قیمت چاپ روی اجسام به چه عواملی بستگی دارد؟

صنعت چاپ دیجیتال به ‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین صنایع فعال در حوزه تبلیغات محیطی، هر روز بیش از پیش در حال توسعه و پیشرفت است. چاپ روی اجسام هم یکی از همان دستاوردهاست که اخیراً مورد استقبال مؤسسات و شرکت‌ها قرار گرفته است. با استفاده از خدمات چاپ فلت بد می‌توانید انواع طرح و نقش مختلف را مستقیماً بر روی هر جنس متریالی اعمال کرده و دیگر نگرانی از بابت ثبت سفارش و چاپ محصولات خود یا قیمت چاپ روی اجسام نداشته ‌باشید.

عواملی مانند ابعاد و ارتفاع چاپ، تنوع طرح، رنگ پس‌ زمینه، میزان برجستگی سطوح، میزان حساسیت متریال و… در قیمت گذاری چاپ روی اجسام بسیار مؤثر هستند. بنابراین اگر می‌خواهید بدانید چه عواملی بر قیمت چاپ روی اجسام تأثیر می‌گذارند، پیشنهاد می‌کنیم ادامه مطلب را از دست ندهید.

قیمت چاپ روی اجسام

چاپ روی اجسام چیست و چه کاربردی دارد؟

چاپ روی اجسام، یکی از جدیدترین تکنولوژی‌ها در صنعت چاپ دیجیتال است که اغلب صاحبان مشاغل و کسب و کارهای کوچک و بزرگ آن را با نام‌های چاپ یووی یا چاپ مستقیم روی اجسام می‌شناسند. چاپ یووی محدودیتی در حداقل ابعاد چاپ ندارد، چون حداکثر عرض، طول و ارتفاع چاپ در آن به‌ ترتیب 130 سانتی‌متر، 250 سانتی‌متر و 15 سانتی‌متر است. یکی از ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد این نوع ابزار تبلیغاتی، قابلیت چاپ بر روی هر نوع متریال صاف و مسطح با ضخامت‌های مختلف است که این موضوع جذابیت محصولات چاپی را چندین برابر می‌کند.

چاپ روی اجسام یا چاپ uv یکی از پر کاربردترین روش‌ها در حوزه تبلیغات و دکوراسیون داخلی است. با کمک این نوع روش چاپی می‌توانید بر روی سطوح مختلفی همچون چوب طبیعی و MDF، سنگ، شیشه، آینه، فلز، کاشی و سرامیک، پارکت، آسمان مجازی، تخته شاسی، قاب گوشی، پلکسی، CD، کامپوزیت، مولتی استایل، فلش مموری، پلاستیک، هارد اکسترنال، پازل چوبی، پاور بانک و چرم مصنوعی، پلکسی، بوم نقاشی یا تابلو کنواس و پلی‌کربنات چاپ کنید.

از مهم‌ترین مزایای چاپ روی اجسام می‌توان به مقاومت و ماندگاری بسیار بالا در برابر حرارت، رطوبت، تابش مستقیم نور خورشید، شستشو، سرما، گرما، خراشیدگی، رنگ پریدگی و سایر آسیب‌های احتمالی اشاره کرد.

قیمت چاپ روی کاشی

با چاپگر فلتبد روی چه جنس محصولاتی می‌توان چاپ کرد؟

محصولاتی که توسط چاپگر فلتبد تولید می‌شوند، هر کدام دارای کاربردها و موارد مصرف خاصی هستند. به‌ طوری که محصولات چاپ شده توسط این نوع روش چاپی محبوبیت خاصی در بین افراد پیدا کرده است. با استفاده از چاپ روی اجسام می‌توانید بر روی هر جنس محصولاتی چاپ کنید:

✔ چاپ عکس روی چوب طبیعی، فیبر و MDF

✔ چاپ زیباترین طرح‌های مذهبی روی انواع کاشی و سرامیک

✔ چاپ انواع طرح‌های جذاب روی انواع فلزات

✔ چاپ طرح دلخواه روی انواع شیشه‌های شفاف و مات

✔ چاپ مستقیم روی انواع آینه‌های دکوراتیو

✔ چاپ انواع لوح و تندیس‌های سنگی

✔ چاپ نوشته‌های متنوع بر روی چرم مصنوعی و طبیعی

✔ چاپ طرح دلخواه روی انواع قاب شفاف و رنگی تلفن همراه

✔ چاپ طرح تبلیغاتی روی پاور بانک، فلش مموری و هارد اکسترنال

✔ چاپ عکس‌های زیبا روی انواع تخته شاسی چوبی

قیمت چاپ روی اجسام مسطح

نحوه محاسبه قیمت چاپ روی اجسام

در نحوه محاسبه قیمت چاپ روی اجسام یا همان چاپ uv، چندین و چند فاکتور مهم از جمله ابعاد طرح، سایز سطوح چاپی، ارتفاع قطعه چاپی، تعداد سفارش چاپ، نوع رنگ مورد استفاده برای زمینه چاپ (مانند رنگ سفید)، میزان حساس بودن متریال مورد استفاده (شیشه، آینه و…) و میزان برجستگی سطوح مورد استفاده تأثیر گذار هستند. البته اگر چاپ یووی رول باشد، طول متریال و عرض آن هم روی قیمت اثرگذار خواهد بود.

منظور از ابعاد طرح، طول و عرض طرحی است که روی سطح صاف محصولات چاپ می‌شود. در مورد ابعاد متریال هم هرچقدر طول و عرض سفارشات بیشتر باشد، با توجه به اینکه هزینه چاپ براساس متراژ طول و عرض کار محاسبه می‌شود، هزینه آن هم افزایش می‌یابد. کوتینگ چاپ uv هم در مواردی روی قیمت چاپ اجسام اثر دارد.

جمع‌ بندی

خب به انتهای این مطلب رسیدیم! امیدواریم این مطلب شما را با مفهوم چاپ روی اجسام و عوامل مؤثر در قیمت چاپ و سفارش فلتبد آشنا کرده باشد. همان طور که می‌دانید با استفاده از چاپگر فلتبد می‌توان بر روی هر نوع اجسام سخت و صاف مانند چوب، سنگ، آینه و شیشه چاپ کرد. شما با سفارش این نوع روش چاپی دیگر نگرانی از بابت ضمانت کیفیت، تضمین قیمت و همچنین نتیجه چاپی نخواهید داشت. بنابراین، اگر می‌خواهید انواع طرح‌های فانتزی و جذاب را بر روی محصولات تولیدی خود پیاده کنید، می‌توانید روی مجموعه ما حساب کنید.

سؤالات متداول

دوام و ماندگاری چاپ روی اجسام چقدر است؟

چاپ روی اجسام از دوام و مقاومت بالایی در برابر رطوبت، خراشیدگی، رنگ پریدگی و عوامل محیطی برخوردار هستند. اما در صورت عدم تماس با الکل‌های قوی و شوینده‌های اسیدی، حداقل بین 5 الی 6 سال طول عمر مفید خواهند داشت.

کدام دستگاه برای متریال‌های رولی مناسب‌تر است؟

مناسب‌ترین گزینه برای چاپ مستقیم روی متریال‌های رولی مانند پارچه، فلکسی، چرم مصنوعی، پارچه زبرا، پارچه برزنتی، کنواس، بک لایت، پارچه تکستایل، کاغذ دیواری و… دستگاه‌های چاپ یووی رول هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *