نحوه محاسبه قیمت چاپ بنر

قیمت چاپ بنر

زمان تخمین زده شده مطالعه: 5 دقیقه

احتمالاً وقتی می‌خواهید بنر خود را برای چاپ به یک چاپخانه معتبر بسپارید مهم است که بدانید قیمت چاپ بنر چگونه محاسبه می‌شود. چون معمولاً چاپخانه‌ها قیمت را بر اساس متر مربع به شما اعلام می‌کنند، ولی هزینه نهایی محاسبه شده با حساب و کتاب شما بسیار متفاوت است. ما در این مقاله قصد داریم نحوه محاسبه قیمت چاپ بنر را به شما آموزش دهیم تا به ‌راحتی بتوانید قیمت این ابزار تبلیغاتی را محاسبه کنید. پس پیشنهاد می‌کنیم ادامه مطلب را از دست ندهید.

قیمت چاپ بنر

فرمول محاسبه قیمت چاپ بنر

برای محاسبه قیمت بنر باید طول و عرض فایل آماده چاپ شده را داشته ‌باشیم. عوامل بسیار مهمی در فرمول محاسبه قیمت چاپ بنر وجود دارد که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم:

✅️ طول و عرض بنر

طول و عرض بنر همان طول و عرض فایلی است که میخواهید چاپخانه آن را برایتان چاپ کند. مثلاً اگر یک بنر با طول و عرض 4×3 و 12 متر دارید، این ابعاد میتواند طول و عرض بنر شما باشد. بنر خام معمولاً در دو عرض 3.20 و عرض 5 متر چاپ میشود. اگر فایل چاپی شما از 3.20 متر کمتر باشد، بر روی بنر عرض 3.20 چاپ میشود و قیمت هم براساس قیمت بنر عرض 3.20 محاسبه میشود.

اما اگر عرض کار شما بیشتر از 3.20 متر باشد باید روی بنر عرض 5 متر چاپ شود؛ بنابراین قیمت چاپ هم به ‌اندازه قیمت چاپ بنر عرض 5 متر محاسبه می‌شود پس به این نکته بسیار مهم دقت ویژه داشته‌ باشید. به ‌عنوان مثال اگر ابعاد فایل چاپی شما 3×3 متر باشد باید بر روی بنر عرض 3 متر چاپ شود. ولی اگر ابعاد 5×3 باشد باز هم می‌توانید آن را بر روی بنر عرض 3 متر چاپ کنید. اما اگر ابعاد 5×4 باشد باید بر روی بنر عرض 5 متر چاپ شود.

✅️ قیمت متر مربع بنر

بنرهای در دو ابعاد عرض 3 متر و عرض 5 متر چاپ می‌شوند. قیمت این دو بنر با یکدیگر کاملاً متفاوت است و مسلماً قیمت چاپ بنر عرض 5 متر با توجه به متراژ آن نسبت به چاپ بنر عرض 3 متر بیشتر است. فوری یا عادی آماده شدن سفارشات هم ‌بر روی قیمت چاپ بنر تأثیر می‌گذارد. سفارش‌هایی که به ‌صورت فوری انجام می‌شوند هزینه چاپ آنها کمی بیشتر است. .

✅️ حاشیه سفید دورتادور بنر

تمام بنرهای دارای حاشیه سفید 20 سانتی متری هستند، یعنی علاوه بر 4×3 سانتی که به‌ عنوان طول و عرض بنر در نظر می‌گیرید، 20 سانتی‌متر هم از اطراف سفیدی بنر در نظر گرفته‌ می‌شود. این سفیدی نیز با قیمت کمتری نسبت به قیمت یک متر مربع بنر محاسبه می‌شود، به‌ عنوان مثال اگر بنر چاپ شده متری 60 هزار تومان باشد، سفیدی بنر اطراف متری 30 هزار تومان محاسبه می‌شود. بنابراین این رقم به رقم قبلی که بر اساس ابعاد و اندازه بنر بود اضافه می‌شود.

✅️ جنس بنر

جنس بنر مهم‌ترین فاکتور تعیین کننده قیمت آن است. بنرهای در دو جنس ایرانی و خارجی تولید می‌شوند که قیمت بنرهای ایرانی نسبت به بنرهای خارجی بسیار پایین‌تر است. بنابراین می‌توان گفت که بنرهای ایرانی برای تبلیغات محیطی گزینه بسیار مناسبی هستند. .

چاپ بنر عرض 5 متر

جمع بندی

خب، به انتهای این مطلب رسیدیم. در این مقاله فهمیدیم که نحوه محاسبه قیمت چاپ بنر به چه صورت است و با فرمول محاسبه آن به‌ صورت کامل آشنا شدیم. به همین ترتیب اگر در مورد مطالب این مقاله سؤالی داشتید، در بخش نظرات آن را مطرح کنید تا به‌طور تخصصی پاسخ‌گوی سؤال شما عزیزان باشیم. با آرزوی موفقیت ?

سوالات متداول

آیا در محاسبه قیمت بنر، پرت بنر هم حساب می شود؟

بله. از هر طرف سفارش شما با توجه به عرض بنر مقداری پرت تولید می شود که مبلغ آن روی قیمت نهایی سفارش محاسبه می شود.

قیمت ولد بنر و پرت بنر چقدر است؟

ولد و پرت بنر براساس قیمت مترمربع بنر خام محاسبه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *