چطور با کمترین هزینه بنر چاپ کنیم؟

هزینه طراحی بنر چاپی

چطور با کمترین هزینه بنر چاپ کنیم؟

بنر یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین متریال‌های تبلیغات محیطی است که به‌ دلیل هزینه مقرون به صرفه و اقتصادی، اغلب توسط صاحبان مشاغل و کسب و کارها جهت اهداف تبلیغاتی و بازاریابی مورد استفاده قرار می‌گیرد. چاپ بنر با بودجه کم علاوه بر جلب رضایت مشتریان، می‌تواند سرمایه گذاری خوبی برای تبلیغ و معرفی محصولات و خدمات کسب و کارها به مخاطبین باشد. برای اینکه هر چه بهتر با فاکتورهای مهم در هزینه طراحی بنر چاپی و راهکارهای کاهش هزینه چاپ آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم ادامه مطلب را از دست ندهید.

ما در این مطلب قصد داریم درباره نحوه چاپ بنر با کمترین هزینه اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.

فاکتورهای مهم در برآورد هزینه طراحی بنر چاپی

بنرهای تبلیغاتی در انواع جنس‌های مختلف تولید و به چاپ می‌رسند، به همین دلیل محبوبیت زیادی در بین کمپین‌های تبلیغاتی پیدا کرده است. از جنس بنر، شکل ظاهری و کیفیت چاپ بنر گرفته تا محل قرار گیری بنر، همه و همه بر قیمت نهایی چاپ بنر تأثیر گذار هستند. در ادامه به فاکتورهای مهم در برآورد هزینه طراحی بنر چاپی اشاره می کنیم:

هزینه طراحی بنر چاپی چقدر است

 

قیمت متریال اولیه (هزینه بنر خام)

جنس بنرهای تبلیغاتی جزو فاکتورهای بسیار مهمی است که در برآورد قیمت بنر تأثیرگذار هستند. اغلب بنرهای ایرانی از متریال بسیار نازک تولید می‌شوند، به همین دلیل کیفیت آنها نسبت به بنرهای خارجی پایین‌تر است و به همان نسبت قیمت ارزان‌تری دارند. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت هزینه متریال اولیه که همان بنر خام است، بسیار کمتر می‌باشد. اما در مقابل اگر از بنر خارجی استفاده‌ کنید، چون دارای کیفیت بهتر و ضخامت بیشتری است، قیمت بنر خام بیشتر می‌شود.

نوع جوهر مورد استفاده برای چاپ (هزینه مرکب)

جوهر نیز تأثیر بسیار زیادی در هزینه نهایی چاپ دارد. اگر از جوهرهای با کیفیت و مرغوب خارجی در فرآیند چاپ بنر استفاده شود، بنر در برابر خراشیدگی، پارگی، کشش، تا خوردگی، رنگ پریدگی و عوامل محیطی مانند تابش مستقیم نور خورشید، بارش باران و برف مقاومت و ماندگاری بیشتری پیدا می‌کند و می‌تواند برای مدت زمان طولانی بدون تغییر رنگ و ماهیت باقی بماند.

قیمت جوهرهای خارجی نسبت به جوهرهای معمولی بیشتر است، زیرا جوهرهای معمولی دوام و ماندگاری کمتری در برابر آسیب‌های محیطی دارند. به ‌عنوان مثال، اگر یک بنر چاپ شده بیشتر از یک ماه در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار گیرد، به ‌سرعت دچار رنگ پریدگی می‌شود.

کیفیت کار چاپخانه (هزینه‌های اجرای کار)

چاپخانه‌هایی که کیفیت محصول بالاتری دارند، همیشه هزینه‌های زیادی را برای چاپ بنر خود صرف می‌کنند.

خدمات جانبی چاپ بنر (مانند دور بُری بنر، ولد کردن بنر و پانچ کردن لبه‌های بنر)

چاپ بنر دارای خدمات جانبی فراوانی مانند دور بُری بنر، ولد کردن بنر، پانچ کردن لبه‌های بنر، تسمه دوزی و لیفه کردن است که هر کدام از آنها شامل هزینه‌های جداگانه‌ای می‌باشند. زیرا هر چقدر این خدمات بیشتر باشد، به همان نسبت هزینه نهایی بیشتر می‌شود. لیفه کردن بدین معناست که دور تا دور بنر به‌ اندازه 18 تا 20 سانتی‌ متر با چسب به پشت بنر چسبیده می‌شود تا بنر در برابر بادهای شدید و طوفان استحکام لازم را داشته ‌باشد و پاره نشود. این مورد تنها در مورد بنر بیلبوردهای تبلیغاتی صدق می‌کند.

هزینه طراحی بنر

 

راهکارهای کاهش هزینه چاپ

اگر نمی‌دانید چگونه هزینه‌های چاپ بنر خود را کمتر کنید، این سه نکته مهم به شما کمک می‌کند تا بتوانید هزینه‌های چاپ را به میزان چشمگیری کاهش دهید:

مراجعه به مراکز چاپ دیجیتال معتبر

بهتر است چاپخانه‌هایی را پیدا کنید که علاوه بر تحویل محصولات با کیفیت، هزینه‌های مناسبی هم داشته ‌باشد، مانند مرکز تخصصی چاپ سبحان. مجموعه ما بهترین محصولات را با کمترین قیمت اما با بهترین کیفیت در اختیار مشتریان قرار می‌دهد، تا خیال شما از بابت قیمت چاپ (به‌ ویژه برای چاپ بنر عرض بالا)، خدمات اضافه همراه با چاپ بنر، هزینه ارسال و مواردی از این قبیل راحت باشد.

استفاده از بنر ایرانی به ‌جای بنر خارجی

بهترین کار برای کاهش هزینه چاپ، استفاده از بنر ایرانی به ‌جای استفاده از بنر خارجی است. انجام این کار باعث کاهش هزینه‌های چاپ می‌شود، ولی ما این کار را پیشنهاد نمی‌کنیم، زیرا با این کار کیفیت را فدای کمیت خواهید کرد.

استفاده از متریال جایگزین به ‌جای بنر

به‌ جای چاپ بنر می‌توانید از متریال جایگزین مانند چاپ وینیل، چاپ فلکس، چاپ بک لایت، چاپ استیکر و چاپ کاغذ دیواری استفاده ‌کنید. برای کاهش هزینه‌های چاپ می‌توانید از متریال‌های جایگزین با قیمت کم استفاده ‌کنید. اگرچه بنرهای تبلیغاتی نسبت به سایر محصولات تبلیغات محیطی دارای قیمت ارزان‌تری هستند.

هزینه بنر بیلبورد

 

جمع‌ بندی

خب به انتهای این مطلب رسیدیم! امیدواریم این مطلب به ‌تمامی سؤالات شما درباره هزینه طراحی بنر چاپی پاسخ داده باشد. یکی از آیتم‌های بسیار مهمی که در تعیین قیمت بنر چاپی نقش دارد، مربوط به بخش هزینه است. همان طور که می‌دانید کاهش هزینه چاپ بنر برای صاحبان کسب و کارها بسیار مهم است، زیرا بودجه تبلیغاتی برای آن صرف کرده‌اند. اگر سؤال دیگری در مورد هزینه چاپ بنر دارید یا به‌ دنبال چاپخانه‌ای معتبر برای چاپ بنر هستید، می‌توانید مجموعه ما را انتخاب کنید.

سؤالات متداول

چه عواملی در تعیین هزینه طراحی بنر چاپی تأثیر گذار است؟

  • نوع سفارش مشتری
  • حرفه‌ای بودن و سابقه کاری طراحان گرافیگ
  • نوع فایل های طراحی
  • استفاده از لوگوها، تصاویر گرافیگی خاص و طرح‌های ترکیبی
  • موارد درخواستی و سفارشی مشتریان
  • محتوای خلاقانه بنر
  • توجه به تعداد، طرح و رنگ‌بندی، فونت، سایز و ابعاد بنر
  • فوری بودن سفارش
  • جنس بنر (براق و مات)

یک بنر تبلیغاتی پر مخاطب چه ویژگی‌هایی دارد؟

  • توجه به ‌رنگ‌های مورد استفاده در بنر
  • خوانایی متن تبلیغاتی
  • انتخاب فونت زیبا و جذاب
  • استفاده از کلمات جذاب برای جلب توجه بیشتر مخاطبین
  • سادگی و در عین حال شیک بودن طرح
  • فونت مناسب برای فایل بنر
  • استفاده از لوگوهای شرکتی و سازمانی
  • انتخاب تصاویر با کیفیت و چشم‌ نواز
  • استفاده از اندازه و ابعاد مناسب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *