راهنمای سفارش چاپ لارج فرمت

چاپ بنر لارج فرمت

زمان تخمینی مطالعه: 8 دقیقه

چاپ لارج فرمت روشی برای چاپ تبلیغات محیطی در مقیاس بزرگ است. نمونه این چاپ را روی بیلبوردهای تبلیغاتی حتماً دیده‌اید. در این مطلب چاپ لارج فرمت را به شما معرفی می‌کنیم. با این روش می‌توانید محصولات و خدمات یا پروژه‌های برندینگ خود را در گستره یک شهر تبلیغ کنید.

چاپ بیلبورد لارج فرمت

چاپ لارج فرمت چیست؟

شاید این سؤال برای شما هم پیش آمده باشد که چاپ لارج فرمت چیست؟ چاپ با فرمت بزرگ یا لارج فرمت که به آن چاپ عریض هم گفته ‌می‌شود، روش برای چاپ تبلیغات محیطی در ابعاد بزرگ‌تر از حد معمول است. این نوع روش چاپی به ‌صورت گسترده در تبلیغات فضاهای داخلی و فضاهای باز و نمایشگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد. چاپ لارج فرمت نوعی فناوری چاپ پیشرفته است که توسط دستگاه چاپ اکوسالونت انجام ‌می‌شود.

با استفاده از چاپگر اکوسالونت می‌توانید طرح‌ها و تصاویر را به ‌صورت مستقیم روی سطح رول‌های خام در مقیاسی بزرگ‌تر به چاپ برسانید. چاپ لارج فرمت غالباً در طول دلخواه و عرض ۵ متر چاپ می‌شود که در مکان‌های مختلفی مانند تبلیغات شهری، نمایشگاه‌ها، ساخت و ساز، آموزش و… کاربرد دارد. ثبات و ماندگاری بسیار بالا جوهر چاپ لارج فرمت در برابر تابش مستقیم نور خورشید، بارش باران، برف، سرما، گرما، حرارت، رطوبت، خراشیدگی، پارگی، تا خوردگی و رنگ پریدگی باعث شده تا این نوع متریال چاپی را به‌ راحتی در مکان‌های مختلف نصب کنید.

چاپ بنر لارج فرمت

انواع چاپ لارج فرمت

ابعاد و اندازه بنر لارج فرمت در زمان چاپ بسیار حائز اهمیت است، زیرا محصولات لارج فرمت معمولاً در مکان‌های بلند نصب می‌شوند. بنابراین هر چقدر ابعاد بنر، فلکس و… بیشتر باشد، مخاطب با وضوح بیشتری می‌تواند آن را مشاهده کند و قابلیت خواندن محتوا از فواصل دور را هم امکان‌ پذیر کرده است.

متریال‌های لارج فرمت با نهایت سلیقه و تنوع طراحی ‌شده‌اند و با چیدمان درست محتوا و به بهترین نحوه ممکن، وظیفه یک تبلیغات حرفه‌ای را انجام می‌دهند. در ادامه به انواع چاپ لارج فرمت اشاره می‌کنیم:

✓ چاپ بنر عرض 5 متر

مهم‌ترین مدیا چاپ و تبلیغات فضای خارجی، چاپ بنر عرض 5 متر است که به بنر عرض بالا یا لارج فرمت نیز شهرت دارد. بنرهای عریض بهترین گزینه برای هر گونه اطلاع‌رسانی و تبلیغات محیطی از قبیل بیلبوردهای غول‌ پیکر تبلیغات شهری، اعلان‌های چاپی درون شهری و تابلو سر درب فروشگاه‌ها و… محسوب می‌شوند. مهمترین ویژگی چاپ بنر عرض بالا ابعاد آن است، به ‌طور کلی عرض بنر نهایتاً 3.20 متر است اما در بنرهای عریض، طرح روی رول عرض 5 متر به ‌صورت یکپارچه چاپ می‌شود.

به بنرهای عریض، بنر لارج فرمت نیز گفته‌ می‌شود. جنس این نوع بنرها از PVC بوده و معمولاً در سایزهای بسیار بزرگ چاپ می‌شوند. این نوع بنر به ‌دلیل جنس خاص، کاملاً غیر قابل‌ نفوذ در برابر آب و مقاوم در برابر سرما و گرماست. هزینه بنر عرض 5 متر بسیار مناسب بوده چاپ و نصب آن از محبوبیت بالایی برای تبلیغات محیطی برخوردار است.

چاپ بنر عرض بالا

✓ چاپ فلکس عرض 5 متر

چاپ فلکس یکی از اقتصادی‌ترین متریال‌ها در اجرای انواع تابلوهای لایت باکس تبلیغاتی است که از آن به ‌عنوان تابلوی سر در مغازه‌ها، فروشگاه‌ها، تبلیغات روی ساختمان‌ها، تابلوهای عابر پیاده، تابلو بیلبوردها و به طور خلاصه برای تابلوهایی که دارای نورپردازی داخلی هستند، استفاده می‌شود.

فلکس عرض 5 متر هم مانند بنر عرض 5 متر، برای تبلیغات محیطی فضای خارجی یا اصطلاحاً Out Door مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این تفاوت که فلکس عرض 5 متر این قابلیت را دارد که نور را از خود عبور دهد، به همین دلیل در بیلبوردها و تابلوهایی نصب می‌شوند که از داخل نورپردازی شده‌اند.

چاپ فلکس لارج فرمت

✓ چاپ مش

چاپ مش یکی از بهترین ابزارهای تبلیغات روی سطوح شیشه‌ای است که به‌ شکل شبکه‌ای از سوراخ‌های بسیار ریز ساخته شده و یک طرف آن چسب‌دار است. این استیکر تبلیغات محیطی در دو نوع چاپ مش چسب‌دار و بدون چسب در عرض 5 متر تولید و به چاپ می‌رسد.

سوراخ‌های بسیار ریزی که بر روی سطح مش وجود دارد باعث می‌شود که نور به ‌راحتی از استیکر مش رد شده و در روز که نور محیط زیاد است، طرح چاپی از بیرون به‌ خوبی و به شکلی کاملاً مشخص دیده شود. در شب نیز که نور فضا زیاد است، طرح شما کمی محو و کمرنگ‌تر دیده ‌می‌شود و در عوض فضای داخل (پشت نمای اصلی) کاملاً مشخص است.

✓ چاپ استیکر یا وینیل

چاپ استیکر یا وینیل یکی از جدیدترین و پرکاربردترین متریال‌های تبلیغات محیطی در ابعاد بسیار بزرگ است. استیکرهای چاپ شده تبلیغاتی را می‌توانیم در عرض 5 متر به ‌منظور اطلاع رسانی یا تبلیغات بر روی بدنه وسایل نقلیه عمومی، کف زمین، شیشه‌های مغازه، کرکره‌های فروشگاه‌ها، ساختمان‌ها، سطوح سنگی، دیوارهای غرفه‌های نمایشگاهی و… چسبانیم.

چاپ وینیل از نظر جنس در انواع مختلف مات، براق، شیشه‌ای، په په یا مخملی و مش تولید و به چاپ می‌رسند که هر کدام از آنها در تبلیغات فضاهای باز و نمایشگاهی کاربرد دارند. کاربردهای چاپ وینیل در تبلیغات محیطی بسیار متنوع‌تر و گسترده‌تر از یک برچسب ساده است و نسبت به دیگر متریال‌های تبلیغات محیطی متفاوت می‌باشد.

چاپ استیکر لارج فرمت

قیمت چاپ لارج فرمت

در برآورد قیمت چاپ لارج فرمت، چندین و چند عامل تأثیرگذار وجود دارد. نوع جنس متریال، متراژ چاپ، خدمات همراه سفارش و نحوه چاپ آن از جمله این موارد محسوب می‌شوند. منظور از جنس متریال، نوع (بنر، فلکس، مش یا وینیل)، کشور سازنده، ضخامت و اُنس رول متریال از جمله نکاتی است که در قیمت نهایی بنر لارج فرمت تأثیر گذار هستند. معمولاً متریال‌های خارجی و اُنس‌های بالاتر قیمت بیشتری دارند.

در مورد متراژ متریال، هر چقدر طول و عرض سفارش بیشتر باشد، با توجه به اینکه هزینه چاپ براساس متراژ طول و عرض کار محاسبه می‌شود، هزینه آن هم به همان نسبت بیشتر می‌شود. خدمات همراه با چاپ نیز با توجه به متراژ سفارش و تعداد خدمات درخواستی متفاوت است، اما در مجموع هزینه چاپ براساس این سه فاکتور مهم برآورد و محاسبه می‌شود.

جمع ‌بندی

خب به انتهای این مطلب رسیدیم! امیدواریم در این مطلب به ‌تمام سؤال های شما درباره چاپ لارج فرمت پاسخ داده باشیم. خدمات لارج فرمت به صاحبان مشاغل و کسب و کارها کمک می‌کند تا با استفاده از آن بتوانید طرح‌های بزرگ را بر روی رول‌های عرض 5 متر چاپ نمایند. پس اگر قصد دارید برای هدف تبلیغاتی کسب و کار خود از این خدمات استفاده‌ کنید، می‌توانید مجموعه ما را انتخاب کنید.

سؤالات متداول

از چه متریالی می‌توان برای چاپ لارج فرمت استفاده ‌کرد؟

از متریال‌هایی همچون بنر و وینیل می‌توان برای چاپ لارج فرمت استفاده نمود این‌گونه متریال‌ها تا سالیان سال بدون هیچ‌گونه رنگ پریدگی و خراشیدگی ثابت باقی می‌مانند.

کاربردهای چاپ لارج فرمت چیست؟

نصب پوسترهای تبلیغاتی بسیار بزرگ در فضاهایی بیرونی
چسباندن استیکر مش تبلیغاتی روی شیشه‌ها
استفاده از استندهای نمایشگاهی
نصب وینیل های بسیار بزرگ بر روی دیوارها، ساختمان‌ها و…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *