌ سازی و استفاده از پوشش کوتینگ وجود دارد.

عدم نیاز به آماده‌ سازی بستر چاپ

چاپ یووی در بیشتر موارد نیازی به آماده‌ سازی بستر ندارد. اما لازم به ذکر است که برای سطوحی مانند کاشی و شیشه استفاده از کوتینگ (رنگ سفید) برای ماندگاری بیشتر و لاک مخصوص (وارنیش) برای براق شدن سطح کار بی‌ تأثیر نیست.

مقاومت و ماندگاری بالا در برابر عوامل محیطی و صدمات

چاپ یووی در برابر عوامل محیطی مانند گرما، رطوبت، تابش مستقیم نور خورشید، بارش باران، باد، طوفان، پارگی، خراشیدگی و رنگ پریدگی بسیار مقاوم است. به همین خاطر طرح چاپی پس از گذشت مدت زمان طولانی کیفیت و وضوح خود را از دست نمی‌دهد و کم رنگ نمی‌شود.

خشک شدن سریع جوهر

با توجه به کاربردهای متنوع و کیفیت بالا این نوع چاپ، سرعت بسیار بالایی دارد و این به ‌معنای افزایش سرعت چاپ است. همچنین چاپ فلت بد این امکان را فراهم کرده که در مدت زمان کوتاه بتوانید طرح‌هایی با جزئیات بهتری چاپ کنید.

چاپ لایه‌های رنگ مختلف

دستگاه چاپ یووی قابلیت چاپ لایه‌های مختلف رنگ در یک مرحله را دارد. چاپ لایه‌های رنگ مختلف به این معنا که پرینت در ابتدا رنگ سفید و بلافاصله رنگ اصلی مربوط به طرح را پرینت می‌گیرد.

پتانسیل بالا در ایجاد خلاقیت و نوآوری

یکی از مزایای بسیار مثبت چاپ یووی، پتانسیل بالای آن در ایجاد خلاقیت و نوآوری انواع آثار هنری برای هنر دوستان است.

دوستدار محیط ‌زیست

چاپ فلت بد به ‌هیچ‌ وجه برای محیط ‌زیست ایجاد آلودگی نمی‌کند و کاملاً دوستدار طبیعت است. زیرا جوهر چاپ یووی مانند جوهرهای دیگر ایزوپروپیل الکل تولید نمی‌کند. به همین دلیل بوی نامطبوعی به تولید نم کند که نیاز به تهویه داشته باشد و در نتیجه به محیط زیست نیز آسیب نمی‌رساند.

چاپ یووی

 

قیمت چاپ یووی

در برآورد قیمت چاپ یووی، چندین و چند عامل مهم مانند ابعاد طرح، ابعاد متریالی که چاپ روی آن انجام‌ می‌شود و هزینه چاپ رنگ سفید پس‌ زمینه (در صورت نیاز) تأثیرگذار است. منظور از ابعاد طرح، طول و عرض طرحی است که روی سطح صاف و مسطح محصول مورد نظر چاپ می‌شود. در مورد ابعاد متریال، هرچقدر طول و عرض سفارش بیشتر باشد، با توجه به اینکه هزینه چاپ براساس متراژ طول و عرض کار محاسبه می‌شود، هزینه آن نیز بیشتر می‌شود.

بعضی از سفارشات مانند فلزات، آینه، شیشه یا سنگ، با توجه به اینکه رنگ زمینه آنها تیره است و مناسب چاپ نیستند، لازم است پیش از چاپ طرح اصلی، یک لایه رنگ سفید روی آنها چاپ گردد تا طرح اصلی بدون نقص چاپ شود. هزینه چاپ رنگ سفید هم به‌ صورت مجزا محاسبه می‌شود، اما در مجموع این سه فاکتور در محاسبه قیمت چاپ یووی تأثیرگذار هستند.

بهترین مرکز چاپ UV در تهران

ما به عنوان بهترین مرکز چاپ یووی در تهران، 7 روز هفته و 24 ساعته آماده انجام سفارشات شما عزیزان هستیم. دستگاه چاپ یووی چاپ سبحان یکی از پیشرفته ترین دستگاه های چاپ UV است که قابلیت چاپ یووی برجسته روی انواع اجسام صاف و مسطح را دارد. انواع خدمات چاپ یووی با کیفیت عالی و قیمت رقابتی را از ما بخواهید.

 

جمع‌ بندی

چاپ یووی یکی از جدیدترین خدمات چاپ مستقیم اجسام است که امکان چاپ بر روی سطوح صاف و مسطح را فراهم می‌کند. کاربرد این نوع روش چاپی در مقایسه با سایر انواع چاپ‌ها بسیار گسترده‌تر و پیچیده‌تر است. اما مرکز تخصصی چاپ سبحان با در دست داشتن به‌روزترین و پیشرفته‌ترین دستگاه چاپ یووی، چاپ فلت بد، چاپ بنر و خدمات نمایشگاهی همراه با تیمی کاملاً حرفه‌ای، آماده ارائه خدمت به شما عزیزان است.

 

سوالات متداول

قیمت چاپ یووی چقدر است؟

قیمت چاپ یووی براساس نوع متریال چاپی (شیشه، آینه، چوب، قاب گوشی و…) از متری 400 هزار تومان شروع می‌شود.

آیا چاپ یووی محدودیت در ابعاد دارد؟

خیر، چاپ یووی روی تمامی سطوح سخت، صاف و یک دست امکان‌ پذیر است، اما روی سطوح خمیده و کرو مانند لیوان، توپ و موادی از این قبیل انجام نمی‌شود.

تفاوت تحویل عادی و تحویل فوری در چیست؟

در تحویل عادی طرح ارسالی شما پس از تایید توسط کارشناسان فروش مجموعه ما، بین 1 تا الی 2 روز کاری چاپ و ارسال می‌گردد. در تحویل فوری سفارشات شما طی هماهنگی تلفنی با کارشناسان فروش، با توجه به تیراژ سفارش، متراژ فایل چاپی و حجم ترافیک کاری چاپخانه، در حداقل 2 ساعت آماده تحویل می‌گردد.

اگر ابعاد فایلی که طراحی کرده‌ام با ابعاد چاپی یکسان نباشد، چه اتفاقی می‌افتد؟

در صورتی که ابعاد فایل طراحی شما با ابعادی که برای چاپ ثبت سفارش کرده‌اید، تطابق نداشته باشد، فایل شما مرجوع شده و به شما اطلاع‌رسانی می‌شود تا مجددا آن را با ابعاد صحیح ارسال نمایید.

چه زمانی فایل طراحی من، نیاز به بررسی تخصصی توسط کارشناسان چاپ سبحان دارد؟

کارشناسان ما، کلیه فایل‌های ارسالی شما مشتریان را پیش از چاپ، به صورت رایگان و اتوماتیک مورد بررسی قرار می‌دهند و در صورت مشاهده هرگونه مغایرت با استانداردهای چاپی، به شما اطلاع خواهند داد تا فایلتان را اصلاح و مجددا ارسال نمایید.
اما اگر مایل باشید که فایل طراحیتان براساس رعایت تمامی استانداردهای چاپی به طور تخصصی‌ بررسی و در صورت امکان اصلاح گردد، می‌توانید درخواست بررسی تخصصی فایل را ثبت نمایید و در پایان با خیال راحت محصول چاپ شده خود را دریافت نمایید. توجه داشته باشید که این موضوع با هزینه جزئی همراه خواهد بود.

آیا چاپ یووی در متریال چاپی محدودیت دارد؟

چاپ یووی روی تمامی سطوح سخت، صاف و یکدست امکان‌پذیر است، ولی روی سطوح خمیده و کرو مانند لیوان، توپ و موادی از این دست انجام نمی‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *