تفاوت چاپ اکوسالونت با چاپ یووی رول در چاپ وینیل و استیکر

چاپ اکوسالونت

برای چاپ استیکر وینیل چند روش وجود دارد؛ چاپ اکوسالونت و چاپ یووی رول. برای اینکه با نحوه چاپ هر روش، شباهت‌ها، تفاوت‌ها و قیمت هر روش آشنا شویم و بدانیم که کدام روش برای ما مناسب‌تر است، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. در این مقاله قصد داریم درباره تفاوت چاپ اکوسالونت با چاپ یووی رول در چاپ وینیل و استیکر اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.

چاپ استیکر

چاپ اکوسالونت چیست؟

طی چند سال اخیر شاهد تغییرات زیادی در صنعت چاپ دیجیتال بوده‌ایم که چاپ اکوسالونت یکی از آنهاست. چاپ اکوسالونت به‌ عنوان یک چاپ ایده آل و مدرن محسوب‌ می‌شود که برای چاپ بنرهای تبلیغاتی در ابعاد بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از این نوع روش چاپی می‌توانید طرح‌های متنوع و مورد نیاز خود را مستقیماً بر روی کاغذ دیواری، وینیل (استیکر)، بنر، فلکس، مش، استرابورد و چرم مصنوعی چاپ کنید.

در فرآیند چاپ اکوسالونت از جوهرهای با کیفیت بالا استفاده می‌شود که به انسان و محیط‌ زیست آسیبی وارد نمی‌کند. جوهر اکوسالونت به‌دلیل کیفیت بالایی که دارد، امروزه مورد استفاده بسیاری از چاپخانه‌ها قرار گرفته است.

چاپ اکوسالونت

چاپ یووی رول چیست؟

یکی از جدیدترین خدمات چاپ UV، چاپ یووی رول است که آن را با نام چاپ رول به رول یووی نیز می‌شناسند. این نوع روش چاپی نیاز به هیچ‌ گونه محافظت سطحی ندارد و برای متریال‌های رولی و سطوح نرم، انعطاف‌ پذیر و پارچه‌ای مناسب است. در فرآیند چاپ یووی رول از اشعه ماورا فرابنفش برای خشک کردن یا به‌اصطلاح پخت جوهر یووی روی رول استفاده می‌شود.

در این نوع روش چاپ رنگ‌ها از کیفیت عالی، رزولوشن بالا، شفافیت و دوام و ماندگاری بسیار بالایی در برابر صدمات و عوامل محیطی برخوردار هستند که همین امر جلوه‌های بصری خاصی را بر روی سطح محصولات چاپ شده ایجاد می‌کند. از خدمات چاپ یووی رول می‌توانیم برای اهداف مختلفی مانند چاپ روی انواع چرم مصنوعی و طبیعی، چاپ روی انواع پارچه، پرده زبرا، برزنت، کاغذ دیواری، پارچه تکستایل، تابلو کنواس، پارچه کشسان، پلیمر، چاپ استیکر یووی، چاپ فلکسی یووی و چاپ بک لایت یووی هم استفاده کنیم.

چاپ اکوسالونت

مزایای چاپ وینیل و استیکر با دستگاه اکوسالونت

چاپ اکوسالونت دارای مزایایی زیادی است که آن را نسبت به دیگر دستگاه‌های چاپ دیجیتال متمایز کرده است. در ادامه به مزایای چاپ روی وینیل و استیکر توسط دستگاه اکوسالونت اشاره می‌کنیم:
1. فاقد بوی نامناسب
2. دوستدار محیط‌زیست
3. قیمت بسیار ارزان و مقرون به صرفه
4. قابل استفاده در فضاهای باز و نمایشگاهی
5. دوام و ماندگاری بالای جوهر اکوسالونت در برابر سرما، گرما، رطوبت، حرارت، رنگ‌ پریدگی، خراشیدگی و عوامل محیطی
6. کیفیت بسیار بالا چاپ روی وینیل با اکوسالونت نسبت به دیگر دستگاه‌های چاپ دیجیتال
7. تنوع طرح بندی و رنگ بندی مختلف
8. سرعت چاپ بالا
9. زنده بودن رنگ‌ها
10. دارای وضوح و رزولوشن بالا

مزایای چاپ وینیل و استیکر با دستگاه یووی رول

چاپ یووی رول به‌ خاطر مزایای خاص و منحصربه‌فرد و همچنین چاپ محصولات متنوع، از محبوبیت بسیار بالایی در بین مشتریان برخوردار است. در ادامه به مزایای چاپ وینیل و استیکر با دستگاه یووی می‌پردازیم:
1. سرعت چاپ فوق العاده بالا
2. کیفیت عالی در چاپ جزئیات
3. انعطاف پذیری در چاپ
4. دوام و ماندگاری بسیار بالا در برابر تغییرات محیطی مانند تابش مستقیم نور خورشید، آب، بارش باران، خط و خش و رنگ‌ پریدگی
5. امکان استفاده بر روی انواع متریال پارچه‌ای مختلف
6. شفافیت بالای رنگ‌ها

مقایسه چاپ اکوسالونت با چاپ یووی رول

چاپ اکوسالونت و چاپ یووی رول هر دو از فناوری جوهرافشان چاپ دیجیتال استفاده می‌کنند و تفاوت‌های بسیار زیادی با یکدیگر دارند. در ادامه به‌صورت خلاصه‌وار به مقایسه چاپگرهای اکوسالونت و چاپگر یووی رول می‌پردازیم:

✓ کیفیت چاپ

چاپ اکوسالونت دارای رزولوشن و کیفیت رنگ بالاتری نسبت به چاپ یووی رول است که این امر به‌خاطر جوهر اکوسالونت می‌باشد. جوهر اکوسالونت دارای رنگ بندی متنوعی است که هر کدام از این رنگ‌ها شفافیت خاصی به محصولات چاپ شده می‌دهند. کیفیت رنگ طرح‌ها و نقش‌هایی که توسط چاپ چاپگر اکوسالونت بر روی وینیل و استیکر چاپ می‌شود، حالت براق و شفاف دارد.

در حالی که وینیل و استیکر پس از چاپ چاپگر یووی رول کیفیت رنگ فوق العاده زنده و مات دارد. استفاده از جوهر مرغوب و با کیفیت یووی رول موجب افزایش مقاومت و ماندگاری چاپ شده و باعث می‌شود نتیجه نهایی چاپ، یک تصویر زیبا باشد.

✓ دوام و ماندگاری

چاپ اکوسالونت و چاپ یووی رول در برابر صدمات و عوامل محیطی دوام و ماندگاری بسیار بالایی دارند. اما چاپ یووی رول ثبات و ماندگاری بالاتری نسبت به اکوسالونت دارد زیرا جوهرهای یووی به کار رفته در این نوع چاپ از دوام و ماندگاری بسیار بالایی برخوردار هستند.

همین امر باعث شده کیفیت محصولات چاپی در برابر تغییرات محیطی مانند تابش نور خورشید، آب، بارش باران، گرد و خاک، شستشو، خط و خش و رنگ پریدگی از بین نرود و طول عمر بیشتری داشته‌باشد. در حالی که جوهر های به کار رفته در چاپ اکوسالونت دیرتر خشک شده و برخلاف چاپ یووی رول در برابر تابش مستقیم نور خورشید و نیز شستشو از مقاومت پایینی برخوردار است.

✓ قیمت و تعرفه چاپ

قیمت چاپ اکوسالونت و چاپ یووی رول بسیار مناسب‌تر و ارزان‌تر است، اما بر اساس پارامترهای مختلف متغیر می‌باشد. چاپ اکوسالونت قیمت بسیار پایین تری دارد، در حالی که چاپ یووی رول به‌خاطر شفافیت بسیار بالا رنگ‌ها و همچنین کیفیت مرغوب نسبت به چاپ اکوسالونت قیمت بالاتری دارد.

جمع‌ بندی

به انتهای این مطلب رسیدیم! امیدواریم این مطلب به تمام سؤالات شما در مورد تفاوت چاپ اکوسالونت با چاپ یووی رول در چاپ وینیل و استیکر پاسخ داده باشد. طرح‌ها و نقش‌های مختلفی که با استفاده از دستگاه چاپ اکوسالونت و یووی رول بر روی سطح محصولات چاپ می‌شوند، از کیفیت و دوام و ماندگاری بالایی برخوردار هستند؛ اما در برخی موارد ممکن است تفاوت‌های زیادی با یکدیگر داشته‌ باشند.

بنابراین، اگر با سؤالی درباره چاپ استیکر با اکوسالونت مواجه شدید، در بخش دیدگاه‌ها از ما بپرسید. کارشناسان مجموعه ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی سؤالات شما خواهند بود.

سوالات متداول

قیمت چاپ اکوسالونت چقدر است؟

قیمت چاپ وینیل و استیکر با دستگاه اکوسالونت از متری 135 هزار تومان شروع می‌شود.

قیمت چاپ یووی رول چقدر است؟

قیمت چاپ وینیل و استیکر با دستگاه یووی رول از متری 160 هزار تومان شروع می‌شود.

حداکثر عرض چاپ اکوسالونت چقدر است؟

در مورد حداکثر عرض چاپ اکوسالونت، هیچ‌ گونه محدودیتی وجود ندارد و بر روی متریال تا عرض ۳ متر به چاپ می‌رسد.

حداکثر عرض چاپ یووی رول چقدر است؟

در مورد حداکثر عرض چاپ یووی رول، هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد و بر روی متریال تا عرض ۳ متر به چاپ می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *