عوامل مؤثر بر کیفیت چاپ بنر

کیفیت چاپ بنر

زمان تخمین زده شده مطالعه: 7 دقیقه

چاپ بنر یکی از پرکاربردترین ابزارهای تبلیغات محیطی است که اغلب کسب و کارها و مشاغل به‌ دلیل مناسب بودن هزینه بنر و کیفیت عالی، برای اطلاع رسانی و معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان از آن استفاده می‌کنند. بنر به‌ دلیل ابعاد بزرگ، اغلب ایرادات یا موارد بی کیفیت را به وضوح نشان‌ می‌دهد، به همین دلیل باید قبل از چاپ، عوامل مؤثر بر کیفیت چاپ بنر را بشناسید و سپس اقدام به خرید نمایید. به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم در مورد عوامل مؤثر بر کیفیت چاپ بنر بیشتر با شما صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.

کیفیت چاپ بنر

تعریف کیفیت بنر

همان طور که می دانید، بنر هم مانند سایر ملزومات چاپ و تبلیغات محیطی باید از کیفیت لازم برخوردار باشد. منظور از کیفیت بنر، داشتن سطحی صاف برای جذب و تثبیت ذرات جوهر، رنگ سفید و یک دست بنر خام، دوام و ماندگاری بالای آن برای استفاده در مدت طولانی است.
کیفیت برند با توجه به شرکت سازنده، کشور تولید کننده، مواد خام مصرفی در آن و همچنین نوع بسته بندی محصول تغییر م کند. به‌ طور کلی بنرهای خارجی (چینی و کره‌ای) در مقایسه با بنرهای ایرانی از کیفیت بهتری برخوردار هستند. چون ماده خام مصرفی در آن درجه‌ یک است.

5 فاکتور مهم در کیفیت چاپ بنر

بنرهای چاپی به انواع بنر عرض 3 متر، بنر عرض 5 متر، بنر استند و بنر دو طرفه تقسیم می‌شوند که قابل نصب در محل‌هایی مانند بیلبوردها، پوسترها و غرفه‌های نمایشگاهی هستند. تقریبا 90 درصد بنرهایی که هر روز می بینیم از نوع چاپ بنر عرض 3 متر هستند. بنرهایی که روی عرشه پل های عابر پیاده و بیلبوردهای شهری می بینیم، بنر عرض 5 متر هستند. بنر استند و بنر دو طرفه مناسب فضاهایی نمایشگاهی هستند.چاپ بنر با دستگاه اکوسالونت

با توجه به اینکه بنرهای عرض بالا بیشتر در معرض آسیب هستن و از آنها برای مدت طولانی استفاده می شود، مهم است که بنر کیفیت لازم را داشته باشد. کیفیت چاپ انواع بنر تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد:

1. انس بنر

2. جنس بنر

3. نحوه خشک شدن بنر

4. هد دستگاه چاپ بنر

5. کیفیت کار چاپخانه

✔ انس بنر

با انتخاب مناسب‌ترین متریال برای تولید بنر چاپی مانند بنر خام، می‌توانید به ماندگاری بیشتر این محصول کمک کرده و محصولات و خدمات خود را با کیفیت و ظاهر بهتری به مشتریان معرفی کنید. زیرا هر چقدر بافت بنر کیفیت بالاتری داشته ‌باشد؛ به همان نسبت جنس بنر بهتر، چاپ دقیق‌تر و شفافیت رنگ‌ها بیشتر می‌شود. بنرهای زیر 10 انس به خاطر جنس نازکی که دارند، بسیار آسیب‌ پذیر و حساس هستند. به همین دلیل چاپ بر روی این متریال کیفیت و ماندگاری مطلوبی ندارند.

تمامی بنرهای چاپ سبحان 13 انس هستند و خیال شما از بابت کیفیت و ماندگاری آنها راحت باشد، به‌ عنوان مثال بنرهای عرشه و پل‌های هوایی که در برابر عوامل محیطی مانند تابش نور خورشید، طوفان، باد، باران و صدمات از مقاومت، کیفیت و ماندگاری بالایی برخوردار است. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت؛ هر چقدر انس بنر بالاتر باشد، بنر ضخیم‌تر و با کیفیت‌تر است.

✔ جنس بنر

بهترین راه برای افزایش کیفیت چاپ بنر، استفاده از بنر ایرانی به‌ جای انتخاب بنر خارجی است که باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود. بنر خام ایرانی یکی از اصلی‌ترین مواد مصرفی در صنعت چاپ بنر است که حدود ۹۹ درصد خریداران این محصول از آن رضایت دارند و نسبت به بهترین بنرهای خام خارجی از کیفیت و قیمت بالاتری برخوردار است. اگر به ‌دنبال بنر خام با کیفیت هستید، بنر خام ایرانی قطعاً بهترین گزینه است زیرا کیفیت و قیمت آنها تضمین شده ‌است.

✔ نحوه خشک شدن بنر

دستگاه چاپ بنر یک دستگاه صنعتی بسیار قوی است که حساسیت بالایی دارد. به همین دلیل بهتر است بعد از چاپ بنر کامل خشک شود تا هنگام تا کردن یا جابه‌جایی به یکدیگر نچسبند. نحوه خشک شدن بنر در کیفیت آن نقش به سزایی دارد، زیرا بنر با بهترین متریال و مواد مصرفی تولید و به چاپ می‌رسند.

✔ کیفیت کار چاپخانه

یکی دیگر از فاکتورهایی که کیفیت را تحت‌ تأثیر قرار می‌دهد، کیفیت کار چاپخانه است. چاپخانه‌هایی مانند چاپ سبحان که از مجهزترین و بهترین دستگاه‌ها چاپ دنیا استفاده می کنند، معمولاً کیفیت کار بهتری دارند. بنرهایی که در این چاپخانه‌ها برای تبلیغات محیطی، بنر بیلبورد و عرشه یا حتی بنرهای مناسبتی چاپ می‌شود، هم کیفیت انس مناسبی دارند، هم کیفیت رنگ و چاپ بسیار خوب و بادوامی دارند.

✔ هد دستگاه چاپ بنر

یکی از عوامل مهم در کیفیت بنر، هد دستگاه است. چاپ بنر باکیفیت و بی عیب و نقص حاصل یک دستگاه خوب و سالم با قطعات و مواد مصرفی با کیفیت به‌ویژه هد آن است. بنابراین هد دستگاه چاپ بنر تأثیر مستقیمی بر تضمین سلامت دستگاه و ارائه چاپ باکیفیت بالا دارد. دستگاه‌هایی که رزولوشن چاپ بالایی دارد، کیفیت آنها بهتر از دیگر دستگاه‌های تبلیغات محیطی است.

چاپ بنر بیلبورد

در این مطلب به طور کامل با عوامل مؤثر بر کیفیت چاپ بنر آشنا شدیم. دستگاه‌های چاپ زیادی وجود دارند که قادر به چاپ روی انواع بنر هستند، اما برای خروجی با کیفیت بالا انتخاب بهترین دستگاه چاپ مهم‌ترین فاکتور است. مرکز تخصصی چاپ سبحان با تجربه غنی در زمینه‌ی چاپ دیجیتال و پیشرفته‌ترین دستگاه‌های چاپ بنر عرض 5 متر، عرض 3 متر و بنر دوطرفه در خدمت شما عزیزان است تا انواع خدمات چاپی شما را با بالاترین کیفیت، قیمت مناسب و تحویل در اسرع وقت ارائه دهد.

سوالات متداول

تفاوت بنر ایرانی با بنر خارجی در چیست؟

بنرهای ایرانی یکی از گزینه‌های فوق العاده باکیفیت در تبلیغات محیطی محسوب می‌شوند، زیرا در تولید آنها از بهترین مواد و متریال استفاده شده‌است. در حالی که سطح بنرهای خارجی در مقایسه با بنرهای ایرانی صاف‌تر، یکنواخت‌تر و شفاف‌تر است. کیفیت چاپ، جذابیت و شفافیت رنگ‌ها در بنر ایرانی بسیار بیشتر است.

آیا کیفیت بنر با فرمت فایل آن ارتباط دارد؟

نوع طرح ارسالی و سفارش شما ربطی به کیفیت فایل چاپی ندارد. کارشناسان ما تمامی فایل‌های ارسالی را با بهترین کیفیت متریال، چاپ، رنگ جوهر و ماندگاری چاپ ارائه می‌دهند.

کیفیت کار کدام چاپخانه برای تبلیغات نمایشگاهی بهتر است؟

در حال حاضر فقط چاپخانه چاپ سبحان در نمایشگاه بین المللی تهان، سالن 37 به صورت فعال حضور دارد. کیفیت کار ما برای ارائه انواع خدمات چاپ نمایشگاهی، بنر، فلکس، وینیل و…، بی رقیب و قیمت ها کاملا مناسب و اقتصادی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *