مهمترین نکات طراحی و ساخت بنر تبلیغاتی

چاپ بنر تبلیغاتی و نکاتی که باید بدانید

برآورد زمان مطالعه: 8 دقیقه

طراحی و ساخت بنر تبلیغاتی از اهمیت بالایی برخوردار است. چون بنر یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین متریال‌های تبلیغات محیطی است که به ‌منظور اطلاع رسانی، بازاریابی، معرفی شرکت‌ها، کارخانه‌ها، مؤسسات کوچک و بزرگ، برندهای مطرح و همچنین معرفی محصولات و خدمات کسب و کارهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای دستیابی به نتایج مثبت از طراحی بنرهای تبلیغاتی، باید از یک سری نکات در هنگام طراحی اجتناب کنید. رعایت این نکات باعث می‌شود پس از چاپ بنر، سفارش ما از نظر طراحی، کیفیت رنگ و چاپ، بی عیب و نقص باشد. در این مطلب مهم ترین نکات طراحی و ساخت بنر تبلیغاتی را مورد بررسی قرار می‌دهیم. اگر می‌خواهید با توجه به این نکات نتیجه بهتری از طراحی بنر بگیرید، پیشنهاد می‌کنیم ادامه مطلب را از دست ندهید.

اهمیت طراحی و چاپ بنر

بنرها بهترین ابزارهای تبلیغاتی هستند که جهت آگاهی بخشی به مخاطبین و شناساندن محصولات و خدمات کسب و کارها به مشتریان استفاده می‌شوند. چاپ بنر از نظر ابعاد و سایز به انواع مختلفی تقسیم می‌شود که هر کدام از آنها در پربازدیدترین و پرترددترین مکان‌ها مانند بزرگراه‌ها، خیابان‌ها، حاشیه جاده‌ها و معابر عمومی نصب می‌گردند.

بنرهای چاپی در واقع ابزارهای مقرون به صرفه و موثری جهت تبلیغات در فضاهای داخلی و خارجی هستند که با استفاده از آنها می‌توانید مفهوم پیام تبلیغاتی خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مخاطبین برسانید. چاپ بنر جهت تبلیغات طراحی و تولید می‌شود و پیام تبلیغاتی خود را در قالب طرح‌های هنری و گرافیکی به مخاطبین انتقال می‌دهد.

بنابراین می‌توان نتیجه گرفت بنر باید به‌ صورت هدفمند و برنامه ریزی شده طراحی شود که بتواند پیام تبلیغاتی شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مخاطبین برساند و ذهن مخاطب را درگیر کند. چاپ بنر عرض بالا با توجه به اینکه در معرض دید هزاران بازدیدکننده در اتوبان ها، بزرگراه ها و مراکز شلوغ شهر قرار می گیرد، با طراحی ضعیف نمی‌تواند اهداف تبلیغاتی شما را برآورده کند، به همین خاطر این موضوع باعث می‌شود کمپین تبلیغاتی شما با شکست مواجه شود.

نکاتی که هنگام طراحی و ساخت بنر تبلیغاتی باید به آنها دقت کنید!

طراحی بنر در صنعت چاپ و تبلیغات محیطی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بنابراین اگر بنرهای تبلیغاتی طراحی خوبی نداشته‌ باشد، قطعاً نمی‌توان انتظار نتیجه مطلوبی از طراحی داشت. در ادامه به نکاتی که هنگام طراحی بنر باید از آنها اجتناب کنید، می‌پردازیم. این نکات عبارتند از:

✓ ارائه یک چکیده خلاقانه ضعیف از محتوای بنر

بزرگ‌ترین اشتباه طراحان گرافیک، ارائه یک خلاصه خلاقانه ضعیف از محتوای بنر است. این اشتباه می‌تواند ناشی از اختلال بین طراح و مشتری یا مثلاً پذیرش یک پروژه بزرگ بدون دریافت اطلاعات دقیق و کامل باشد. راه اندازی کسب و کار بدون گرفتن اطلاعات کامل از مشتری، غیرممکن است. اما اگر طراح نداند مشتری از او چه انتظاراتی دارد، چگونه می‌تواند طراحی کند!؟

طراحی درست و اصولی بنر می‌تواند به‌ تنهایی تمامی این اشتباهات را به آسانی رفع کند. به ‌عنوان مثال، کارفرمایان همیشه توضیحات کامل و دقیقی از تمامی جنبه‌های پروژه در اختیار طراحان خود قرار می‌دهند. نتیجه ارتباط خوب بین مشتری و طراح، یک پروژه بی عیب و نقص را تضمین می‌کند. اگر طراح بداند که شما از او چه انتظاری دارید، قطعاً در طراحی بنر موفق خواهد بود. در طراحی بیلبوردهای شهری که برای چاپ آنها از بنر عرض بالا یا چاپ فلکس استفاده می‌شود، باید ریزه کاری‌های زیادی مانند ابعاد سفارش، کد رنگ‌ها و حاشیه امنیت طرح را با دقت مورد توجه قرار داد.

✓ تمرکز زیاد بر روی یک طرح محبوب و تقلید از آن

یکی دیگر از اشتباهات رایج برخی از کسب‌ و کارها، به ‌خصوص کسب و کارهای کوچک و نوپا، کپی برداری از کمپین‌های تبلیغاتی برندهای معروف است. اگر می‌خواهید با برندهای دیگر رقابت کنید، باید همیشه به طراحی‌ها و روندهای محبوب توجه کنید. اما تلاش برای کپی کردن طرح شرکت‌های دیگر آن هم فقط به‌ دلیل محبوبیت طرح، ایده جالبی نیست. چون که یک ایده خاص ممکن است برای آن شرکت مفید بوده باشد، اما برای شما کارساز نباشد!

پس از عبور این دوره از فعالیت، طراحی بنر ممکن است قدیمی شود. از خلاقیت و سبک برای طراحی بنر استفاده‌ کنید که هدف از چاپ فلکسی یا بنر را برآورده می‌سازد. شما باید به‌ دنبال الهام گرفتن از بهترین طرح‌های موجود در فضای وب یا تبلیغات محیطی سایر شرکت‌ها باشید، آن هم تا زمانی که طراح یا کارفرما شما را برای یافتن یک طرح منحصر به فرد برای پروژه مورد نظر خود منحرف نکند.

✓ عدم استفاده از فضای سفید و حاشیه امنیت در بنرها

شاید هنگام تبلیغات و معرفی محصولات یا خدمات حرف‌های زیادی برای گفتن به مشتریان خود داشته‌ باشید، زیرا صحبت از یک برند است. این بدین معنا نیست که می‌توانید دو صفحه متن به طراحان خود بدهید و از آنها بخواهید که تمامی آنان را در قالب یک تبلیغ یا یک بنر خلاصه کنند!

یکی از نکاتی که هنگام طراحی بنر باید از آن بپرهیزید، طراحی بنر با فضای شلوغ مملو از کلمات و شعارهای تبلیغاتی است. بنرهای شلوغ با انبوهی از کلمات، فقط حواس مخاطبان را پرت می‌کند و باعث می‌شود آنها انگیزه کلی خود را از دست بدهند. به همین دلیل در نظر گرفتن فضای سفید در طراحی بنر به ‌اندازه کلمات مهم است. در تبلیغات محیطی جذاب باید یک تناسب بصری بین تصاویر و فضای خالی وجود داشته‌ باشد تا تبلیغات شما برای مخاطبان جذاب باشد. در کنار قرار دادن محتوای دقیق روی بنر خود، مطمئن شوید که از کلمات مناسب نیز استفاده می‌کنید.

✓ عدم استفاده از تناسب رنگی مناسب

رنگ‌ها مستقیماً روی چشم بیننده تأثیر می‌گذارند و اگر درست انتخاب نشوند توجه بیننده را به خود جلب نمی‌کنند. به همین در زمان طراحی بنر سعی کنید از رنگ‌هایی که چشم را خیره می‌کنند، استفاده نکنید.

جمع ‌بندی

خب به انتهای این مطلب رسیدیم! امیدواریم این مطلب به تمام سؤالات شما در مورد 3 نکته که هنگام طراحی بنر باید از آنها اجتناب کنید، پاسخ داده باشد. تبلیغات و بازاریابی لازمه پیشبرد اهداف و افزایش فروش و سوددهی کسب و کارهای کوچک و بزرگ است که به روش‌های مختلف انجام‌ می‌شود. چاپ بنر یکی از مؤثرترین و پربازده‌ترین روش‌های تبلیغات محیطی است که بیشترین تأثیر را بر روی مخاطب می‌گذارد.

طراحی و ساخت بنر تبلیغاتی کاری آسان و سرگرم کننده است، اما تا زمانی که از بروز اشتباهات احتمالی در زمان طراحی اجتناب کنید. با دانستن و رعایت این نکات در هنگام طراحی بنر، می‌توانید در کمترین زمان بهترین بنرها را طراحی کنید. اگر سؤال دیگری در مورد طراحی بنر دارید یا به‌ دنبال شرکتی معتبر برای چاپ سفارشات بنری خود هستید، می‌توانید مجموعه ما را انتخاب کنید.

سؤالات متداول

کدام متریال تبلیغاتی می‌تواند فروش کسب و کار شما را تا 10 برابر افزایش دهد؟

یکی از بهترین روش‌ها که کسب و کار با استفاده از آن می‌توانید فروش خود را 10 برابر کنند، تبلیغات است. افزایش فروش و سوددهی بیشتر هم تنها با استفاده از ابزارهای تبلیغاتی مانند چاپ بنر عرض 3 متر، چاپ بنر عرض 5 متر، چاپ بنر استند، چاپ بنر دوطرفه، چاپ فلکس، چاپ استیکر، چاپ وینیل و چاپ کاغذ دیواری امکان‌ پذیر است.

در هنگام طراحی و چاپ بنرهای تبلیغاتی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

1. اندازه استاندارد بنر تبلیغاتی
2. رعایت کردن اولویت‌ها در تبلیغات بنری مانند لوگو شرکت، توصیفات و پیام‌های تبلیغاتی و کلید تماس یا کال تو اکشن
3. استفاده از رنگ‌ها و فونت‌های جذاب و تأثیر گذار
4. حفظ سادگی در زمان طراحی
5. استفاده از یک چارچوب تعریف شده و مشخص در هنگام طراحی بنر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *