آسمان مجازی چگونه چاپ می‌شود؟

آسمان مجازی

زمان تخمینی مطالعه: 10 دقیقه

ایده چاپ طرح های دلخواه و تصاویر گرافیکی بر روی آسمان مجازی را می توان گزینه جذابی برای دکوراسیون داخلی منازل و محیط های اداری و تجاری دانست. چراکه چاپ آسمان مجازی طی چند سال اخیر به یکی از جذاب ترین ابزارهای دکوراتیو – تبلیغاتی در منازل، ادارات، مراکز تفریحی و سایر محیط ها تبدیل شده است. برای اینکه با این نوع روش چاپی بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم ادامه مطلب را از دست ندهید. زیرا ما در این مطلب قصد داریم درباره چاپ یووی و فرآیند چاپ آسمان مجازی اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.

چاپ آسمان مجازی

چاپ آسمان مجازی چیست؟

یکی از انواع محصولات سقف کاذب، آسمان مجازی است. در واقع چاپ آسمان مجازی یکی از جدیدترین محصولات دکوراتیو چاپ مستقیم روی اجسام است که معمولا از تایل‌های از جنس پلکسی با ابعاد 60 در 60 سانتی متر تشکیل شده و از نظر ظاهری دارای جذابیت‌های بصری و زیبایی فوق‌ العاده بالایی هستند. از این محصول می‌توان به ‌عنوان زیبایی و دکوراسیون سقف در آپارتمان ها، کافی شاپ ها، انواع آتلیه و کارگاه ها و هتل ها استفاده نمود.

طرح‌های متنوع و جذابی که توسط چاپ یووی بر روی این نوع سقف‌ها چاپ می شوند، بسیار متنوع بوده و از مناظر طبیعی الهام گرفته شده اند. طرح دلخواه مشتری با توجه به ابعاد و تعداد تایل‌ها به صورت یکپارچه روی سطح آسمان مجازی چاپ می‌شود که پس از نورپردازی داخلی جلوه بسیار زیبایی خواهد داشت. سپس این تایل‌ها توسط شبکه‌ بندی فلزی یا قاب‌ بندی در سقف اتاق‌ها، اتاق نشیمن، آشپزخانه، راهروها و سرویس بهداشتی نصب می‌شوند. چاپ آسمان مجازی در هر سایز و متراژی قابل اجرا است، بنابراین نگرانی از بابت ابعاد و متراژ طرح چاپ شده نداشته باشید.

چاپ آسمان مجازی

قسمت‌های مختلف آسمان مجازی

آسمان‌ مجازی بخاطر اینکه به‌ صورت اصولی نصب شود و جلوه بصری خاصی به فضای مورد نظر ببخشد، از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده‌ است. قرار گرفتن این قسمت‌های مختلف در کنار یکدیگر بر روی سطوح مختلف، باعث می‌شود تا شما با یک طرح سه ‌بعدی مواجه شوید. در ادامه این بخش به ‌صورت مجزا به توضیح هر کدام از این بخش‌های مختلف می‌پردازیم:

1. تایل‌های آسمان مجازی

تایل‌ها صفحاتی از جنس پلکسی مات یا براق هستند که به شکل مربعی و در قطعات استاندارد 60×60، 90×90 و 120×120 و به صورت آماده فروخته می‌شوند. طرح دلخواه مشتریان روی این صفحات چاپ می‌شوند و پس از نصب کامل بر روی سقف مجموعه، آسمان مجازی را تشکیل می‌دهد. یکی از مهم‌ترین مزایای‌ این تایل‌ها تصاویر بزرگ به صورت لت‌بندی شده و تک تک روی هر کدام از تایل‌ها چاپ می‌شوند که پس از نصب شکل یکپارچه به خود می‌گیرد که از این جهت به چاپ بنر نیز شباهت دارد.

2. سازه‌های نورپردازی

از عوامل موثری که در طبیعی جلوه دادن نمای سقف مجازی نقش اساسی دارد، نورپردازی مناسب و کاملا اصولی می‌باشد. اولین و مهم‌ترین بخش در این نوع سقف‌ها، سازه‌های نورپردازی است که این سازه‌ها را به سقف اصلی متصل می‌کند. برای به وجود آوردن نور کافی و مطلوب از  نورپردازی با استفاده از LED، یا نورپردازی با استفاده از لامپ های FPL و نورپردازی با استفاده از لامپ های T4و T5 استفاده می‌شود.

اگر بخواهید در طراحی آسمان مجازی، شب و ستاره داشته باشید، استفاده از کریستال‌های سوارسکی در نورپردازی توصیه می‌شود. این نوع کریستال‌ها ضد آب بوده و بسیار کم مصرف هستند. فیبر نوری هم نور زیادی تولید نمی‌کند اما کاربرد آن در ایجاد طرح‌های کهکشانی و ستاره‌ها در رنگ‌های مختلف است. ضد آب بودن و مصرف کم آن‌ها از ویژگی‌های مهم فیبر نوری است.

3. سازه های سقف کاذب

این مرحله بعد از طراحی و ساخت سازه نورپردازی و با رعایت یک فاصله اصولی که برحسب نوع نورپردازی تعیین می شود اجرا خواهد شد. سازه سقف کاذب از تنوع زیادی برخوردار است که براساس بودجه مشتری و همچنین سلیقه او انتخاب می‌شود.

چاپ آسمان مجازی طرح ابر

کاربردهای چاپ آسمان مجازی

از چاپ آسمان مجازی که به آن سقف کاذب چاپی، سقف کاذب طرح‌دار یا سقف کاذب تصویری نیز گفته می شود، می‌توان در سقف فضای منازل مسکونی مانند راهروها، آشپزخانه ها، سرویس‌های بهداشتی، اتاق کودک و اتاق خواب، استخرها، سقف ساختمان ادارات و سازمان‌های خصوصی و دولتی، مجتمع‌ها، سقف شرکت‌ها، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، مهدکودک‌ها، سقف لابی آپارتمان های‌ کوچک و بزرگ، مراکز آموزشی و تفریحی، سقف بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و سقف پارکینگ‌ها استفاده می شود.

طرح چاپ شده روی آسمان مجازی می‌تواند به شکل آسمان واقعی، تصاویر کهکشان، اقیانوس، ستارگان، آکواریم یا هر طرح دلخواه دیگری باشد. فقط دقت کنید که طرح انتخابی شما، با دیگر عناصر دکوراسیون داخلی مانند چاپ کاغذ دیواری تناسب داشته باشد. از  سقف های کاذب چاپ شده می توانید در هر مکان مختلفی که فکر می کنید، استفاده کنید. اما این نکته را فراموش نکنید که زیباسازی دکوراسیون داخلی، احساس آرامش بیشتری را به محیط های مختلف می دهد.

آسمان مجازی طرح آسمان ابری

چاپ آسمان مجازی چگونه انجام می شود؟

چاپ مستقیم روی آسمان مجازی نوعی فناوری چاپ پیشرفته است که توسط دستگاه چاپ اکوسالونت و دستگاه چاپ یووی انجام می‌شود. دستگاه چاپ فلت بد دستگاهی است که می‌تواند روی سطح اشیاء و در مجموع هر سطح کاملا صافی، چاپ باکیفیت و با وضوح بالایی انجام دهد. این نوع روش چاپی دوام، ماندگاری و استحکام بسیار بالایی در برابر عوامل محیطی، گرد و خاک، شستشو و… دارد و در اثر گذر زمان دچار رنگ پریدگی یا آسیب نمی‌شود. چاپ فلتبد روی هر سطحی می‌تواند به کلی زیبایی و جذابیت آن را تحت تاثیر قرار دهد، به طوری که ارزش افزوده آن را چندین برابر کند.

در چاپ آسمان مجازی، عملکرد چاپگر یووی به این شکل است که جوهر را به ذرات بسیار ریز در حد میکرون تبدیل می‌کند و  روی سطح محصول به صورت یکنواخت می پاشد و همزمان تحت دمای ناشی از هیتر دستگاه سریعا جوهر نشسته بر سطح را خشک می‌کند. به عنوان مثال، عملکرد چاپ روی بوم نقاشی، چاپ روی پلکسی، چاپ روی کاشی و هر کدام از محصولاتی که توسط چاپگر یووی چاپ می شوند، به همین صورت است.

با توجه به استفاده از نور ماورا فرابنفش در سیستم خشک‌کن دستگاه چاپ فلتبد و از سوی دیگر ساختار قوی، منسجم و بسیار ریز ذرات جوهر موجود در محصولات چاپی دستگاه فلتبد، دستگاه را از دو جنبه نسبت به سایر دستگاه‌های چاپ دیجیتال متمایز می سازد. وجه تمایز اول، ماندگاری بسیار بالا چاپ در برابر تابش نور آفتاب، گرما و سرمای شدید هوا و نیز رطوبت است. وجه تمایز دوم رنگ‌های زنده و نزدیک به واقعیت جوهر چاپ مستقیم پس از چاپ و خشک شدن رنگ است.

سقف آسمان مجازی

نکات مهم هنگام سفارش چاپ آسمان مجازی

در زمان انتخاب و چاپ طرح مناسب بر روی سقف کاذب، باید جتما به دو نکته مهم زیر دقت کنید:

نوع تصویر: نوع تصویر انتخابی باید متناسب با سلیقه شما و دکوراسیون محیط باشد، رنگ بندی ملایم و ترجیحا نزدیک به دکوراسیون سقف داشته باشد.

کیفیت تصویر: در مورد کیفیت عکس‌ها نیز با توجه به اینکه سازه آسمان مجازی از داخل نورپردازی دارد، باید از بهترین تصاویر از نظر رزولوشن و جذابیت رنگ‌ها استفاده کرد. زیرا اگر تصویر از نظر کیفیت مشکلی داشته باشند بخاطر وجود نورپردازی بیشتر نمایان می‌شود؛ بنابراین کیفیت تصویر بسیار مهم است.

شرایط لازم برای نصب آسمان مجازی در مکان های مختلف

ابتدا باید سقف مورد نظر به وسیله سازه‌های کلیک، شبکه‌بندی شود. اندازه این شبکه‌ها یا همان تایل‌های آسمان مجازی به صورت استاندارد 60 ×60 می‌باشد. در مرحله بعدی باید نصب تایل‌های آسمان مجازی انجام شود که برای این کار باید ابتدا پشت سقف کاذب نورپردازی شود. در مرحله آخر نیز  باید تایل‌ها را به صورت پازل کنار یکدیگر بچینند تا تصویر انتخاب شده نمایان شود.

جمع بندی

خب به انتهای این مطلب رسیدیم! امیدواریم این مطلب به تمامی سوالات شما درباره نحوه چاپ آسمان مجازی پاسخ داده باشد. همانطور که می‌دانید، چاپ روی آسمان مجازی یکی از پرطرفدارترین روش ها در زیباسازی دکوراسیون داخلی منازل مانند آشپزخانه، اتاق پذیرایی، اتاق‌ خواب‌ها، ادارات، مدارس، دانشگاه‌ها و کتابخانه‌ها به‌ شمار می‌رود که می توانید آن را بدون هیچگونه محدودیت در ابعاد و اندازه‌های مختلف چاپ کنید. بنابراین اگر می‌خواهید طرح دلخواهتان را روی آسمان چاپ کنید، می‌توانید مجموعه ما را انتخاب نمایید.

سوالات متداول

ویژگی ها و مزایای چاپ آسمان مجازی چیست؟

1. مقاومت و ماندگاری بسیار بالا در برابر آتش‌ سوزی، خراشیدگی، آسیب سطحی و ضربه
2. امکان اجرا در همه محیط های مختلف
3. کاملا ضد آب و قابل شستشو
4. قابل استفاده در محیط های مرطوب مانند استخر و سرویس بهداشتی
5. نصب سریع و راحت

در هنگام انتخاب طرح و مدل آسمان مجازی باید به چه نکاتی دقت شود؟

1. انتخاب متریال باکیفیت
2. توجه به ابعاد سقف
3. انتخاب طرح و مدل متناسب با سبک دکوراسیون داخلی فضا
4. توجه به نحوه اجرا سقف کاذب
5. هزینه نصب و اجرای آسمان مجازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *