چطور برای دکوراسیون پذیرایی کاغذ دیواری انتخاب کنیم؟

زمان تخمینی مطالعه: 11 دقیقه

انتخاب کاغذ دیواری برای دکوراسیون سالن پذیرایی یا همان اتاق نشیمن، از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین اقدامات برای تغییر در دکوراسیون داخلی منازل است. چاپ کاغذ دیواری پذیرایی به‌ خاطر طرح بندی متنوع و رنگ بندی جذاب، معمولاً بیشترین تقاضا را از سمت مشتریان دارد. زیرا با استفاده از چاپگر یووی رول می‌توانید متناسب با انتخاب، سلیقه و فضای مورد نظر خود بهترین کاغذ دیواری چاپی را خریداری نمایید.

اگر می‌خواهید بدانید چگونه کاغذ دیواری را برای دکوراسیون پذیرایی انتخاب کنید، پیشنهاد می‌کنیم ادامه مطلب را از دست ندهید. ما در این مطلب قصد داریم درباره انتخاب کاغذ دیواری دکوراسیون پذیرایی اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.

کاغذ دیواری مینیمال و رنگ روشن

راهنمای انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی

انتخاب رنگ، طرح و سبک کاغذ دیواری برای سالن پذیرایی به‌ عنوان رسمی‌ترین مکان خانه، بستگی زیادی به متراژ، طراحی و دکوراسیون داخلی منزل دارد. راهنمای انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی به شما کمک می‌کند تا بتوانید با توجه به فضای مورد نظر بهترین کاغذ دیواری را انتخاب کنید. برای رسیدن به نتیجه مطلوب و ایده‌ آل، رعایت نکات زیر ضروری است:

✓ انتخاب رنگ مناسب برای کاغذ دیواری پذیرایی

یکی از موارد مهم و تأثیرگذار در انتخاب یا چاپ کاغذ دیواری پذیرایی، همخوانی رنگ کاغذ دیواری با قسمت‌های مختلف پذیرایی مانند کف، سقف و مبلمان است. در انتخاب رنگ باید چند نکته مهم را در نظر بگیرید:

1) در انتخاب رنگ کاغذ دیواری به رنگ کفپوش، مبلمان و دیگر وسایل موجود در پذیرایی توجه کنید. زیرا هماهنگی بین رنگ‌ها با مبلمان و دیگر وسایل منزل می‌تواند دکوراسیون داخلی فضای اتاق نشیمن را به کلی تغییر دهد.

2) اگر می‌خواهید یک قسمت از دیوار پذیرایی برجسته‌تر از قسمت‌های دیگر دیده شود، می‌توانید از رنگ‌های تیره یا مکمل استفاده‌ کنید.

3) انتخاب رنگ‌های روشن برای کاغذ دیواری، باعث بزرگ‌تر و دل بازتر نشان دادن محیط پذیرایی می‌شود. اگر متراژ فضای پذیرایی کوچک است، انتخاب کاغذ دیواری با طرح ساده و رنگ روشن بهترین گزینه است.

4) اگر قصد کاغذ دیواری کردن یک دیوار خاص از پذیرایی را دارید، بهتر است از رنگ متضاد با سایر وسایل موجود در پذیرایی استفاده‌ کنید.

5) متداول‌ترین رنگ برای انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی، رنگ‌های خنثی مانند خاکستری، بژ و سفید است. بسیاری از رنگ‌های خنثی با وجود ظاهر سرد و خسته، فضای سالن پذیرایی را بسیار گرم و پر انرژی نشان می‌دهند.

6) با انتخاب یک رنگ خنثی برای کاغذ دیواری، می‌توانید به راحتی فضای داخلی پذیرایی را با آن ست کنید.

چاپ کاغذ دیواری سه بعدی

✓ اهمیت طرح در کاغذ دیواری پذیرایی

تنوع در طرح‌های کاغذ دیواری پذیرایی بسیار زیاد است که شما می‌توانید با توجه به دکوراسیون سالن پذیرایی مناسب‌ترین طرح را انتخاب نمایید. برای انتخاب طرح کاغذ دیواری سه بعدی پذیرایی باید چند نکته مهم را در نظر بگیرید که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

1) استفاده از کاغذ دیواری با طرح‌های ساده و بزرگ با رنگ‌های روشن باعث بزرگ‌تر نشان دادن فضای اتاق نشیمن می‌شود.

2) برای ایجاد فضایی آرامش بخش در محیط سالن پذیرایی، می‌توانید از کاغذ دیواری با طرح‌های کوچک و کمرنگ با رنگ‌های ملایم و کمرنگ مانند آبی، صورتی، گلبهی و… استفاده‌ کنید.

3) استفاده از کاغذ دیواری پذیرایی با طرح‌های اشکال هندسی و خطوط شکسته انرژی، هیجان و پویایی فضا را چندین برابر می‌کند.

4) کاغذ دیواری با طرح‌های عمودی و راه راه باعث می‌شود ارتفاع دیوارهای سالن پذیرایی بلندتر به نظر برسند.

5) کاغذ دیواری با طرح‌های افقی می‌توانند به دیوارهای خالی عمق ببخشند. در واقع الگوهای افقی با ایجاد خطای دید، در وسیع‌تر و بزرگ‌تر نشان دادن دیوار سالن نشیمن تأثیر به سزایی دارد.

کاغذ دیواری مینیمال و ساده

✓ انتخاب جنس کاغذ دیواری پذیرایی

مهمترین نکته‌ای که در هنگام انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی باید در نظر بگیرید، جنس کاغذ دیواری است. به طور کلی کاغذ دیواری‌ها از نظر جنس به دو نوع قابل شستشو و غیر قابل شستشو تقسیم می‌شوند که شما می‌توانید با توجه به نیاز و عملکرد اتاق پذیرایی منزلتان، جنس کاغذ دیواری پذیرایی را انتخاب کنید. در زمان انتخاب جنس کاغذ دیواری پذیرایی باید به چند مورد مهم توجه کنید:

1) اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که دائماً شستشو و تمیز کاری می‌کنید، کاغذ دیواری قابل شستشو بهترین گزینه برای شماست.

2) کاغذ دیواری سه بعدی یک انتخاب مناسب برای فضاهای بزرگ یا دیوارهای کاملاً خالی سالن پذیرایی است.

3) اگر می‌خواهید چندین دیوار اتاق پذیرایی را کاغذ دیواری کنید، حتماً از یک نصاب باتجربه کاغذ دیواری کمک بگیرید تا کاغذ دیواری ساده را با کاغذ دیواری طرحدار ترکیب کرده و شیک‌ترین کاغذ دیواری پذیرایی را به شما تحویل دهد.

چاپ کاغذ دیواری طرح دلخواه

✓ انتخاب دیوار مناسب برای نصب کاغذ دیواری پذیرایی

در انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی، توجه به متراژ و مبلمان موجود در خانه از جمله عواملی است که باید حتماً در زمان انتخاب کاغذ دیواری به آن توجه کنید. بهترین انتخاب کاغذ دیواری برای خانه‌های با متراژ کوچک، استفاده از طرح‌های ساده و کم نقش با رنگ‌های روشن است تا با ایجاد خطای دید باعث بزرگ‌تر نشان دادن خانه شود.

✓ هزینه کاغذ دیواری پذیرایی

با توجه به نوسانات موجود در بازار ارز نمی‌توان یک قیمت ثابت و مشخصی برای چاپ کاغذ دیواری در نظر گرفت. زیرا کاغذ دیواری‌ها با توجه به عواملی مانند کیفیت، طرح، مدل، رنگ، متراژ فضا، ابعاد رول کاغذ دیواری و… قیمت گذاری می‌شوند. زمانی که برای انتخاب و خرید کاغذ دیواری پذیرایی به مراکز فروش حضوری و اینترنتی کاغذ دیواری مراجعه می‌کنید، حتماً قبل از خرید بودجه مد نظرتان را با فروشنده در میان بگذارید.

چاپ کاغذ دیواری طرح سنگ

پنج نکته کلیدی برای انتخاب و خرید کاغذ دیواری پذیرایی

یکی از المان‌های مهم در دکوراسیون داخلی منازل، انتخاب کاغذ دیواری برای سالن پذیرایی است. زیرا سالن پذیرایی و نشیمن یک قسمت از منزل است که ما ساعت‌های زیادی را همراه با خانواده هنگام غذا خوردن و تلویزیون تماشا کردن در آنجا می‌گذرانیم. حتی زمانی که میهمان دارید اولین جایی که بیشتر به چشم میهمانان یا افراد غریبه می‌آید، اتاق پذیرایی است. پس باید در هنگام انتخاب و خرید چاپ کاغذ دیواری طرح دلخواه اتاق پذیرایی نهایت دقت را داشته باشید.

در ادامه به پنج نکته کلیدی برای انتخاب و خرید کاغذ دیواری پذیرایی می‌پردازیم:

1) داشتن طرح و ایده

قبل از انتخاب و خرید کاغذ دیواری ابتدا طرح و ایده مورد نظرتان را انتخاب کرده و سپس به فروشگاه‌های عرضه کاغذ دیواری مراجعه نمایید.

2) توجه به طیف رنگی دکوراسیون منزل

هنگام انتخاب و خرید کاغذ دیواری پذیرایی به رنگ وسایل موجود در دکوراسیون داخلی منزل توجه داشته‌ باشید. اینکه باید کاغذ دیواری را متناسب با طیف رنگی دکوراسیون منزل انتخاب نمایید و این موضوع بسیار مهم است. چرا که عدم هماهنگی طرح و رنگ برای اعضای خانواده احساس آشفتگی و خستگی ایجاد می‌کند.

3) مقدار مساحت مورد نیاز

حتماً در زمان انتخاب و خرید به این نکته توجه کنید که کاغذ دیواری را برای چه مقدار مساحت می‌خواهید. تا با توجه به آن بتوانید طرح و رنگ کاغذ دیواری پذیرایی را انتخاب کرده و سپس اقدام به خرید رول‌های کاغذ دیواری نمایید.

4) قیمت کاغذ دیواری

مقدار بودجه‌ای را که می‌خواهید صرف خرید کاغذ دیواری کنید را از قبل مشخص کنید.

5) جنس کاغذ دیواری

جنس کاغذ دیواری‌های پذیرایی با یکدیگر کاملاً متفاوت است، زیرا جنس برخی از آنها بافت دار، ساده و… می‌باشد.

کاغذ دیواری طرح طبیعت

نحوه انتخاب صحیح کاغذ دیواری برای دکوراسیون پذیرایی

انتخاب صحیح و اصولی کاغذ دیواری برای دکوراسیون پذیرایی می‌تواند علاوه بر انتقال حس خوب به افراد حاضر در فضا، باعث تزئین و زیباسازی دکوراسیون داخلی منزل شود. در ادامه به مواردی که باید در اولویت اول انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی قرار دهید، اشاره می‌کنیم:

1. هماهنگ بودن رنگ کاغذ دیواری با دیگر وسایل منزل، زیبایی پذیرایی را به میزان چشمگیری افزایش می‌دهد.

2. در زمان انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی سعی کنید از طرح‌های خاص و شلوغ اجتناب کنید. چون طرح‌های شلوغ به‌ مرور زمان ایجاد خستگی می‌کند. بنابراین بهتر است به‌ جای استفاده از طرح‌های شلوغ از طرح‌های ساده‌تر که همیشه زیبا هستند و دچار تکرار نمی‌شوند استفاده نمایید.

3. در زمان انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی، می‌توانید از کاغذ دیواری 3 بعدی نیز استفاده‌ کنید به‌عنوان مثال می‌توانید برای دیوار پشت میز تلویزیون از کاغذ دیواری 3 بعدی یا طرح‌های ساده‌تر استفاده کنید و برای دیوارهای اصلی از طرح‌های شلوغ و طرح‌دار استفاده نمایید.

4. کاغذ دیواری‌های طرح عمودی و راه راه دیوار را بلندتر نشان‌می‌دهد. در مقابل طرح‌های افقی به خاطر خطای دید باعث پهن‌تر دیده شدن دیوار و بزرگ‌تر به نظر آمدن فضا می‌شود.

5. برای اینکه فضای پذیرایی شما فضایی آرام باشد، بهتر است از طرح‌های کوچک و کمرنگ برای کاغذ دیواری استفاده کنید زیرا رنگ‌های ملایم و نود به فضا آرامش بیشتری می‌بخشند.

6. اگر می‌خواهید فضای پذیرایی منزل شما صمیمیت و دلنشینی بیشتری داشته‌ باشد، حتماً از رنگ‌های گرم در کاغذ دیواری استفاده کنید حالا چه کاغذ دیواری آشپزخانه باشد چه کاغذ دیواری اتاق‌خواب.

7. اگر فضای پذیرایی منزل شما کوچک است، حتماً در زمان انتخاب کاغذ دیواری رنگ روشن انتخاب کنید تا تیرگی و گرفتگی سالن پذیرایی گرفته شود.

کاغذ دیواری لوکس و کلاسیک

جمع‌ بندی

امیدواریم این مقاله به تمامی سؤالات شما درباره اینکه چطور برای دکوراسیون پذیرایی کاغذ دیواری انتخاب کنیم پاسخ داده باشد. کاغذ دیواری پذیرایی یکی از مهم‌ترین بخش‌های اتاق پذیرایی یا سالن نشیمن است که انتخاب درست و اصولی آن می تواند باعث جلوه دو چندان دکوراسیون منزل ‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید با استفاده از چاپ کاغذ دیواری طرح دلخواه دکوراسیون فضای سالن پذیرایی منزل خود را به کلی تغییر دهید، می‌توانید مجموعه ما را انتخاب کنید.

سایت wallpapershome می تواند برای انتخاب طرح دلخواه و باکیفیت مفید باشد، اگر به طرح های هنری و خاص علاقه مند هستید بد نیست نگاهی به طرح های این مجموعه داشته باشید.

سؤالات متداول

طرح‌های بزرگ کاغذ دیواری چه تأثیری بر دکوراسیون پذیرایی می‌گذارند؟

طرح‌های بزرگ باعث شلوغی و همچنین کوچک و تاریک به نظر رسیدن دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی می‌شوند.

مناسب‌ترین رنگ کاغذ دیواری پذیرایی کدام است؟

رنگ پیشنهادی برخی از طراحان گرافیک برای کاغذ دیواری پذیرایی تم رنگی خنثی است که به راحتی با مبلمان، پرده‌ها، وسایل چوبی و سایر وسایل موجود در سالن پذیرایی ست می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *