تفاوت‌ها و شباهت‌های استیکر و مش

تفاوت استیکر و مش

زمان تخمین زده شده مطالعه: 6 دقیقه

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با ابزارهای تبلیغات محیطی همچون استیکر و مش در سطح شهر یا پشت شیشه فروشگاه‌های بزرگ مواجه شده باشید و با خود بگویید که این تبلیغات استیکر هستند؟ پس چرا سطح یکی از آنها صاف و براق است، اما دیگری مات و مشبک است! اصلا تفاوت استیکر و مش در چیست؟

برای پاسخ به این سؤال، باید گفت این دو برچسب تبلیغاتی پر کاربرد جهت تبلیغات فضای خارجی و هم چنین معرفی محصولات و خدمات به مشتریان مورد استفاده قرار می‌گیرند. به همین ترتیب چاپ استیکر و چاپ مش دارای تفاوت‌ها و شباهت‌های زیادی با یکدیگر هستند که آنها را نسبت به دیگر روش‌های تبلیغات محیطی متمایز کرده است. برای اینکه بهتر متوجه تفاوت‌ها و شباهت‌های استیکر و مش شوید، پیشنهاد می‌کنیم تا ادامه مطلب با ما همراه باشید.

تفاوت استیکر و مش چیست

✔ 5 تفاوت استیکر و مش

1. شکل ظاهری

اولین و مهمترین تفاوت استیکر و مش، شکل ظاهری این دو متریال است. استیکر ظاهری براق و کاملاً یکنواختی دارد، در صورتی که چاپ مش دارای سوراخ‌های بسیار ریز شبکه‌ای است که استیکر این قابلیت را ندارد.

2. قابلیت عبور دهی نور

وجه تمایز اصلی چاپ مش نسبت به چاپ استیکر، در قابلیت عبور دهی نور در آنهاست. از تفاوت‌های این دو نوع چاپ می‌توان به منافذ لانه زنبوری مش اشاره کرد که به ‌راحتی نور را از خود عبور داده و روشنایی محیط را تأمین می‌کند. درحالی ‌که به ‌خاطر سطح مات و بکدست استیکر، هیچ‌گونه راه عبوری برای نور وجود ندارد.

3. تفاوت استیکر و مش در نحوه نصب

نحوه نصب چاپ استیکر و مش بسیار آسان و سریع است. مش یکی از انواع برچسب‌های پشت چسب‌دار و بدون چسب است که به آسانی روی انواع سطوح و شیشه نصب می‌شود. اما این ویژگی در استیکر وجود ندارد و یک طرف آن به‌ صورت پشت چسب‌دار است و طرف دیگر هم طرح مورد نظر قرار دارد و نصب آن حتما باید توسط بک نصاب حرفه‌ای انجام شود.

چاپ استیکر و مش

4. قابلیت تشکیل حباب‌های ریز در فضای مورد استفاده

پس از نصب استیکر امکان ایجاد حباب‌های ریز در مابین فضای مورد استفاده وجود دارد که این مشکل موجب آسیب رسیدن به برچسب می‌شود. ولی این نکته در مورد چاپ مش صدق نمی‌کند و از آنجایی که مش دارای سوراخ‌های متعددی است، هیچ‌گونه حبابی در هنگام نصب ایجاد نمی‌شود.

5. امکان رؤیت طرح در فضاهای تاریک

قابلیت رؤیت طرح در فضاهای تاریک از دیگر تفاوت‌های بین این دو برچسب است. زیرا در شب و زمانی که نور فضا زیاد است، طرح چاپ شده در مش کمی محو و کمرنگ‌تر دیده‌می‌شود اما در عوض فضای داخل از بیرون (پشت نمای اصلی) به‌شکل کاملاً واضح قابل رؤیت است. به همین دلیل از این نوع چاپ برای پوشش دهی شیشه‌ها یا دیوارهای کریستالی و دیوار نماهای فاقد پوشش استفاده می‌شود. البته به‌ خاطر بافت ضخیم متریال استیکر، این ویژگی در آن وجود ندارد. استیکر در مکان‌های مختلف از پاساژها و مغازه‌ها گرفته تا مکان‌های عمومی مانند شیشه اتوبوس، قطار و مترو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مش چیست

✔ 5 شباهت استیکر و مش

1. نوع کاربرد

چاپ استیکر و مش هر دو از نوع کاربرد برای محیط‌های تجاری، خدماتی و مکان‌های عمومی مناسب هستند. چاپ مش و استیکر برای تبلیغات فضای داخلی و خارجی مانند درج تبلیغات روی درب‌ها و شیشه‌های مغازه‌ها و فروشگاه‌های بزرگ، نصب تبلیغات روی پنجره یا بدنه وسایل‌نقلیه عمومی، کف راهروها و پله‌ها، استفاده در فضاهای بادگیر به سبب جلوگیری از ورود حجم زیاد باد و ایفای نقشه بادشکن و… مورد استفاده قرار می‌گیرند.

2. جنس مرغوب

جوهرهای با کیفیتی که در فرآیند چاپ استیکر و مش به کار رفته، هر دو از کیفیت مرغوبی برخوردار هستند، زیرا متریال هر دو این برچسب‌ها از جنس PVC تولید شده‌اند که کاملاً ضدآب و ضد خش است.

3. زیباسازی فضاهای مختلف

از چاپ مش و استیکر می‌توان برای زیباسازی فضاهای مختلف به‌ خصوص دکوراسیون فضاهای داخلی و خارجی منازل و ادارات هم استفاده ‌کرد. به‌خاطر اینکه چاپ آنها بسیار شیک و جذاب است و به‌ خوبی مکان‌های مختلف عمومی و خصوصی را زینت می‌بخشد.

تفاوت استیکر و مش

4. قیمت مناسب

در تعیین قیمت استیکر و مش عوامل مختلف زیادی مانند ابعاد و اندازه، جنس، پرتی کاغذ و… تأثیر گذار هستند. قیمت این دو برچسب نسبت به دیگر ابزارهای تبلیغاتی بسیار مناسب و مقرون به صرفه است و هزینه نهایی پس از بررسی های صورت گرفته به مشتریان اعلام می‌گردد.

5. مقاومت و ماندگاری بالا

هر دو این برچسب‌های تبلیغاتی نسبت به آسیب‌های محیطی مانند وزش باد، طوفان، گرد و خاک، باران، نور آفتاب، گرما، رطوبت، شوینده‌های الکلی ضعیف و شستشو مقاوم بوده و به ‌سرعت دچار کشیدگی، تاخوردگی، پارگی یا خراشیدگی نمی‌شود.

استیکر چیست

جمع‌ بندی

در این مطلب با چاپ استیکر، چاپ مش و 10 شباهت و تفاوت استیکر و مش آشنا شدیم و فهمیدیم که هر برچسب باید کجا و دقیقاً برای چه منظوری استفاده شود. بنابراین اگر قصد سفارش یکی از این استیکرهای تبلیغاتی را دارید، می‌توانید مرکز تخصصی چاپ سبحان را انتخاب نمایید. همکاران ما در بخش فروش، آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

سوالات متداول

آیا قیمت چاپ استیکر و مش با هم تفاوت دارد؟

بله. قیمت چاپ مش از قیمت چاپ استیکر بالاتر است.

آیا می توان از چاپ مش در فضای باز استفاده کرد؟

بله. مش بدون چسب و مش پشت چسب دار هر دو ضد آب هستند.

دوام و ماندگاری استیکر و مش چند سال است؟

در صورت عدم آسیب فیزیکی بین 1 تا 3 سال و گاهی حتی تا 5 سال!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *