چاپ استیکر روی ماشین

چاپ استیکر روی ماشین

اگر برای مسافرت از سطح شهر خارج شده باشید، مطمئناً با ماشینهای زیادی که تبلیغات متنوعی بر روی بدنه آنها نصب شده، روبرو شده باشد. چاپ استیکر روی ماشین هم جزو یکی از پرکاربردترین محصولات تزئینی است که در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف تولید و روانه بازار شده است. بسیاری از کسب و کارها و مشاغل از این استیکر پشت چسبدار جهت تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان، بر روی بدنه خودروهای شخصی، خاورها، نیسان‌ها، ماشین‌های سنگین و ترنسفری و ماشین‌های پخش کالا و به طور کلی تمام سطوحی که سطح صافی دارند، استفاده میکنند.

این ماشین‌ها به ‌دلیل استفاده مداوم و تردد طولانی مدت در خیابان‌ها و عوامل محیطی مانند گرما، سرما، نور خورشید، ضربه، شستشو و خراش بسیار آسیب‌پذیر و حساس هستند. بنابراین استیکرهای که برای بدنه این نوع ماشین‌ها به کار میروند باید علاوه بر مقاومت و ماندگاری بالا، از کیفیت مطلوبی هم برخوردار باشند. در این مطلب قصد داریم شما را با انواع چاپ استیکر و نحوه ثبت سفارش چاپ استیکر روی ماشین آشنا کنیم. پس ادامه مقاله را از دست ندهید.

چاپ استیکر روی کامیون حمل مواد غذایی

.

انواع چاپ استیکر روی ماشین

بسته به اینکه در فرآیند چاپ استیکر ماشین از چه مواد و متریال استفاده میشود، استیکرهای به دسته‌بندی‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. این تنوع به خریداران این امکان را میدهد که بتوانند بر اساس نیاز و سلیقه خود بهترین نوع استیکر را خریداری نمایند. برخی از پرکاربردترین و رایجترین انواع چاپ استیکر روی ماشین عبارتند از:

✔️ چاپ وینیل

چاپ وینیل نوعی چاپ دیجیتال از جنس PVC است که برای تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات مختلف استفاده میشود. این نوع استیکر انواع مختلفی دارد و در دو نوع وینیل مات و براق به تولید میرسد. برای افزایش دوام و مقاومت چاپ استیکر وینیل در برابر شرایط محیطی، سایش، ضربه، خراشیدگی و همچنین ماندگاری رنگ میتوان از یک لایه روکش لمینت گرم و سرد روی آن استفاده کرد.

این نوع استیکر بر روی بدنه انواع وسایل حمل و نقل عمومی مانند خودرو ها، اتوبوسهای شهری و برونشهری، ماشین‌های حمل بار، خودروهای پخش شرکتی، بدنه یخچالهای صنعتی و فروشگاهی و کامیونهای پخش محصولات استفاده میشود.

.

چاپ استیکر روی ماشین

.

✔️ چاپ مش

یکی دیگر از انواع استیکرهای پشت چسبدار، چاپ مش است که به شکل شبکه‌ای از سوراخ‌های بسیار ریز ساخته شده که یک طرف آن چسبدار است. این سوراخ‌های متعدد باعث می‌شود که نور به راحتی از فضای داخلی عبور کند و فضای داخلی تاریک نشود؛ مانند تبلیغات روی شیشه اتوبوسهای BRT، خودروها و کامیونها. به همین دلیل در شب هنگامی که نور فضا زیاد است، طرح شما کمی محو و کمرنگ‌تر دیده می‌شود و در عوض فضای داخل (پشت نمای اصلی) کاملاً مشخص است.

.

✔️ چاپ په په مخملی

په په کاغذی است با سطح صاف، یک‌دست و نمایی مخملی. پوشش سطح استیکر په‌په یا مخملی برای تبلیغات گرافیکی، نقاشی و عکس بسیار مناسب بوده و دارای کیفیت چاپ بسیار خوبی است که بر روی بدنه کتابخانه‌های سیار، ماشین‌های لبنیات، ماشین‌های بستنیفروشی، ماشینهای سیار فروش غذا، ماشینهای خودپرداز و کافههای بین راهی چسبانده می‌شود.

.

چاپ استیکر روی ماشین حمل بار

.

نحوه ثبت سفارش چاپ استیکر روی ماشین

در هنگام ثبت سفارش چاپ استیکر ماشین باید به دو نکته مهم حتماً دقت شود. که عبارتند از:

✔️ رعایت حداقل استانداردهای مورد نیاز برای تهیه فایل چاپی

ابتدا استانداردهایی که باید در مورد فایل طراحی رعایت شود، فرمت رنگی و فرمت ذخیره فایل است. بهتر است تصاویر با فرمتCMYK، JPEG و TIFF ذخیره شده باشد.

✔️ کیفیت چاپ

کیفیت دستگاه چاپ، کیفیت جوهر چاپ و ورق استیکر، تأثیر چشمگیری در کیفیت نهایی چاپ دارد. در مجموعه چاپ سبحان، چاپ استیکر توسط پیشرفتهترین دستگاههای چاپ دیجیتال، با بهترین نوع جوهر (با ماندگاری بالا و پخش یکنواخت) به چاپ میرسد.

.

کلام آخر

خب، به انتهای این مطلب رسیدیم. در این مقاله فهمیدیم که چاپ استیکر روی ماشین چیست و با انواع آن و استانداردهای ضروری پیش از ثبت سفارش آشنا شدیم. اگر در مورد مطالب این مقاله سؤالی داشتید، در بخش نظرات آن را مطرح کنید تا به طور تخصصی پاسخگوی سؤال شما باشیم. با آرزوی موفقیت ?

1. جنس استیکر ماشین از چیست؟

استیکر یا وینیل پشت چسب‌دار متریالی نازک از جنس PVC است که در ابعاد و اندازه‌های متفاوت قابل چاپ می‌باشد.

2. آیا استیکر ماشین در برابر آب، شستشو و نور آفتاب از مقاومت کافی برخوردار است؟

بله، تمامی متریال به کار رفته در چاپ استیکر ماشین از جنس PVC ضد آب است. اگر هم با آب و شستشو تماس پیدا کنند مشکلی به وجود نمی‌آید.

3. قیمت چاپ استیکر ماشین چگونه محاسبه می‌شود؟

در صنعت چاپ دیجیتال قیمت چاپ استیکر ماشین نسبت به دیگر روش‌های چاپی بسیار ارزان‌تر است. قیمت چاپ استیکر به عوامل مختلفی از جمله ابعاد و اندازه کار، میزان جوهر مصرفی، مدت زمان چاپ و جنس محصول بستگی دارد. قیمت نهایی چاپ استیکر روی ماشین بعد از اتمام کار و بررسی ابعاد کار، حجم و ساعت کار به مشتریان اعلام می‌شود.

4. آیا نصب استیکر بر روی هر خودرویی امکان‌پذیر است?

بله، این نوع چاپ استیکر بر روی هر نوع بدنه ماشینی به ‌راحتی نصب می‌شود.

5. برای چاپ استیکر روی ماشین‌ها از چه جوهری استفاده می‌شود؟

انواع جوهرهای مورد استفاده جهت چاپ روی ماشین به سه نوع جوهر سالونت، جوهر اکو سالونت و جوهر یونی تقسیم می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *