چاپ بنر تبلیغاتی؛ پرمخاطب ترین ابزار تبلیغات محیطی

چاپ تبلیغات محیطی

زمان تخمین زده شده مطالعه: 6 دقیقه

چاپ بنر تبلیغات محیطی

به طور کلی، زمانی که از تبلیغات صحبت می کنیم، اغلب ما به یاد رسانه‌هایی مانند تلویزیون، رادیو و نهایتا چاپ بنر بیلبوردهای بزرگ سطح شهر می‌افتیم. اما حقیقت این است که دنیای تبلیغات بسیار گسترده و وسیع است و ابزارهای متعددی در آن وجود دارد؛ یکی از این ابزارها چاپ بنر تبلیغاتی است.

تبلیغات محیطی، یک رسانه‌‌‌ تبلیغاتی‌ است که هدف آن جذب مخاطبانی است که پیش‌تر تبلیغات اولیه یک کسب و کار را در سایر رسانه‌ها دیده‌اند. به عبارت دیگر برای تقویت پیامی که توسط سایر رسانه‌ها مانند تلویزیون، نشریات یا حتی سوشال مدیا قبلا اجرا شده و اکنون لازم است اقدامی انجام شود تا در ذهن مردم ماندگارتر شود. ما در این مطلب قصد داریم علاوه بر معرفی چاپ بنر تبلیغاتی و انواع آنها، شما را بیشتر با پر مخاطب ترین ابزار تبلیغات محیطی آشنا کنیم.

.

معرفی چاپ بنر تبلیغاتی

چاپ بنر تبلیغاتی سان استار

تبلیغات محیطی که به آن outdoor advertising نیز می گویند، به تبلیغاتی اطلاق می شود که در سطح شهر و در مکان‌هایی که در معرض دید عموم قرار دارند اجرا می‌شود. چاپ بنر عرض 5 متر بیلبوردهای تبلیغاتی، پوسترهای غول پیکر نصب شده بر روی دیوار ساختمان‌ها، نمایش‌گرهای دیجیتالی، تزئینات سه‌بعدی، بنرهای نصب شده در بزرگراه‌ها و اتوبان‌های سطح شهر و سایر پوسترهای نمایشی که در مراکز خرید شلوغ و مناطق تجاری به چشم می خورد، همگی ابزارهای تبلیغات محیطی و تبلیغات چاپی هستند.

.

با انواع چاپ بنر تبلیغاتی آشنا شویم

هدف چاپ بنر تبلیغاتی جذب مشتریان است. بنابراین در ادامه قدرتمندترین و مخاطب‌سازترین انواع چاپ بنر تبلیغاتی را معرفی کنیم:

1. چاپ بنر بیلبورد تبلیغاتی

بیلبوردها معمولا در ابعاد و اندازه‌های استاندارد و طبق اصول و سیستمی با اندازه‌‌ی خاص بر اساس محدوده دید مخاطبان طراحی و اجرا می‌شوند. بنر بیلبوردها نیز مانند تبلیغات تلویزیونی و رادیویی می‌توانند در سطح ملی و برای پوشش دادن بازار محلی و منطقه‌ای اجرا شوند. با این حال، ممکن است برنامه‌های تبلیغاتی محلی نیز وجود داشته باشد که یک منطقه‌‌ جغرافیایی، جمعیتی یا گروهی از افراد خاص را هدف قرار می دهد.

بنر بیلبوردها، تأثیرگذاری بالایی دارند، آگاهی مخاطبان را افزایش می‌دهند و به سرعت در دسترس هستند. همچنین در مقایسه با سایر انواع تبلیغات محیطی هزینه بسیار پایینی دارد، بنابراین مخاطبان بیشتری را با صرف هزینه جذب می کند. همین موضوع در مورد بنر بیلبوردهای عظیم نیز صدق می کند. زیرا هزینه اجاره بیلبورد و چاپ بنر عرض بالا با کیفیت در مقایسه با سایر روش‌های تبلیغاتی (مانند رسانه‌ها) هزینه کمتری دارد.

.

2. چاپ بنر دو طرفه تبلیغاتی

استرابورد یا بنر دو طرفه نوعی استند تبلیغاتی ایستاده است که معمولا از نظر سایز از بنر بیلبوردهای تبلیغاتی کوچکتر است و در قطع مستطیل عمودی طراحی و اجرا می‌شود. استرابورد‌ها نقایص و ایرادات تبلیغات نسل‌های پیش از خود را در این سایز و اندازه تبلیغاتی به خوبی برطرف کرده است. این ابزار تبلیغات محیطی از مقاومت و ماندگاری بالایی در برابر نور خورشید، باد و باران برخوردار است و هم چنین هزینه تعمیر و نگهداری کمتری را برای آژانس‌های تبلیغاتی دارد. 

به خاطر پایین بودن هزینه چاپ بنر دو طرفه و  سرعت در تعویض و نصب تبلیغات بر روی این سازه‌های استرابورد، هزینه این ابزار تبلیغاتی بسیار ارزان‌تر خواهد بود.

.

3. چاپ بنر استند تبلیغاتی

اﺳﺘﻨﺪ ایکس ﻧﻮﻋﯽ ﺳﺎزه ﭘﺮﺗﺎﺑﻞ و ﺳﺒﮏ وزن اﺳﺖ ﮐﻪ برای تبلیغات محیطی از آن استفاده می‌شود. این سازه از دو بخش بنر و پایه (یا همان استند) تشکیل شده است. وزن این محصول بسیار سبک بوده و استند آن به شکلی است که به راحتی قابل تاشدن می باشد. شما می توانید در هر نمایشگاهی که حضور دارید استند ایکس را به آسانی حمل یا جابه جا کنید.

چاپ بنر استند یکی از پرکاربردترین ابزارهای تبلیغات محیطی و چاپ فضاهای بیرونی است. استند ایکس در تبلیغات نمایشگاهی طرفداران بسیار زیادی دارد. سایزهای استاندارد این محصول 60 در 170 سانتیمتر و 90 در 200 سانتیمتر است.

.

4. چاپ تبلیغات تراتزیتی

تبلیغات ترانزیتی یا تبلیغات روی بدنه وسایل نقلیه عمومی (مانند ماشین‌های حمل کالا یا اتوبوس‌های BRT)، نوعی از تبلیغات محیطی هستند که روی وسایل نقلیه، مانند اتوبوس‌های شهری و بین شهری، کامیون یا وانت‌های حمل کالا، مترو و قطار مسافربری‌ و حتی در فرودگاه‌‌ها و دیگر ترمینال‌های مسافربری نصب می‌شوند. این دسته از تبلیغات محیطی به خاطر حضور در مکان های تردد و شهرهای مختلف، تعداد مخاطبان بیشتری را درگیر می‌کند. سیستم حمل و نقل به خاطر اینکه گستره زیادی از افراد را بصورت هدفمند تحت پوشش خود قرار می‌دهد، هزینه‌ی کمتری را نسبت به سایر رسانه‌های تبلیغاتی دارد.

تبلیغات روی بدنه شیشه ای وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس‌ها و قطارها، توسط چاپ مش چسبدار صورت می گیرد. مش به دلیل قابلیت عبوردهی نور، برای وسایل نقلیه عمومی بسیار مناسب است. برای تبلیغات روی بدنه سایر وسایل نقلیه چاپ وینیل یا استیکر مورد استفاده قرار می‌گیرد. چاپ وینیل هم به صورت براق و هم به صورت مات انجام می‌شود که دوام و ماندگاری بالایی هم دارند.

.

مزیت های چاپ بنر تبلیغاتی در جذب مخاطب

چاپ بنر تبلیغات محیطی نقش پررنگی در جذب و ایجاد مخاطبان جدید دارد. این نقش مهم در سایه مزیت های هر یک از ابزارهای تبلیغاتی ایجاد شده که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

1. انعطاف‌پذیری در مکان نصب بنر

تبلیغات محیطی می‌تواند در عرشه و پل‌ها، اتوبان‌ها، بزرگراه‌ها و نزدیک فروشگاه‌ها و هر جا که قوانین شهری و شهرداری مجاز باشد نصب کرد و سطوحی از مخاطبان محلی، استانی و کشوری را پوشش دهد. محل نصب و اجرای تبلیغات و چاپ فضای باز با توجه به جامعه هدف و مخاطبان محصول یا خدمات شما مشخص می‌شود. به عنوان مثال، ممکن است مخاطب محصول شما طبقه اقتصادی خاصی از جامعه باشد، 

در این صورت بهتر است چاپ بنر بیلبورد خود را در مکان هایی نصب کنید که احتمال دیده شدن آن توسط افرادی که در آن منطقه زندگی می کنند بالاتر رود. در بنر بیلبورد تبلیغات جواهرفروشی‌ها که اغلب در مناطق متمول شهر اجرا می‌شوند.

.

2. قابلیت آگاهی بخشی گسترده

تبلیغات محیطی بخاطر تأثیرگذاری بالایی که در انتقال پیام دارند، آگاهی زیادی در بین مخاطبان ایجاد می‌کنند. کمپین‌های تبلیغات محیطی گسترده دقیقا به دلیل همین قابلیت ابزارها، پا به دنیای تبلیغات گذاشتند. زمانی که تبلیغات محیطی شما برای دفعات متعدد در معرض دید مخاطبان شما قرار می‌گیرد، این تکرار مداوم سبب ایجاد آگاهی و ماندگاری برند شما در ذهن مخاطب می‌شود. البته در اینجا نکته بسیار مهمی نهفته است و آن هم چیزی نیست جز طراحی تبلیغ شما و پیام و محتوایی که دارد.

.

3. ماندگاری در ذهن مخاطب

چاپ بنر تبلیغات محیطی به دلیل اینکه در طول روز شاید بارها و بارها در معرض دید مخاطب قرار گیرند، در صورتی که پیام و محتوای خوبی داشته باشد می‌تواند در مدت زمان کوتاه  در ذهن مخاطب ثبت شود. مردم نمی‌توانند این تبلیغات را خاموش کنند یا دور بیندازند، بلکه به دفعات تبلیغات را می‌بینند. همین تکرار مدام در مقابل دیدگان مخاطب بودن، خواه ناخواه سبب ثبت و حک شدن نام برند شما در ذهن مخاطب می‌شود. 

.

4. دسترسی به طیف وسیعی از مخاطبان

با توجه به اینکه انتخاب محل نصب بیلبوردها با صاحبان کسب و کارها و آژانس‌های تبلیغاتی است، تارگت کردن جامعه هدف تبلیغات کار آسانی است. بعلاوه تعداد افراد بسیار زیادی را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد، حتی افرادی که شاید فقط یکبار تبلیغ را ببینند. اگر تارگت کردن جامعه هدف و محل اجرای تبلیغات به درستی انجام شود، شما به طیف گسترده‌ای از مخاطبان خود دسترسی خواهید داشت که این رویداد تحول خارق‌العاده‌ای در فروش شما ایجاد خواهد کرد.

.

جمع بندی

در این مطلب با چاپ بنر تبلیغاتی، انواع و کاربردهای متعدد آن آشنا شدیم و آموختیم که برای هر هدف تبلیغاتی از کدام یک از خدمات چاپ بنر تبلیغاتی استفاده کنیم. اگر در مورد مطالب این مقاله سوالی داشتید، می توانید در بخش نظرات آن را مطرح کنید تا به طور تخصصی پاسخگوی سوال شما باشیم. با آرزوی موفقیت 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *