فلکسی یووی چیست؟

چاپ فلکسی یووی

زمان تخمین زده شده مطالعه: 5 دقیقه

چاپ فلکسی یووی یکی از پرکاربردترین و اقتصادی‌ترین متریال ها در اجرای انواع تابلوهای لایت باکس تبلیغاتی است. تابلو فلکسی با استفاده از پیشرفته‌ترین و به‌روزترین دستگاه‌های چاپ یووی چاپ می‌شود. سرعت چاپ بالا، چاپ با کیفیت، هزینه مناسب و مقرون به صرفه چاپ فلکسی UV باعث محبوبیت آن در بین سایر ابزارهای تبلیغات محیطی شده ‌است.

کسب و کارها و مشاغلی که قصد بازاریابی و تبلیغات هر چه بهتر محصولات و خدمات خود به مشتریان را دارند، می‌توانند از تابلو فلکسی در فضاهای با نورپردازی داخلی استفاده‌ کنند. بنابراین اگر به موضوع چاپ فلکسی یووی علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم ادامه مطلب را از دست ندهید.

چا فلکسی یووی

فلکسی یووی چیست؟

یکی از پرکاربردترین متریال در صنعت چاپ دیجیتال که امکان چاپ روی رول یووی را فراهم کرده، چاپ فلکسی یووی است. این متریال به‌ دلیل خاصیت عبور دهی نور، انعطاف پذیری بالا، سطح براق و جلوه‌های بصری متنوع، موجب جذب نگاه مخاطبین زیادی به‌ سمت این تابلو شده ‌است. چاپ فلکس یا به ‌عبارتی flexi face متریالی از جنس PVC است که نسبت به سایر ابزارهای تبلیغاتی درخشندگی و زیبایی خاصی دارد.

لامپ‌های مهتابی یا SMD تعبیه شده در داخل تابلو فلکسی UV علاوه بر تأمین نور در فضاهای تاریک و ساعات کم‌نور روز و شب، توجه افراد در حال تردد را به تبلیغات شما جلب می‌کند. این نوع چاپ جزو رو به ‌رشد چاپ جوهر افشان دیجیتالی بوده که از ثبات و ماندگاری بالایی در برابر رطوبت، شوینده‌های الکلی ضعیف و عوامل محیطی مانند نور خورشید، باران، برف، باد و طوفان برخوردار است. تابلوهای فلکسی یووی بسته به نیاز مشتری در سایزهای بسیار بزرگ چاپ می‌شوند. چنانچه قصد دارید با حداقل هزینه طرح روی تابلو تبلیغاتی خود را تغییر یا تعویض دهید، چاپ فلکس یووی بهترین گزینه برای شماست.

کاربردهای چاپ فلکسی یووی

چاپ فلکسی UV در دکوراسیون داخلی و هم چنین تبلیغات در فضاهای باز و نمایشگاهی کاربردهای بسیار زیادی دارد که در ادامه به برخی از مهم‌ترین این کاربردها اشاره می‌کنیم:

✓ زیباسازی محیط‌های اداری و تجاری با تابلوهای تبلیغاتی

✓ استفاده از تابلوهای فلکسی در بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، مطب‌ها، داروخانه‌ها و مراکز درمانی

✓ ساخت و تولید تابلو فلکسی لارج فرمت و نصب آنها در بیلبوردهای بزرگ و تابلوهای سردر فروشگاه‌ها، سوپرمارکت‌ها، مغازه‌ها، رستوران‌ها، فست‌فودها، آرایشگاه‌ها، مراکز بازی و تابلوهای عابر پیاده

✓ به‌کارگیری تابلو فلکس در فضاهای تاریک و فضاهای بسته نمایشگاهی

✓ استفاده از تابلوهای فلکسی در سالن‌های همایش، کنفرانس‌ها، سمینارها و نمایشگاه‌های ملی و بین المللی جهت اطلاع رسانی گسترده

✓ ساخت انواع تابلو با خاصیت لایت باکس برای تبلیغات محیطی کسب و کارهای مختلف مانند برندها، شرکت‌ها، مؤسسات و انواع فروشگاه‌ها

چاپ روی فلکسی با یووی

نحوه چاپ و آماده سازی فلکسی یووی

با استفاده از چاپ یووی می‌توانید بر روی تمامی سطوح صاف و مسطح چاپ کنید؛ اما در این بین فلکسی خام از جمله متریالی است که با استفاده از چاپگر یووی به چاپ می‌رسد. نحوه چاپ و آماده سازی فلکسی یووی بدین صورت است که ابتدا فلکس خام بر روی میز صاف و عریض دستگاه قرار گرفته و فیکس می‌شود. در مرحله بعدی جوهرهای مونومرهای آکریلیک بر روی سطح صاف فلکسی پاشیده می‌شود و بلافاصله جوهر یووی در معرض تابش اشعه ماوراء بنفش قرار می‌گیرد و همین امر باعث خشک شدن سریع طرح چاپ‌ شده می‌شود.

این کار سطحی کاملاً برجسته و درخشنده همراه با جذابیت بصری ویژه به چاپ فلکسی می‌دهد. جوهرهای یووی این نوع چاپ خواص فیزیکی نظیر شفافیت، مقاومت در برابر خراشیدگی و انعطاف‌پذیری را افزایش می‌دهند. از آنجایی که هد دستگاه با بستر چاپ در تماس نیست، می‌توان از چاپگر یووی برای چاپ روی بستر مسطح انواع فلکس خام استفاده‌کرد.

جمع‌ بندی

در این مطلب به طور کامل به معرفی چاپ فلکسی یووی پرداختیم. دستگاه‌های چاپ یووی قادر به چاپ هر نوع طرح تبلیغاتی با لوگو، برند و سایر اطلاعات مورد نیاز بر روی انواع فلکسی خام هستند. فلکسی چاپ ‌شده، داخل یک محفظه قرار می‌گیرد که قابلیت روشنایی و دید در شب را فراهم می‌کند، زیرا فلکسی به نسبت بنر، ضخیم‌تر است.

بنابراین اگر به‌ دنبال چاپ فلکسی یووی با بهترین کیفیت و قیمت هستید، ما به شما مرکز تخصصی چاپ سبحان را پیشنهاد می‌کنیم. این مجموعه با در اختیار داشتن مجهزترین دستگاه‌های چاپ فلکس همراه با تیمی کاملاً حرفه‌ای، آماده ارائه خدمت به شما عزیزان هستند.

سؤالات متداول

چاپ فلکسی یووی از چه ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار است؟

یکی از ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد خدمات چاپ مستقیم اجسام، قابلیت عبور دهی نور در تابلوهای فلکسی است. از آنجایی که هزینه تابلو فلکسی نسبت به دیگر روش‌های چاپی بسیار مناسب و اقتصادی است، شما می‌توانید از این نوع چاپ مستقیم برای تبلیغات خود استفاده نمایید.

فرمت فایل‌های ارسالی به چاپخانه باید چگونه باشد؟


رزولوشن فایل‌های طراحی شما باید حداقل 300 dpi باشد. در موارد استثنا مانند چاپ سایزهای عریض، حداقل رزولوشن باید 150-100 dpi باشد. فرمت‌های استاندارد ارسال فایل به چاپخانه ترتیب PDF، TIFF و JPEG هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *