انواع بنرها را بشناسیم

انواع بنر

زمان تخمینی مطالعه: 8 دقیقه

انواع بنر جهت انتقال پیام‌های تبلیغاتی کسب و کارها به مشتریان و همچنین اهداف تبلیغاتی و بازاریابی که برای چاپ آنها در نظر گرفته ‌شده، به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. هر کدام از انواع بنرها از نظر ابعاد و روش چاپ دارای ویژگی‌ها، کاربردها و مزایای خاصی هستند که آنها را نسبت به دیگر روش‌های تبلیغاتی متمایز کرده است.

بنرها ابزارهای تبلیغاتی ساده ولی در عین حال مؤثری جهت اطلاع رسانی در فضاهای داخلی و همچنین فضاهای باز و نمایشگاهی محسوب می‌شوند که با استفاده از آنها می‌توانید مفهوم پیام تبلیغاتی خود را در کوتاه‌ترین زمان به مخاطبین برسانند. حالا اگر علاقه دارید انواع بنر را بشناسید، توصیه می‌کنیم ادامه مطلب را از دست ندهید. زیرا ما در این مقاله قصد داریم شما را بیشتر با مفهوم بنر، انواع بنر از نظر ابعاد و انواع چاپ بنر از نظر روش چاپ آشنا کنیم.

انواع بنر

چاپ بنر چیست؟

طی چند سال اخیر بسیاری از صاحبان شرکت‌ها و مؤسسات کوچک و بزرگ جهت تبلیغات، معرفی شرکت‌ها، برندهای مطرح و همچنین محصولات و خدمات کسب و کارهای مختلف، از چاپ بنر استفاده می‌کردند. زیرا بنر یکی از پرکاربردترین و پرطرفدارترین متریال گروه چاپ فضای خارجی (Out Door) و محیط‌های نمایشگاهی محسوب‌ می‌شود. انواع بنرها جهت مناسب‌های گوناگون مانند ادای احترام، تبریک جشن تولد، ترفیع شغلی، عرض تسلیت، بزرگداشت، مناسبت‌های ملی، مناسبت‌های مذهبی و ملی، تبریکات عمومی، ایام ماه محرم و صفر و اعیاد مذهبی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این‌ گونه روش چاپی هیچ‌ گونه محدودیتی در ابعاد و متراژ چاپ ندارد و شما می‌توانید با توجه به نیاز، سلیقه و بودجه خود از بین انواع بنر یک نوع را انتخاب کرده و سفارش دهید. چاپ بنر در واقع نوعی فناوری چاپی پیشرفته است که توسط دستگاه چاپ اکوسالونت بر روی رول‌های خام بنر انجام‌ می‌شود. این ابزار تبلیغاتی به‌ خاطر وزن سبک و دوام و مقاومت بالا در برابر صدمات و عوامل محیطی مانند تابش مستقیم نور خورشید، باد، باران، برف، رطوبت، شستشو، حرارت و شوینده‌های الکلی قوی به‌ سختی دچار رنگ پریدگی یا آسیب دیدگی می‌شود.

انواع چاپ بنر

انواع بنر از نظر ابعاد

بنرها یکی از پرطرفدارترین ابزارهای تبلیغات محیطی هستند که طی چند سال اخیر طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. هر کدام از انواع بنرها کاربردهای خاص خود را دارند که می‌توان از آنها جهت تبلیغات محیطی در فضاهای داخلی و خارجی استفاده‌ کرد. اما انواع بنر از نظر ابعاد به بنر عرض 3 متر، بنر عرض 5 متر، بنر استند و بنر دوطرفه تقسیم می‌شود که در ادامه به بررسی هر کدام از آنها می‌پردازیم:

✓ بنر عرض 3 متر

یکی از پرکاربردترین ابزارهای تبلیغات در فضای باز و نمایشگاهی، بنر عرض 3 متر است که جهت تبلیغات، بازاریابی و معرفی محصولات و خدمات کسب و کارها به مشتریان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ابزار تبلیغاتی متریالی از جنس PVC دارد و بر اساس کاربردها در مکان‌های مختلف، تا عرض 3.20 هم تولید می‌شود.

✓ بنر عرض 5 متر

مهم‌ترین مدیا چاپ و تبلیغات فضای خارجی و نمایشگاهی، بنر عرض 5 متر است که با نام‌های بنر عرض بالا یا لارج فرمت هم شناخته می‌شود. بنرهای عریض معمولاً بر روی بیلبوردهای غول‌ پیکر تبلیغات شهری، اعلان‌های چاپی درون‌شهری و تابلو سر در فروشگاه‌ها نصب می‌گردند و معمولاً نسبت به دیگر ابزارهای تبلیغات محیطی پتانسیل جذب مشتریان بیشتری را دارند.

✓ بنر استند

بنر استند یکی از اقتصادی‌ترین ابزارها برای تبلیغات در فضاهای باز و نمایشگاهی است. این نوع بنر از نظر ابعاد استاندارد بوده و امکان تعویض بدنه و قرار دادن بنر جدید بر روی پایه قدیمی وجود دارد. بنر استند جزو انواع بنرهای تبلیغاتی است که فضای کمی را اشغال می‌کند و می‌توانید در صورت استفاده نکردن از بنر آن را به ‌راحتی جمع یا جابه‌جا نمایید.

✓ بنر دوطرفه

یکی از محبوب‌ترین ابزارهای تبلیغات محیطی، بنر دوطرفه است. بسیاری از مخاطبین این نوع بنر را با نام‌های بنر دورو، لمپوست بنر یا استرابورد نیز می‌شناسند. بنر دوطرفه سازه‌ای است که امکان چاپ بر روی هر دو سطح (پشت و رو) بنر وجود دارد و معمولاً به ‌شکل معلق و آویزان در مکان‌های شلوغ و پر از تردد مانند وسط پارک‌ها، بلوارهای دوطرفه منتهی به نمایشگاه، فروشگاه‌های شلوغ، مغازه‌ها، اتوبان‌ها، بزرگراه‌ها، معابر دانشگاه‌ها، ادارات دولتی و مراکز تجاری نصب می‌شوند تا مخاطبانی که در هر دو طرف مسیر در حال تردد هستند بتوانند پیام طرفین بنر را مشاهده کنند.

انواع بنر عرض 5 متر

انواع بنر از نظر روش چاپ

در صنعت چاپ دیجیتال، بنرها در انواع طرح‌ها، رنگ‌ها، ابعاد و متراژهای مختلف طراحی و چاپ می‌شوند. زیرا چاپ بنر با چیدمان درست محتوا و به بهترین شکل ممکن، وظیفه آگاهی‌ بخشی، اطلاع رسانی و معرفی محصولات و خدمات کسب و کارها به مخاطبین را انجام می‌دهد. در ادامه به معرفی انواع چاپ بنر از نظر روش چاپ می‌پردازیم:

✓انواع بنر تبلیغاتی

همان گونه که از نام چاپ بنر تبلیغاتی پیداست، استفاده از این بنرها به شما کمک می‌کند تا با مخاطبان خود تعامل بیشتری برقرار کنید. این بنرها معمولاً حاوی المان‌هایی هستند که اطلاعات آن در سریع‌ترین زمان ممکن توسط مشتریان تجزیه، تحلیل و دریافت می‌شوند. بنرهای تبلیغاتی از نظر دسترسی به جامعه مخاطبان هدف، هزینه‌های اجرایی کمتری نسبت به دیگر روش‌های تبلیغاتی دارند.

✓ انواع بنر بیلبورد

یکی از مهم‌ترین مدیا چاپ و تبلیغات فضای خارجی، بنر بیلبورد است که جهت اطلاع‌ رسانی، آگاهی‌ بخشی مطالب مهم، معرفی محصولات و خدمات کسب و کارها و همچنین تبلیغات محیطی و شهری مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنر بیلبوردهای تبلیغاتی بسته به نیاز و اهداف شما می‌توانند هر نوع تبلیغاتی از پیام‌های ساده و کوتاه گرفته تا تصاویر و آثار هنری پیچیده را نمایش دهند.

✓ بنر تولد

همان طور که از نام بنر تولد پیداست، برای طراحی تم تولد یا دکوراسیون جشن تولد کودکان و بزرگسالان مورد استفاده قرار می‌گیرد. در فرآیند چاپ بنر تولد معمولاً از بنر مات استفاده می‌شود، زیرا در صورت وجود سیستم‌های نورپردازی در مراسم، باعث ایجاد رفلکس نور و تداخل در عکاسی نمی‌شود. این نوع بنرها معمولاً در ابعاد بزرگ چاپ شده و بر روی یک استند یا شاسی نصب می‌شوند.

✓ بنر تسلیت

چاپ بنر تسلیت اولین ابزار ادای احترام، عرض تسلیت و هم‌دردی با خانواده‌های متوفی است. این بنرها جهت مصارف شخصی، اطلاع رسانی، همدلی و شریک شدن در غم از دست دادن عزیزان فرد مخاطب یا مناسبت‌های مذهبی مهم در اماکن مذهبی، از جمله حرم‌های شریف، مساجد و حسینیه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

.

چاپ بنر استرابورد

جمع‌ بندی

خب به انتهای این مطلب رسیدیم! امیدواریم این مطلب به‌ تمامی سؤالات شما در مورد چاپ بنر، انواع بنر از نظر ابعاد و انواع بنر از نظر روش چاپ پاسخ داده باشد. زیرا شناخت انواع بنرهای چاپی به صاحبان مشاغل و مؤسسات کوچک و بزرگ این امکان را می‌دهد که با توجه به نیاز و حوزه کسب و کار خود، بهترین نوع بنر را انتخاب و چاپ نمایید.

اگر می‌خواهید با استفاده از انواع بنرهای مختلف محصولات و خدمات خود را به بهترین شکل ممکن به مشتریان ارائه دهید، می‌توانید مجموعه ما را انتخاب کنید. مجموعه ما یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین مراکز چاپ بنر در ایران و تهران است. تولیدات ما از نظر کیفیت با بهترین شرکتای خارجی از جمله Vista print قابت می کند. انواع بنرهای تبلیغات محیطی و نمایشگاهی خود را با بهترین کیفیت، قیمت رقابتی و تحویل فوری به مشتریان عرضه می‌کند.

سؤالات متداول

مهم‌ترین مزایا و دلایل استفاده از چاپ بنر چیست؟

امکان اطلاع‌رسانی و انتقال سریع و راحت‌تر پیام تبلیغاتی به مخاطبین
مناسب‌ترین ابزار برای ترغیب افراد به خرید
امکان ارتباط با قشر وسیع‌تری از مخاطبان
اثرگذاری تبلیغات محیطی بر ذهن مخاطب
افزایش فروش و سوددهی بیشتر

تفاوت بنر و فلکس چیست؟

بنر و چاپ فلکس هر دو از متداول‌ترین روش‌های تبلیغاتی هستند که اگر کمی خلاقانه و با کیفیت انجام شوند، می‌توانند تأثیر شگرفی در نتیجه کمپین‌های بازاریابی داشته ‌باشند. به همین خاطر نمی‌توان به ‌صورت قطعی گفت کدام یک بهتر است، زیرا هر کدام ویژگی‌ها، کاربردها و مزایای خاص خود را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *