چطور روی فلز چاپ کنیم؟

چاپ روی فلز

چاپ عکس روی فلز تنها با دستگاههای چاپ دیجیتال یا همان چاپ فلت بد صورت میپذیرد. با استفاده از این نوع چاپ، طرحها بر روی سطوح فلزی با کیفیت و ماندگاری بالا چاپ میشوند. فرآیند چاپ روی فلز بدین صورت است که دستگاه ابتدا جوهر را مستقیماً روی فلز میپاشد تا طرح مورد نظر را ایجاد کند. استفاده از جوهر باکیفیت بالا برای چاپ، مانند مونومرهای اکریلیک، ثبات رنگ و مقاومت در برابر عوامل محیطی مخرب خارجی را تضمین می‌کند.

پس از پاشش جوهر، بلافاصله در معرض تابش نور ماوراء بنفش قرار میگیرد تا سریع خشک شود. در این مقاله قصد داریم علاوه بر معرفی چاپ فلت بد روی فلز، شما را با ویژگیها، مزایا، کاربردها و نحوه چاپ بر روی فلزات بیشتر آشنا کنیم. پس ادامه مطلب را از دست ندهید.

چاپ روی فلز

.

چاپ عکس روی فلز چیست؟

اولین و اصلی‌ترین کاربرد فلز تبلیغات، دکوراسیون و زیباسازی فضاهای داخلی و خارجی است. چاپ مستقیم عکس روی فلز یکی از خاص‌ترین تولیدات دکوراتیو چاپ مستقیم اجسام است که تنها با دستگاههای چاپ فلت بد انجام میشود. این نوع چاپ را میتوان بر روی انواع فلزات مانند استیل، آلومینیوم، چدن، مس و برنز انجام داد. چاپ مستقیم فلز، مقاومت و ماندگاری بسیار بالایی در برابر حرارت، رطوبت، خراشیدگی و سایر عوامل محیطی دارند.

چاپ فلت بد روی فلز برای ساخت انواع تابلوهای فلزی، استندهای رومیزی فلزی، دکور فضاهای داخلی ادارات و شرکتها، چاپ عکس‌های پرتره، تابلوی راهنمای طبقات و سردر شرکت‌ها کاربرد دارد. در دستگاههای چاپ فلتبد، ابتدا ذرات جوهر بر روی سطح مسطح فلز پخش و به سرعت توسط اشعه ماوراء بنفش پلیمریزه و خشک میشوند. بنابراین طرح چاپ شده به مرور زمان با بهترین کیفیت چاپ، بر روی فلز به چاپ میرسد. در ادامه به صورت خلاصهوار به معرفی ویژگیها، مزایا و کاربردهای چاپ مستقیم روی فلز میپردازیم:

چاپ روی فلز

.

ویژگیهای چاپ فلت بد روی فلزات

چاپ روی فلز هیچ گونه محدودیتی در ابعاد و متراژ چاپ ندارد.

دوام و ماندگاری رنگ‌های چاپ در فلز بسیار بالاست، زیرا جوهرهای این نوع چاپ از مونومرهای آکریلیک ساخته شده است.

این نوع چاپ نسبت به حرارت، تابش مستقیم نور خورشید، رطوبت، خراشیدگی و شوینده‌ها مقاومت بالایی دارد.

چون که رنگ سطح فلز تیره است، بهتر است قبل از چاپ طرح اصلی، یک لایه رنگ سفید روی سطح فلز چاپ شود تا از کیفیت رنگ طرح اصلی کاسته نشود.

چاپ فلت بد روی فلز به هیچ عنوان برای محیط زیست ایجاد آلودگی نمی‌کند و کاملاً دوستدار طبیعت است.

 .

مهمترین مزایای چاپ روی فلز

چاپ با هزینه بسیار کم و مقرون بهصرفه

بسیار مقاوم در برابر انواع آسیب، صدمات و خط و خش

چاپ با سرعت بسیار بالا

مقاوم در برابر عوامل محیطی مانند رطوبت، سرما و گرما و…

ایجاد نمایی زیبا و چشمنواز جهت تبلیغات

.

کاربردهای چاپ مستقیم روی فلز

استفاده از دیوارپوشهای فلزی در بخشهایی از ساختمان‌های مسکونی و اداری

چاپ روی ابزار آلات فلزی در حوزه صنعت و آموزش

ساخت انواع تابلوهای نفیس، لوح‌ها و هدایا

بکارگیری چاپ روی فلز جهت اطلاع رسانی در فضاهای داخلی مانند تابلوهای راهنمای طبقات، تابلوهای سردر شرکت‌ها و ادارات

چاپ عکس روی فلز به خصوص عکسهای پرتره شهدا در آرامگاه‌ها

کاربرد چاپ روی فلز در تبلیغات محیطی و تابلوهای اطلاع رسانی مانند چاپ بیلبوردها، تابلوهای ایستگاه اتوبوس و مترو، میادین میوه و ترهبار، خیابان‌ها و همچنین تابلوهای سر در پاساژها و ورزشگاه‌ها

چاپ انواع تصاویر همراه با نوشته‌های رنگی بر روی فلز، برای ساخت جعبه‌های تزئینی

چاپ روی فلز

.

چاپ بر روی فلز به چه صورت است؟

برای چاپ مستقیم بر روی فلزات، از دستگاه چاپ فلت بد استفاده میشود. این دستگاه با قابلیت چاپ بر روی هر نوع متریال طراحی و تولید شده است. محصولات چاپ شده روی این دستگاه باید سطح صاف و یکدستی داشته باشند. در چاپگرهای فلتبد، ذرات جوهر روی سطح فلز پخش و توسط تابش اشعه ماورابنفش به سرعت پلیمریزه و خشک می‌شوند و طرح روی سطح فلز برای مدت طولانی با بهترین کیفیت چاپ، نقش می‌بندد.

قدرت خشک کردن جوهر در این دستگاه بسیار بالاست و این امر کیفیت تصاویر را افزایش میدهد. به همین دلیل فلت بد یکی از مهمترین و کاربردیترین دستگاهها در مراکز چاپ است. به عنوان مثال برای چاپ بر روی فلزی که کاربرد آن در فضای باز است، چاپ یووی به هیچ عنوان کاربردی نیست و باید به جای آن از روش چاپ فلت بد استفاده کرد.

چاپ روی فلز

 .

کلام آخر

خب، به انتهای این مطلب رسیدیم. در این مطلب متوجه شدیم که چاپ روی فلز چیست و با ویژگیها، مهمترین مزایا و کاربردهای چاپ مستقیم روی فلز آشنا شدیم. اگر در مورد مطالب این مقاله سؤالی داشتید، در بخش نظرات آن را مطرح کنید تا به‌طور تخصصی پاسخگوی سؤال شما باشیم. با آرزوی موفقیت ?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *