کدام استیکر برای چاپ برچسب کابینت بهتره؟

چاپ استیکر کابینت

تعویض روکش‌های رنگ و رو رفته و قدیمی کابینت‌ها همیشه هزینه زیادی به‌ همراه ندارد. شما می‌توانید با استفاده از چاپ برچسب کابینت و صرف هزینه بسیار کم، رنگ و روی آشپزخانه خود را به کلی تغییر دهید. برای آشنایی بیشتر با این نوع روش چاپی، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. ما در این مقاله قصد داریم درباره برچسب کابینت اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.

برچسب کابینت چیست؟

برچسب کابینت در واقع نوعی روکش دکوراتیو و شبیه به کاغذ دیواری است که روی درها، نوار دور کابینت‌ها و قسمت‌های قابل رؤیت کابینت چسبانده می‌شود تا رنگ و طرح آنها عوض شود. این برچسب نوعی متریال از جنس PVC است که یک طرف آن طرح دلخواه و طرف دیگر حالت چسبنده دارد و روی سطح کابینت می‌چسبد. برچسب‌های کابینت بر روی تمامی سطوح صاف کابینت قابل نصب بوده و با رطوبت و دمای آشپزخانه سازگاری دارد.

 چاپ برچسب کابینت توسط چاپگر یووی و دستگاه چاپ یووی رول روی سطح رولی و منعطف وینیل خام انجام ‌می‌شود. تنوع طرح و رنگ برچسب‌های مات و براق کابینت باعث شده که با هر سبک و سلیقه‌ای هماهنگ شود. اگر استیکر برچسب کابینت به ‌شکل صحیح نصب شود، ظاهری زیبا و یکدست به کابینت‌ها می‌دهد به‌ طوری که تشخیص آن از کابینت اصل دشوار شود.

چاپ استیکر مات کابینت

کدام برچسب برای کابینت مناسب است؟

برچسب کابینت بر روی تمامی کابینت‌های با سطح صاف مانند کابینت‌ ام دی اف، کابینت هایگلاس، کابینت سنگی و کابینت فلزی چسبیده می‌شود و شما می‌توانید بسته به سلیقه و دکوراسیون فضای آشپزخانه هر جنس برچسبی را انتخاب کنید. استیکر برچسب کابینت از نظر جنس به دو نوع مات و براق تقسیم می‌شود که وینیل مات نسبت به وینیل براق برای نصب روی کابینت مناسب‌تر است. برچسب کابینت مات ضد لک بوده و به ‌راحتی با یک دستمال نمدار تمیز می‌شود، در حالی که برچسب کابینت براق اینگونه نیست و تمامی لک و کثیفی را به خود جذب می‌کند.

ویژگی‌های برچسب کابینت وینیل

چاپ برچسب کابینت اگرچه مقاومت و اصالت متریال‌های مختلف مانند MDF، فلز و هایگلاس را ندارند، اما از کیفیت و مقاومت بالایی برخوردار است. این نوع متریال چاپی مانند چاپ استیکر جهت ایجاد تغییر در دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌توانید از آنها تا سالیان سال در آشپزخانه استفاده‌ کنید. برخی از مهمترین ویژگی‌های برچسب کابینت وینیل عبارتند از:

  1. چسب بسیار مقاوم و باکیفیت
  2. نصب و جداسازی آسان
  3. ضخامت ایده‌آل
  4. تنوع در نوع پوشش سطحی (مات و براق)
  5. قابلیت چاپ پذیری بسیار بالا
  6. مناسب برای استفاده در فضای آشپزخانه
  7. امکان چاپ در طول دلخواه مشتری و عرض بیش از 160 سانتی‌متر
  8. طول عمر و ماندگاری طولانی‌ مدت
  9. سهولت در تمیز کردن
  10. ضد خش بودن
  11. دارای رنگ‌ها و طرح‌های مختلف
برچسب کابینت

مزایا و معایب برچسب کابینت

بهترین راه برای بررسی و مقایسه برچسب کابینت نسبت به دیگر برچسب‌های کابینت آماده موجود در بازار، شناخت مزایا و معایب آن است. زیرا دانستن مزایا و معایب برچسب کابینت به مشتریان در شناخت بهتر برچسب وینیل و همچنین انتخاب یا عدم انتخاب کمک می‌کند. در ادامه به برخی از مزایا و معایب برچسب کابینت اشاره می‌کنیم:

مزایای برچسب کابینت

  1. قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه
  2. نصب راحت و سریع، بدون نیاز به نصاب
  3. تنوع بسیار بالا در طرح و رنگ و پوشش دهی تمامی سلیقه‌ها
  4. دارای ابعاد و مدل‌های متنوع
  5. مقاومت برچسب کابینت در برابر رطوبت، حرارت، شوینده‌های الکلی، خراشیدگی و رنگ‌پریدگی
  6. قابلیت شستشو و ضد آب بودن
  7. نظافت آسان
  8. سایزبندی متنوع برای تمامی کابینت‌ها
  9. بازسازی ساده آشپزخانه و ایجاد هماهنگی بین دیگر وسایل موجود در آشپزخانه
  10. امکان چاپ برچسب کابینت در طول و عرض دلخواه مشتریان (بدون محدودیت)

معایب برچسب کابینت

  1. دوام کم برچسب کابینت در مقایسه با کابینت
  2. خرابی یا آسیب دیدگی برچسب کابینت بعد از گذشت مدت زمان کوتاه پس از نصب
  3. نصب اشتباه و غیر حرفه‌ای برچسب و ایجاد ظاهری زشت به کابینت
  4. مقاومت پایین برچسب در برابر خراش، پارگی و ضربه در صورت عدم استفاده صحیح
  5. تفاوت برچسب کابینت در مقایسه با نمونه اصل
استیکر کابینت

قیمت برچسب کابینت

یکی از موضوعات مهمی که در هنگام ثبت سفارش چاپ برچسب کابینت برای برخی از افراد اهمیت دارد، قیمت است. زیرا فاکتورهای متعددی در نحوه محاسبه قیمت برچسب کابینت تأثیر گذار هستند که هر کدام از آنها به‌ تنهایی می‌توانند هزینه نهایی استیکر برچسب کابینت را تغییر دهند. هزینه چاپ برچسب کابینت به ازای هر متر مربع 150.000 هزار تومان و برچسب کابینت مات و براق به ازای هر متر مربع 155.000 هزار تومان محاسبه و قیمت گذاری می‌شود.

عوامل مختلفی مانند ابعاد برچسب برای چاپ، جنس برچسب، پرتی کاغذ، نوع چاپ (براق، مات)، طراحی محصول چاپی، میزان جوهر مصرفی، نوع دستگاه چاپ در چاپخانه، تمیزی و کیفیت نهایی کار، مدت زمان چاپ و… همگی بر هزینه نهایی چاپ برچسب کابینت تأثیر می‌گذارند. قیمت نهایی چاپ برچسب کابینت هم پس از اتمام کار و بررسی ابعاد، حجم و ساعت کار به مشتریان اعلام می‌گردد.

نحوه چسباندن چاپ برچسب کابینت

شاید شما هم با این مشکل مواجه شده باشید که وقتی برچسب کابینت را نصب می‌کنید متوجه شوید که برچسب صاف نیست یا در زیر آن حباب‌های ریز هوا وجود دارد. این حباب‌ها ناشی از نصب غیر اصولی برچسب توسط افراد نیست، بلکه اصولی وجود دارد که اگر به ‌درستی انجام شود کابینت‌هایی شیک و زیبا خواهید داشت. مراحل نصب چاپ برچسب کابینت همانند چاپ وینیل است اما در برخی نکات با یکدیگر تفاوت دارند.

وسایل مورد نیاز برای نصب برچسب کابینت

وسایل زیر برای نصب برچسب کابینت نیاز است:

برچسب کابینت (کمی بیشتر از متراژ کابینت‌ها) – قیچی یا کاتر – متر یا خط کش بلند فلزی – کاردک پلاستیکی (اگر کاردک در دسترس ندارید، می‌توانید از کارت تلفن یا کارت اعتباری استفاده‌ کنید.) – سشوار – مداد – سوزن – دستمال پارچه‌ای نرم

نصب استیکر براق کابینت

مراحل چسباندن برچسب کابینت به ‌صورت قدم به قدم

پس از اینکه وسایل مورد نیاز را آماده کردید، طبق مراحل زیر عمل کنید:

قبل از نصب برچسب کابینت، ابتدا باید سطح کابینت را با یک دستمال پارچه‌ای نرم یا حوله مرطوب کاملاً تمیز کنید تا رطوبت باقی مانده از بین برود. وجود چربی، آلودگی و گرد و غبار مانع از چسبیدن کامل برچسب به سطح کابینت می‌شود.

تمام دستگیره‌های کابینت را با کمک پیچ ‌گوشتی باز کنید و آن‌ها را در جایی مناسب قرار دهید تا بتوانید در پایان ‌کار مجدداً آنها را نصب کنید.

قبل از برش، برچسب‌ها را به ‌اندازه کمی بزرگ‌تر از ابعاد کابینت‌ها برش زده و به‌ صورت آماده در کنار خود قرار دهید.

برای چسباندن برچسب کابینت باید ابتدا کاغذ پشت برچسب را کمی باز کنید و سپس یک طرف گوشه برچسب را به طور دقیق روی گوشه کابینت قرار دهید. فقط به این نکته دقت کنید که برچسب به‌ صورت کامل روی سطح کابینت چسبیده باشد و برچسب صاف باشد.

حالا در این مرحله باید لایه پشت برچسب را به آرامی باز کنید و در حین باز کردن با کمک کاردک پلاستیکی یا لبه کارت اعتباری، برچسب را روی کابینت بچسبانید.

کاردک را روی هر قسمتی که احساس کردید حباب هوا زیر برچسب ایجاد شده، بکشید تا هوا خارج شود. به هر دلیلی اگر حبابی باقی‌ماند با سوزن به آرامی سوراخی روی حباب ایجاد نمایید و با انگشت حباب‌های هوا را خارج کنید.

پس از نصب کامل برچسب روی سطح کابینت، از سشوار برای تثبیت چسب برچسب کابینت استفاده‌ کنید. اگر احساس می‌کنید به ‌مرور زمان برخی از قسمت‌های برچسب از روی کابینت جدا شود، باید با دقت بیشتری به آن نقاط حرارت سشوار بدهید.

در انتهای کار بخش اضافی اطراف برچسب و قسمت‌هایی که باید دستگیره‌ها نصب شود را با کمک مداد و متر مشخص کنید. سپس با کمک قیچی و نوک ‌تیز کاتر بخش‌های مربوط به دستگیره را به ‌صورت دقیق برش دهید.

پس از پایان ‌کار و اطمینان از نصب صحیح برچسب، دستگیره‌ها را سر جای خود نصب کرده و با کمک پیچ ‌گوشتی محکم کنید. در نهایت اگر آثار کثیفی یا چسب روی سطح کابینت باقی‌ماند، می‌توانید با پنبه آغشته به استون روی برچسب کابینت را کاملاً تمیز کنید.

جمع ‌بندی

خب به انتهای این مطلب رسیدیم! امیدواریم این مطلب به ‌تمامی سؤالات شما درباره چاپ برچسب کابینت و مناسب‌ترین برچسب برای کابینت پاسخ داده باشد. نصب برچسب کابینت جهت زیباسازی و پوشاندن عیب و ایرادات کابینت‌های قدیمی به ‌راحتی می‌تواند دکوراسیون آشپزخانه را تغییر دهد. فرآیند چاپ برچسب کابینت تنها با استفاده از دستگاه چاپ فلت بد روی رول‌های خام وینیل انجام ‌می‌شود که علاوه بر صرفه اقتصادی، موجب صرفه جویی در زمان خواهد شد. بنابراین اگر می‌خواهید کابینت‌هایتان در برابر ضربه و خط و خش مقاوم باشد، می‌توانید مجموعه ما را انتخاب کنید.

سؤالات متداول

برچسب کابینت توسط چه دستگاه‌هایی چاپ می‌شود؟

چاپ برچسب کابینت نوعی فناوری چاپ پیشرفته است که توسط دستگاه چاپ یووی، چاپ یووی رول و چاپ اکوسالونت انجام‌ می‌شود. چاپ یووی استیکر از جمله جدیدترین خدمات چاپ مستقیم اجسام است که با استفاده از آن می‌توانید طرح‌های متنوع را مستقیماً روی ورق‌های نازک استیکر چاپ کنید.

برچسب کابینت چه تنوعی در جنس دارد؟

برچسب‌های کابینت از لحاظ تنوع جنس در دو نوع مات و براق تولید و روانه بازار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *