نصب تابلو فلکسی و تبلیغات در مترو به سبک مدرن

تابلو فلکسی برای تبلیغات در مترو

زمان تخمینی مطالعه: 9 دقیقه

تابلو فلکسی در واقع نوعی سازه تبلیغاتی پرطرفدار در صنعت تابلو سازی است که برای اهداف تبلیغاتی و بازاریابی در سردر فروشگاه‌های بزرگ، مغازه‌ها، شرکت‌ها و از همه مهم تر، تبلیغات در مترو استفاده می‌شود. تابلوهای فلکسی فیس به ‌دلیل قابلیت نورپردازی و درخشندگی بالا، توجه مخاطبین زیادی را به خود جلب می‌کند. برای اینکه هر چه بهتر با این نوع روش چاپی آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم ادامه مطلب را از دست ندهید. زیرا ما در این مطلب قصد داریم درباره نصب تابلو فلکسی و تبلیغات در مترو به سبک مدرن اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.

تبلیغات در مترو

تابلو فلکسی چیست؟

یکی از پرکاربردترین روش‌های تبلیغات محیطی در مترو که می‌تواند فروش مشاغل و کسب و کارها را به ‌طرز چشمگیری افزایش دهند، تابلوهای فلکسی هستند. از تابلوهای تبلیغاتی جهت اطلاع رسانی، آگاهی ‌بخشی، بازاریابی، معرفی محصولات و خدمات شرکت‌ها، مؤسسات، برندهای مطرح و همچنین تبلیغات نمایشگاهی و فروشگاهی در مکان‌های مختلف استفاده می‌شود.

قابلیت نورپردازی داخلی در تابلوهای فلکسی، استفاده از آن را در مکان‌های تاریک و تاریکی شب نیز مناسب کرده است. یکی از بهترین نقاط استراتژیک برای نصب تابلو تبلیغاتی فلکسی، محوطه داخلی و خارجی ایستگاه‌های مترو هستند. زیرا به ‌خاطر استفاده از منبع نور در پس‌ زمینه، انعطاف پذیری بالا، درخشان بودن، سطح براق و جلوه‌های بصری متنوع، موجب جذب نگاه مخاطبین زیادی به ‌سمت تابلوهای فلکسی شده ‌است.

از لحاظ کیفیت چاپ، چاپ فلکسی شباهت زیادی به چاپ بنر دارد با این تفاوت که فلکسی نسبت به بنر دوام و ماندگاری بیشتری دارد. چاپ فلکسی از ثبات و مقاومت بالایی در برابر رطوبت، شوینده‌های الکلی ضعیف، کشیدگی، خراشیدگی و پارگی برخوردار است و برای استفاده طولانی مدت در فضای باز گزینه بسیار مناسبی می‌باشد.

تابلو فلکسی برای تبلیغات در مترو

کاربردهای نصب تابلو فلکسی در مکان‌های مختلف

کاربردهای تابلوهای فلکسی در مکان‌های مختلف بسیار وسیع‌تر و گسترده‌تر از آن چیزی است که تصور می‌کنید. زیرا با توجه به دوام و کارایی فوق العاده عالی تابلو فلکسی نسبت به چاپ بنر، این نوع متریال به یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تبلیغات در فضاهای داخلی و همچنین فضاهای خارجی و نمایشگاهی تبدیل کرده است. بهترین مکان‌ها برای نصب تابلو فلکسی عبارتند از:

1) نصب تابلو فلکسی بر روی سر در مغازه‌ها، فروشگاه‌های بزرگ، آرایشگاه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها، مراکز بازی، دفاتر مهاجرتی و دفاتر وکالت

2) ساخت انواع بیلبورد با خاصیت لایت باکس برای تبلیغات محیطی کسب و کارهای مختلف مانند برندها، شرکت‌ها، مؤسسات و مراکز اداری و تجاری

3) نصب تابلوهای تبلیغاتی جهت اطلاع رسانی گسترده در سالن‌های همایش، کنفرانس‌ها، سمینارها و نمایشگاه‌های ملی و بین المللی و اجلاس‌های مختلف داخلی و خارجی

4) چاپ و تولید تابلو فلکسی لارج فرمت و نصب آنها در بیلبوردهای بزرگ و تابلوهای سردر فروشگاه‌های تجاری، مغازه‌ها، مجتمع تجاری، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپرمارکت‌ها، رستوران‌ها، فست‌ فودها، استخرها، اماکن ورزشی و تابلوهای عابر پیاده

5) استفاده از تابلو فلکس در فضاهای تاریک و فضاهای بسته نمایشگاهی

6) استفاده از تابلو فلکسی در فضای داخلی و خارجی مراکز درمانی مانند داروخانه‌ها، درمانگاه‌ها، بیمارستان‌ها، مطب‌ها، کلینیک‌ها و مراکز درمانی شبانه ‌روزی

7) به‌ کارگیری تابلو فلکس در تبلیغات محیطی فضاهای داخلی و خارجی، بیلبوردها و فضاهای نمایشگاهی، اعلان‌های چاپی درون شهری و…

8) زیباسازی و دکوراسیون محیط‌های تجاری یا محل کار با تابلوهای تبلیغاتی

چاپ بک لایت برای تبلیغات در مترو

نصب تابلو فلکسی در مترو، تبلیغاتی به سبک مدرن

ایستگاه مترو و بدنه قطارهای شهری از جمله بهترین مکان‌ها برای نصب تبلیغات محیطی محسوب می‌شوند. تبلیغات موجود در ایستگاه‌های مترو درصد زیادی از مخاطبان را مورد هدف قرار می‌دهد، زیرا هر روز تعداد بالایی از مردم از مترو جهت رفت و آمد خود استفاده می‌کنند. مترو دارای فضاهای عمومی مختلفی است که بسته به فضا، می‌توان از تابلوهای فلکسی در ایستگاه های مترو استفاده نمود:

✓ نصب تابلو فلکسی در دیوارهای کنار پله برقی مترو (بک لایت و لایت باکس)

تابلوهای فلکسی را می‌توان در ابعاد بسیار بزرگ و با طرح‌های متنوع و خلاقانه چاپ کرده و در دیواره‌های کنار پله برقی مترو نصب نمود. داخل بک لایت و لایت باکس‌های مترو مهتابی‌های کوچکی تعبیه شده تا لیبل‌های نصب شده را به‌ صورت شفاف و واضح نمایش دهند. اگر نصب تابلوهای فلکسی در زمینه کار روشن باشند، بهتر است تعداد لامپ‌های داخل آن را کم کنید تا بتواند نمای بهتری داشته ‌باشد و چشمان مخاطب را اذیت نکند.

✓ نصب تابلو فلکسی در دیواره‌های کنار ایستگاه مترو

صاحبان مشاغل و کسب و کارها اغلب برای توضیحات بیشتر محصولات و خدمات خود به مشتریان از تابلوهای کنار ایستگاه‌ها استفاده می‌کنند که برای مخاطبین جذاب باشد. نصب تابلوهای فلکسی با رنگ و طرح جذاب در این مکان‌ها، پتانسیل خوبی برای جذب مخاطب دارد.

✓ نصب تبلیغات در کتیبه‌های داخل واگن مترو

مسافرانی که داخل مترو سرپا ایستاده‌اند، قطعاً کتیبه‌های داخل واگن‌ها توجه شان را جلب کرده و برایشان جالب بوده که آن را بخوانند. بنابراین کتیبه‌ها هم محل مناسبی برای نصب تبلیغات هستند.

تبلیغات در مترو

✓ تبلیغات در بدنه قطارها

هر باری که قطار در ایستگاه قرار می‌گیرد، تبلیغات بدنه قطارها توسط افراد منتظر در سکو مشاهده می‌شود. تردد قطارها از درون تونل‌ها است و هنگامی که قطار به ایستگاه وارد می‌شود، تعداد افراد منتظر در هر ایستگاه این تبلیغات را می‌بینند.

✓ تبلیغات در گیت‌های ورودی مترو

گیت‌های ورودی مترو که اغلب چشم افرادی که حتی بیرون از ایستگاه مترو هم هستند، نیز قرار می‌گیرد. زمانی که شما وارد مترو می‌شوید و از گیت عبور می‌کنید تبلیغات روی گیت‌های ورودی توجه شما را به سمت خود جذب می‌کند. بنابراین می توان نتیجه گرفت گیت های ورودی می‌تواند محل مناسبی برای تبلیغات لحظه‌ای و کوتاه باشد.

✓ تبلیغات در دستگیره مترو

چه کسانی که روی صندلی مترو می‌نشینند و چه افرادی که می‌ایستند، دستگیره‌های مترو المانی است که در معرض دید همه قرار می‌گیرد. فقط به این نکته دقت کنید که اگر می‌خواهید یک نمونه از محصولتان را داخل دستگیره قرار دهید، احتمال آسیب رسیدن به دستگیره افزایش می‌یابد.

چاپ لایت باکس در مترو

ساختار تابلو فلکسی جهت تبلیغات محیطی

نصب تابلوهای فلکسی در فضاهای باز و نمایشگاهی تنها به ‌شکل مکعبی، ریلی، سپری و اسکلت فلزی امکان‌ پذیر است. ساخت تابلوهای فلکسی تنها با پوشش فلکس امکان‌پذیر بوده و برای روشنایی آنها از لامپ‌های فلورسنت (مهتابی) و ال ای دی استفاده می‌گردد. تابلو فلکسی به دو نوع تابلو تک فریم و تابلو فلکسی فیس تقسیم می‌شود که در هر دو نوع این تابلوها نورپردازی یا پروژکتور کار شده تا جلوه کار در شب به چشم مخاطب بهتر دیده شود.

نحوه ساخت و نصب تابلو فلکسی

نحوه ساخت و نصب تابلو فلکسی در چهار مرحله زیر صورت ‌می‌گیرد:
1) مرحله اول
در این مرحله فایل‌های طراحی آماده تابلو فلکسی توسط طراحان گرافیک و عمدتاً توسط نرم‌افزار فتوشاپ صورت‌ می‌گیرد.

2) مرحله دوم
سپس در مرحله بعدی طرح انتخابی مشتریان توسط دستگاه‌های چاپ out Door بر روی متریال فلکسی چاپ می‌شود.

3) مرحله سوم
در این مرحله، یک قاب که از نوع پروفیل است، آماده و فلکسی را بر روی آن نصب می‌کنند.

4) مرحله چهارم
در آخرین مرحله پس از ساخت و نصب تابلو فلکسی، نوبت به نورپردازی آن می‌رسد. مرحله نصب مهتابی بر روی ورق‌های گالوانیزه که اصطلاحاً به آن “سینی مهتابی” گفته ‌می‌شود، به‌ صورت کشویی بر روی یک قاب پروفیلی قرار می‌گیرد. با نصب پروژکتور بر روی تابلو فلکسی یا نصب ال ای دی در پشت تابلو، نورپردازی نیز به اتمام می‌رسد.

تبلیغات مترو

جمع ‌بندی

خب به انتهای این مطلب رسیدیم! امیدواریم این مطلب به ‌تمامی سؤالات شما درباره نصب تابلو فلکسی و تبلیغات در مترو به سبک مدرن پاسخ داده باشد. تابلو فلکسی یکی از متریال پر کاربرد در زمینه تبلیغات محیطی و دکوراسیون داخلی است که به خاطر خاصیت عبور دهی نور و سطح براق و یکدست، از محبوبیت بالایی در بین صاحبان کسب و کارها برخودار است. بنابراین اگر درباره نصب تابلو فلکسی در ایستگاه‌های مترو سؤالی داشتید، می‌توانید سؤالات خود را با کارشناسان تیم فروش ما در میان بگذارید.

سؤالات متداول

آیا روکش تابلو فلکسی قابل تعویض یا تغییر است؟

بله، در صورتی که محتوای چاپی دچار رنگ‌ پریدگی، پارگی یا کدری شده باشد، می‌توانید به ‌راحتی رویه جدیدی روی تابلو فلکسی اعمال کنید، زیرا امکان تعویض یا تغییر رویه طرح در فلکس با حداقل هزینه وجود دارد.

کدام نوع تابلو فلکسی از کیفیت و دوام بالاتری برخوردار است؟

تابلو فلکسی نوع فلکسی فیس کیفیت و دوام بیشتری در برابر رطوبت، شوینده‌های الکلی ضعیف، کشیدگی، خراشیدگی و پارگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *