چطور با یک دستگاه چاپ UV به درآمد عالی برسیم

چاپ یووی روی چرم

چاپ فلت بد یکی از خدمات چاپ مستقیم اجسام است که می‌توانید از آن به‌ عنوان یک منبع کسب درآمد عالی استفاده‌ کنید. علاوه بر کاربرد تبلیغاتی از محصولات چاپ شده توسط چاپگرهای UV، استفاده از ایده‌های خارق‌ العاده و خاص می‌تواند جذابیت محصولات چاپی را به میزان چشمگیری افزایش دهد. دستگاه چاپ UV نوآوری جدیدی در صنعت چاپ دیجیتال به وجود آورد. اگر دوست دارید بدانید که درآمد چاپ یووی چقدر است و چطور می توان با این روش کسب و کار راه اندازی کرد، در این مطلب با ما همراه باشید.

چاپ یووی رول

چاپ یووی چیست؟

چاپ یووی یکی از جدیدترین و پرکاربردترین انواع خدمات چاپ مستقیم روی اجسام مسطح است که آن را با نام‌های چاپ فلت بد یا چاپ یووی فلت بد نیز می‌شناسند. این نوع روش چاپی بر روی سطوح صاف و مسطح اجسام صورت ‌می‌گیرد که طی چند سال اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. چاپ یووی این امکان را برای صاحبان کسب و کارها فراهم کرد که با استفاده از چاپگر یووی بتوانند طرح‌های مختلف را مستقیماً بر روی سطح صاف و تخت اجسام چاپ کنند.

در این نوع روش چاپ مستقیم از اشعه ماورا فرابنفش برای خشک کردن یا به‌اصطلاح پختن جوهر یووی استفاده می‌شود. چاپ یووی بر روی تمامی سطوح سخت، صاف و یک دست امکان ‌پذیر است، اما روی سطوح خمیده و کرو مانند لیوان، توپ و مواردی از این قبیل امکان ‌پذیر نمی‌باشد. عملکرد چاپگر یووی رول به این صورت است که ابتدا جوهر مونومرهای آکریلیک روی سطح محصول مورد نظر پاشیده می‌شود، سپس در معرض تابش اشعه ماورا فرابنفش قوی قرار گرفته و پلیمریزه می‌شود.

چاپ uv رول

کاربردهای رایج دستگاه چاپ UV

کاربردهای چاپگر یووی بسیار وسیع‌تر و گسترده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید؛ از دکوراسیون، تزئین و هم چنین زیباسازی فضاهای داخلی منازل و ادارات گرفته تا چاپ روی قاب گوشی و حتی فلش مموری و هارد اکسترنال، همگی جزو مهمترین کاربردهای چاپ یووی در صنایع مختلف محسوب می‌شوند.

برخی از کاربردهای رایج دستگاه چاپ UV عبارتند از:
1) چاپ روی انواع مصنوعات چوبی مانند تخت، کمد، جعبه‌های چوبی، دیوارپوش‌ها و پارتیشن بندی‌های چوبی
2) چاپ تصاویر روی شیشه لوازم خانگی مانند شیشه هود آشپزخانه، شیشه مایکروفر و تندیس های شیشه ای
3) چاپ تصاویر گرافیکی بر روی آینه
4) چاپ عکس دلخواه بر روی انواع کاشی و سرامیک‌های مات و براق
5) چاپ روی فلزات برای ساخت استند های رومیزی فلزی، تابلو راهنمای طبقات و سردر شرکت‌ها
6) چاپ بر روی تندیس‌های سنگی تزئینی و انواع لوح و تقدیرنامه‌ها
7) چاپ روی چرم مصنوعی یا طبیعی برای استفاده در صنایع مد و پوشاک، مبلمان و هدایای تبلیغاتی چرمی
8) چاپ انواع تصاویر بر روی تابلوهای تبلیغاتی
9) چاپ روی انواع ورق پلکسی گلاس شفاف و رنگی
10) چاپ طرح‌های تبلیغاتی بر روی فلش مموری، پاور بانک، هارد اکسترنال و قاب گوشی
11) چاپ تصاویر دلخواه بر روی آسمان مجازی و سقف کاذب

چاپ یووی رول روی چرم

مزایای روش چاپ یووی

روش چاپ یووی که آن را با نام‌های چاپ فلت بد یا چاپ یووی فلت بد نیز می‌شناسند، علاوه بر زیبایی و محافظت از محصولات چاپ شده دارای مزایای خاصی هستند که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

1) مقاومت و ماندگاری بسیار بالا جوهر ماورا فرابنفش در برابر تغییرات آب و هوایی مانند تابش مستقیم نور خورشید، بارش باران، گرما، سرما، رطوبت، پاک کردن و خراشیدگی
2) جلوه‌های بصری زیبا و چشم‌نواز
3) امکان چاپ بر روی سطوح شفاف و مات
4) قابلیت چاپ روی انواع متریال مختلف بدون هیچ‌گونه محدودیت جنس
5) چاپ لایه‌های مختلف رنگ به ‌صورت همزمان
6) عدم نیاز به آماده‌سازی بستر چاپ

چاپ روی قاب گوشی

محصولات پرفروش و درآمدزا چاپ یووی

برخی از محصولات پر فروش و درآمدزا چاپ یووی به شرح زیر است:

چاپ روی چوب و MDF

با استفاده از چاپ روی چوب و MDF می‌توانید به درآمدزایی بالایی دست پیدا کنید. زیرا با استفاده از خدمات چاپ مستقیم اجسام، می‌توانید تصاویر، طرح‌ها و نقش‌های گرافیکی را مستقیماً بر روی پازل چوبی، تابلوهای دکوراتیو عروسی و تولد، قاب عکس‌های خانوادگی و تابلوهای راهنما چاپ کنید.

چاپ روی چوب و ام دی اف

چاپ روی شیشه

چاپ روی انواع شیشه‌های شفاف و مات یک ایده عالی برای کسب درآمد است. با کمک چاپ روی شیشه می‌توانید به طور مستقیم بر روی تندیس‌های شیشه‌ای، درها و دیوارپوش‌های شیشه‌ای، شیشه هود آشپزخانه، شیشه مایکروفر، فر و… چاپ کنید.

چاپ روی شیشه

چاپ روی آینه

اولین و اصلی‌ترین کاربرد آینه، دکور کردن فضاهای مختلف است. شما با چاپ نوشته و تصاویر متنوع بر روی آینه‌های دکوراتیو خام و استفاده آنها در اتاق‌خواب‌ها، فروشگاه‌های لباس، مزون‌ها، آرایشگاه‌ها، مطب‌های پزشکان، کابین آسانسور و… می‌توانید به یک درآمد عالی برسید.

چاپ روی آینه

چاپ روی کاشی و سرامیک

با استفاده از چاپگر یووی می‌توانید طرح‌ها، الگوها و تصاویر خاص را مستقیماً بر روی انواع کاشی و سرامیک‌های مات و براق چاپ کنید. چاپ زیباترین نقش‌ها روی کاشی آشپزخانه، لوح‌های تقدیر سرامیکی، تابلوهای تزئینی در نمایشگاه‌ها و گالری‌های هنری از جمله ایده‌های است که در رسیدن به کسب و کار عالی کمک می‌کند.

چاپ روی کنواس

چاپ روی قاب گوشی

یکی از جذاب ترین محصولات برای کسب درآمد چاپ یووی، چاپ روی قاب گوشی است. با استفاده از چاپ یووی می‌توانید طرح دلخواه خودتان را بر انواع قاب‌های خام شفاف و رنگی گوشی چاپ کنید. علاوه بر استفاده تبلیغاتی از قاب‌های چاپی، چاپ طرح‌های جذاب و متنوع بر روی قاب‌های خام تلفن همراه می‌تواند قیمت و زیبایی محصولات را چندین برابر کند.

چاپ یووی روی قاب گوشی

چاپ روی سنگ

حک کردن طرح و عکس دلخواه بر روی متریال‌های از جنس سنگ مانند انواع لوح سپاس، لوح تقدیر، تندیس‌های سنگی و سنگ مزارها علاوه بر زیبایی هر چه بیشتر محصولات، می‌تواند درآمد کسب و کار شما را افزایش دهد.

چاپ روی پلکسی

چاپ طرح‌ها و تصاویر زیبا گرافیکی بر روی تندیس پلکسی، لوح‌ تقدیر و هدایای تبلیغاتی، تایل‌های آسمان مجازی و سقف‌های دکوری، باکس بسته بندی محصولات و چاپ روی کارت دعوت از جمله ایده‌های درآمدزا برای کسب و کارها محسوب‌ می‌شود.

چاپ روی فلز

چاپ روی فلز از جمله ایده‌هایی است که با استفاده از آن می‌توانید درآمد بیشتری به‌دست آورید. با کمک چاپگر یووی می‌توانید به‌راحتی بر روی تابلوهای فلزی، استندهای رومیزی فلزی، تابلوهای راهنمای طبقات، تابلوهای سردر شرکت‌ها، پاساژها و ورزشگاه‌ها چاپ کنید.

چاپ روی پارکت

چاپ UV چگونه بر روی محصولات مختلف انجام ‌می‌شود؟

فرآیند دستگاه چاپ یووی بدین صورت است که ابتدا محصول مورد نظر داخل دستگاه فیکس می‌شود، سپس یک نازل مطابق فایل طراحی و الگوی گرافیکی که با نرم‌ افزار به رایانه دستگاه منتقل شده با حرکت رفت و برگشتی جوهر یووی را مستقیماً بر روی سطح محصولات چاپی از فاصله مشخص اسپری می‌کند.

هنگام چاپ پس از افشانده شدن جوهر یووی بر روی سطح صاف محصولات مورد نظر، بلافاصله جوهر در معرض تابش اشعه فرابنفش قرار می‌گیرد که همین امر باعث خشک شدن سریع طرح چاپ شده می‌گردد. فرآیند چاپ UV به سطح چاپ شده جرم می‌دهد و باعث برجسته تر دیده شدن طرح چاپی می گردد. علاوه بر این چون هد دستگاه با بستر چاپ در تماس نیست، می‌توان از چاپ یووی برای چاپ روی هر بستر مسطحی استفاده کرد. فراموش نکنید که بخشی از درآمد چاپ یووی صرف هزینه های دستگاه خواهد شد.

چاپ روی پاوربانک

جمع‌ بندی

خب به انتهای این مطلب رسیدیم! امیدواریم این مطلب به‌ تمامی سؤالات شما درباره درآمد چاپ یووی و اینکه چطور با یک دستگاه چاپ UV به درآمد عالی برسیم پاسخ داده باشد. همان طور که می‌دانید محصولات تولیدی چاپ یووی بیشتر جنبه تبلیغاتی و تزئینی دارند و صاحبان مشاغل و کسب و کارها با استفاده از آن می‌توانند محصولات و خدمات خود را بهتر به مشتریان معرفی کنند. بنابراین اگر به‌ دنبال بهترین چاپخانه برای چاپ بر روی محصولات تولیدی خود هستید، حتماً به مجموعه ما سری بزنید.

سؤالات متداول

چاپ UV بیشتر بر روی چه متریال انجام‌ می‌شود؟

مواد و متریال مانند سنگ، سرامیک، کاشی، چوب، فلز، پلاستیک، پلی‌ کربنات، پلکسی، پارچه، تخته شاسی چوبی، تابلو بوم نقاشی، قاب گوشی، مولتی استایل، پاور بانک، سی‌ دی، فلش مموری‌ها و هارد اکسترنال از جمله متریالی هستند که با استفاده از چاپگر یووی به چاپ می‌رسند.

آیا محصولات تولیدی چاپ یووی مقاومت و ماندگاری بالایی دارند؟

بله، تمامی طرح‌ها و نقش‌هایی که توسط چاپگر یووی بر روی محصولات تولیدی چاپ می‌شوند، از مقاومت و ماندگاری بالایی در برابر رطوبت، حرارت، شستشو، شوینده‌های الکلی، رنگ پریدگی و خراشیدگی برخوردار هستند.

درآمد چاپ یووی رول چقدر است؟

محصولات چاپ یووی رول کاغذ دیواری، پارچه تکستایل، چاپ چرم و چاپ روی پارچه هستند و درآمد بسیار خوبی را برای شما ایجاد می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *