مزایای چاپ یووی

چاپ یووی روی چرم

یکی از جدیدترین و پرکاربردترین انواع روش‌های چاپ دیجیتال که مورد استقبال بسیاری از مخاطبین در صنعت چاپ و تبلیغات محیطی قرار گرفته، چاپ یووی است. در فرآیند این نوع چاپ از اشعه ماوراء بنفش برای خشک کردن یا به ‌اصطلاح پختن جوهر یووی استفاده می‌شود. از مهمترین مزایای چاپ یووی امکان چاپ روی سطوح مختلف است. خدمات چاپ مستقیم اجسام این امکان را برای مشتریان فراهم کرده است تا بتوانید بر روی طیف نامحدودی از مواد اولیه مانند شیشه، آینه، چوب، سنگ، کاشی و سرامیک، فلزات، چرم مصنوعی، بوم نقاشی، مولتی استایل، پلکسی، قاب گوشی، پاور بانک و هارد اکسترنال چاپ کنید.

مهم‌ترین مزیت چاپ UV نسبت به دیگر روش‌های چاپی، امکان چاپ طرح‌ها و نقش‌های جذاب بر روی سطوح مختلف است؛ البته، سطوحی که کاملاً صاف، مسطح و بدون خمیدگی یا گودی هستند. علاوه بر قابلیت چاپ بر روی هر نوع متریال مختلف، چاپ فلت بد یووی دارای مزایای زیادی نسبت به سایر انواع چاپ است که در این مطلب قصد داریم به آن بپردازیم. پس پیشنهاد می‌کنیم ادامه مطلب را از دست ندهید.

دستگاه چاپ یووی

✔ مزایای چاپ یووی در سرعت بالا

پس از افشانده شدن جوهر توسط دستگاه چاپ یووی بر روی سطح صاف مورد نظر، بلافاصله جوهر در معرض تابش اشعه ماورا فرابنفش قرار می‌گیرد و همین موضوع باعث خشک شدن سریع طرح چاپ شده می‌شود. همچنین این کار امکان خشک شدن جوهر بر روی قطعات چاپگر یووی را به صفر می‌رساند، زیرا جوهر یووی در صورت عدم تابش اشعه ماوراءبنفش خشک نمی‌شود.

✔ چاپ باکیفیت و بادوام

از آنجایی که جوهر چاپ یووی تحت‌تأثیر اشعه فرابنفش سریعا خشک می‌شود، زمانی برای خشک شدن در محیط چاپ باقی نمی‌ماند، بنابراین این امر باعث می‌شود چاپی با کیفیت و بادوام داشته‌ باشید. به ‌عنوان مثال چاپ بر روی انواع آینه‌های دکوراتیو توسط چاپگر یووی، چاپی باکیفیت و بادوام را برای شما فراهم می‌کند.

چاپ یووی روی سطوح صاف

✔ مزایای چاپ یووی و سازگاری با محیط‌ زیست

مهم‌ترین مزیت چاپ UV این است که در مقایسه با سایر روش‌های چاپی آسیب بسیار کمی به محیط زیست وارد می‌کند. این نوع چاپ مستقیم کاملاً سازگار با محیط زیست بوده و هیچ‌گونه آسیبی به محیط زیست وارد نمی‌کند.

✔ بسیار مناسب و مقرون به صرفه

با توجه به ‌سرعت چاپ بالا، چاپ یووی یک روش بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. زیرا علاوه بر صرفه جویی در زمان با خشک شدن سریع، جوهر کمتری نسبت به سایر دستگاه‌های چاپ یووی مصرف می‌شود.

چاپ یووی روی چوب

✔ مقاومت و ماندگاری بالا

چاپ‌ یووی به خاطر استفاده از جوهر با کیفیت و استفاده از اشعه فرابنفش در مراحل چاپ، مقاومت و ماندگاری بسیار بالایی در برابر نور خورشید، گرما، رطوبت، پاک کردن، پارگی و خراش دارند. به همین دلیل این نوع چاپ ضد خش و ضد آب بوده و در برابر ضدعفونی‌کننده‌های قوی تغییرناپذیر است. در واقع مقاومت بالا، جزو یکی از مهمترین مزایای چاپ یووی است.

جمع‌بندی

در این مطلب به طور کامل با مزایای چاپ یووی آشنا شدیم. متریال‌هایی مانند چاپ چرم مصنوعی، بوم نقاشی، پارچه، کاغذ دیواری، آینه، سنگ، چوب، شیشه، پرده زبرا و تخته شاسی را می‌توان بر روی سطح مسطح چاپگر یووی قرار داد و بهترین کیفیت چاپ را تجربه کرد. مجموعه چاپ سبحان با تجربه غنی در زمینه‌ی چاپ‌های دیجیتال و پیشرفته‌ترین دستگاه‌های چاپ یووی، برای ارائه انواع خدمات چاپی با بهترین کیفیت، قیمت مناسب و تحویل در اسرع وقت در خدمت شماست.

سوالات متداول

قیمت چاپ یووی چقدر است؟

قیمت چاپ یووی براساس نوع متریال چاپی، بین متری 380 تا 450 هزار تومان است.

آیا چاپ یووی ابعاد محدودی دارد؟

خیر، چاپ یووی هیچ‌گونه محدودیتی در ابعاد چاپ ندارد، اما حداکثر عرض، طول و ارتفاع چاپ در آن به‌ ترتیب 130 سانتی‌متر، 250 سانتی‌متر و 15 سانتی‌متر است.

آیا چاپ یووی در متریال چاپی محدود است؟

خیر، چاپ یووی بر روی تمامی سطوح سخت، صاف و یکدست امکان‌پذیر است، اما روی سطوح خمیده و کروی مانند لیوان، توپ و موادی از این دست انجام نمی‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *