آیا استیکر جایگزین کاغذ دیواری می‌شود؟

چاپ استیکر یا چاپ کاغذ دیواری

دیوارها مؤثرترین سطوح در هر فضا محسوب میشوند، بنابراین استفاده از استیکر یا کاغذ دیواری برای آن دسته از افرادی که دیوار خانه آنها آسیب دیده یا با رنگ آمیزی هم به راحتی قابل ترمیم نیست، گزینه مناسبی است. طی چند سال اخیر استفاده از کاغذ دیواری و استیکر در فضاهای اداری، دکوراسیون داخلی منزل و کافه و رستوران‌ها برای زیباسازی و دکوراسیون فضا مورد استفاده قرار میگیرد.

هر دو این محصولات برای زیباسازی و پوشاندن ایرادات دیوار استفاده میشود و هر کدام دارای کاربردهای ویژه ای هستند. بنابراین استفاده از آنها در فضاهای مختلف میتواند یک راه حل بسیار ساده و کم هزینه برای مخاطبین باشد. در این مطلب قصد داریم همه چیز را در مورد چاپ استیکر و کاغذ دیواری با شما در میان بگذاریم و به تفاوت بین این محصول با یکدیگر بپردازیم. پس پیشنهاد میکنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

مقاومت و ماندگاری بسیار بالای کاغذ دیواری در برابر عوامل محیطی و صدمات

هر آنچه که باید درباره چاپ استیکر و کاغذ دیواری بدانیم

چاپ استیکر بر روی انواع مختلفی از ورق‌های نازک استیکر یا PVC انجام میشود که به این ورق‌های پشت چسبدار، وینیل گفته می‌شود. چاپ استیکر بهعنوان یکی از موارد کاربردی در صنعت تبلیغات فضای داخلی یا indoor و تبلیغات فضای خارجی یا outdoor مورد استفاده قرار میگیرد. کیفیت چاپ استیکر به عوامل متعددی از جمله کیفیت و سطح پیشرفته بودن دستگاه چاپخانه، کیفیت جوهر چاپ، تناژ و درصد رنگ‌های موجود در طرح و میزان شفاف بودن رنگ آبجکت های طرح بستگی دارد. در ادامه به صورت خلاصهوار به معرفی جنس، ویژگی‌ها، کاربردها، نحوه تمیز کردن، نحوه نصب و خرید چاپ استیکر می‌پردازیم:

·         جنس: شیشه‌ای، په په یا مخملی، مش، مات و براق

·         ویژگی‌ها: مقاومت و ماندگاری جوهر چاپ در برابر شستشو، رطوبت، نور خورشید، باد، باران، خط و خش، تاخوردگی و پارگی

·    کاربردها: چاپ استیکر برای درج تبلیغات در کف پله‌ها، راهروها و معابر عمومی، پوشش‌دهی روی دربها و شیشه‌های مغازه‌ها، بوتیک‌ها، فروشگاه‌ها، ادارات و اماکن عمومی، زیباسازی دکوراسیون داخلی، بدنه وسایل نقلیه عمومی و ماشین‌های پخش کالاها، قاب گوشی، کیبورد و اسکرین لپ‌تاپ

·         نحوه تمیز کردن: استفاده از پارچه مرطوب

·         نحوه نصب: نیاز به نصب به صورت دستی

·         نحوه خرید: خرید چاپ استیکر از چاپخانهها به صورت حضوری یا اینترنتی

چاپ کاغذ دیواری

یکی از المانهای جدید دکوراسیون داخلی که طی چند سال اخیر بسیار مورد توجه مخاطبین قرار گرفته، چاپ کاغذ دیواری است که در سبکها و مدلهای متنوع در بازار محصولات دکوراتیو یافت میشود. به طور معمول، این نوع چاپ در قالب رول‌های با عرض متغیر و طول‌های متنوع چاپ و روانه بازار می‌شود. چاپ کاغذ دیواری تلفیقی از متون، عکسهای گرافیکی و هنر دست طراحان معروف است که استفاده از آن در فضاهای مختلف، زیبایی محیط را دو چندان می‌کند. در ادامه به صورت خلاصهوار به معرفی جنس، ویژگی‌ها، کاربردها، نحوه تمیز کردن، نحوه نصب و خرید چاپ کاغذ دیواری می‌پردازیم:

·         جنس: کاغذ، روکش PVC یا پلی‌اورتان

·         ویژگی‌ها: مقاومت و ماندگاری بالا چاپ در برابر تابش مستقیم نور خورشید و شستشو

·     کاربردها: استفاده از چاپ کاغذ دیواری برای تبلیغات برند، معرفی محصولات، زیباسازی و دکور محیط‌های مسکونی مانند پذیرایی، اتاق‌خواب، اتاق‌خواب کودکان، راهرو ها، سرویس‌های بهداشتی و محیط‌های اداری تجاری

·         نحوه تمیز کردن: استفاده از برس نرم، آب و صابون

·         نحوه نصب: نیاز به نصاب مجرب

·         نحوه خرید: خرید از فروشگاه‌های حضوری و فروشگاههای اینترنتی کاغذ دیواری

چاپ استیکر و نصب آن به جای کاغذ دیواری

 

تفاوت استیکر با کاغذ دیواری در چیست؟

شاید برای برخی از خریداران این سؤال پیش آمده باشد که آیا چاپ پوستر میتواند جایگزین کاغذ دیواری شود یا خیر؟

پاسخ به این سؤال معمولاً به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ زیرا تفاوت‌های زیادی بین چاپ استیکر و چاپ کاغذ دیواری وجود دارد. در ادامه به تفاوتهای بین این دو محصول با یکدیگر می‌پردازیم:

§         مقاومت و ماندگاری بسیار بالا در برابر عوامل محیطی و صدمات

کاغذ دیواری‌های چاپ شده از دوام بیشتری نسبت به سایر کاغذ دیواری‌ها برخوردار است. در حالی که مقاومت رنگ چاپ استیکر بین سه ماه تا دو سال است و در برابر شستشو، رطوبت، خط و خش و عوامل محیطی بسیار مقاوم هستند و دچار پارگی یا خرابی نمی‌شوند.

§         امکان نصب آسان در هر مکان

چاپ استیکر را میتوان به راحتی و بدون نیاز به ابزاری خاص بر روی دیوار، بدنه وسایل نقلیه عمومی و دیگر مکانها نصب کرد، در حالی که چاپ کاغذ دیواری تنها بر روی دیوار منازل، ادارات و.. قابل نصب هستند.

§         قیمت مناسب و مقرون بهصرفه

شما می‌توانید از چاپ استیکر به عنوان چاپ کاغذ دیواری هم استفاده کنید. زیرا علاوه بر قیمت مناسب و اقتصادی، زیبایی بیشتری هم به فضاهای مورد نظر میبخشد.

§         تنوع طرح

تنوع طرح استیکر ها بسیار بالاست و طرحها به دلخواه مشتری قابل تغییر است درحالی که در کاغذ دیواری‌های چاپ شده هیچ گونه محدودیتی در طرح وجود ندارد.

§         پوشاندن ایرادات سطحی دیوار

چاپ کاغذ دیواری برای پوشاندن ایرادات جزئی دیوار مانند ترک و ناهمواری‌ها مناسب است، در حالی که چاپ استیکر به آسانی می‌تواند فضاهایی را که نیاز به هزینه‌های بسیار زیاد برای اصلاح یا ترمیم دارند را با هزینه بسیار کم تبدیل به یک محیط زیبا کند.

 

جمع بندی

ما در مقاله آیا استیکر جایگزین کاغذ دیواری میشود سعی کردیم اصلی‌ترین تفاوتهای بین این دو نوع چاپ را برای شما عزیزان بیان کنیم تا شما به یک دید کلی نسبت به آنها برسید. پس اگر قصد سفارش چاپ استیکر و چاپ کاغذ دیواری را دارید، می‌توانید به مرکز تخصصی چاپ سبحان مراجعه کنید. این مجموعه مجهز به جدیدترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌های چاپ وینیل، همراه با تیمی کاملاً حرفه‌ای و کار آزموده، آماده ارائه خدمت به شما عزیزان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *