آموزش طریقه نصب استیکر

نصب استیکر

زمان تخمینی مطالعه: 6 دقیقه

نصب استیکر بر روی سطوح صاف و مسطح یکی از روش‌های مختلف برای تبلیغات محیطی، زیباسازی دکوراسیون داخلی و هم چنین فضاهای باز و نمایشگاهی است. چاپ استیکر می‌توان بر روی سطوح مختلفی مانند نمای ساختمان‌ها، بدنه وسایل‌ نقلیه عمومی، شیشه مغازه‌ها، درهای کرکره‌ای فروشگاه‌ها، کف راهروها، سقف اتاق‌خواب‌ها و… چسباند.

برچسب‌ها به انواع مات، براق، مش، شیشه‌ای و په په یا مخملی تقسیم می‌شوند که هر کدام از نظر نحوه نصب شبیه به یکدیگر هستند. زیرا نصب استیکر به مهارت و تجربه خاصی نیاز دارد، بنابراین باید آموزش کافی در مورد طریقه نصب چاپ استیکر دیده باشید تا بتوانید استیکر را به ‌درستی و بدون ایجاد هیچ حبابی در مکان مورد نظر قرار دهید. به همین دلیل اگر سؤالی در مورد آموزش طریقه چاپ استیکر در ذهنتان دارید، این مطلب به شما کمک خواهد کرد. پس پیشنهاد می‌کنیم ادامه مطلب را از دست ندهید.

نصب استیکر روی دیوار

لوازم مورد نیاز جهت نصب استیکر

1. قیچی

2. کاردک پلاستیکی (اگر کاردک در دسترس ندارید، می‌توانید از کارت تلفن استفاده ‌کنید)

3. اسپری آب

4. دستمال

راهنمای نصب استیکر

شاید این مشکل برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام نصب استیکر بر روی سطح شیشه یا دیوار، با حباب‌های ریزی مواجه شده باشید. این حباب‌ها به خاطر نصب غیراصولی استیکر توسط خود اشخاص ایجاد می‌شود. در حالی که اگر نصاب‌ حرفه‌ای استیکر را نصب کند، چنین مشکلی پیش نخواهد آمد.

مقاومت استیکر و مدت زمانی که برچسب بر روی سطوح مختلف چسبیده شده است نه ‌تنها به دوام و ماندگاری چسب استیکر بستگی دارد، بلکه مهارت نصاب استیکر هم در این امر تعیین کننده است. آموزش نصب استیکر ساده‌تر از چیزی است که فکر می‌کنید، اما اگر آن را درست و اصولی انجام دهید تبلیغات شما بیشتر برای مشتریان جلب توجه می‌کند.

نحوه نصب استیکر

نحوه نصب استیکر به صورت قدم به قدم

در ادامه قدم به قدم با مراحل نصب استیکر آشنا می‌شویم:

  • ابتدا محل مورد نظر برای چسباندن استیکر را مشخص کنید.
  • پس از انتخاب محل مناسب، سطح مورد نظر را با دستمال یا حوله مرطوب کاملاً تمیز کنید تا هرگونه گرد و غبار، کثیفی، روغن و چربی از بین برود.
  • حالا سطح مورد نظر را با آبپاش خوب خیس کرده و با دستمال پاک کنید.
  • در این مرحله استیکر را با استفاده از چسب بر روی محل نصب کنید تا از صاف بودن مطمئن شوید.
  • سپس با انگشت از یک طرف به آرامی شروع به کندن سلفون پشت استیکر کنید.
  • حالا در این مرحله می‌توانید استیکر را روی محل مشخص شده بچسبانید و با کاردک یا کارت اعتباری روی سطح استیکر بکشید تا جایی که حباب‌های بین سه لایه از بین برود و طرح کاملاً روی سلفون شفاف فیکس شود.
  • اگر هنگام برداشتن سلفون زیر استیکر حباب‌هایی ایجاد شد، با کاردک حباب‌های زیر آن را تخلیه کنید.
  • پس از اتمام کار اگر سطح استیکر کثیف شد یا اثر چسبی بر روی طرح باقی‌ماند، با پنبه آغشته به استون روی استیکر را به ‌خوبی تمیز کنید.
  • پس از نصب استیکر به‌ مدت 2 الی 3 ساعت طول می‌کشد تا استیکر خشک شود.
  • در این مرحله نصب استیکر به پایان رسیده است.
آموزش نصب استیکر

نحوه نصب استیکر در فضاهای عمودی و مرتفع

هر آنچه که در مطلب قبلی در مورد طریقه نصب استیکر توضیح داده شد، برای چسباندن استیکرهای کوچک بر روی سطوح ساده و معمولی مانند دیوار، وسایل‌نقلیه عمومی، لپتاپ، کنسول بازی، قاب گوشی، کمد دیواری و کف زمین است. اما برای نصب استیکرهای بزرگ در خارج از منزل نمی‌توان از این روش استفاده‌ کرد چون که کار دشواری است و باید حتماً توسط افراد حرفه‌ای انجام شود که تجربه کافی دارند و می‌توانند با سرعت بالا نصب استیکر را انجام دهند.

نصب استیکرهای بزرگ در فضاهای عمودی و مرتفع نیاز به تمیز کردن سطح مورد نظر از گرد و خاک با استفاده از اسپری آب و دستمال دارد. بعد از این مرحله سلفون پشت استیکر را به آرامی با گوشه ناخن از پشت آن جدا کنید. بعد از چسباندن استیکر، با کاردک نرم، اسپری آب و دستمال حباب‌های ریزی که زیر استیکر ظاهر می‌شوند را بین ببرید. چنانچه حبابی زیر استیکر باقی‌ماند و با کشیدن کاردک هم از بین نمی‌رود، آن را با سوزن سوراخ ریزی ایجاد کنید و مجدد روی طرح را با کاردک بکشید تا هوای زیرین تخلیه شود. در مرحله نهایی استیکر را با دستمال خوب تمیز کنید تا جذابیت بیشتری داشته ‌باشد.

جمع‌بندی

خب، به انتهای مطلب رسیدیم. در این مقاله با نصب استیکر بر روی سطوح مختلف و فضاهای عمودی و مرتفع آشنا شدیم. به همین ترتیب اگر در مورد مطالب طریقه نصب استیکرهای سایز بزرگ سؤالی داشتید، در بخش نظرات آن را با ما مطرح کنید تا به‌طور تخصصی پاسخگوی سؤال شما باشیم. با آرزوی موفقیت ?

سؤالات متداول

آیا استیکرهای چاپ شده ضدآب و ضد خش هستند؟

بله، تمامی استیکرهای مات، براق، شیشه‌ای و په په یا مخملی در برابر رطوبت، عوامل محیطی، خراشیدگی و پارگی از مقاومت و ماندگاری بالایی برخودار هستند.

آیا روش‌های متعددی برای نصب استیکر بر روی سطوح مختلف وجود دارد؟

بله برای نصب استیکر دو روش وجود دارد. روش اول روش رایجی است که در بالا به طور مفصل توضیح دادیم. روش دوم هم به این صورت است که ابتدا استیکر را در آب خیس کرده و سپس با پارچه خوب خشک کنید تا هیچ آبی نداشته باشد. بعد از این مرحله سلفون پشت استیکر را به آرامی جدا کرده و در محل مورد نظر نصب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *