تفاوت بنر ایرانی و بنر خارجی

تفاوت بنر ایرانی و بنر خارجی

زمان تخمین زده شده مطالعه: 5 دقیقه

بنرها یکی از ابزارهای تبلیغاتی شناخته شده و مؤثر در دنیای تبلیغات محیطی هستند. اگر با صنعت چاپ و تبلیغات دیجیتال آشنایی داشته‌ باشید، باید بدانید که بنرهای خام از نظر جنس به دو دسته ایرانی و خارجی تقسیم می‌شوند که هر کدام کاربردهای گسترده‌ای دارند. در واقع بنر خام مهم‌ترین ماده اولیه یک چاپخانه برای تولید و چاپ بنر است که برای تبلیغات و معرفی شرکت‌ها، برندها، محصولات و خدمات کسب و کارها مورد استفاده قرار می‌گیرد. تفاوت بنر ایرانی و بنر خارجی برای سفارش چاپ موضوع مهمی است.

بنرهای ایرانی و خارجی از نظر کیفیت چاپ و قیمت مقرون به صرفه دارای تفاوت‌های زیادی هستند و همین امر آنها را از یکدیگر متمایز می‌کند. در حالی که سفارشات چاپ بنر ایرانی اغلب در مقایسه با بنرهای خارجی از تقاضای بالایی برخوردار است و هر سال بر تعداد متقاضیان آن افزوده می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید در مورد تفاوت بنر ایرانی و بنر خارجی بیشتر بدانید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتها مطلب با ما همراه باشید. با شناخت این تفاوت‌ها می‌توانید به‌ راحتی زمان استفاده از بنرهای ایرانی و خارجی را تشخیص دهید و بالاترین سطح رضایت را به‌ دست آورید.

بنر ایرانی و بنر خارجی

✔ مقاومت در برابر پارگی و خط و خش

مقاومت بسیار بالا بنر در برابر خراشیدگی، پارگی، کشش و تا خوردگی از جمله مهم‌ترین تفاوت بنر ایرانی و بنر خارجی است. در تولید بنر خارجی از الیاف کمتری استفاده می‌کنند که در اثر کوچک‌ترین باد و طوفانی به‌ راحتی پاره می‌شود. در صورتی که در فرآیند تولید بنر خام ایرانی از الیاف بسیار مستحکمی استفاده می‌شود که به هیچ‌ عنوان پاره نخواهد شد.

✔ رفلکس نور

بنرهای خارجی در مقایسه با بنرهای ایرانی بسیار نازک هستند، بنابراین نور به‌ راحتی از آنها عبور می‌کند. در صورتی که بنرهای ایرانی به ‌خاطر جنس بسیار ضخیم، قابلیت رفلکس نور بسیار پایینی دارند.

✔ دوام و ماندگاری در برابر شرایط محیطی

بنرهای خارجی مقاومت خود را در مقابل شرایط بد آب و هوایی به‌ راحتی از دست می‌دهند. در حالی که بنرهای ایرانی نسبت به بنرهای خارجی از دوام و ماندگاری بسیار بالایی در برابر شرایط محیطی مانند باد، باران، تابش مستقیم نور خورشید و افت دما برخوردار هستند.

بنر خارجی و چینی

✔ ماندگاری طولانی مدت رنگ

عمر مفید رنگ‌های بنر خارجی یک سال است در حالی که بنر ایرانی حدود 9 ماه عمر مفید خواهد داشت. بنابراین هر یک از بنرها برای نصب در فضاهای داخلی و خارجی و همچنین فضاهای نمایشگاهی باید از مقاومت رنگ بالایی برخوردار باشند.

✔ کیفیت چاپ و سفید بودن رنگ بنر خام

یکی از عوامل مؤثر در کیفیت چاپ بنرهای خام، استفاده از جوهرهای باکیفیت و مرغوب در فرآیند چاپ بنر است. مهم‌ترین فرق بنر ایرانی و بنر خارجی کیفیت چاپی ابزارهای تبلیغاتی است؛ از آنجایی که در بنر خارجی از مواد اولیه باکیفیت استفاده می‌شود و سطح آن سفید رنگ است، بنابراین نتیجه کار چاپ شده کاملاً با کیفیت و عالی است. در حالی که سطح بنر ایرانی سفید رو به کدر رنگ است، به همین دلیل نتیجه چاپ کیفیت لازم را نخواهد داشت.

✔ قیمت مقرون به صرفه

به این نکته توجه داشته‌ باشید که قیمت بنر خام خارجی به دلیل نوسانات نرخ ارز، مداوم تغییر می‌کند و در مقایسه با بنر ایرانی، گران‌تر است. در صورتی که بنر ایرانی نسبت به بنر خارجی قیمت بسیار مقرون به صرفه و مناسبی دارد.

جمع‌ بندی

ما در این مقاله سعی کردیم شما را با تفاوت بنر ایرانی و بنر خارجی بیشتر آشنا کنیم تا بتوانید انتخابی صحیح و هوشمندانه را تجربه کنید. بنابراین اگر به‌ دنبال بهترین بنر خام ایرانی هستید، می‌توانید از کارشناسان ما در مرکز تخصصی چاپ سبحان کمک بگیرید. مجموعه ما مجهز به جدیدترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌های چاپ بنر به ‌همراه تیمی کاملاً حرفه‌ای و کار آزموده، آماده ارائه خدمت به شماست.

سؤالات متداول

جوهرهای چاپ شده روی بنر ایرانی چه کیفیتی دارد؟

کیفیت جوهرهای چاپ شده روی بنر خام ایرانی در کمتر از چند ثانیه خشک می‌شود، بنابراین اولین انتخاب هر مشتری بنر خام ایرانی است، زیرا از نظر کیفیت با نمونه‌های درجه یک خارجی رقابت می‌کند.

سطح بنرهای ایرانی و خارجی چگونه است؟

سطح بنرهای خارجی در مقایسه با بنرهای ایرانی صاف‌تر، یکنواخت‌تر و شفاف‌تر است. در حالی که سطح بنرهای ایرانی برخلاف بنرهای خارجی کدر و مات است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *