بنر چیست و منظور از طراحی بنر چیست؟

بنر چیست

زمان تخمین زده شده مطالعه: 9 دقیقه

یکی از مهم‌ترین کارهایی که به صاحبان مشاغل، کسب و کارها و برندهای مختلف کمک می‌کند تا بتوانند فروش و سوددهی بهتری داشته ‌باشند، استفاده از ابزاری تبلیغاتی مانند بنر است. از آنجایی که بنرها در اندازه و متراژهای مختلف موجود هستند، می‌توان از آنها در فضاهای داخلی و خارجی و همچنین فضاهای باز و نمایشگاهی استفاده‌ کرد. هنگامی که افراد با ابزاری همچون بنر آشنا می‌شوند، این سؤال برایشان پیش می‌آید که بنر چیست و منظور از طراحی بنر چیست؟ بنرها چه انواعی دارند و هر کدام از ‌آنها در چه موقعیت‌های مکانی قابل نصب هستند؟

در پاسخ به این سؤال باید گفت که استفاده از بنرها جهت رسیدن به اهداف تبلیغاتی و بازاریابی شما بسیار مفید هستند که می‌توانید مطابق با اهداف خود هر کدام از انواع بنرهای تبلیغاتی را انتخاب نمایید. ما در این مقاله قصد داریم بیشتر در مورد بنر و طراحی بنر با شما صحبت کنیم، پس توصیه می‌کنیم ادامه مطلب را از دست ندهید.

بنر چیست

بنر چیست؟

با قدم زدن در گوشه و کنار شهر، بنرهایی با ابعاد بسیار بزرگ و گاهاً بسیار کوچک قطعاً توجه شما را به‌ سمت خود جلب کرده است. به همین خاطر یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین ابزارهای تبلیغات محیطی، استفاده از بنرها است. چاپ بنر توسط دستگاه چاپ دیجیتال انجام می شود.

بنر در عرض 3 متر جهت تبلیغات در سایز معمول، تبلیغات نمایشگاهی یا فروشگاهی و هم چنین در عرض 5 متر یا لارج فرمت، برای تبلیغات محیطی بیلبوردها تولید می‌شود. بنر متریالی از جنس PVC دارد که به‌ خاطر جنس و نوع متریال ساخته ‌شده، در برابر رطوبت، عوامل محیطی، خراشیدگی، تا خوردگی، فشار و کشش بالا کاملاً مقاوم است.

طراحی بنر چیست؟

منظور از طراحی بنر، چیدمان مناسب المان‌های گرافیکی و متن‌های تبلیغاتی در کنار یکدیگر است. طراحی این ابزار تبلیغاتی باید براساس اصول استاندارد چاپ دیجیتال جهت اطلاع رسانی، تبلیغات محیطی، به ‌ویژه معرفی شرکت‌ها، محصولات و خدمات کسب و کارها انجام شود.

بنابراین بنر باید طوری طراحی شود که بتواند پیام تبلیغاتی شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مخاطب برساند و ذهن مخاطب را درگیر کند چاپ و طراحی بنر یکی از بهترین راه‌ها برای جلب توجه بهتر مخاطبین به ‌سمت کسب و کار شما است و می‌تواند تأثیر مثبتی بر روی افراد مختلف داشته ‌باشد.

طراحی و چاپ بنر بیلبورد

مزایا و دلایل استفاده از بنر

استفاده از بنرهای تبلیغاتی هم مانند سایر ابزارهای تبلیغات محیطی دارای مزایای زیادی است که آن را از سایر روش‌های تبلیغاتی متمایز می‌کند. در ادامه به برخی از مهم‌ترین مزایا و دلایل استفاده از بنر می‌پردازیم:

✔ امکان اطلاع‌ رسانی سریع و راحت‌تر را به مخاطب می‌دهد

گاهی اوقات بسیاری از شرکت‌ها، کارخانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات، برندهای مطرح دنیا و انواع کسب و کارهای کوچک و بزرگ مختلف نیاز دارند پیام تبلیغاتی خود را در قالب یک طرح هنری و گرافیکی به مخاطبان اطلاع رسانی و انتقال دهند. در چنین مواقعی استفاده از بنرهای چاپی برای رساندن پیام خود به مخاطبین راه حل بسیار مناسب و راحت تری است.

✔ برای ترغیب افراد به خرید ابزار مناسبی است

اگر قصد دارید محصولات و خدمات کسب و کار خود را در شهرهای مختلف تبلیغ کنید تا مشتریان نسبت به خرید محصولات شما ترغیب شوند، استفاده از بنرهای چاپی بهترین گزینه است. از آنجایی که افراد همه روزه با بنرهای تبلیغاتی در سطح شهر مواجه می‌شوند، طراحی جذاب بنر باعث یادآوری مکرر به مخاطبین و ترغیب آنها به خرید می‌شود.

✔ به شما امکان ارتباط با قشر وسیع‌تری را می‌دهد

طراحی بنر این فرصت را برای صاحبان مشاغل و کسب‌ و کارها فراهم می‌کند تا بتوانند از طریق اطلاع‌ رسانی و بازاریابی محصولات، امکان برقراری ارتباط با قشر وسیع تری از مخاطبین را فراهم می آورد. نکته مهمی که درباره طراحی بنر باید در نظر گرفت، خلاقانه بودن تصاویر گرافیکی و محتوای بنر است که این امر باعث افزایش برندینگ و متعاقباً فروش محصولات یا خدمات می‌شود.

✔ اثرگذاری شما بر ذهن مخاطب را بهبود می‌دهد

استفاده از بنرهای چاپی در تبلیغات محیطی به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید در ذهن مخاطب هدف خود اثربخشی بهتری داشته ‌باشید و این کار باعث افزایش فروش و جذب مشتری می‌شود.

بنر بیلبورد چیست

انواع بنر

بنرها یکی از بهترین ابزارها برای تبلیغات محیطی در فضاهای باز و عمومی هستند. این ابزار تبلیغاتی به انواع عرض 3 متر، عرض 5 متر، دوطرفه و استند تقسیم می‌شود که در ادامه به بررسی هر کدام از آنها می‌پردازیم:

✓ بنر عرض 3 متر

یکی از بهترین نوع بنرهای تبلیغاتی در فضای باز و نمایشگاهی بنر عرض 3 متر است که بیشترین کاربرد را در تبلیغات و اطلاع رسانی محصولات و خدمات کسب و کارها دارد. این ابزار تبلیغاتی متریالی از جنس PVC دارد و بر اساس کاربردهای متفاوت در عرض‌های متفاوت 3.20 تولید می‌شوند. از این نوع بنر برای تولید بنر تسلیت، بنر محرم و صفر، بنر عاشورا، بنر مناسبت های دینی، بنر تولد و مواردی از این دست استفاده می شود.

✓ بنر عرض 5 متر یا عرض بالا

بنر عرض 5 متر یکی از مهم‌ترین مدیا چاپ و تبلیغات در فضای داخلی و خارجی است که به بنر عرض بالا یا لارج فرمت هم شهرت دارد. این نوع بنر تبلیغاتی معمولاً در بیلبوردهای غول‌ پیکر تبلیغات شهری، اعلان‌های چاپی درون‌ شهری و تابلو سر درب فروشگاه‌ها نصب می‌شوند و نسبت به دیگر ابزارهای تبلیغات محیطی پتانسیل جذب مخاطبین بیشتری را دارند.

✓ بنر استند

یکی از پرطرفدارترین ابزارهای تبلیغاتی در فضای باز و نمایشگاهی، بنر استند است. ابعاد این نوع بنر به‌ صورت استاندارد بوده و امکان تعویض بدنه و قرار دادن بنر جدید بر روی پایه قدیمی وجود دارد. بنر استند فضای کمی را اشغال می‌کند و در صورت استفاده نکردن از بنر می‌توانید آن را به‌ راحتی جمع کنید.

✓ بنر دوطرفه

بنر دوطرفه یا استرابورد از جمله بهترین نوع بنرهای تبلیغات محیطی است. فرآیند چاپ در این نوع بنر تبلیغاتی معمولاً بر روی هر دو سطح بنر انجام‌ می‌شود و نسبت به دیگر انواع بنرها مقاومت بالایی در برابر پارگی و کشیدگی دارند.

طراحی بنر عریض چیست

کاربردهای بنر

استفاده از بنرهای چاپی در تبلیغات محیطی کاربردهای بسیار متفاوتی دارد که در ادامه به مهم‌ترین آنها اشاره می‌کنیم:

✔ استفاده از بنر چاپی برای برندسازی

یکی از مهم‌ترین کاربردهای بنر، برندسازی شخصی است. این موضوع به صاحبان مشاغل این امکان را می‌دهد تا بتوانند به آسانی برند خود را به مشتریان معرفی کنند.

✔ استفاده از بنر چاپی برای اطلاع‌ رسانی کمپین‌های مختلف

برندهای معروف و سازمان‌های خصوصی، کمپین‌های تبلیغاتی مختلفی را در طول سال برگزار می‌کنند و تمایل دارند که افراد از زمان برگزاری آنها باخبر شوند. در اینجاست که بنر چاپی با اطلاع رسانی و تبلیغات این امکان را به‌ راحتی برای آنها فراهم می‌کند.

✔ اطلاع‌ رسانی رویدادها

صاحبان کسب و کارها از بنر برای آگاهی‌ بخشی در مورد اطلاع رسانی رویدادها استفاده می‌کنند. زیرا به آنها این امکان را می‌دهد تا بتوانند به جامعه آماری زیادی دسترسی پیدا کنند.

✔ استفاده از بنر برای اطلاع‌ رسانی در مورد زمان نمایشگاه‌ها

بسیاری از مؤسسات و مراکز آموزشی جهت اطلاع‌رسانی در مورد زمان و مکان برگزاری نمایشگاه‌ها از بنر چاپی استفاده می‌کنند. این کاربرد در بین تمامی بنرهای تبلیغاتی بسیار شایع بوده و بهترین راه حل برای تبلیغات بهتر محسوب‌ می‌شود.

.

جمع‌ بندی

در این مطلب دانستیم که بنر چیست. مطالبی که درباره طراحی و بنر شرح داده شد، به شما در زمینه‌های مختلف از جمله برندسازی، فروش و سوددهی بیشتر و هم چنین آگاهی‌ رسانی کمک می‌کند تا بتوانید کسب و کار خود را به‌ درستی به مشتریان معرفی کنید. از این رو، اگر به فکر استفاده از بنر چاپی جهت بازاریابی، اطلاع رسانی و معرفی محصولات و خدمات خود به مخاطبین هستید، مجموعه ما در خدمت شماست.

سؤالات متداول

مزایای استفاده از بنر تبلیغاتی چیست؟

امکان چاپ در سایزهای متنوع و متناسب با نیاز شما
چاپ با بهترین وضوح و بالاترین کیفیت متریال
قیمت بسیار پایین بنر نسبت به دیگر متریال‌های چاپ فضای باز
یافتن مخاطبان و مشتریان بیشتر و در نتیجه افزایش فروش و سودآوری

چه عواملی می‌تواند بر قیمت بنر تبلیغاتی تأثیرگذار باشد؟

سایز بنر، ایرانی یا خارجی بودن جنس بنر، مقدار زمان لازم برای تولید بنر تبلیغاتی و هم چنین دستگاه چاپ دیجیتال از جمله عواملی است که بر قیمت نهایی بنر چاپ شده تأثیر می‌گذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *