آیا استیکر جایگزین کاغذ دیواری می‌شود؟

چاپ استیکر یا چاپ کاغذ دیواری

زمان تخمینی مطالعه: 7 دقیقه

استیکر بهتره یا کاغذ دیواری؟ چاپ استیکر یکی از متریال‌های محبوب در دکوراسیون داخلی است که به ‌عنوان جایگزین جدیدی برای کاغذ دیواری مورد توجه قرار گرفته است. استفاده از استیکر به‌ جای کاغذ دیواری در فضاهای مختلف می‌تواند یک راه حل بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی جهت تزئین، زیباسازی دکوراسیون داخلی و همچنین پوشاندن عیب و ایرادات جزئی دیوار باشد.

اگر می‌خواهید دیوارپوشی زیبا و کم هزینه به ‌جز کاغذ دیواری را برای دیوار فضاهای مختلف انتخاب کنید، پیشنهاد می‌کنیم ادامه مطلب را از دست ندهید.

مقاومت و ماندگاری بسیار بالای کاغذ دیواری در برابر عوامل محیطی و صدمات

چاپ استیکر چیست و چه تفاوتی با کاغذ دیواری دارد؟

یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین متریال‌های تبلیغاتی و تزئینی در صنعت چاپ دیجیتال، چاپ استیکر است که در حوزه تبلیغات محیطی، تزئینات، دکورسازی و همچنین مارکتینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. استیکرهای تبلیغاتی از نظر جنس در انواع مختلف مات، براق، شیشه‌ای، په په یا مخملی و مش تولید و به چاپ می‌رسند که هر کدام از آنها بیشترین کاربرد را در تبلیغات فضای داخلی یا indoor و تبلیغات فضای خارجی یا outdoor دارند.

چاپ استیکر در واقع روی انواع ورق‌های نازک از جنس PVC انجام‌ می‌شود که این ورق‌های پشت چسب‌دار را در صنعت چاپ و تبلیغات محیطی به چاپ وینیل نیز می‌شناسند. استیکرهای تبلیغاتی در طرح و رنگ بندی متنوع تولید می‌شوند و برای فضاهای مسکونی، اداری و تجاری انتخاب مناسبی هستند. حالا با هم ببینیم که استیکر بهتره یا کاغذ دیواری؟

چاپ استیکر نوعی فناوری چاپ پیشرفته است که توسط دستگاه چاپ یووی رول انجام ‌می‌شود و پس از چاپ به ‌راحتی روی هر نوع سطح صاف و مسطحی چسبیده می‌شود. تفاوت‌های زیادی بین چاپ استیکر با کاغذ دیواری وجود دارد که این دو متریال را نسبت به یکدیگر متمایز کرده است.

چاپ استیکر دیواری

تفاوت چاپ استیکر با کاغذ دیواری:

در ادامه به مهم ترین تفاوت‌های بین چاپ استیکر با کاغذ دیواری اشاره می‌کنیم:

✓ مقاومت و ماندگاری بالا در برابر عوامل محیطی و صدمات

استیکرهای تبلیغاتی چاپ شده از مقاومت و ماندگاری بیشتری نسبت به کاغذ دیواری‌ها برخوردار هستند. استیکر کاملاً مقاوم به شستشو و رطوبت است و در صورتی که برای مدت زمان طولانی در معرض تابش مستقیم نور خورشید، آب، باران و باد قرار گیرد، تغییر رنگ یا ماهیت نمی‌دهد.

✓ قابلیت نصب در مکان‌های مختلف

چاپ استیکر را می‌توانید به ‌راحتی و بدون نیاز به ابزارهای خاص روی دیوار، بدنه وسایل نقلیه عمومی و دیگر مکان‌های مختلف نصب کنید، در حالی که چاپ کاغذ دیواری تنها بر روی دیوار منازل، ادارات و.. قابل نصب است.

✓ قیمت اقتصادی و مقرون‌ به‌ صرفه

شما می‌توانید از چاپ استیکر به ‌عنوان چاپ کاغذ دیواری هم استفاده‌ کنید. زیرا علاوه بر قیمت مقرون به صرفه و اقتصادی، زیبایی بیشتری به دکوراسیون فضاهای داخلی و خارجی می‌بخشد.

✓ تنوع طرح

تنوع طرح بندی استیکرها بسیار بالاست و طرح‌ها به دلخواه مشتریان قابل ‌تغییر است، در حالی‌ که کاغذ دیواری‌های چاپ شده هیچ ‌گونه محدودیتی در سبک‌ها، طرح‌ها و مدل‌های متنوع ندارند.

✓ زیباسازی و پوشاندن عیب و ایرادات جزئی دیوار

استیکر و کاغذ دیواری هر دو برای زیباسازی و پوشاندن ایرادات دیوار استفاده می‌شود، اما هر کدام دارای کاربردهای ویژه‌ای هستند. چاپ کاغذ دیواری برای پوشاندن ایرادات جزئی دیوار مانند ترک و ناهمواری‌ها مناسب است، در حالی که چاپ استیکر برای فضاهایی که نیاز به هزینه‌های بسیار زیاد برای اصلاح یا ترمیم دارند گزینه بسیار مناسبی است. چون دکوراسیون داخلی فضاهای مختلف را با هزینه بسیار کم تبدیل به یک محیط زیبا می‌کند.

چاپ کاغذ دیواری

استیکر بهتره یا کاغذ دیواری؟

جنس استیکر: مات، براق، شفاف یا شیشه‌ای یا ترنسپرنت، مش و په په یا مخملی
جنس کاغذ دیواری: کاغذ، روکش PVC یا پلی‌اورتان

نحوه تمیز کردن استیکر: استفاده از پارچه مرطوب
نحوه تمیز کردن کاغذ دیواری: استفاده از برس نرم، آب و صابون

ویژگی‌های استیکر: مقاومت و ماندگاری جوهر چاپ در برابر شستشو، رطوبت، تابش مستقیم نور خورشید، باد، باران، خط و خش، تاخوردگی و پارگی
ویژگی‌های کاغذ دیواری: مقاومت و ماندگاری بالا چاپ در برابر تابش مستقیم نور خورشید و شستشو

نحوه نصب استیکر: نیاز به نصب به‌ صورت دستی
نحوه نصب کاغذ دیواری: نیاز به نصاب مجرب

کاربردهای چاپ استیکر: چاپ استیکر برای درج تبلیغات در کف پله‌ها، راهروها و معابر عمومی، پوشش‌دهی روی درها و شیشه‌های مغازه‌ها، بوتیک‌ها، فروشگاه‌های بزرگ، ادارات و اماکن عمومی، زیباسازی دکوراسیون داخلی، بدنه وسایل نقلیه عمومی و ماشین‌های پخش کالاها، قاب گوشی، کیبورد و اسکرین لپ‌ تاپ
کاربردهای چاپ کاغذ دیواری: استفاده از چاپ کاغذ دیواری برای تبلیغات برند، معرفی محصولات، زیباسازی و دکور محیط‌های مسکونی مانند پذیرایی، اتاق‌ خواب، اتاق‌ خواب کودکان، راهروها، سرویس‌های بهداشتی و محیط‌های اداری تجاری

نحوه خرید چاپ استیکر: خرید چاپ استیکر از چاپخانه‌ها به ‌صورت حضوری یا اینترنتی
نحوه خرید چاپ کاغذ دیواری: خرید از فروشگاه‌های حضوری و فروشگاه‌های اینترنتی کاغذ دیواری

چاپ استیکر بهتره یا کاغذ دیواری

جمع ‌بندی

خب به انتهای این مطلب رسیدیم! امیدواریم این مطلب پاسخگوی تمامی سؤالات شما درباره این موضوع باشد که استیکر بهتره یا کاغذ دیواری؟ برای زیباسازی و طراحی دکوراسیون داخلی منازل یکی از راهکارهای ارزان و بسیار کم‌ هزینه، استفاده از چاپ استیکر است که می‌توان آن را جایگزین کاغذ دیواری نیز محسوب کرد.

بنابراین اگر به فکر تغییر دکوراسیون فضاهای داخلی و خارجی مختلف با استفاده از چاپ وینیل و استیکر هستید، می‌توانید مجموعه ما را انتخاب کنید. در مطلب “بهترین مرکز چاپ ارزان استیکر در تهران” می توانید با خدمات ما در این حوزه و نحوه ثبت سفارش ها آشنا شوید.

سؤالات متداول

چاپ استیکر و کاغذ دیواری روی چه سطوحی قابل نصب هستند؟

استیکرهای چاپ شده را می‌توان به ‌منظور اطلاع رسانی یا تبلیغات روی سطوح صاف و مسطح مانند بدنه وسایل نقلیه عمومی، کف زمین، شیشه‌های مغازه، کرکره‌های فروشگاه‌ها، ساختمان‌ها، سطوح سنگی، دیوارهای غرفه‌های نمایشگاهی و… چسباند. در حالی که کاغذهای دیواری تنها روی سطوح صاف و بدون برجستگی قابل نصب هستند.

آیا چاپ استیکر می‌تواند جایگزین کاغذ دیواری شود؟

خیر. به‌ خاطر اینکه یک طرف استیکرهای تبلیغاتی طرح دلخواه و طرف دیگر حالت چسبنده و پشت چسب‌دار است و به ‌راحتی روی سطوح صاف و مسطح چسبانده می‌شود. در حالی که قابلیت پشت چسب‌دار بودن در متریالی مانند کاغذ دیواری وجود ندارد و فرآیند نصب کاغذ دیواری روی سطوح مختلف توسط چسب و نصاب صورت ‌می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *