کاغذ دیواری دکوراسیون عید

چاپ کاغذ دیواری عید

آیا از دیوارهای رنگ شده خانه خود خسته شده‌اید و به فکر تزئین و زیباسازی دکوراسیون داخلی منازل خود هستید، انتخاب کاغذ دیواری دکوراسیون عید بهترین راه حل برای شماست. ما در این مطلب می‌خواهیم به نکات بسیار مهمی اشاره کنیم که به شما در انتخاب بهتر و سریع‌تر کاغذ دیواری کمک خواهد کرد. برای اینکه بهتر با کاغذ دیواری دکوراسیون عید و 8 نکته طلائی در انتخاب بهترین کاغذ دیواری آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم ادامه مطلب را از دست ندهید.

کاغذ دیواری دکوراسیون عید

 

8 نکته طلایی در انتخاب بهترین کاغذ دیواری دکوراسیون عید

برای اینکه بهتر بتوانید کاغذ دیواری مناسب با دکوراسیون عید فضای داخلی منازل خود را انتخاب کنید، باید نکات مهمی را در نظر بگیرید. این 8 نکته طلائی به شما در انتخاب هر چه بهتر کاغذ دیواری دکوراسیون عید کمک خواهد کرد. این نکات مهم عبارتند از:

✓ جنس کاغذ دیواری

مهمترین نکته‌ای که در انتخاب چاپ کاغذ دیواری باید به آن توجه کنید، جنس آن است. زیرا به‌ طور کلی کاغذ دیواری‌ها از نظر جنس به دو نوع قابل شستشو و غیر قابل شستشو تقسیم می‌شود که هر کدام از آنها را می‌توان در فضاهای مختلف منزل استفاده‌ نمود.

کاغذ دیواری‌های قابل شستشو:

جنس: وینیل و نانو

نحوه تمیز کردن: این نوع کاغذ دیواری‌ها به آسانی با یک دستمال مرطوب و نمدار تمیز می‌شود

مزایا: استحکام و مقاومت بالا کاغذ دیواری در برابر رطوبت، چربی، خط و خش و ساییدگی

کاغذ دیواری‌های غیر قابل شستشو:

جنس: PVC

نحوه تمیز کردن: این نوع کاغذ دیواری‌ها غیر قابل شستشو هستند و از بین بردن لک و کثیفی‌ها از روی کاغذ دیواری با استفاده از دستمال و اسفنج مرطوب بسیار دشوار است

مزایا: مقاومت بسیار پایین در برابر شستشو و خراشیدگی

چاپ کاغذ دیواری دکوراسیون عید

 

✓ رنگ کاغذ دیواری عید

هنگام انتخاب مناسب‌ترین رنگ برای کاغذ دیواری دکوراسیون عید باید به کاربرد محیط مانند رنگ مبلمان و… توجه کنید. زیرا روش‌های مختلفی برای ست کردن رنگ کاغذ دیواری با مبلمان وجود دارد که عبارتند از:

1) ایجاد هارمونی بین رنگ مبلمان و کاغذ دیواری

2) انتخاب رنگ کاغذ دیواری طبق طیف‌های مختلف یک تنالیته خاص

3) رنگ متضاد با رنگ مبلمان

کاغذ دیواری سرویس بهداشتی

 

✓ طرح کاغذ دیواری عید

مهم‌ترین نکته‌ای که هنگام انتخاب کاغذ دیواری عید باید در نظر داشته باشید، هماهنگ بودن طرح کاغذ دیواری با دکوراسیون خانه است. زیرا طرح کاغذ دیواری هم مانند رنگ، به دانستن نکات و ترفندهایی نیاز دارد که شامل موارد زیر می‌شود:

1) انتخاب طرح طبق سبک دکوراسیون فضا

2) انتخاب اندازه طرح کاغذ دیواری بر اساس اندازه فضا

3) ایجاد هارمونی رنگ در فضا با کمک طرح کاغذ دیواری

کاغذ دیواری دکوراسیون عید

 

✓ میزان نورگیر بودن خانه

در خانه‌هایی که نورگیر نیستند، انتخاب کاغذ دیواری ساده با زمینه‌های شاد و روشن بهترین گزینه است، چون فضای داخلی خانه را روشن‌تر و دل بازتر از حد معمول نشان ‌می‌دهد. در غیر این صورت کاغذ دیواری با رنگ‌های تیره و شلوغ، فضایی خسته و دلسرد کننده را در محیط خانه ایجاد می‌کند. در این راستا متریالی همچون چاپ وینیل نیز بهترین گزینه برای پوشاندن عیب و ایرادات دیوارها و زیباتر کردن دکوراسیون منازل در شب عید محسوب ‌می‌شود.

✓ ابعاد و متراژ خانه

در انتخاب کاغذ دیواری عید، توجه به ابعاد و متراژ خانه از جمله عواملی است که باید حتماً در زمان خرید. کاغذ دیواری به آن توجه کنید. بهترین انتخاب کاغذ دیواری برای خانه‌های با متراژ کوچک، استفاده از طرح‌های ساده و کم نقش با رنگ‌های روشن است تا با ایجاد خطای دید باعث بزرگ‌تر نشان دادن خانه شود.

چاپ کاغذ دیواری اتاق خواب

 

✓ مبلمان

مبلمان و دیگر وسایل چوبی منزل، جلوه و زیبایی کاغذ دیواری را چندین برابر می‌کند. استفاده از طرح‌های برجسته کاغذ دیواری در کنار دیگر وسایل بزرگ خانه نمای چندان قشنگی ندارد، زیرا بخشی از طرح به ‌خوبی دیده نمی‌شود. در چنین شرایطی، استفاده از انتخاب طرح‌های ساده و منسجم بهترین گزینه است.

✓ دیوارها

شرایط دیوارهایی که قصد کاغذ دیواری کردن آنها را دارید نیز تأثیر چشم‌گیری در نمای نهایی منزل دارد. بنابراین بهتر است قبل از خرید و انتخاب کاغذ دیواری، ابتدا تمامی عیب و ایرادات و نقوص دیوارها را برطرف کنید سپس کاغذ دیواری را نصب کنید.

✓ ارتفاع سقف

اغلب افراد هنگام انتخاب کاغذ دیواری، ارتفاع سقف را در نظر نمی‌گیرند. در حالی که ارتفاع سقف اهمیت به سزایی در زیباتر نشان دادن فضای مورد نظر دارد. برای این کار بهتر است سقف را با کاغذ دیواری مناسب پوشش دهید و سپس با نور پردازی آن را زیباتر کنید. فقط این نکته را فراموش نکنید که چاپ کاغذ دیواری طرح دلخواه فقط بر روی سقف‌های با سطح صاف امکان‌ پذیر می‌باشد.

طرح کاغذ دیواری شیک

 

انواع کاغذ دیواری را قبل از انتخاب بشناسید

کاغذ دیواری‌ها از نظر جنس به انواع مختلف و گوناگونی تقسیم می‌شوند که شناخت هر کدام از آنها به ما در انتخاب بهترین کاغذ دیواری دکوراسیون عید کمک خواهد کرد. انواع کاغذ دیواری و مزیت آنها عبارتند از:

کاغذ دیواری‌های کاغذی

نازک و غیر قابل شستشو، دوام 1 تا 2 سال، غیر قابل پارگی و قیمت بسیار پایین نسبت به دیگر کاغذ دیواری‌های چاپی

کاغذ دیواری‌های با جنس نانو

ضد حساسیت، عایق گرما و صدا، مقاومت بالا در برابر نور خورشید، ضد پارگی، ضد دوده و کثیفی و قیمت بسیار بالا نسبت به سایر کاغذ دیواری‌ها

کاغذ دیواری‌های مخملی

 غیر قابل شستشو، قیمت بسیار بالا، طرح‌های متنوع و جذاب و گزینه بسیار مناسب برای دکوراسیون داخلی کلاسیک و لوکس

کاغذ دیواری‌های PVC با روکش وینیل

محکم و بادوام، دوام 5 سال، قابلیت شستشو و ضد خش بودن

کاغذدیواری‌های سه بعدی یا 3D

 قابلیت شستشو و برجسته بودن طرح‌ها و سایه‌ها

کاغذ دیواری طرح استوایی

 

هدف از انتخاب کاغذ دیواری برای دکوراسیون عید

با استفاده از کاغذ دیواری‌های چاپی به ‌راحتی می‌توانید دکوراسیون داخلی منازل خود را تغییر دهید. برای این کار هم باید ابتدا هدف خود را از خرید کاغذ دیواری مشخص کنید. در ادامه اگر می‌خواهید احساس تان نسبت به فضای منزل بهتر شود و فضایی آرامش بخش و شاد ایجاد کنید، می‌توانید علاوه بر کاغذ دیواری از چاپ استیکر با طرح‌های متنوع و شاد نیز استفاده ‌کنید.

از آن جایی که کاغذ دیواری‌ها در طیف گوناگونی از طرح، رنگ و جنس تولید می‌شوند، پس شما به ‌کمک آنها می‌توانید به فضا هویتی متناسب با کاربرد آنها بدهید. این طرح‌ها و رنگ‌ها در فضا تأثیرات بسیار چشمگیری دارند و معیارهای کلی برای آنها وجود دارد. برخی از رنگ‌ها و طرح‌های کاغذ دیواری شامل موارد زیر می‌شود:

رنگ روشن: فضایی ملایم و دوستانه و بزرگ‌تر دیده شدن اتاق‌ها

رنگ تیره: احساس آرامش بیشتر به فضا و کوچک نشان دادن فضاهای بزرگ

طرح‌های بزرگ: ایجاد فضایی دنج و صمیمی و گزینه‌ای بسیار مناسب برای اتاق‌های بسیار بزرگ

طرح گلدار: بزرگ‌تر دیده شدن فضاهای کوچک و پوشاندن ترک‌ها و آسیب دیدگی‌های سطحی دیوار

طرح‌های کوچک: بزرگ‌تر دیده شدن فضا و بیشتر جلوه کردن طرح‌های رنگی

خطوط افقی: وسیع‌تر و دراز تر دیده شدن اتاق و مناسب اتاق‌های کوچک با سقف‌های کوتاه

خطوط عمودی: بلندتر دیده شدن دیوارها و سقف

چاپ کاغذ دیواری طرح برگ

 

راهنمای انتخاب کاغذ دیواری برای قسمت‌های مختلف منزل

استفاده از کاغذ دیواری چاپی در انواع دکوراسیون داخلی منازل باعث می‌شود تا کاغذ کمتری مصرف شود و به همان نسبت هزینه‌ها هم پایین بیاید. در ادامه به راهنمای انتخاب کاغذ دیواری مناسب برای بخش‌های مختلف منزل مانند آشپزخانه، راه‌پله، اتاق‌های خواب و پذیرایی می‌پردازیم:

کاغذ دیواری پذیرایی‌

انتخاب کاغذ دیواری مناسب برای اتاق‌های پذیرایی‌، از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین اقدامات برای تغییر در دکوراسیون داخلی منازل است. طرح‌های کلاسیک و بزرگ انتخابی مناسب برای فضاهای کوچک هستند و استفاده از رنگ‌های شاد و روشن باعث بزرگ‌تر نشان دادن دکوراسیون خانه شما می‌شود.

کاغذدیواری راهرو و ورودی

از دیگر مکان‌های مناسب برای نصب کاغذ دیواری‌ها، راهروها و ورودی خانه‌ها هستند. بهتر است ورودی‌های کوچک منزل خود را با یک تصویر زمینه یا طرح‌های ریز و تکراری زیبا کنید.

طرح دیوار اتاق ‌خواب

طرح کاغذ دیواری که برای اتاق‌خواب انتخاب می‌کنید، باید با توجه به علایق و سلیقه پوشش دیوارها را انتخاب نمایید.

پوسترهای مخصوص سرویس بهداشتی

یک راهکار عالی برای کاغذ دیواری کردن سرویس بهداشتی، این است که ابتدا یک کاغذ دیواری با یک چاپ بزرگ انتخاب کنید. با اینکه علاوه بر تضاد رنگی، یک پس زمینه مناسب برای آینه و روشنایی ایجاد کند.

انتخاب کاغذ دیواری آشپزخانه

برای کاغذ دیواری کردن آشپزخانه بهتر است، بخشی از آشپزخانه را گلدار و بخش دیگر را با تصویر زمینه دلخواه باشکوه‌تر و هنری‌تر کنید.

کاغذ دیواری طرح مدرن

 

جمع‌ بندی

خب به انتهای این مطلب رسیدیم! امیدواریم این مطلب به ‌تمامی سؤالات شما درباره کاغذ دیواری دکوراسیون عید و 8 نکته طلائی انتخاب بهترین کاغذ دیواری پاسخ داده باشد. همان طور که می‌دانید کاغذ دیواری نوعی پوشش تزئینی است که برای پوشاندن سطوح دیوارهای داخلی و هم چنین زیباسازی فضاهای داخلی منازل مانند آشپزخانه، سالن پذیرایی، اتاق‌ خواب، اتاق کودک، سالن مطالعه، سرویس بهداشتی، حمام و… در ایام نزدیک به عید مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین اگر می‌خواهید با استفاده از چاپ کاغذ دیواری دکوراسیون داخلی منازل خود را تغییر دهید، می‌توانید مجموعه ما را انتخاب کنید.

در ادامه چند نمونه از طرح های مناسب برای دکوراسیون عید را با هم می بینیم:

سؤالات متداول

کاغذ دیواری در چه فضاهایی مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

از کاغذ دیواری می‌توانید در تمامی فضاهایی مانند اتاق پذیرایی، اتاق نشیمن، سرویس بهداشتی، حمام، اتاق‌ خواب، اتاق کودک و اتاق کار استفاده‌ کنید. اما بعد از مشخص کردن طرح اولیه و مکان نصب کاغذ دیواری، می‌توانید انتخاب راحت تری داشته‌ باشید.

کاغذ دیواری‌های سه بعدی مناسب چه سالن‌های پذیرایی هستند؟

چاپ کاغذ دیواری سه بعدی برای سالن‌های کوچک مناسب نیست و باید از این طرح کاغذ دیواری بیشتر در سالن‌های بزرگ با نور بسیار زیاد استفاده ‌کنید تا فضایی جذاب و بدون نقص ایجاد نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *