با چاپ روی وسایل یک کسب و کار پرسود بسازید

چاپ روی اجسام

زمان تخمین زده شده مطالعه: 15 دقیقه

طی چند سال اخیر صنعت چاپ دیجیتال به صاحبان مشاغل کوچک و بزرگی که به ‌دنبال راه‌ اندازی کسب و کاری پرسود در زمینه چاپ روی وسایل هستند، کمک کرده است. زیرا با چاپ لوگو، برند شرکت، حوزه کاری و همچنین اطلاعات تماس کسب و کارتان بر روی وسایل مختلف، می‌توانید خودتان را بهتر به مشتریان و مخاطبان هدف معرفی کنید و همچنین فروش و سوددهی کسب و کار خود را افزایش دهید.

در هر صورت، چاپ طرح‌های زیبا و جذاب بر روی وسایل مورد نیاز تنها با مراجعه به یک چاپخانه معتبر امکان‌ پذیر است. زیرا مراکز چاپ با استفاده از تجهیزات و دستگاه‌های چاپ پیشرفته و همچنین کیفیت خدمات مطلوب، می‌توانند طرح‌های دلخواه مشتریان شما را به زیبایی بر روی وسایل مختلف چاپ کنند. بنابراین اگر می‌خواهید با استفاده از چاپ روی وسایل یک کسب و کار پرسود بسازید، پیشنهاد می‌کنیم ادامه مطلب را از دست ندهید.

چاپ روی پلکسی

فهرست مطالب

چاپ روی وسایل یا چاپ اجسام چیست؟

شاید با قدم زدن در گوشه و کنار بازار، طرح‌های خاصی را که بر روی وسایل مختلف چاپ شده‌ است، دیده باشید. حتی زمانی که در نمایشگاه‌های بین المللی حضور دارید، وسایل هایی که تبلیغات کسب و کارها بر روی آنها نقش بسته توجه شما را به ‌سمت خود جلب می‌کند. این‌ گونه وسایل چاپ شده در بین کسب و کارها محبوبیت زیادی پیدا کرده است. زیرا طرح‌های جذاب توسط چاپگرها بر روی سطح ساده و بدون طرح وسایل چاپ می‌شوند که به این فرآیند چاپ روی اجسام یا چاپ فلت بد می‌گویند.

ایده‌هایی مانند چاپ روی اجسام گزینه‌های زیادی را پیش روی کسب و کارها و مشاغل قرار می‌دهد. چون با کمی خلاقیت و تولید محصولات خاص و منحصربه ‌فرد، می‌توانید کسب و کار خود را توسعه دهید و سود زیادی به ‌دست آورید. چاپ روی اجسام بسته به نوع متریالی که چاپ روی آنها انجام‌ می‌شود به دو نام شناخته می‌شوند؛ چاپ فلت بد یا چاپ یووی و چاپ یووی رول. در ادامه به طور مفصل این دو روش را توضیح می دهیم.

چاپ روی وسایل سنگی

چاپ فلت بد یا چاپ UV چیست؟

یکی از پرکاربردترین انواع خدمات چاپ روی اجسام چاپ یووی است که آن را با نام‌ چاپ یووی فلت بد نیز می‌شناسند. این نوع چاپ مسیم نوآوری جدیدی در صنعت چاپ به وجود آورد و این امکان را برای کسب و کارها فراهم کرد که با استفاده از چاپگر یووی طرح‌های متنوع را مستقیماً روی سطح اجسام چاپ کنند.

چاپ یووی تقریباً بر روی هر نوع بستر صاف و تخت مانند چاپ روی شیشه، چوب، پلکسی، قاب گوشی، آینه و… امکان‌پذیر است؛ اما روی سطح اجسام کرو (مانند لیوان یا ماگ) قابل ‌اجرا نیست.

چاپ روی اجسام و ورق کامپوزیت

انواع محصولات چاپ روی اجسام یا چاپ UV

کسب و کارها با استفاده از چاپ فلت بد یا چاپ یووی می‌توانند اجسام چاپی خود را در تعداد بالا چاپ کرده و آنها را بیشتر از قیمت بازار به فروش برسانند. مقاومت و ماندگاری جوهرهای این نوع چاپ بسیار بالاست و آن را برای استفاده در فضاهای داخلی و فضاهای باز و نمایشگاهی مناسب کرده است.

پرفروش‌ترین محصولات چاپ فلت بد یا چاپ UV که می‌توانید با کمک آنها یک کسب و کار پرسود بسازید عبارتند از:

1. چاپ روی چوب و MDF

چاپ روی چوب و MDF از جمله خدمات چاپ روی وسایل است که در این روش عکس‌ها و تصاویر گرافیکی مستقیماً روی سطح روی چوب طبیعی، فیبر و MDF چاپ می‌شود. با توجه به رواج استفاده از قطعات چوبی در دکوراسیون داخلی منازل و ادارات، فضاهای نمایشگاهی و هنری ساخت محصولات دکوراتیو، مبلمان و موارد دیگر، ارائه خدمات چاپ روی چوب و MDF، می‌تواند منجر به درآمدزایی عالی برای کسب و کارها شود.

2. چاپ روی شیشه

چاپ روی انواع شیشه‌های شفاف و مات یک ایده عالی برای راه اندازی کسب و کاری پرسود است. محیط‌های کسب و کار، محیط‌های ورزشی، محیط‌های گردشگری و تفریحی و… از جمله مکان‌هایی هستند که از چاپ روی شیشه استفاده می‌کنند. چاپ روی شیشه به‌ عنوان یک ابزار بازاریابی کارآمد، به تبلیغات، اطلاع رسانی و آگاهی‌رسانی به مشتریان کمک می‌کند.

3. چاپ روی آینه

آینه دکوراتیو یکی از جدیدترین تولیدات دکوراتیو چاپ یووی است که در صنعت دکوراسیون داخلی و چیدمان منازل از آن استفاده می‌شود. چاپ نوشته و عکس روی انواع آینه‌های دکوراتیو، علاوه بر جذب مشتری می‌تواند یک ایده پول‌ ساز دیگر برای کسب و کارهای مختلف باشد.

4. چاپ روی کاشی و سرامیک

چاپ روی کاشی و سرامیک یک ایده کاملاً خاص و منحصر به فرد است که با استفاده از آن می‌توانید زیباترین طرح‌ها را مستقیماً بر روی انواع کاشی و سرامیک‌های مات و براق چاپ کنید. همچون ایده‌هایی به صاحبان مشاغل کمک می‌کند تا با استفاده از چاپگر فلتبد بر روی کاشی و سرامیک خام چاپ کنند و آن را با قیمت بالاتر بفروشند.

5. چاپ روی سنگ

چاپ روی سنگ یکی از زیباترین و جذاب‌ترین خدمات چاپ روی اجسام است که در دکوراسیون داخلی، مصارف تزئینی و تبلیغاتی و همچنین ساخت لوح سپاس و لوح تقدیر مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما می‌توانید نقوش و طرح‌های متنوع را بر روی سنگ‌های ارزان قیمت چاپ کرده و ارزش آن را بالاتر ببرید.

6. چاپ روی فلز

اصلی‌ترین کاربرد فلزات، دکور کردن فضاهای مختلف است. شما می‌توانید طرح‌های جذاب یا نام برندتان را بر روی انواع تابلوهای فلزی، استند های رومیزی فلزی، تابلوهای راهنمای طبقات، تابلوهای سردر شرکت‌ها، پاساژها و ورزشگاه‌ها چاپ کرده و در اختیار مخاطبانتان قرار دهید.

7. چاپ روی پلکسی

با گذشت زمان و ورود دستگاه چاپ روی اجسام به صنعت چاپ، چاپ روی پلکسی به ‌عنوان جایگزین جدیدی برای شیشه‌های دکوراتیو ساختمان‌ها مورد توجه قرار گرفت. چاپ طرح‌ها و تصاویر زیبا گرافیکی بر روی تندیس پلکسی، لوح‌تقدیر و هدایای تبلیغاتی، تایل‌های آسمان مجازی و سقف‌های دکوری، باکس بسته بندی محصولات و چاپ روی کارت دعوت از دیگر ایده‌های پرسود برای کسب و کارها است.

8. چاپ روی شاسی چوبی

چاپ روی شاسی چوبی، از جمله خدمات چاپ عکس است که در این روش عکس‌ها و تصاویر مختلف به‌ روش چاپ فلت بد یا چاپ یووی، بر روی سطح شاسی چوبی چاپ می‌شود. شما می‌توانید هر تصویری را در هر ابعادی دقیقاً متناسب با دکوراسیون و رنگ فضای منزل یا اداره انتخاب و روی شاسی چاپ کنید و سود زیادی به‌ دست آورید.

9. چاپ روی پارکت

چاپ طرح‌های خاص بر روی انواع کفپوش و پارکت کف منازل مسکونی، هتل‌ها، باشگاه‌ها، سالن‌های پذیرایی و دیگر سطوح مناسب و مستعد برای درج تبلیغات، از جمله ایده‌های پول‌ ساز برای کسب و کارها به‌ شمار می‌آید.

چاپ روی کاشی و پارکت

10. چاپ روی کامپوزیت

چاپ روی کامپوزیت یک فرصت عالی برای راه اندازی کسب و کار پرسود است. زیرا با چاپ بر روی انواع تابلوهای تبلیغاتی کامپوزیت، سقف کاذب، پوشش ستون و پارتیشن‌بندی می‌توانید مشتریان زیادی را به ‌سمت خود جلب کرده و از این راه کسب درآمد کنید.

11. چاپ روی پلی‌کربنات

لیبل پلی کربنات بهترین گزینه برای کارگاه‌ها و شرکت‌های الکترونیکی محسوب ‌می‌شود که محصولات آنها دستگاه‌های صنعتی بوده و برای پنل این دستگاه‌ها نیاز به چاپ لیبل پلی‌کربنات دارند. بنابراین کسب و کارهای صنعتی با استفاده از چاپ روی پلی کربنات می‌توانند آن را به هزینه مناسبتری به فروش برسانند.

12. چاپ روی مولتی استایل

کسب و کارها می‌توانند توسط چاپ مستقیم روی مولتی استایل انواع لوگو و طرح تبلیغاتی دلخواه مشتریان را بر روی انواع پلاک‌های کوچک و بزرگ، تابلوهای تبلیغاتی و تابلوی نمای سردر چاپ کنند و از این طریق به کسب درآمد برسند.

13. چاپ روی CD

چاپ روی سی دی به ‌عنوان یک محصول الکترونیک و پرکاربرد تبلیغاتی شناخته شده‌ است. اغلب مراکز آموزشگاهی از چاپ مستقیم سی دی معمولاً برای تهیه سی‌دی‌های آموزشی یا سی‌ دی معرفی محصولات به‌ویژه محصولات الکترونیکی لوکس و اورجینال خارجی استفاده می‌کنند.

14. چاپ روی پاور بانک

چاپ طرح‌های جذاب و رنگارنگ روی پاور بانک جدای از زیبایی بیشتر محصولات، می‌تواند ایده‌ای خارق‌ العاده برای راه اندازی یک کسب و کار موفق و سودآور باشد.

15. چاپ روی فلش مموری

چاپ روی فلش مموری یکی از ایده‌های خلاقانه و پول‌ساز برای راه اندازی کسب و کار است که می‌توانید با استفاده از آن بر روی انواع فلش مموری با جنس‌های مختلف چاپ کنید و طی چند سال اخیر به درآمد چند برابری برسید.

16. چاپ روی هارد اکسترنال

کسب و کارها با چاپ طرح دلخواه روی هارد اکسترنال، می‌توانند سود بیشتری به ‌دست آورده و تبلیغات خود را هر چه بهتر به مشتریان معرفی کنند.

17. چاپ روی پازل

یکی از جذاب‌ترین محصولات چاپ روی اجسام، چاپ روی پازل است. چاپ عکس روی انواع پازل مقوایی، مغناطیسی (آهن ربایی یا مگنتی) و پازل چرمی علاوه بر زیبایی بیشتر، می‌تواند قیمت محصولات را به ‌طرز چشمگیری افزایش دهد.

18. چاپ روی قاب گوشی

با استفاده از دستگاه چاپ فلت بد می‌توانید طرح دلخواه خودتان را بر انواع قاب شفاف و رنگی گوشی موبایل چاپ کنید. علاوه بر استفاده تبلیغاتی، چاپ طرح‌های جذاب و متنوع بر روی قاب تلفن همراه می‌تواند قیمت و زیبایی محصولات را چندین برابر کند.

چاپ روی وسایل

چاپ روی کاشی

چاپ یووی رول چیست؟

یکی دیگر از جدیدترین خدمات چاپ روی اجسام، چاپ یووی رول است که به چاپ رول به رول یووی نیز شهرت دارد. برخلاف چاپ UV که فقط برای اجسام مسطح با سطح تخت کاربرد دارد، چاپ یووی رول برای متریال‌های رولی و سطوح نرم، انعطاف‌ پذیر و پارچه‌ای مناسب است. این نوع چاپ نیاز به هیچ‌گونه محافظت سطحی ندارد و توسط چاپگر یووی رول بر روی سطح پارچه‌های چرمی، تکستایل، فلکسی، زبرا و… انجام‌ می‌شود.

هنگامی که چاپگر یووی رول جوهر را روی سطح محصول پخش می‌کند، لامپ‌های یووی تعبیه شده در دستگاه جوهر را فوراً خشک می‌کنند که همین امر باعث خشک شدن سریع طرح چاپ شده روی اجسام می‌شود. پس می‌توان نتیجه گرفت که کسب و کارها می‌توانند با استفاده از محصولات چاپ یووی رول سود زیادی به ‌دست آوردند.

برچسب دیواری ضد آب

انواع محصولات چاپ رول به رول یووی

پرفروش‌ترین محصولات چاپ رول به رول UV که می‌توانید با کمک آنها یک کسب و کار پرسود بسازید عبارتند از:

1. چاپ روی کاغذ دیواری

یکی از خدمات چاپ یووی رول، چاپ کاغذ دیواری است. کسب و کارها می‌توانند رول خام و بدون طرح کاغذ دیواری را از تولیدکننده خریداری کرده و با کمک چاپگر یووی رول طرح‌های مورد نظر خود را بر روی چاپ کنند و با قیمت بالاتری نسبت به سایر رقبا به فروش برسانند.

2. چاپ روی پارچه

چاپ روی پارچه یک ایده بسیار جالب و پرسود برای کسب و کارهای خانگی است. زیرا با خرید انواع پارچه و تحویل آن به چاپخانه برای چاپ انواع طرح و نقش‌های مختلف بر روی آن و سپس فروش پارچه‌های چاپ شده مشتریان، درآمدی بیشتری به‌ دست آورید.

3. چاپ روی پرده زبرا

زیرا نوعی از پارچه است که در تولید پرده‌های آماده و مدرن رواج زیادی پیدا کرده و برای فروشندگان حاشیه سود خوبی دارد. به ‌طوری که امروزه چاپ روی پرده زبرا را در مغازه‌های لوکس پرده فروشی مشاهده می‌کنید.

4. چاپ پارچه بک لایت

چاپ پارچه بک لایت یووی رول این امکان را فراهم می‌کند که تابلوهایی که در فضای خارجی قرار دارند، با کیفیت و دقت بسیار بالایی چاپ شوند و در عین حال قیمت بسیار مناسبی داشته ‌باشند.

5. چاپ تابلو بوم نقاشی یا کنواس

یکی از پرفروش‌ترین پارچه‌های مختص نقاشی، کنواس است که به چاپ روی تابلو بوم نقاشی یا تابلو کنواس هم شهرت دارد. با استفاده از این روش می‌توانید هر طرحی را که دوست دارید بدون پرداخت هزینه بالا، روی بوم نقاشی چاپ کنید و از تماشا کردن آن لذت ببرید.

6. چاپ روی پارچه‌های کشسان

بیشترین کاربرد پارچه‌های کشسان زیبایی و دکوراسیون سقف منازل است. طرح دلخواه مشتریان با توجه ابعاد و تعداد تایل‌ها به‌ صورت یکپارچه روی سطح آسمان مجازی چاپ می‌شود. این کار علاوه بر زیبایی بخشی به فضا، قیمت و ارزش محصولات را چندین برابر می‌کند.

7. چاپ روی پلیمر

پلیمر در ساخت انواع سایبان‌ها، چترهای تبلیغاتی و چادر تریلی‌های ترانزیت مورد استفاده قرار می‌گیرد. چاپ پلیمر این فرصت را فراهم می‌کند که کسب و کارها به یک رسانه کارآمد برای تبلیغات کالا یا خدمات خود تبدیل شوند.

8. پارچه روی چادر برزنت

چاپ روی چادر برزنت همان چادرهای چاپ شده‌ای است که روی ماشین‌های سنگین مانند کامیون کشیده می‌شود. امروزه چاپگر یووی رول این امکان را فراهم کرده که به ‌راحتی بر روی انواع چادر ماشین‌های ترنسفری چاپ کنید.

9. چاپ روی پارچه تکستایل

چاپ پارچه تکستایل هم جزء یکی از جدیدترین خدمات چاپ مستقیم روی اجسام است که اخیراً مورد توجه بسیاری از مؤسسات و شرکت‌ها قرار گرفته است. فرآیند چاپ تکستایل با استفاده از دستگاه‌های چاپ یووی رول انجام‌ می‌شود و به شما این امکان را می‌دهد که طرح‌ها و اشکال مورد نظرتان را بر روی پارچه‌ها اعمال کنید.

10. چاپ روی فلکسی

چاپ فلکسی یووی با استفاده از پیشرفته‌ترین و به‌روزترین چاپگرهای یووی رول انجام‌می‌شود. کسب و کارها فلکسی خام را از تولید کننده خریداری کرده و طرح‌های دلخواه خود را روی آن چاپ می‌کنند و  سپس محصول را با قیمت بالاتری به مشتریان می‌فروشند.

11. چاپ روی چرم مصنوعی و طبیعی

یکی دیگر از خدمات چاپ روی اجسام، چاپ روی چرم مصنوعی و طبیعی است. با استفاده از دستگاه چاپ یووی رول می‌توانید در صنعت مُد و پوشاک، مبلمان چرم و چاپ هدایای تبلیغاتی چرم استفاده ‌کنید و سود بیشتری به‌ دست آورید.

چاپ روی وسایل

چاپ روی وسایل چوبی

جمع‌ بندی

خب به انتهای این مطلب رسیدیم! امیدواریم در این مقاله با چاپ روی وسایل و روش‌های ساده و ارزان قیمتی که با استفاده از آنها می توانید یک کسب و کار پرسود بسازید آشنا شده باشید. علاوه بر کاربرد تبلیغاتی از محصولات چاپ UV و چاپ یووی رول، استفاده از ایده‌های متفاوت و خاص می‌تواند جذابیت محصولات چاپی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

بنابراین، اگر با سؤالی درباره چاپ روی اجسام مواجه شدید، در بخش دیدگاه‌ها از ما بپرسید. کارشناسان مجموعه ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سوالات شما پاسخ می دهند.

سؤالات متداول

چاپ روی وسایل چه مزایایی دارد؟

سرعت چاپ بسیار بالا
کاملاً بدون بو و دوستدار طبیعت
چاپ لایه‌های مختلف رنگ در یک مرحله چاپ
مقاومت، دوام و ماندگاری بالا جوهر های چاپ در برابر گرما، رطوبت، پاک کردن و خراش
عدم نیاز به آماده‌سازی بستر چاپ
امکان چاپ بر روی طیف گسترده‌ای از اجسام مسطح
پتانسیل بالا برای ایجاد خلاقیت و نوآوری

چه عواملی بر قیمت تمام شده چاپ یووی و چاپ یووی رول تأثیر می‌گذارد؟

تعداد سفارشات چاپ
نوع رنگ مورد استفاده برای زمینه چاپ (مانند رنگ سفید)
میزان حساس بودن متریال مورد استفاده (شیشه، آینه و…)
مقدار جوهر مصرفی در زمان چاپ
میزان برجستگی سطوح مورد استفاده
ابعاد و متراژ سطوح چاپی
ارتفاع قطعه چاپی
مدت زمان انجام چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *