چاپ مستقیم پلکسی؛ یک هدیه تبلیغاتی متفاوت!

چاپ مستقیم پلکسی

زمان تخمین زده شده مطالعه: 6 دقیقه

تبلیغات طی چند سال اخیر به شدت دچار تغییر و تحول شده است. اگر در گذشته ابزار تبلیغات چاپ بنر بود، یا بیلبوردهای تبلیغاتی و…، امروز روش ها و تکنیک های جالب و جدیدتری نیز به آن اضافه شده است! یکی از این روش ها چاپ مستقیم پلکسی است.

چاپ با کيفيت بالا به طور مستقيم روي پلکسي گلاس، که به عنوان آکريليک نيز شناخته مي‌شود، يک فرآيند چاپ بي‌نظير است که نتايج خيره‌ کننده‌اي را ايجاد مي‌کند. در این مقاله قصد داریم ضمن معرفی چاپ مستقیم روی پلکسی، کاربردهای آن را به عنوان یک هدیه تبلیغاتی اید جالب شرح دهیم.

چاپ مستقیم روی پلکسی

پلکسی گلس چیست؟

ورق آکریلیک گلاس که در بازار با نام تجاری پلکسی گلاس شناخته شده است، متریالی ساخته شده از ترموپلاستیک است که به صورت شیت و در سایزهای مختلف به فروش می‌رسد. پلکسي گلاس يک ترموپلاستيک شفاف است که نام‌هاي زيادی دارد و از پليمرهاي متيل متاکريلات، يک استر اسيد متاکريليک ساخته شده است. نام فني و شيمياي اين ماده پلي‌ متيل‌ متاکريلات است، اما با نام‌هاي تجاري ديگر مانند اکريليک، پلي‌ اکريليک، طلق، پلکسي شناخته مي‌شود. اما اصلي‌ترين و معروف‌ترين نام تجاري آن پلکسي‌گلاس است.

پلکسی گلاس شباهت ظاهری بسیار زیادی با شیشه دارد، با این تفاوت که پلکسی گلاس‌ها تنوع بالایی در ساخت با ضخامت‌های مختلف دارند و می‌توان این محصول را از ضخامت ۱.۸ تا ۴۰ میلی‌متر تهیه کرد. این تنوع ضخامت در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. وجه تمایز بسیار ارزشمند دیگر پلکسی گلاس‌ها، تنوع بسیار مطلوب در رنگ‌بندی این محصول در مقایسه با چاپ روی شیشه است.

چاپ مستقیم روی پلکسی شفاف

نحوه چاپ رو پلکسی گلس

چاپ مستقیم اجسام که به آن چاپ یووی نیز می‌گویند، یکی از انواع روش‌های چاپ دیجیتال است، که چاپ فلت بد و چاپ مستقیم روی پلکسی با این روش انجام می‌گیرد. در این روش طرح با استفاده از اشعه ماوراء‌ بنفش به طور مستقیم روی سطح پلکسی چاپ می‌شود. در چاپ پلکسی از چاپگرهای دیجیتالی مسطح یا اصطلاحا میزی که تحت عنوان چاپگرهای مسطح یا پرینترهای UV نیز شناخته شده‌اند، استفاده ‌می‌شود.

چاپگرهای تخت، قادر به چاپ بر روی طیف گسترده‌ای از مواد با سطح صاف و یکنواخت هستند. چاپگرهای دیجیتالی مسطح، معمولا از جوهرهای ساخته شده از مونومرهای آکریلیک استفاده می‌کنند. سپس، مواد برای چاپ در معرض نور ماوراء بنفش قوی قرار گرفته و پلیمریزه می‌شود و طرح روی سطح پلکسی برای مدت طولانی با بهترین کیفیت نقش می‌بندد. در واقع در چاپ مستقیم پلکسی تصویر مورد نظر بر روی سطح صاف پلکسی چاپ می‌گردد.

این فرآیند امکان چاپ بر روی طیف‌های مختلفی از پلکسی با ضخامت‌های متفاوت را فراهم می‌آورد. چاپ فلت بد کاملا قابل تنظیم بوده و امکان چاپ بر روی هر ضخامتی‌ را دارد، از چاپ روی سطوح نازک مانند چاپ قاب گوشی گرفته تا چاپ روی چوب! ولی بطور معمول حداکثر ارتفاع قابل چاپ، 15 سانتیمتر است. حداکثر طول، عرض و ارتفاع قابل سفارش به ترتیب، 250، 130 و 15 سانتیمتر است.

چاپ روی ورق پلکسی

کاربردهای چاپ روی پلکسی

ورق پلکسی‌ گلاس با توجه به جنس، شفافیت و ضخامت‌های متنوع آن، در ابتدای ورود به بازار ایران بعنوان جایگزین جدیدی برای شیشه مورد توجه قرار گرفت. با گذشت زمان و گسترش تنوع کاربردهای مختلف آن در پروژه‌های صنعتی، از این محصول در اجرای دکوراسیون داخلی و حتی در ساخت و اجرای بسته‌ بندی محصولات نیز استفاده شد.
در ادامه با ورود چاپ فلت بد به دنیای چاپ، کاربردهای این محصول گسترده‌تر شد، که در ادامه به شرح آن پرداخته‌ایم:

✓ تابلو سازی

✓ جایگزین شیشه‌های دکوراتیو ساختمان‌ها و سایر کاربردهای دکوراتیو

✓ اجرای چاپ پروژه‌های آسمان مجازی و سقف‌های دکوری

✓ چاپ روی کارت دعوت، تندیس و لوح تقدیر

✓ چاپ روی باکس بسته بندی بسیاری از محصولات

✓ چاپ روی هدایای تبلیغاتی

چاپ روی پلکسی

کاربرد چاپ پلکسی در هدایای تبلیغاتی

به هدیه‌های تبلیغاتی که با پلکسی ساخته شده باشند، گیفت پلکسی‌ گلاس گفته می‌شود. گیفت پلکسی گلاس اغلب توسط چاپ مستقیم روی پلکسی آماده می‌شود. تنوع این محصول، به اندازه‌ی وسعت خلاقیت و هنرمندی شما در طراحی است. لذا کارهای بسیار متنوع، جالب و زیبایی در این حوزه می‌تواند تولید شود که در این بخش تعدادی از بهترین و زیباترین آن‌ها را که اتفاقا از سمت مشتریان بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند معرفی می‌نماییم:

✓ گیفت کارت تبریک

(متن و طرح زیبای تبریک روی پلکسی شفاف چاپ می‌شود)

✓ گیفت تقویم رومیزی

(تقویم‌ پایه‌دار یا بدون پایه و یا کروی که که پایه آن از جنس پلکسی است و لوگو بنرد سازمان روی آن حک می‌شود)

✓ ساخت گیفت باکس

(چاپ طرح دلخواه و یا لوگو روی بدنه گیفت باکس)

نحوه سفارش چاپ پلکسی

حداکثر طول، عرض و ارتفاع قابل سفارش به ترتیب، 250، 130 و 15 سانتیمتر است. محاسبه قیمت چاپ فلت بد به صورت متر مربع کل طرح می باشد. سفارش‌های فوری حتما باید طی هماهنگی با کارشناسان فروش ما، کنترل، تایید و وارد پروسه چاپ شوند. با توجه به نوسانات قیمت در بازار، حتما پیش از ثبت سفارش جهت استعلام قیمت با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

در این مطلب با چاپ مستقیم پلکسی، پلکسی گلاس تبلیغاتی و انواع آن، و نیز برآورد قیمت چاپ مستقیم پلکسی آشنا شدیم؛ اگر قصد چاپ هدیه تبلیغاتی دارید، چاپ مستقیم هدایای تبلیغاتی با پلکسی می تواند گزینه بسیار مناسب و ایده آلی برای شما باشد.

سوالات متداول

قیمت چاپ روی پلکسی چقدر است؟

قیمت چاپ مستقیم پلکسی براساس مترمربع و تعداد سفارش شما مشخص می شود و هر مترمربع 270.000 تومان است.

آیا چاپ مستقیم پلکسی دوام و ماندگاری مناسبی دارد؟

بله. حداقل دوام و ماندگاری چاپ یووی حدودا 3 تا 5 سال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *