چاپ افست UV چیست؟ چه کاربردهایی دارد؟

چاپ افست uv

زمان تخمین زده شده مطالعه: 5 دقیقه

با پیشرفت صنعت چاپ دیجیتال، روش‌ها و دستگاه‌های چاپ متنوعی مورد استفاده قرار گرفته‌اند که هر کدام فرآیند چاپ را به شکلی خاص و ویژه انجام می‌دهند. چاپ افست uv یکی از پیشرفت‌های قابل توجه صنعت چاپ UV است که برای پخت یا به اصطلاح خشک کردن جوهر uv، به نور ماورا فرابنفش احتیاج دارد. اگر قصد دارید در مورد چاپ افست UV و مهم‌ترین کاربردهای آن بیشتر بدانید، توصیه می‌کنیم تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

دستگاه چاپ افست uv

چاپ افست UV چیست؟

یک از روش‌های چاپ دیجیتال که طی چند سال اخیر بسیاری از مشاغل و کسب و کارهای کوچک و بزرگ برای اطلاع‌ رسانی، تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان از آن استفاده می‌کنند، چاپ افست UV است. با استفاده از این نوع روش چاپ می‌توانید انواع طرح‌های گرافیکی، متنی و تصویری را به صورت با کیفیت و جذاب بر روی انواع متریال مختلف چاپ کنید. چاپ افست uv از سری خدمات چاپ یووی است و همان تاثیر و ماندگاری را دارد.

چاپ افست یووی در صنعت چاپ و تبلیغات محیطی بسیار حائز اهمیت است، زیرا علاوه بر خشک شدن سریع جوهر، چاپ دقیق و سازگاری با محیط ‌زیست، امکان چاپ بر روی محصولات مختلف از جمله استیکر، کنواس، فلکسی، پارچه، پارچه زبرا، برزنت و… را فراهم کرده است.

محصولات چاپ افست uv

نحوه کار افست uv

این نوع روش چاپی علاوه بر تبلیغات در فضای باز و عمومی، در جلب توجه مشتریان نیز اهمیت خاصی دارد. نحوه کار چاپگر افست یووی بدین صورت است که دستگاه جوهر UV را بر روی سطح صاف و مسطح محصول پخش می‌کند، سپس با قرار گرفتن در معرض تابش اشعه ماوراء بنفش بلافاصله خشک می‌شود. به همین دلیل جوهر uv فرصتی برای خشک شدن پیدا نخواهد کرد و درنهایت جزئیات طرح‌های چاپ‌شده دقیق‌تر و واقعی‌تر به نظر می‌رسند.

ماندگاری و دوام این نوع چاپ به مرور زمان کاهش پیدا نمی کند. حتی تحت تاثیر عوامل بیرونی هم از کیفیت آن کم نمی شود.

نمونه محصول چاپ افست uv

مهم‌ترین کاربردهای چاپ افست uv

چاپ افست با uv برای طیف گسترده‌ای از مواد و متریال چاپی از جمله کتاب‌ها و نشریات، چاپ پوستر، بروشور، کاتالوگ و… هم استفاده می‌شود. در ادامه به برخی از مهم‌ترین کاربردهای این روش چاپ محبوب خواهیم پرداخت:
✔ امکان چاپ بر روی انواع قطعات چوبی و MDF از جمله اسباب‌ بازی‌ها، قاب‌ عکس، لوازم‌ خانگی، تاج تختخواب، درب کمد و سطح میز
✔ قابلیت چاپ بر روی نماهای شیشه‌ای در فضاهای تجاری و فروشگاهی
✔ چاپ روی انواع سرامیک و کاشی برای چاپ آثار هنری و تزئینی و نصب در اماکن فرهنگی و هنری
✔ چاپ روی آینه برای زیباسازی نمای دیوارها و ساخت تندیس‌های آینه‌ای
✔ چاپ فوم برد برای اجرای تزئینات، طراحی و دکوراسیون داخلی

جمع‌ بندی

خب به انتهای این مقاله رسیدیم! در این مطلب فهمیدیم که چاپ افست UV چیست و با مهم‌ترین کاربردهای این نوع چاپ مستقیم بر روی سطوح مختلف آشنا شدیم. این نوع روش چاپی مانند چاپ فلت بد یک گزینه بسیار عالی برای تبلیغات، بازاریابی و معرفی محصولات و خدمات کسب و کارها به مشتریان است. ولی چنانچه به مشاوره یا راهنمایی بیشتری در مورد این نوع چاپ نیاز دارید، می‌توانید روی مجموعه ما حساب باز کنید.

سؤالات متداول

چرا جوهر چاپ افست UV در بین عموم مردم محبوب است؟

✓ سرعت پخت بسیار بالا جوهر چاپ افست uv نسبت به دیگر روش‌های چاپی
✓ جلوگیری از پوسته شدن جوهر
✓ چسبندگی عالی جوهر uv بر روی انواع بسترهای چاپ‌شده
✓ بهبود محیط چاپ

چاپ افست uv چه مزایایی دارد؟

✓ کیفیت چاپ مطلوب
✓ انعطاف‌پذیری بسیار زیاد
✓ پوشش دهی عالی جوهر های چاپ uv
✓ مقاومت و ماندگاری بسیار بالا چاپ در برابر اشعه فرابنفش، تغییرات آب و هوایی از جمله، گرما، سرما، رطوبت، نور خورشید، بارش باران، فرسایش، پارگی و خط و خش
✓ جلوه‌های بصری زیبا و چشم نواز
✓ قابلیت شستشو
✓ قابلیت چاپ بر روی طیف وسیعی از مواد و متریال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *