آشنایی با بنر عرض بالا و کاربردهای آن

چاپ بنر عریض سان استار

زمان تخمین زده شده مطالعه: 8 دقیقه

چاپ بنر بیلبورد تبلیغاتی سان استار بلوبری

مهمترین مدیای چاپ و تبلیغات فضای باز در سایز وسیع، بنر عریض است. این بنرها بهترین گزینه برای هر نوع اطلاع‌رسانی و تبلیغات محیطی از جمله بیلبوردهای تبلیغات شهری، اعلان‌های عمومی درون شهری، تابلو سردر فروشگاه‌های بزرگ، تبلیغات گسترده فرهنگی ارگانها و سازمانها و… محسوب می‌شود. بنر عریض در بین مشتریان به چاپ بنر عرض 5 متر هم معروف است، بنابراین حداکثر عرض رول قابل چاپ در بنر، 5 متر می باشد. در این مقاله قصد داریم شما را با چاپ بنر عریض، انواع، کاربردها و مزایای گسترده آن در تبلیغات محیطی آشنا کنیم، پس ادامه مطلب را از دست ندهید.

.

معرفی بنر عریض

بنر عریض، از نظر متراژ عرض رول کمی بزرگتر از بنر عادی است. چاپ بنر در حالت عادی در رول عرض 3.2 متر انجام می شود. اما در بنر عریض، چاپ تا عرض 5 متر هم صورت می گیرد. البته باید توجه داشت که بنر در ابعاد استاندارد عرض  5 متر قابل چاپ است و طول آن بسیار بیشتر از این نیز می تواند باشد.

همچنین برای چاپ بنرهای عرض بیشتر نیز هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد، زیرا می توان طرح را بصورت لت بندی چاپ کرد و قطعات را توسط چسب بنر به هم چسباند و یک بنر یکپارچه و بزرگ، بدون محدودیت سایز را تولید کرد. ابعاد و اندازه این بنرها نقش به سزایی در جلب توجه و تاثیرگذاری محتوای آن دارد؛ به عبارت دیگر هرچه ابعاد بنر عریض‌تر و بزرگتر باشد، امکان دید بهتری از نمای دور برای مخاطبان دارد.

.

انواع بنر عریض

بنرهای عریض با یکدیگر هیچگونه تفاوتی ندارند، اما در نوع متریال و پوشش دهی سطح با هم متفاوت هستند که پیش از ثبت سفارش و با توجه به هدف و برنامه تبلیغاتی خود باید از آنها اطلاع داشته باشید تا در نهایت نتیجه مطلوبی کسب نمایید. در ادامه به انواع بنر عرض بالا از نظر پوشش سطحی و ضخامت ورق می پردازیم:

چاپ بنر بیلبورد تبلیغاتی سان استار

انواع بنر عرض بالا از نظر پوشش سطحی

بنرها از نظر پوشش سطحی به دو دسته زیر تقسیم می شود:

✓ بنر عریض مات

بنر عریض مات، سطح کاملا مات و یکنواختی دارد. رفلکس یا برگشت نور ندارد و در مکان هایی که بطور مستقیم در معرض تابش نور خورشید، نور مهتابی یا هرگونه نور محیطی قرار دارد، مناسب است.

بنر عریض براق

بنر عریض براق، سطح کاملا براق و یکنواختی دارد. رفلکس یا برگشت نور دارد و در مکان هایی که بطور مستقیم در معرض تابش نور خورشید، نور مهتابی یا هرگونه نور محیطی قرار دارد، مناسب نیست زیرا نور را برمی گرداند و باعث می شود که طرح به خوبی دیده نشود و زمان و هزینه شما به هدر رود.

 

انواع بنر عرض بالا از نظر ضخامت ورق

بنرها از نظر ضخامت ورق تنوع زیادی دارند که در ادامه پر مصرف ترین های بازار ایران را به شما معرفی می کنیم:

✓ چاپ بنر 13 اُنس

بالاترین انس بنری که در ایران مصرف می شود، بنر 13 انس است. البته بنر انس های بالاتر مانند 16 و 18 انس هم وجود دارند که مصارف خاصی دارند به عنوان مثال بنر دو طرفه یا همان لمپوست. 

اما در اینجا بیشتر در مورد بنر 13 انس صحبت می کنیم. بنرهای 13 انس در مدل های گوناگونی موجود هستند. به عنوان مثال بنرهای 13 انس در بافت های 300*300 و 300*500 و 500*500 و در موارد خیلی خاص 500*1000 تولید می شوند. منظور از بافت، تار و پود ابریشمی است که هنگام تولید بنر عریض به کار می رود. بنابراین هر چقدر مقدار تار و پود به کار رفته در بنر بیشتر باشد، مقاومت بنر در برابر عوامل محیطی مانند نورخورشید، باد، باران، طوفان، پارگی و خراشیدگی بیشتر می شود.

مهم ترین موضوع بعد از بافت یا تار و پود بنر، موضوع کیفیت بنر برای چاپ است. کارخانه ای که بنر 13 انس را تولید کرده و کشوری که بنر در آنجا تولید شده و نیز موادی که بنر با آنها تولید شده از مهم ترین موضوعات در خروجی نهایی چاپ می باشد که هر کدام از این فاکتورها کیفیت خروجی نهایی را مشخص می کند.

چاپ بنر 10 اُنس

بنر 10 انس مقاومت کمتری نسبت به 13 انس دارد، اما از لحاظ کیفیت چاپ تفاوتی با بنر 13 انس ندارد، بیشترین مصرف را بین سایر بنرها دارد، مانند چاپ بنر تسلیت و یا چاپ بنر تولد، یا بنرهای مناسبتی مختلف و تبلیغاتی. به طور معمول تمامی کارها بر روی بنر 10 انس چاپ می شوند، مگر اینکه مشتری درخواست انس بالاتر یا پایین تر را داشته باشد. در خصوص بافت بنر نیز همان موضوعاتی که در بالا برای بنر 13 انس ذکر شد برای این نوع نیز مطرح است. در مورد کیفیت تولید بنر نیز کشور تولید کننده، برند محصول و… در خروجی نهایی کار تاثیر چشمگیری ندارد.

✓  چاپ بنر 8 اُنس

چاپ بنر 8 انس کمترین انس بنر موجود در بازار است. از بنرهای 8 انس برای استفاده در داخل سازه رول آپ (کرو  یا ساده)، استفاده در فریم های تبلیغاتی چرخان، چاپ بنرهای کوچک جهت نصب روی دیوار فضای داخلی یا روی شیشه ها و برای کارهای تیراژی که استفاده 3-2 روزه دارد و پایین بودن قیمت چاپ بنر اولویت بالاتری دارد، استفاده می شود. در نظر داشته باشید که مقاومت بنرهای 8 انس بسیار پایین است به طوری که به راحتی می توان آن را با دست پاره کرد. پس چنانچه دوام بالای کار برایتان مهم است، این مورد را مد نظر داشته باشید. قاعدتاً این بنر نیز مانند سایر بنرها دارای تار و پود و بافت با تراکم کمتری است.

.

تفاوت بنر عریض با بنر عادی در چیست؟

یکی از راه های نمایان کردن بنر و جلب توجه بیشتر آن برای مخاطبان، استفاده از ابعاد بزرگ است به طوری که از فواصل دور و نقاط بیشتری قابل مشاهده باشد. برای چاپ بنرها در سایز عریض، دو راه وجود دارد روش اول استفاده از بنرهای چند پارچه است که در این روش، قطعات هم سایز بنر که طرح به صورت لت بندی روی آنها چاپ شده، به هم متصل می شوند و البته این روش توصیه نمی شود و روش دیگر چاپ بنر در عرض بسیار بزرگ است. لازم به ذکر است که در این روش نیز موضوعی که محدودیت ایجاد میکند، عرض بنر است. اما طول بنر در هر ابعادی قابلیت چاپ دارد. بزرگترین اندازه برای چاپ بنر در دستگاه های امروزی عرض 5 متر است که برای بنر لارج فرمت مورد استفاده قرار می گیرد و چاپ را به صورت یک پارچه در ابعاد بزرگ امکان پذیر می کند.

 مهم ترین ویژگی چاپ بنر عریض، ابعاد و اندازه  آن است. بطور کلی عرض بنرهای موجود در بازار معمولا 3.2 متر است. اما در بنرهای عریض طرح در ابعاد 3.20 تا 5 متر به صورت یکپارچه چاپ می شود و بر این اساس طرح ها در بنر ابعاد بالا تا عرض 5 متر را می‌توان در یک‌ بار چاپ و در قالب یک شیت، ‏ارائه داد.

.

کاربردهای بنر عریض

بنرهای عریض هم مانند تابلوهای تبلیغاتی، ابزاری برای اطلاع رسانی و تبلیغات پیام های تجاری شما هستند، اما از آنها بیشتر در مواردی که اطلاع رسانی در زمان محدودی در نظر گرفته شده باشد، استفاده می شود. زیرا بنرها قیمت بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی دارند و به سرعت آماده می شوند و در هر مکانی قابل نصب هستند و به راحتی می توانید آنها را تعویض  کنید با با هزینه کم جایگزین کنید. مهمترین کابردهای چاپ بنر عریض عبارتند از:

  • چاپ بنر بیلبوردهای تبلیغاتی عظیم شهری نصب شده در عرشه و پل ها، اتوبان و بزرگراه های بین شهری
  • تبلیغات بیلبوردی و بنری شهری محصولات و برندها
  • اطلاع رسانی نمایشگاه ها و همایش ها و ایونت های ملی و بین المللی
  • تبلیغات هایپرمارکت ها، فروشگاه ها و فرهنگستان ها

.

مزایای بنر عرض بالا

بنرهای عریض در مقایسه با بنرهای معمولی و نیز دیگر ابزارهای تبلیغات فضای باز، دارای نکات مثبت و مزایای ویژه ای هستند که در ادامه به آن می پردازیم:

  • چاپ با هزینه ارزان و مقرون به صرفه
  • چاپ در طول‌های متفاوت و بدون محدودیت
  • چاپ با وضوح بالا، کیفیت عالی و بسیار سریع
  • مقاوم در برابر عوامل محیطی، کشیدگی، پارگی و تابش نور خورشید و بارش باران
  • رنگ‌ چاپ عالی و زیبا و با طول عمر بالا
  • چاپ یکدست با سطح یکنواخت

.

نکته مهم!

در استفاده از بنرهای عرض بالا، توجه به ضخامت بافت و کیفیت چاپ آن با در نظر گرفتن مدت زمان استفاده و کاربرد آن می باشد. برای مثال استفاده از بنرهای با ضخامت کم گزینه مناسبی برای فصول سرد سال و مناطق با باد شدید نمی باشد، چون امکان پارگی در آنها وجود دارد.

با توجه به ارزش زمان و هزینه در بحث تبلیغات کسب و کارها، مجموعه چاپ سبحان افتخار دارد، خدمات چاپ بنر عرض 5 متر را با پیشرفته ترین و مجهزترین دستگاه های روز دنیا، بهترین و با کیفیت ترین متریال موجود در بازار ایران، و درجه عالی کیفی ارائه نماید.

.

پیش از ثبت سفارش چاپ بنر عرض 5 متر به این نکات توجه کنید

  1. اغلب کسانی که توان ارائه خدمات عرض 5 متر را ندارند، ممکن است در جهت جذب مشتری نکاتی را اعلام نمایند، از جمله اینکه می توان با ولد کردن (چسباندن بنر) این موضوع را برطرف کرد، اما تجربه ما و تصاویری که نمایش داده شده گواه این است که این مطلب اساسا نادرست است.
  2. از مرکز چاپ و سایتی که خدمات دریافت می کنید مطمئن شوید! ممکن است مرکز مورد نظر این تجهیزات را دارا نباشد و نقش واسطه را ایفا نماید، که این مساله برای شما بار مالی به همراه خواهد داشت. پس بهتر است مستقیما و بدون واسطه از تولیدکننده اصلی خرید نمایید.
  3. عرض های متداول چاپ بنر و چاپ فلکس عرض بالا 3.8 و 4.2 و 5 متر می باشد، لذا در مواردی که ابعاد کار شما متفاوت باشد، اصطلاحا هزینه پرت کار و دور ریز بنر به عهده مشتری می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *