انواع چاپ لیبل و کاربرد هر کدام

چاپ لیبل

زمان تخمین زده شده مطالعه: 7 دقیقه

بدون شک همه ما لیبل‌هایی را روی بسته بندی محصولات مختلف دیده‌ایم. این لیبل‌ها در انواع مختلف طراحی و چاپ می‌شوند، به‌ طوری که هر کدام از نظر ابعاد، جنس، طرح، رنگ و… با یکدیگر متفاوت هستند. طی چند سال اخیر شرکت‌ها و کسب و کارهای مختلف از چاپ لیبل جهت تبلیغات، بازاریابی، برند سازی و همچنین معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان استفاده می‌کنند.

در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع چاپ لیبل و کاربرد هر کدام آشنا کنیم. پس پیشنهاد می‌کنیم تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

چاپ لیبل

چاپ لیبل چیست؟

یکی از پرطرفدارین ابزارهای چاپ دیجیتال، چاپ لیبل یا به‌ اصطلاح چاپ پشت چسبدار است که معمولاً برای چسباندن بر روی محصولات و خدمات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این برچسب‌ها بر روی هر سطح صاف و مسطحی می‌چسبند و در برابر عوامل محیطی، شستشو، رطوبت و صدمات مقاومت و ماندگاری بالایی دارند.

چاپ وینیل بهترین انتخاب برای مشاغلی است که می‌خواهند نام محصول برند سازنده، اطلاعات تماس، آدرس، طریقه مصرف، بارکد و اطلاعات کلی درباره محصولات یا خدمات خود را در معرض دید مصرف کنندگان و مخاطبین قرار دهند.

محصولاتی که دارای لیبل‌های پشت چسب‌دار جذاب و با کیفیت هستند، توجه افراد زیادی را به ‌سمت خود جلب می‌کند. لیبل در واقع شناسنامه و هویت محصولات محسوب‌ می‌شود و بدون داشتن برچسب‌های با کیفیت، محصولات اعتبار خود را در بین مصرف کنندگان از دست می‌دهند. بنابراین نتیجه می‌گیریم که چاپ لیبل موجب جلب‌اعتماد و توجه مصرف کنندگان نسبت به برند و افزایش میزان فروش شما می‌شود.

چاپ لیبل

انواع چاپ لیبل و کاربرد آنها

چاپ لیبل دارای انواع مختلفی است که هر کدام را می‌توان با توجه به نحوه استفاده، جنس متریال به کار رفته، نوع محصول و حوزه فعالیت کسب‌وکارها تقسیم بندی کرد. از جمله انواع لیبل پشت چسبدار و کاربرد آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

چاپ لیبل کاغذی

یکی از پرکاربردترین لیبل های موجود در بازار، لیبل کاغذی یا لیبل پشت چسبدار است که در طرح‌های بسیار متنوع چاپ می‌شود و قیمت آن نسبت به سایر لیبل‌ها ارزان‌تر و مقرون به صرفه تر است. از جمله انواع لیبل‌های کاغذی می‌توان به لیبل مات، لیبل گلاسه و لیبل نیمه گلاسه اشاره کرد که پشت آنها به‌ صورت چسب‌دار است و قابلیت چسبیدن بر روی انواع متریال مختلف را دارند. از لیبل پشت چسب‌دار معمولاً برای کاربردهای روزمره مانند لیبل روی پوشاک و صنایع بسته بندی استفاده می‌شود.

لیبل PVC

یکی دیگر از رایج‌ترین لیبل‌ها برای کسب و کارها و به‌ ویژه صنایعی مانند لوازم‌ خانگی، مواد غذایی و صنایع پتروشیمی، لیبل PVC است. این نوع برچسب‌ها معمولاً در 3 نوع مات، براق، شفاف یا ترنسپرنت چاپ و تولید می‌شوند که نسبت به لیبل های کاغذی ماندگاری بالاتری در برابر پارگی و صدمات محیطی دارند. لیبل های پی وی سی بسیار محکم بوده و از مقاومت بسیار بالایی در برابر آب، رطوبت، حرارت، نور خورشید و شرایط محیطی برخوردار هستند.

چاپ لیبل مات

لیبل حرارتی

یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین لیبل‌های موجود در بازار، لیبل حرارتی است که طرح‌ها و نوشته‌های روی آنها توسط حرارت مستقیم هد چاپگر چاپ می‌شود. این لیبل ها از جمله لیبل های با خاصیت ضدآب هستند که می‌توانید با قیمت کمتری نسبت به سایر لیبل ها آنها را خریداری کنید. از لیبل حرارتی ضدآب برای بسته‌ بندی محصولات غذایی مانند فراورده‌های گوشتی، سبزیجات و کلیه محصولات دارای رطوبت استفاده می‌شود.

چاپ لیبل یووی

لیبل یووی یکی از پرکاربردترین لیبل های موجود در بازار است که به‌دلیل قیمت مناسب و چاپ آسان همانند لیبل کاغذی متقاضیان زیادی دارد. متریال روی پوشش سطحی این برچسب، با قرارگیری در معرض تابش اشعه ماورا بنفش به ‌سرعت خشک می‌شوند.

لایه یووی روی لیبل، به روکش سطحی وینیل ظاهری براق و زیبا می‌دهد و همچنین از لیبل در برابر نور خورشید، شرایط آب و هوایی، رطوبت و شستشو محافظت می‌کند. این برچسب تقریباً روی تمامی اقلام از جمله کاتالوگ، بروشور، کارت ویزیت و… چسبیده می‌شود. علاوه‌بر درج بارکد و پرینت اطلاعات محصولات، می‌توانید روی این نوع برچسب‌ها انواع لوگو و طرح‌های جذاب را با استفاده از چاپ یووی انجام دهید.

چاپ لیبل براق

چاپ لیبل شفاف، شیشه‌ای یا ترنسپرنت

لیبل های شفاف، شیشه‌ای یا ترنسپرنت یکی دیگر از لیبل‌های محبوب در بین تولید کنندگان مواد غذایی، خودرو سازی، داروسازی و… هستند. شکل ظاهری این برچسب‌ها به‌ صورت شفاف و بی رنگ است، به‌ طوری که نوشته‌ها از هر دو طرف دیده می‌شوند.

لیبل های شفاف بیشتر برای چسباندن بر روی شیشه اتومبیل‌ها، مغازه و فروشگاه های بزرگ، شیشه اتوبوس های درون شهری و قطارها مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای افزایش مقاومت لیبل های شیشه‌ای در برابر پارگی، رطوبت، نور خورشید و… باید از روکش لمینت سرد استفاده شود.

.

.

جمع‌ بندی

خب، به انتهای این مطلب رسیدیم! امیدواریم این مقاله به ‌تمامی سؤالات شما در مورد انواع چاپ لیبل و کاربردهای هر کدام از آنها پاسخ داده باشد. همان طور که می‌دانید لیبل پشت چسبدار یکی از بهترین ابزارهای تبلیغات محیطی شناخته شده که برای استفاده در فضاهای سربسته و محیط‌های باز بسیار مناسب است.

در حقیقت لیبل‌ها با هدف معرفی محصولات، شرکت سازنده یا مواردی مانند نشان دادن بارکد یا کدهای بازرگانی روی کالاهای مختلف قرار می‌گیرند تا ظاهری شیک به محصولات شما بدهند. اگر برای کسب و کار خود به‌ دنبال بهترین چاپخانه برای چاپ لیبل هستید، می‌توانید روی مجموعه ما حساب کنید.

سؤالات متداول

چه عواملی در برآورد قیمت چاپ لیبل تأثیرگذار هستند؟

در نحوه محاسبه قیمت چاپ لیبل چندین و چند عامل مهم مانند ابعاد لیبل، جنس متریال، پوشش سطحی (لمینت سرد)، جوهر چاپ و نیز نحوه چاپ با چاپگر یووی تأثیرگذار هستند.

چرا چاپ لیبل نسبت به دیگر روش‌های چاپی پرطرفدار است؟

یکی از دلایلی که اکثر افراد لیبل را بر سایر روش‌های چاپی مانند چاپ استیکر ترجیح می‌دهند، قیمت پایین و مقرون به صرفه بودن برچسب‌های وینیل است.

آیا لیبل همان استیکر است؟

بله. لیبل نوعی استیکر از جنس کاغذ وینیل، په په یا وینیل PVC است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *