تفاوت فلکس با بنر در چیست؟

تفاوت چاپ بنر و فلکسی

زمان تخمینی مطالعه: 11 دقیقه

فلکس و بنر، هر دو از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین روش‌های تبلیغاتی هستند. امروزه اغلب صاحبان مشاغل و کسب‌وکار جهت تبلیغات و اطلاع رسانی محصولات و خدمات جدید خود به مشتریان، از این دو ابزار تبلیغات محیطی استفاده می‌کنند. اگر می‌خواهید بدانید تفاوت فلکسی و بنر چیست و هر کدام چه ویژگی‌ها و خصوصیاتی دارند، پیشنهاد می‌کنیم ادامه مطلب را از دست ندهید. زیرا ما در این مطلب قصد داریم درباره تفاوت چاپ بنر و فلکسی با یکدیگر اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.

چاپ فلکسی

بنر چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین متریال گروه چاپ فضای خارجی یا Out Door، چاپ بنر است که برای تبلیغات محیطی، آگاهی‌ بخشی، بازاریابی، معرفی شرکت‌ها، برندهای مطرح و هم چنین معرفی محصولات و خدمات کسب و کارها و سازمان‌های کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنرهای تبلیغاتی در پربازدیدترین و پرترددترین مکان‌ها مانند بزرگراه‌ها، خیابان‌ها، حاشیه جاده‌ها و معابر عمومی نصب می‌شوند تا علاوه بر معرفی کسب و کار شما به افراد در حال تردد، اطلاعات مفید و کافی را در مورد حوزه کاری و محصولات و خدمات شما را به مشتریان ارائه می‌دهد.

در واقع بنرها ابزارهایی هستند که با اهداف تبلیغاتی در فضاهای داخلی و خارجی مورد استفاده قرار گرفته و محتوای آن‌ها شامل متن‌ها، طرح‌ها و تصاویر گرافیکی جذب ‌کننده است. این روش تبلیغاتی محدودیتی در ابعاد و متراژ چاپ ندارد و شما می‌توانید با توجه به نیاز، سلیقه، بودجه و متناسب با شرایط خود از بین انواع بنر یک نوع را انتخاب و سفارش دهید. تصویر زیر نمونه‌ای از یک بنر چاپ شده تبلیغاتی است:

تفاوت بنر و فلکسی

بنرهای تبلیغاتی از نظر ابعاد و کاربرد به انواع مختلف زیر تقسیم می‌شوند:

✓ بنر عرض 3 متر

یکی از بهترین نوع بنرهای تبلیغاتی در فضای باز و نمایشگاهی بنر عرض 3 متر است. از این نوع بنر برای سر در مغازه‌ها و فروشگاه‌ها، مکان‌های مذهبی مانند حسینیه‌ها و مساجد تمام شهر، اتحادیه‌های مختلف مانند طلا فروشی‌ها و کتاب‌ فروشی‌ها، کنفرانس‌ها، سمینارها، همایش‌ها و اجلاس‌های مختلف جهت تبلیغات مؤثر و اطلاع‌رسانی بیشتر استفاده می شود.

✓ بنر عرض 5 متر

مهم‌ترین مدیا چاپ و تبلیغات فضای باز، چاپ بنر عرض 5 متر است که به بنر عرض بالا یا لارج فرمت نیز شهرت دارد. بنرهای عریض معمولاً بر روی بیلبوردهای غول‌ پیکر تبلیغات شهری، اعلان‌های چاپی درون ‌شهری و تابلو سر درب فروشگاه‌ها نصب می‌شوند و نسبت به دیگر ابزارهای تبلیغاتی پتانسیل جذب مخاطبین بیشتری را دارند.

✓ بنر استند

یکی از اقتصادی‌ترین ابزار برای تبلیغات در فضای باز و نمایشگاهی، چاپ بنر استند است. ابعاد این نوع بنر به‌ صورت استاندارد بوده و امکان تعویض بدنه و قرار دادن بنر جدید بر روی پایه قدیمی وجود دارد.

✓ بنر دوطرفه

یکی از محبوب‌ترین نوع بنرهای تبلیغات محیطی، چاپ بنر دوطرفه است. بنر دوطرفه یا دورو قابلیت چاپ بر روی هر دو سطح (پشت و رو) بنر وجود دارد که به این نوع بنر، لمپوست بنر گفته ‌می‌شود. بنر استرابورد معمولاً به‌ صورت معلق و آویزان در محیط‌های باز مانند وسط پارک‌ها، جاده‌های دوطرفه یا بلوارها، فروشگاه‌ها و مغازه‌های شلوغ، اتوبان‌ها و بزرگراه‌ها، معابر دانشگاه‌ها و ادارات، مراکز تجاری و فرهنگی نصب می‌شوند تا مخاطبینی که در هر دو طرف مسیر در حال تردد هستند بتوانند پیام هر دو طرف بنر را به ‌راحتی مشاهده کنند.

بنر بیلبورد

فلکسی چیست و چه کاربردی دارد؟

فلکسی یکی از اقتصادی‌ترین متریال‌ها در اجرای انواع تابلوهای لایت باکس تبلیغاتی است که از آن‌ها به‌ عنوان تابلوی سر در مغازه‌ها، فروشگاه‌ها، تبلیغات روی ساختمان‌ها، تابلوهای عابر پیاده، تابلو بیلبوردها و به طور خلاصه برای تابلوهایی که دارای نورپردازی داخلی هستند، استفاده می‌شود. چاپ فلکس نسبت به بنر از مقاومت و ماندگاری بالایی در برابر شرایط آب و هوایی مانند تابش نور خورشید، باران، باد، طوفان برف، رطوبت، شوینده‌های الکلی ضعیف، کشیدگی، خراشیدگی و پارگی برخوردار است و این یکی از موارد فرق بنر و فلکسی می‌باشد.

چاپ فلکس به انواع مختلفی تقسیم می‌شود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تابلو فلکسی پشت نور و تابلو فلکسی بدون نور اشاره کرد که شما می‌توانید بسته به اهداف تبلیغاتی اقدام به خرید تابلو فلکسی مورد نیاز نمایید. لامپ‌های مهتابی یا SMD تعبیه شده در داخل تابلوهای فلکسی علاوه بر تأمین نور در فضاهای تاریک و ساعات کم‌نور روز و شب، توجه افراد در حال تردد را به تبلیغات شما جلب می‌کند. تصویر زیر نمونه‌ای از چاپ فلکس تبلیغاتی است:

چاپ فلکس

مهم‌ترین تفاوت چاپ فلکسی با چاپ بنر

تفاوت فلکسی و بنر از نظر نوع کاربرد، متریال سازنده و هزینه چاپ با یکدیگر زیاد است:

✓ تفاوت بنر و فلکسی از نظر کاربرد

از نظر کاربرد، تابلو فلکسی و بنر تفاوت‌های قابل توجهی با یکدیگر دارند که عبارتند از:

بنرها عمدتاً برای تبلیغات محیطی و شهری مورد استفاده قرار می‌گیرند، در حالی که چاپ فلکسی برای تأمین نور فضاهای تاریک و ساعات کم ‌نور روز و شب کاربرد دارد و به جلب توجه افراد منجر می‌شود. از دیگر تفاوت‌های بنر و فلکسی می‌توان به ‌سرعت در چاپ اشاره کرد. بنرها بسیار سریع چاپ و آماده می‌شوند، در صورتی که فرآیند چاپ فلکسی کمی طولانی‌تر از بنر است.

تفاوت اصلی چاپ فلکسی و چاپ بنر در قابلیت عبور دهی نور در آنهاست. جنس متریال فلکسی بدین صورت است که نور را به راحتی از خود عبور می‌دهد، در صورتی که بنر این گونه نیست و نمی‌تواند نور را از خود عبور دهد. فلکسی داخل تابلو فلکسی قرار می‌گیرد، در حالی که بنر بدون نیاز به تابلو و به آسانی نصب می‌شود. جنس متریال فلکسی به این صورت است که قابلیت عبوردهی نور دارد، در حالی‌که بنر این گونه نیست و نمی‌تواند نور را از خود عبور دهد.

تفاوت بنر و فلکسی

✓ تفاوت چاپ فلکسی و چاپ بنر از نظر مزایا و قابلیت‌ها

به طور کلی بنرهای تبلیغاتی قیمت بسیار ارزان تری دارند، زیرا بنرها گستره دید بیشتری دارند و باعث می‌شوند افراد زیادی بتوانند تبلیغات شما را ببینند. بنابراین مشتریان جدید بیشتری را به‌ سمت خدمات یا محصولات شما جذب می‌کند. فلکس هم مانند بنر قیمت نسبتاً مناسبی دارد و تا عرض 5 مترمربع و طول 45 متر قابل چاپ است. چاپ فلکس عرض بالا بافت نرم و انعطاف پذیری دارد و از فواصل دور به‌ خوبی قابل رؤیت است. .

مزایای بنر

  1. قیمت رقابتی چاپ بنر نسبت به دیگر متریال‌های چاپ فضای باز
  2. پیدا کردن مخاطبان و مشتریان جدید و در نتیجه افزایش فروش و سودآوری
  3. امکان چاپ در سایزهای متنوع و متناسب با نیاز شما
  4. قابلیت گسترده شدن در ابعاد بزرگ
  5. ایجاد فرصتی برای نمایش تبلیغات شما برای تعداد زیادی از مخاطبان در ساعات مختلف شبانه‌ روز

معایب بنر

  1. محدودیت در محل قرارگیری بنر
  2. تحمل نسبتاً کم به شرایط آب و هوایی
  3. محدودیت در جابه‌جایی
  4. کیفیت چاپ پایین
  5. قابلیت خراشیدگی

مزایای تابلو فلکسی

  1. قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه چاپ فلکس عرض بالا
  2. قابلیت چاپ در ابعاد و اندازه‌های مختلف
  3. وزن سبک و انعطاف پذیری بالا
  4. متنوع بودن از نظر جنس، ابعاد و تراکم متریال
  5. امکان نورپردازی داخلی و جلوه‌های بصری چشم‌ نواز

معایب تابلو فلکسی

  1. هزینه بالا
  2. محدودیت در تحرک و جا به ‌جایی فلکسی
  3. نیاز به تخصص نصب
  4. محدودیت در تولید ابعاد بسیار بزرگ
چاپ فلکسی

✓ تفاوت بنر و فلکسی از نظر قیمت و هزینه چاپ

قیمت و هزینه چاپ همیشه یکی از مهم‌ترین مسائل در تبلیغات محیطی محسوب‌ می‌شود، بنابراین قیمت چاپ فلکسی و بنر برای صاحبان مشاغل بسیار حائز اهمیت است. به طور کلی، قیمت چاپ بنر در مقایسه با قیمت چاپ فلکس پایین‌تر است، زیرا فلکسی خام گران‌تر از بنر خام است.

تفاوت بنر و فلکسی

بنر یا فلکس؛ کدام را انتخاب کنیم؟

بنر و فلکسی، هر دو جزو روش‌های تبلیغات جذاب و کارآمد محسوب می‌شوند و نمی‌توان به ‌صورت واضح و دقیق گفت که کدام یک از این دو ابزار تبلیغاتی بهتر هستند. پس می‌توان نتیجه گرفت فرق بنر و فلکسی در ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی است که آنها را نسبت به یکدیگر متمایز کرده است. این‌گونه تفاوت‌ها در نوع متریال سازنده، کاربرد، جنس و قیمت بنر و فلکسی وجود دارد که از هر کدام از آنها جهت تبلیغات در فضاهای باز و نمایشگاهی استفاده می‌شود.

چاپ بنر بیلبورد شهری

جمع‌ بندی

خب به انتهای این مطلب رسیدیم! امیدواریم این مطلب به ‌تمامی سؤالات شما در مورد چاپ فلکسی و چاپ بنر، تفاوت‌ها و کاربردهای هر کدام در فضاهای مختلف پاسخ داده باشد. زیرا شناخت تفاوت فلکسی و بنر به صاحبان مشاغل و کسب و کارهای کوچک و بزرگ کمک می‌کند تا با توجه به نیاز و حوزه کاری خود، بهترین روش تبلیغاتی را انتخاب کنید.

در سایت bannerworld هم اطلاعات جالبی در این باره وجود دارد که برای مطالعه بیشتر می توانید به آن مراجعه کنید. بنابراین اگر می‌خواهید با استفاده از فلکسی و بنر محصولات و خدمات خود را به بهترین شکل ممکن تبلیغ نمایید، می‌توانید روی مجموعه ما حساب باز کنید!

سؤالات متداول

آیا کیفیت چاپ فلکسی با بنرها متفاوت است؟

خیر، بنر و فلکسی از نظر کیفیت چاپ هیچ‌ گونه تفاوتی با همدیگر ندارند. اما سطح فلکسی کمی صاف‌تر، یکنواخت‌تر و شفاف‌تر است و برای استفاده طولانی مدت هر دو مقاومت و ماندگاری طولانی مدتی دارند.

آیا می‌توان از فلکسی به‌ جای بنر استفاده کنیم؟

در صورتی که محل استفاده از متریال چاپ شده تابلو بک لایت یا سایر تابلوهای با نورپردازی داخلی نیست، چاپ بنر بهترین گزینه است. زیرا چاپ فلکسی به ‌خاطر نورپردازی داخلی، قیمت بسیار بیشتری نسبت به چاپ بنر دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *