چاپ عکس روی بوم نقاشی با تکنولوژی چاپ UV

چاپ عکس روی بوم نقاشی با روش چاپ مستقیم اجسام

زمان تخمینی مطالعه: 11 دقیقه

یکی از جدیدترین دستاوردها و تکنولوژی‌های صنعت چاپ دیجیتال، چاپ عکس روی بوم نقاشی است. در این روش به‌ وسیله دستگاه چاپ یووی می‌توان انواع طرح‌های متنوع و تصاویر دلخواه مشتریان را مستقیماً روی تابلو بوم نقاشی پیاده سازی و تبدیل به یک اثر هنری زیبا کرد. چاپ بوم نقاشی یکی از روش‌های پرکاربرد در چاپ و تولید تصاویر با کیفیت بالا محسوب ‌می‌شود و زیبایی تصاویر چاپ شده را چندین برابر می‌کند.

اگر می‌خواهید با چاپ عکس روی تابلو کنواس خاطرات و لحظات خاص زندگیتان را به یک اثر هنری تبدیل کنید، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه مطلب با ما همراه باشید. زیرا ما در این مطلب قصد داریم درباره جدیدترین تکنولوژی چاپ بوم، یعنی چاپ عکس روی بوم نقاشی اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.

چاپ عکس های خانوادگی روی بوم کنواس

چاپ کنواس یا چاپ عکس روی بوم نقاشی

چاپ عکس روی تابلو بوم نقاشی، مدل صنعتی یا به ‌اصطلاح مصنوعی چاپ کنواس است. جنس کاغذ کنواس، بسیار انعطاف‌ پذیر و نسبتاً ضخیم است و از نظر شکل ظاهری به بوم طبیعی شباهت دارد. در تابلو بوم نقاشی تصاویر با هنر دست نقاشان روی کاغذ بوم پیاده می‌شود، اما در چاپ بوم نقاشی طرح‌های گرافیکی با استفاده از دستگاه چاپ اکوسالونت به ‌صورت مستقیم روی کاغذ بوم نقاشی به چاپ می‌رسد.

چاپ عکس روی بوم نقاشی جزو یکی از خدمات چاپ مستقیم اجسام است که با استفاده از آن می‌توانید تصاویر و طرح‌های دلخواه خود را بدون پرداخت هزینه بالا و در هر ابعاد و متراژی که مدنظر دارید روی تابلو کنواس چاپ کنید و از دیدن منظره‌ای که با تابلو رنگ روغن هیچ ‌گونه تفاوتی ندارد لذت ببرید. تزئین و زیباسازی دکوراسیون داخلی منازل، لابی هتل‌ها، دفاتر کاری، ساختمان‌های مسکونی یا تجاری، نمایش تابلوهای نفیس هنری در آتلیه‌ها و گالری‌ها و همین‌ طور استفاده از چاپ کنواس در رویدادهای مناسبتی تنها چند نمونه از کاربردهای چاپ کنواس هستند.

چاپ بوم نقاشی

ویژگی‌های چاپ کنواس

چاپ عکس روی بوم نقاشی و سپس اعمال کارهایی روی آن مانند رنگ‌ آمیزی، آینه‌ کاری، طلا کاری و در مجموع باز طراحی تابلو، یکی از فعالیت‌های هنری است که این روزها بسیاری از هنرمندان و مخاطبان علاقه‌مند به هنر را به‌ سمت خود جلب کرده است. ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی که چاپ کنواس را نسبت به دیگر متریال چاپی متمایز کرده عبارتند از:

1) دارای عرض رول‌های 100 و 150 سانتی‌متر
2) کیفیت چاپ اکوسالونت با دقت بالا و رنگ‌های زنده و جذاب
3) دوام و ماندگاری بسیار بالا جوهر چاپ در برابر رطوبت و خراشیدگی
4) مقاومت بالا چاپ روی تابلو بوم نقاشی در برابر پوسیدگی و تابش مستقیم نور خورشید
5) نداشتن رفلکس یا بازگشت نور
6) ضخامت بسیار بالا ورق کنواس در مقابل پارگی، آسیب‌ دیدگی و خط و خش
7) هزینه چاپ بسیار مناسب و اقتصادی
8) بهترین تابلو جهت زیباسازی فضا و استفاده در محیط‌های مرطوب مانند استخر و حمام

چاپ عکس روی بوم نقاشی

مزایای چاپ عکس روی بوم نقاشی

چاپ روی تابلو بوم نقاشی یک روش چاپ دیجیتال است که در آن تصاویر زیبای گرافیکی توسط چاپگر اکوسالونت، چاپ یووی رول روی پارچه کنواس چاپ می‌شوند. کنواس یک پارچه متراکم و محکم است که جلوه متفاوت و خاصی را به فضاهای مختلف می‌دهد. چاپ عکس روی بوم نقاشی مزایای زیادی دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

1) قیمت بسیار پایین و مقرون به صرفه
2) ثبات و ماندگاری طولانی مدت جوهر چاپ کنواس در برابر پارگی، سایش، رنگ پریدگی و محو شدن
3) امکان چاپ عکس روی تابلو بوم نقاشی در اندازه‌ها و اشکال مختلف به‌ صورت سفارشی
4) نداشتن هیچ‌گونه محدودیت در ابعاد و ضخامت طرح مورد نظر
5) قابلیت شستشو
6) چاپ تصاویر با کیفیت و وضوح بالا و جزئیات دقیق
7) مقاومت در برابر عوامل تهدید کننده محیطی مانند رطوبت، حرارت، نور، گرما، سرما، تماس با مواد شیمیایی، کپک زدن و سایر آسیب‌های احتمالی
8) امکان نصب روی تخته شاسی و بدون نیاز به روکش
9) فرآیند چاپ بسیار سریع
10) دوام بالا و عدم نیاز به مراقبت و نگهداری
11) امکان چاپ رنگ‌ها با بهترین کیفیت
12) دارای تنوع در رنگ و انتخاب انواع طرح‌ها

چاپ عکس خانوادگی روی بوم نقاشی

کاربردهای چاپ عکس روی تابلو بوم

چاپ عکس روی بوم نقاشی در واقع نوعی چاپ روی پارچه است. البته نه پارچه‌های معمولی، متریال این کار را در صنعت چاپ دیجیتال کنواس می‌نامند. پس می‌توان نتیجه گرفت چاپ عکس روی تابلو بوم نقاشی از نظر زیبایی ظاهری دقیقاً مانند یک اثر هنری است و از نظر رفلکس یا بازگشت نور درست همانند چاپ فلکس است.

چاپ روی تابلو بوم نقاشی کاربردهای وسیع و گسترده‌ای در صنایع مختلف دارد که در ادامه به برخی از مهم‌ترین کاربردهای چاپ عکس روی تابلو بوم می‌پردازیم:

✓ ساخت تابلو بوم و انواع تابلوهای هنری جهت تزئین و زیباسازی دکوراسیون داخلی فضاهای منازل مسکونی، مراکز اداری و تجاری، محیط کار، ادارات دولتی، هتل‌ها، کافه‌ها، رستوران‌ها و…
✓ استفاده از کنواس برای نمایش تابلوهای نفیس و گران قیمت هنری در آتلیه و گالری‌های نقاشی
✓ یک هدیه ماندگار، شیک و متفاوت برای دوستان، عزیزان و آشنایان
✓ چاپ عکس‌های آتلیه‌ای
✓ استفاده به ‌عنوان پوستر از طریق نصب روی تخته شاسی
✓ چاپ پرده شید
✓ استفاده به ‌عنوان تابلو بوم نقاشی
✓ چاپ عکس روی بوم با طرح دلخواه روی چاپ کنواس برای تزئین دیوار
✓ استفاده به ‌عنوان یک بک‌ گراند شیک و شکیل برای عکاسی
✓ چاپ کمرنگ طرح‌های اولیه توسط نقاشان و تکمیل و بازسازی آن‌ها بعد از بوم کشی

چاپ عکس خانوادگی روی بوم نقاشی

انواع روش‌های چاپ کنواس

چاپ کنواس نوعی فناوری چاپ پیشرفته است که توسط دستگاه چاپ اکوسالونت، چاپ یووی و چاپ یووی رول انجام‌می‌شود. تابلوهای چاپی با استفاده از این سه نوع روش چاپی به تولید و چاپ می‌رسند. در ادامه برخی از رایج‌ترین انواع روش‌های چاپ کنواس عبارتند از:

✓ چاپ اکوسالونت

چاپ اکوسالونت یک چاپ ایده آل و مدرن محسوب ‌می‌شود که برای چاپ تابلوهای بوم نقاشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از این نوع روش چاپی می‌توانید طرح‌های متنوع و جذاب را مستقیماً روی کاغذ کنواس چاپ کنید. در فرآیند چاپ عکس روی بوم نقاشی با دستگاه چاپ اکوسالونت، از جوهرهای با کیفیت و مرغوب استفاده می‌شود که به انسان و محیط زیست آسیبی نمی‌رساند.

✓ چاپ یووی

یکی از محبوب‌ترین روش ها در صنعت چاپ و تبلیغات محیطی، چاپ یووی است. این نوع روش چاپی که تحت عنوان چاپ فلت بد نیز شهرت دارد، مختص چاپ روی اجسام صاف و یکنواخت مانند کاغذ کنواس است. چاپ یووی برای چاپ تصاویر با کیفیت بالا و ماندگاری طولانی مدت گزینه ایده آلی می‌باشد.

✓ چاپ یووی رول

یکی از جدیدترین انواع خدمات چاپ مستقیم روی اجسام، چاپ یووی رول است. با کمک دستگاه چاپ یووی رول می‌توانید طرح‌های متنوع و جذاب را مستقیماً روی سطوح صاف، رولی و انعطاف‌ پذیر پارچه کنواس و بوم نقاشی چاپ کنید و به جذابیت دکوراسیون داخلی فضاهای مختلف بیفزایید.

چاپ عکس روی بوم نقاشی

چاپ عکس چگونه بر روی تابلو بوم انجام می‌شود؟

برای اینکه طرح‌ها و تصاویر زیباتر و چشم نوازتر روی تابلوهای بوم نقاشی نقش ببندد از چاپ دیجیتال استفاده می‌شود. این تابلوها به‌ کمک چاپگرهای پیشرفته مانند چاپ یووی، یووی رول و اکوسالونت چاپ می‌شوند، به همین دلیل رزولوشن بالاتری هم دارند. این چاپگرهای دیجیتال از اشعه ماورا فرابنفش برای خشک کردن یا به‌ اصطلاح پختن جوهر یووی استفاده می‌کنند.

فرآیند چاپگر اکوسالونت، یووی و یووی رول بدین صورت است که ابتدا تابلو بوم نقاشی داخل صفحه چاپگر قرار می‌گیرد، سپس یک نازل مطابق فایل طراحی و الگوی گرافیکی که با نرم‌افزار به رایانه دستگاه متصل شده با حرکت رفت و برگشتی جوهر یووی را به صورت مستقیم روی سطح صاف یا رولی کاغذ یا پارچه کنواس پخش می‌کند. سپس طرح چاپ شده در معرض تابش اشعه ماورا فرابنفش قرار گرفته و پلیمریزه می‌شود.

نکات ثبت سفارش چاپ عکس روی بوم نقاشی در چاپ سبحان

چاپ سبحان با جدیدترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌های چاپ اکوسالونت، چاپ یووی و چاپ یووی رول توانسته در زمینه‌های مختلف از جمله چاپ لارج فرمت و چاپ عکس روی تابلو بوم نقاشی توجه مشتریان زیادی را به‌سمت خود جلب کند.

چاپ کنواس در حداقل ابعاد چاپ محدودیت ندارد. اما کاغذ کنواس در حداکثر عرض رول 1 متر و 1.5 متر و حداکثر طول رول 45 متر، قابل چاپ است. پیش از ثبت سفارش حتماً سایز فایل خود را چک و کنترل نمایید. محاسبه قیمت چاپ کنواس بر اساس متر مربع کل طرح و با در نظر گرفتن حاشیه سفید دور تا دور طرح (حاشیه مورد نیاز برای کلاف‌کشی) انجام می‌شود.

جمع بندی

خب به انتهای این مطلب رسیدیم! امیدواریم این مطلب به‌ تمامی سؤالات شما درباره چاپ عکس روی بوم نقاشی؛ جدیدترین تکنولوژی چاپ بوم پاسخ داده باشد. چاپ کنواس یا چاپ روی تابلو بوم نقاشی یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین روش‌ها در حوزه تبلیغات محیطی، تزئینات و دکورسازی است. در این روش عکس‌ها و تصاویر جذاب با استفاده از دستگاه چاپ اکوسالونت، یووی و یووی رول بر روی تابلو بوم بسیار زیبا و چشمگیر دیده می‌شوند. بنابراین اگر قصد سفارش چاپ عکس روی بوم نقاشی را دارید، می‌توانید مجموعه ما را انتخاب کنید.

سؤالات متداول

در تعیین قیمت چاپ عکس روی تابلو بوم نقاشی چه عواملی تأثیر گذار است؟

عوامل مختلفی مانند کیفیت، قاب دار یا بدون قاب بودن، ضد آب بودن و… در تعیین قیمت چاپ عکس روی تابلو بوم نقاشی تأثیر گذار است. زیرا قیمت چاپ عکس روی بوم هم مانند دیگر متریال‌های تبلیغات محیطی، به‌ صورت متر مربعی محاسبه و قیمت گذاری می‌شوند.

تمیز کردن سطح کنواس چاپ شده چگونه است؟

چاپ کنواس مصنوعی معمولاً دوام و طول عمر بالایی دارد و سطح آن توسط دستمال نرم و آب قابل پاک شدن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *