برچسب مش شیشه چیست؟ چه کاربردی دارد؟

چاپ مش روی شیشه

زمان تخمینی مطالعه: 8 دقیقه

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام سفرهای درون‌ شهری، با برچسب مش شیشه اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی، مترو، قطار و تاکسی‌های مسافربری مواجه شده باشید. شاید حتی زمانی که در ترافیک‌های شهری گیر کرده‌اید، اتوبوس‌هایی پر از تبلیغات رنگارنگ و جذاب را بینید که توجه شما را به خود جلب کرده باشد. این‌ گونه المان‌های گرافیکی، تصاویر و طرح‌های تبلیغاتی که با استفاده از دستگاه چاپ یووی و دستگاه چاپ یووی رول بر روی سطح مش چاپ می‌شوند، قابلیت نصب بر روی محصولاتی صاف مانند شیشه را دارند.

موضوعی که در این مطلب قصد داریم به آن بپردازیم، استفاده از چاپ برچسب مش شیشه برای مصارف تبلیغاتی مختلف است. بنابراین اگر علاقه دارید در مورد چاپ مش تبلیغاتی روی شیشه بیشتر بدانید، پیشنهاد می‌کنیم ادامه مطلب را از دست ندهید.

برچسب مش شیشه

برچسب مش شیشه چیست؟

چاپ مش تبلیغاتی روی شیشه یک نوع استیکر پشت چسب‌دار است که بر روی سطح صاف و مسطح پشت شیشه چسبیده می‌شود. مش دارای سوراخ‌های بسیار ریز شبکه‌ای است که آن را به ‌صورت توری و مشبک نشان ‌می‌دهد. جنس این نوع چاپ مانند استیکر از پی وی سی است، در حالی که سوراخ‌های موجود بر روی متریال این نوع چاپ باعث می‌شود که نور به ‌راحتی از مش رد شود و در روز که نور محیط بیشتر است، طرح چاپی از بیرون به ‌خوبی و به ‌شکلی کاملاً واضح دیده شود.

در شب نیز که نور فضا زیاد است، طرح شما کمی محو و کمرنگ‌تر دیده‌ می‌شود و در عوض فضای داخل (پشت نمای اصلی) کاملاً مشخص است. چاپ برچسب مش شیشه در دو نوع مات و براق تولید می‌شود و به خاطر مقاومت و ماندگاری بسیار بالای این نوع چاپ در برابر کشش و صدمات سطحی برای استفاده طولانی مدت بسیار مناسب است. اگر به ‌دنبال اضافه کردن عایق برای پشت شیشه‌ها، درب مغازه یا فروشگاه خود هستید و می‌خواهید مغازه یا فروشگاه خود را از دید مشتری و عامه‌ی مردم حفظ کنید، راهکار آن چاپ مش روی شیشه و چاپ وینیل است.

برچسب مش شیشه مات

ویژگی‌های چاپ برچسب مش شیشه

یکی از ویژگی‌های چاپ مش روی شیشه، این است که جوهر کمتری برای نمایش تصویر روی سطح شیشه مصرف می‌کند، بنابراین شما قادر به استفاده از جوهر کمتر از ۳۰٪ هستید. از جمله ویژگی‌های مهم و اساسی چاپ مش بر روی شیشه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1) امکان چاپ مش به‌ صورت چسب‌دار و بدون چسب

2) تنوع رنگ و طرح بسیار بالا

3) قابلیت نصب و جدا سازی آسان

4) کاملاً ضد آب

5) امکان چاپ در طول و عرض دلخواه و بدون هیچ‌گونه محدودیت

6) ضخامت بافت مناسب و قابلیت چاپ پذیری بسیار بالا

7) امکان نصب چاپ مش بر روی کلیه سطوح شیشه‌ای مختلف

8) بهترین گزینه برای مکان‌های نیازمند به حفظ نور محیط

9) قابلیت چاپ با کلیه دستگاه‌های چاپ بنر و فلکس

10) بدون ایجاد هیچ‌گونه لکه چسب بر روی شیشه‌

11) امکان چاپ مش با دستگاه اکوسالونت در ابعاد مختلف

12) مقاومت بالا در برابر شرایط محیطی مانند تابش مستقیم نور خورشید، باد، باران و گرد و خاک

13) مناسب برای استفاده در فضای داخلی و خارجی

14) چاپ سفارش‌های با عرض بیش از 150 سانتی‌متر به‌ صورت لت شده

15) مقاومت بالا نسبت به کشیدگی و پارگی

16) طول عمر و ماندگاری طولانی ‌مدت

برچسب مش شیشه

مزایا و معایب چاپ مش روی شیشه

چاپ مش به ‌خاطر جنس بسیار مدرن و پیشرفته و شبکه‌های بسیار ریزی که بر روی سطح خود دارد برای پوشاندن انواع شیشه مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه به مزایا و معایب چاپ مش روی شیشه می‌پردازیم که عبارتند از:

مزایا چاپ Mesh روی شیشه:

امکان چاپ در ابعاد و اندازه‌های مختلف به درخواست مشتری

جنس عالی و با کیفیت

مقاوم در برابر رطوبت و پاره شدن و قابل شستشو بودن

هزینه چاپ منصفانه و ارزان‌ قیمت

مقاوم بودن در برابر آسیب و عوامل محیطی مانند نور خورشید، گرد و خاک و آب

قابلیت نصب و جدا سازی آسان از روی شیشه

معایب چاپ Mesh روی شیشه:

سازگار نبودن با همه جوهرها

جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید به محیط اطراف

کور کردن نقطه دید و در معرض چشم‌ مانند پنجره

انتخاب جوهر مناسب برای چاپ و سازگاری آن با اندازه مش

امکان پاره و کنده شدن در مراحل نصب

مناسب سطوح صاف و یکدست

چاپ مش

کاربردهای چاپ مش روی شیشه

چاپ مش روی شیشه کاربردهای بسیار زیادی در صنایع مختلف دارد و از جمله روش‌های تبلیغاتی مناسب محسوب‌ می‌شود. از مش روی شیشه زمانی استفاده می‌شود که بخواهید دید را برای مردم و مشتریان از یک طرف کور کنید، ولی از طرف دیگر بیرون یا داخل قابل رؤیت نباشد. با توجه به ویژگی مهم برچسب مش شیشه که حفظ نور محیط را امکان‌ پذیر کرده است، می‌توان از چاپ استیکر روی شیشه در موارد زیر استفاده نمود:

✓ نصب مش روی ویترین داروخانه‌ها، رستوران‌ها، مغازه‌ها، سوپر مارکت‌ها، فست‌ فودها، کافی‌ شاپ‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای

✓ استفاده از مش بر روی استند های تبلیغاتی و پارتیشن‌های داخل غرفه‌ها و شرکت‌ها

✓ نصب شیشه تبلیغاتی بر روی درب ورودی آژانس‌های مسافری

✓ نصب مش روی شیشه‌های مراکز تجاری و اداری

✓ چسباندن مش روی شیشه‌های ساختمان و مجتمع‌های مسکونی

✓ نصب بر روی شیشه ایستگاه‌های اتوبوس، شیشه اتومبیل، ماشین‌های حمل مواد غذایی و اتوبوس‌ها شهری (BRT)

مش بدون چسب

قیمت چاپ برچسب مش شیشه

مش جزو ابزارهای بسیار مهم تبلیغات محیطی محسوب ‌می‌شود که جهت تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات کسب و کارها به مشتریان مورد استفاده قرار می‌گیرد. عوامل مختلفی مانند ابعاد و اندازه، جنس، پرتی کاغذ و… در تعیین قیمت چاپ مش تأثیر گذار هستند.

زیرا قیمت برچسب مش روی شیشه هم مانند دیگر متریال‌های رولی تبلیغات محیطی، به ازای هر مترمربع، 160.000 هزار تومان محاسبه و قیمت گذاری می‌شود. هزینه چاپ مش تبلیغاتی روی شیشه نسبت به دیگر ابزارهای تبلیغاتی بسیار مناسب و مقرون به صرفه است و قیمت نهایی پس از بررسی‌های صورت گرفته به مشتریان اعلام می‌گردد.

جمع‌ بندی

خب به انتهای این مطلب رسیدیم! امیدواریم این مقاله به‌ تمامی سؤالات شما در مورد برچسب مش شیشه پاسخ داده باشد. همان طور که می‌دانید مش یکی از انواع استیکرهای پشت چسب‌دار است که به‌ شکل شبکه‌ای از سوراخ‌های بسیار ریز ساخته شده و یک طرف آن چسب‌دار است.

این سوراخ‌های بسیار ریز باعث می‌شود که نور به ‌راحتی از شیشه عبور کند و فضای پشت شیشه تاریک نشود. اگر به فکر زیبا سازی دفتر کار خود هستید یا اینکه قصد دارید از داخل به بیرون دید داشته ‌باشید، اما کسی از بیرون نتواند به ‌راحتی شما را ببیند، می‌توانید روی خدمات چاپ مش مجموعه ما حساب کنید.

سؤالات متداول

چاپ مش به جز نصب بر روی شیشه، روی چه سطوح دیگری قابل نصب است؟

بله، چاپ مش برای نصب بر روی سطوحی مانند چوب، آینه، سنگ، کاشی، سرامیک، پلکسی، پلاستیک و فلز گزینه بسیار مناسبی است. اما بر روی سطوح گچی، سیمانی و رنگ شده نمی‌چسبد و مناسب نیست.

چرا صاحبان کسب و کارها از چاپ مش برای تبلیغات روی شیشه استفاده می‌کنند؟

صاحبان شرکت‌ها و مؤسسات کوچک و بزرگ به ‌دلیل طول عمر و ماندگاری بالا و همچنین مقاومت بالا در برابر نور و رطوبت از چاپ مش برای تبلیغات روی شیشه استفاده می‌کنند. زیرا مش حداقل بین 1 الی 3 سال عمر مفید خواهد داشت و به‌ راحتی می‌توانید آن را در هر مکان مناسبی نصب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *