راهنمای نحوه انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک

کاغذ دیواری اتاق کودک

زمان تخمینی مطالعه: 7 دقیقه

تزئین اتاق کودک همیشه برای همه مادران یک کار سرگرم کننده و هیجان‌ انگیز است. بنابراین انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک می‌تواند به تصمیمی بسیار سخت و پیچیده تبدیل شود. زیرا با وجود طرح‌های بروز، جدید و جذاب برای کاغذ دیواری اتاق کودکان، فهمیدن اینکه از کجا شروع کنید، کمی دشوار است.

به همین خاطر ما در این مطلب به والدین عزیز کمک می‌کنیم تا با دانستن چند نکته ساده و ضروری در انتخاب مناسب‌ترین کاغذ دیواری، بهترین گزینه را برای دکوراسیون اتاق کودک خود انتخاب کنید. پس با چاپ سبحان همراه باشید تا انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک را برای شما راحت‌تر کنیم.

کاغذ دیواری اتاق کودک

5 نکته مهم در انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک

هنگام انتخاب یا خرید کاغذ دیواری اتاق کودک باید به‌ رنگ، طرح کاغذ دیواری و ابعاد دیوار اتاق کودکتان دقت کنید. اما نکات مهم و ضروری دیگری در زمان خرید کاغذ دیواری برای اتاق خواب کودک نیز وجود دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم:

✓ جنسیت کودک

یکی از عواملی که هنگام چاپ کاغذ دیواری اتاق کودک باید به آن توجه کنید، جنسیت کودک است. علی‌رغم تمایل ما به تزئین فضای داخلی اتاق کودک با توجه به جنسیت او، توجه به طرح و رنگ المان‌ها می‌توانید کاغذ دیواری‌ها را بر اساس جنسیت کودک تفکیک کنید.

براساس یک قانون کلی در جهان، همیشه برای نوزاد پسر رنگ آبی یا سبز روشن و برای نوزاد دختر رنگ صورتی یا گُلبهی انتخاب می‌شود. اما در سنین بالاتر که کودکان حق انتخاب پیدا می‌کنند، رنگ یا تم دلخواه خودشان را انتخاب می‌کنند و معمولاً چندان تابع سلیقه والدین نیستند.

✓ چیدمان و دکوراسیون داخلی اتاق کودک

انتخاب سبک طراحی و چیدمان دکوراسیون اتاق کودک، یکی از جذاب‌ترین اتفاقات دوران بارداری هر مادری است. به ‌محض اینکه غریزه مادرانه شما شروع به کار کند، تنها چیزی که به‌ دنبال آن هستید این است که چه رنگی مناسب است؟ چه مدل میز و صندلی را باید انتخاب کنید و چگونه اتاق کودک خود را به فضایی دنج برای او تبدیل کنید؟

در گذشته دکوراسیون اتاق کودک معمولاً شامل خرید وسایل با تم‌های مختلف حیوانات و انیمیشن بود، اما طی چند سال اخیر اغلب گرایش‌ها به‌ سمت رنگ‌های نود و خنثی کشیده شده‌ است. انتخاب کاغذ دیواری برای طراحی و دکوراسیون داخلی اتاق کودک دو حالت کلی دارد:

1) انتخاب کاغذ دیواری متناسب با رنگ و موضوع سایر المان‌های اتاق

در این حالت شما باید رنگ کلی کاغذ دیواری را بر اساس رنگ غالب فضا، مانند مبلمان و سرویس خواب و… انتخاب کنید و در عین حال به این نکته هم توجه کنید که رنگ زمینه کاغذ دیواری باید به ‌گونه‌ای باشد که با رنگ فضا در تضاد باشد تا جلوه کاغذ دیواری از بین نرود و دیده شود.

2) انتخاب کاغذ دیواری به ‌عنوان نقطه کانونی اتاق و متمایز کردن با سایر المان‌های اتاق

در این حالت رنگ زمینه و اصلی کاغذ دیواری باید به‌ نحوی انتخاب شود که کاغذ دیواری اتاق کودک شما در تضاد با سایر المان‌ها، به ‌عنوان نقطه کانونی اتاق در نظر گرفته شود. به ‌طوری که اولین چیزی که در اتاق به چشم می‌آید، کاغذ دیواری باشد. این حالت زمانی رخ می‌دهد که شما اغلب مبلمان و سرویس خواب را رنگ سفید یا نود تهیه کنید!

کاغذ دیواری طرح نقش جهان

✓ انتخاب طرح کاغذ دیواری متناسب با سن کودک

مهم‌ترین نکته‌ای که هنگام انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب کودک باید به آن توجه کنید، تناسب طرح با سن کودک است. زیرا اتاق کودک جایی است که برای مدت زمان طولانی، فضای شخصی فرزند شما خواهد بود. بنابراین اگر قصد ندارید در آینده‌ای نزدیک دوباره برای تغییر کاغذ دیواری هزینه‌ای شود، از انتخاب طرح‌هایی که خیلی کودکانه هستند، خودداری کنید. اما بعضاً یک طرح گلدار، هندسی، تصویری از حیوانات یا حتی الهام‌ شده از عناصر مختلف، فضایی خارق‌ العاده خلق می‌کند.

✓ چیدمان کاغذ دیواری به‌ شکل لتی

یکی از راه‌های ست کردن کاغذ دیواری اتاق کودکان، ست کردن چند لت مختلف با هم است. به این شکل که برای هر وجه از دیوار، از یک طرح مجزا که با طرح‌های دیگر هماهنگی دارد، استفاده می‌شود. با این کار در انتخاب رنگ و طرح دست شما باز است و محدود به‌ رنگ یا تم خاصی نیستید.

✓ توجه به سلایق کودک

علایق فرزندتان را در انتخاب طرح کاغذ دیواری در نظر بگیرید و سعی کنید حتی الامکان اتاق کودکانتان را شلوغ نکنید. زیرا با توجه به اینکه کودک شما حداقل برای چندین سال نمی‌تواند از کاغذ دیواری طرح دلخواه اتاق خود استفاده نماید، پس سعی کنید طرحی که برای چاپ کاغذ دیواری انتخاب کنید از نظر خودتان جذاب و دلنشین باشد.

کاغذ دیواری اتاق کودک

محبوب‌ترین طرح‌های کاغذ دیواری اتاق کودک

در ادامه به محبوب‌ترین طرح‌های کاغذ دیواری اتاق کودک که در بین دختر بچه‌ها و پسر بچه‌ها با استقبال زیادی رو به ‌رو شده بپردازیم:.
طرح‌های پسرانه کاغذ دیواری اتاق کودک:

طرح داستانی مانند طرح قلعه‌های باشکوه، اژدها، کوه‌های مرموز و شوالیه‌های کارتونی
طرح‌های ورزشی یا فوتبالی
استفاده از رنگ‌های شاد مانند قرمز، آبی و سبز
طرح‌های انیمیشنی مانند مرد عنکبوتی، بن تن، باب اسفنجی، پاندای کونگ فوکار، مینیون ها، ماشین‌ها و…
طرح هواپیما، کشتی، تانک و…
طرح فضانورد و اشکال نجومی مانند طرح سیارات، فضانورد، کره زمین و…
طرح حیوانات
اشکال هندسی
طرح شخصیت‌های ابر قهرمانی
طرح‌های سه‌بعدی

طرح‌های دخترانه کاغذ دیواری اتاق کودک:

طرح پرنسس‌های دیزنی از جمله اسب تک‌ شاخ، سیندرلا، پرنسس سوفیا، باربی، سیندرلا، فروزن و…
طرح گل‌های بهاری و طبیعت با رنگ‌های شاداب و زنده مانند بنفش و صورتی
طرح‌های گل و گیاه
طرح‌های فانتزی دخترانه
طرح‌های ستاره‌ای
طرح نوستالژیک
طرح‌های ساده و یکنواخت با پس‌ زمینه روشن یا تیره
استفاده از رنگ‌های شاد مانند صورتی، نارنجی و زرد
اعداد و حروف انگلیسی
استفاده از کاغذهای مونو کروم

کاغذ دیواری اتاق کودک تو توپی

جمع ‌بندی

خب به انتهای این مطلب رسیدیم! امیدواریم این مطلب به ‌تمامی سؤالات شما درباره راهنمای نحوه انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک پاسخ داده باشد. همانطور که می‌دانید انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک یکی از بهترین روش‌ها برای زیباتر کردن اتاق خواب کودکان است که باید با سن، روحیه و جنسیت فرزندتان سازگار باشد.

پس می‌توان نتیجه گرفت انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک کار سخت و پیچیده‌ای نیست بلکه مستلزم شناخت روحیات کودک و همچنین بکار بردن رنگ مناسب برای اتاق خواب کودک دختر و پسر است. پس اگر در انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک نیاز به راهنمای بیشتری داشتید، می‌توانید روی خدمات چاپ یووی رول مجموعه ما برای چاپ طرح دلخواه خودتان حساب کنید.

سؤالات متداول

چگونه کاغذ دیواری اتاق کودک را انتخاب کنیم؟

برای چاپ کاغذ دیواری باید ابتدا به ‌رنگ مورد علاقه کودک و همچنین طرح کاغذ دیواری مورد علاقه‌اش توجه ویژه‌ای داشته ‌باشید.

برای ایجاد محیطی جذاب در اتاق کودک چه باید کرد؟

برای طراحی فضای رؤیایی و زیباتر کردن اتاق کودک، بهتر است از کاغذ دیواری مناسب با سن و سال کودک استفاده ‌کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *