با 7 کاربرد انواع چاپ استیکر آشنا شوید

انواع چاپ استیکر

زمان تخمین زده شده مطالعه: 9 دقیقه

یکی از روش‌های تبلیغات در صنعت چاپ دیجیتال که به‌ عنوان جایگزین جدیدی برای کاغذ دیواری شناخته ‌شده، انواع چاپ استیکر است. استیکرها از نظر جنس به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که کاربردهای هر کدام از آنها بسیار متنوع‌تر و گسترده‌تر از یک برچسب ساده است!
اگر می‌خواهید بهتر با این محصول هیجان ‌انگیز و کاربردی آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم ادامه مطلب را از دست ندهید. در این مقاله قصد داریم علاوه بر معرفی انواع استیکر، شما را با 7 کاربرد عمومی و رایج این محصول عالی و فوق العاده آشنا کنیم.

انواع چاپ استیکر

چاپ استیکر چیست؟

یکی از جذاب‌ترین و پرکاربردترین محصولات چاپی که در حوزه تبلیغات محیطی، تزئینات، دکور سازی و همچنین مارکتینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد، چاپ استیکر است. این برچسب‌ها در عرض رول‌های مختلف 106 سانتی‌ متر، 127 سانتی‌ متر و همچنین 1.5 متر قابل چاپ هستند.

استیکر بر روی انواع ورق‌های نازک از جنس PVC انجام‌ می‌شود که این ورق‌های پشت چسب‌ دار به وینیل نیز شهرت دارند. چاپ وینیل پشت چسب‌دار در صنعت چاپ دیجیتال، هم در تبلیغات فضای داخلی یا indoor و تبلیغات فضای خارجی یا outdoor به کار می‌رود.

چاپ روی استیکر نوعی فناوری چاپ پیشرفته است که توسط دستگاه چاپ یووی رول و دستگاه چاپ اکوسالونت انجام‌ می‌شود و به راحتی بر روی سطوح صاف و مسطح مانند چوب، شیشه، آینه، کاشی، قاب گوشی، هدست، بطری آب، پاور بانک، هارد اکسترنال و فلش مموری و…. چسبیده می شوند.

کیفیت چاپ وینیل به عوامل متعددی از جمله کیفیت و پیشرفته بودن سطح دستگاه چاپ در چاپخانه، کیفیت جوهر چاپ، تناژ و درصد رنگ‌های موجود در طرح، کیفیت مواد خام، تعهد و تجربه نیروی انسانی و میزان شفاف بودن رنگ آبجکت های طرح بستگی دارد.

چاپ استیکر مات

ویژگی مهم چاپ روی وینیل و استیکر

امکان چاپ در طول و عرض دلخواه
سرعت چاپ بسیار بالا
تنوع در نوع جنس (سفید و شفاف) و پوشش سطحی (مات و براق)
ضخامت بافت و قابلیت چاپ‌پذیری بسیار بالا
قابلیت عبور دهی نور
نصب و جداسازی آسان
گزینه بسیار مناسب برای استفاده در فضاهای سربسته و محیط‌ های باز
امکان چاپ در نوع تک رنگ یا مونو کروم و تمام رنگی یا طرح دلخواه
کاملاً ضد آب و قابل شستشو
مقاومت و ماندگاری بالا در برابر عوامل محیطی، شستشو، رطوبت، تابش مستقیم نور خورشید، حرارت، سایش، خراشیدگی، پارگی و رنگ‌ پریدگی
هزینه چاپ مقرون به صرفه و اقتصادی
نداشتن هیچ‌ گونه محدودیت در طرح و رنگ
تبلیغاتی جذاب برای جلب توجه رهگذران
چاپ باکیفیت و رزولوشن بالا

چاپ استیکر فضای باز

انواع استیکر از نظر جنس

استیکرها از نظر کاربردهای خاصی که دارند، انواع مختلفی را شامل می‌شوند که در ادامه به برخی از انواع چاپ استیکر از نظر جنس می‌پردازیم که عبارتند از:
استیکر مات: مناسب فضاهای خارجی و محیط‌های پر نور (برگشت نور ندارد)
استیکر براق: مناسب فضاهای داخلی و محیط‌های کم‌ نور (برگشت نور دارد)
وینیل شفاف، شیشه‌ای یا ترنسپرنت: مناسب فضاهای داخلی و محیط‌ های کم‌ نور
په په مخملی: مناسب فضاهای داخلی و فضای باز و نمایشگاهی
چاپ مش: مناسب فضاهای کم‌ نور

چاپ استیکر شفاف

7 کاربرد عمومی و رایج چاپ استیکر

استیکرها کاربردهای بسیار متنوعی در صنایع مختلف دارند. از دکوراسیون داخلی منازل و ادارات گرفته تا بسته بندی محصولات، همگی برای زیباسازی یا تبلیغات محصولات خود از لیبل های پشت چسب‌ دار استفاده می‌کنند. در ادامه به 7 کاربرد عمومی و رایج استیکرهای چاپی می‌پردازیم:

استیکر بسته بندی محصول

✓ استیکرهای دیواری برای دکوراسیون داخلی منازل، اتاق کار یا اتاق کودک

می‌توانید از برچسب‌های دیواری برای دکوراسیون داخلی اتاق کار، منازل، اتاق کودک، دیوار رنگ پلاستیک، دیوار رنگ روغنی، دیوار گچی، مولتی کالر، سطوح فلزی مانند یخچال، سطوح چوبی مانند در کمد، در اتاق، کمد لباس بچه‌ها، کشو، میز کار، مهد کودک و اتاق بازی کودکان، مدرسه، مغازه‌ها، فروشگاه‌های تجاری، پاساژها، کافه‌ها، رستوران‌ها و غرفه‌های نمایشگاه‌ها به ‌عنوان جایگزینی برای چاپ کاغذ دیواری استفاده‌ کنید.

✓ چاپ استیکرهای معرفی در صنعت بسته بندی محصولات

استیکرها در صنایع بسته بندی محصولات استفاده‌های متعددی دارند. این برچسب پشت چسب‌ دار به خاطر کیفیت بالا و نصب آسان یکی از بهترین انتخاب‌ها در صنعت بسته بندی محصولات صنایع‌ غذایی، آرایشی و بهداشتی، مواد شوینده، کلیه تولیدی‌ها و مراکز صنعتی محسوب ‌می‌شود.

✓ نصب استیکر تبلیغاتی در کف راهروها، پله‌ها و معابر عمومی

استیکر تبلیغاتی بر روی سطح زمین، معمولاً در تمامی مکان‌های مسطح و صاف قابل استفاده‌ است. این محصول پرطرفدار بیشتر در کف پله‌ها، راهروها، راه‌ پله‌ها، سنگ‌ فرش ها، ورودی فروشگاه‌ها، پیاده‌ روها و معابر عمومی یا در نقاط پرتردد برای درج تبلیغات مورد استفاده قرار می‌گیرند. استیکرهای چاپی که برای کف زمین استفاده می‌شوند باید در برابر ضربه و پارگی از کیفیت و مقاومت بالایی برخوردار باشند.

✓ استفاده از چاپ استیکر بر روی بدنه وسایل نقلیه عمومی

برچسب های وینیل به خاطر نصب آسان و کارایی بسیار عالی در وسایل نقلیه عمومی هم استفاده می‌شود. زیرا این نوع برچسب‌ها از مقاومت در برابر شستشو، نور آفتاب، گرما، سرما و باران برخوردار هستند. چاپ انواع استیکر بر روی بدنه وسایل نقلیه عمومی مانند تاکسی‌های مسافربری، خودروهای شخصی، متروها، اتوبوس‌های داخل شهری (BRT)، خودروهای سازمانی، باکس موتور و قطارهای درون‌ شهری با اهداف تبلیغاتی، اطلاع‌ رسانی بر روی این وسایل نصب می‌شوند.

✓ چاپ استیکر برای ماشین‌های پخش کالای کسب و کارها

بدنه ماشین‌های پخش محصولات یا ارائه خدمات مانند خاورها، نیسان‌ها، کامیون‌ها، وانت‌های حمل و نقل شهری، ماشین‌های سنگین و ترنسفری به خاطر استفاده و تردد طولانی مدت در خیابان‌ها و عوامل محیطی مانند نور خورشید، گرما، سرما، ضربه و خراش بسیار آسیب‌ پذیر و حساس هستند. بنابراین استیکرهای چاپ شده برای این نوع ماشین‌ها باید از مقاومت و دوام بسیار بالایی برخوردار باشند.

✓ چاپ استیکر تبلیغاتی روی ویترین شیشه‌ای مغازه‌ها، فروشگاه‌ها، پاساژها و بوتیک‌ها

این نوع استیکرهای تبلیغاتی و تزئینی عمدتاً با جنبه معرفی محصولات و خدمات و هم چنین تزئینات تولید می‌شوند، مانند استیکر روی درهای شیشه‌ای که بیشترین کاربرد را در فروشگاه‌های بزرگ، سوپر مارکت‌ها، مغازه‌ها، پاساژها، بوتیک‌ها، داروخانه‌ها، مراکز تجاری، ادارات دولتی و اماکن عمومی دارد. این استیکرها می‌توانند در ابعاد مختلف و به‌ صورت چاپ لیبل کوچک هم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

✓ استیکر برای درج تبلیغات روی درهای کرکره‌ای فروشگاه‌ها و مغازه‌ها

نصب استیکر تبلیغاتی بر روی درهای کرکره‌ای مغازه‌ها، فروشگاه‌ها، مراکز تجاری و گاراژها علاوه بر جنبه زیبایی که دارد یک نوع تبلیغات محیطی هم محسوب ‌می‌شود.

چاپ استیکر برای ماشین

سایر کاربردهای چاپ استیکر

استفاده از استیکر تبلیغاتی بر روی بدنه پله‌های برقی، درها یا دیوارهای آسانسور
نصب استیکر بر روی سقف ایستگاه‌های مترو، قطار و فرودگاه‌ها
چسباندن استیکر بر روی کیبورد، موس، استراحتگاه لپ‌ تاپ، اسکین و کاور لپتاپ
نصب استیکر بر روی لپتاپ‌ها و کامپیوترها
چسباندن استیکر بر روی قطارهای بین شهری
نصب استیکر بر روی دفتر، کتاب و پلنر
چسباندن چاپ استیکر وینیل بر روی میز ناهارخوری
نصب استیکر تزئینی بر روی قاب گوشی موبایل
چسباندن استیکر بر روی دیوار فضاهای کار اشتراکی
به‌ کارگیری استیکرهای چاپی برای پوشش دهی اتاقک‌های شیشه‌ای اتاق‌ نشیمن، آشپزخانه، اتاق‌ خواب، مجتمع‌های مسکونی، ادارات دولتی و اماکن عمومی

استیکر مات بادوام

جمع‌ بندی

به انتهای این مطلب رسیدیم! امیدواریم این مقاله پاسخگوی تمامی سؤالات شما درباره چاپ استیکر، انواع آن از نظر جنس و مهمترین کاربردهایش در فضاهای داخلی و فضاهای باز و نمایشگاهی بوده باشد. با کمک این روش می‌توانید طرح‌ها و ایده‌های خودتان را بر روی ورق‌های نازک استیکر پیاده سازی کرده و آنها را در هر مکانی که مد نظر دارید، نصب کنید.

سؤالات متداول

استیکرهای چاپی از نظر عملکرد و کاربرد به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

چاپ استیکرهای تبلیغاتی از نظر عملکرد و مکان مورد استفاده برای نصب، به سه نوع استیکر تبلیغاتی، استیکر تزئینی و استیکر تزئینی و تبلیغاتی طبقه بندی می‌شود.

مکان نصب استیکر چه تأثیری بر روی مخاطبین دارد؟

اگر طراحان گرافیک هنگام طراحی استیکرهای تبلیغاتی آن را هوشمندانه‌تر طراحی کنند، می‌توانند مخاطبان بیشتری را به‌ سمت تبلیغات منحصر به فرد و جذاب شما جذب کنند. زیرا نحوه نصب و محل قرارگیری استیکر می‌تواند جلوه زیبایی به فضای مورد نظر بخشیده و همچنین اینکه بازدهی خوبی در معرفی محصولات به مخاطبین داشته‌ باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *