چاپ بنر نمایشگاهی، تکنیک طلایی موفقیت در بازاریابی نمایشگاهی

چاپ بنر نمایشگاهی غرفه فروشگاه رفاه
چاپ بنر غرفه رفاه

از آنجایی که نمایشگاه های بین المللی محلی محصولات و خدمات جدیدی به مشتریان ارائه می دهند و بازاریابی نمایشگاهی نیز روشی برای فروش بهتر محصولات است. بنابراین می توان گفت بازاریابی نمایشگاهی یک ابزار کارآمد و مهم برای افزایش میزان فروش است. در بازاریابی و تبلیغات نمایشگاهی، تکنیک ها و ابزارهای متعددی وجود دارد که یکی از آنها چاپ بنر نمایشگاهی است که  در ایام برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی در سطح بزرگراه‌ها، سالن های نمایشگاه و در فضای باز نمایشگاه نصب می شوند و بازدیدکنندگان بسیار زیادی دارند. چاپ بنر و خدمات نمایشگاهی از جمله خدماتی است که ما سال‌ها به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه عرضه می‌کنیم. در این مطلب قصد داریم به بررسی چاپ بنر نمایشگاهی و تاثیرات مثبت آن بر بهبود نتایج اقدامات بازاریابی و رشد فروش بپردازیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید.

.

مزایای چاپ بنر نمایشگاهی در افزایش فروش

چاپ بنر نمایشگاهی

هر ساله صاحبان مشاغل و کسب و کارها برای معرفی محصولات، خدمات و برند خود در نمایشگاه‌های بین‌المللی مختلف شرکت می کنند. با توجه به اینکه تبلیغات محیطی و چاپ بنر نمایشگاهی در فضای نمایشگاه از تاثیرگذاری بالایی برخوردار بوده و سود حاصل از تاثیرات مثبت آن در مقایسه با هزینه انجام شده بسیار ناچیز است، بنابراین استراتژی تبلیغات بازاریابی خود را از ماه ها قبل برنامه ریزی می کنند.

عموما تبلیغات نمایشگاهی تاثیر بسیار زیادی در ذهن مخاطب دارد. از آنجایی که تبلیغات محیطی تمام رده‌های سنی را پوشش می دهد، هیچ کس از این تاثیرپذیری مستثنی نیست. چاپ بنر می تواند به انتشار، انتقال پیام و معرفی کسب و کارها به شما کمک بزرگی کند. هر چقدر یک بنر تبلیغاتی بیشتر در معرض دید مخاطبین قرار گیرد، احتمال تاثیرگذاری آن در ذهن مخاطب بیشتر می شود، مخصوصا اگر برای چاپ تبلیغات از بنر عرض 5 متر استفاده شود.

.

معرفی انواع چاپ بنر نمایشگاهی

چاپ بنر نمایشگاهی غرفه نمایشگاهی

معرفی یک برند یا محصول در نمایشگاه، بخش اولیه ماجراست، فروش و سودآوری از آن نیز بخش دیگر است. البته مهم‌ترین نکته این است که اگر محصول به درستی در نمایشگاه تبلیغ نشود و فروش و سوددهی نداشته باشد، در واقع صاحب مشاغل وقت و سرمایه خود را تلف کرده است. احتمالا از فروش آن کوتاهی کرده یا توضیحات لازم را در مورد آن ارائه دهد. اما چگونه می توان فروش را در نمایشگاه بهبود بخشید؟

فرض کنید محصولی ساخته شده و آماده معرفی و فروش در یک نمایشگاه بین المللی است تا عموم مردم بتوانند آن را خریداری کرده  و استفاده نمایند. اما قبل از فروش، مهم‌ترین نکته این است که محصول باید تبلیغ شود تا همگان اطلاعات لازم را کسب کنند. هر چه تبلیغات جذاب‌تر  و محصول بهتر معرفی شده باشد، مخاطبان بیشتری را جذب می‌کند و احتمال فروش و سودآوری آن افزایش می یابد. راهکارهای مختلفی برای تبلیغات بنرهای نمایشگاهی وجود دارد، اما آن چیزی که در نمایشگاه به عنوان اولین و پرکاربردترین ابزار مورد استفاده قرار می‌گیرد، چاپ فلکس و چاپ بنر نمایشگاهی است و به دنبال آن سایر ابزارها مانند پوسترها، ویدئووال‌ها و بک لایت.

اگر قصد سفارش هر کدام از انواع چاپ بنر نمایشگاهی را دارید، نکات زیر را به دقت مطالعه نمایید:

به‌طور کلی سفارشات چاپ بنر و فلکس نمایشگاهی از نظر زمان تحویل چاپ، به دو دسته فوری و عادی تقسیم می‌شوند. سفارشات عادی نمایشگاهی طی یک الی دو روز کاری پس از دریافت فایل مشتری، آماده و تحویل می گردد. اما در روزهای نزدیک به برگزاری نمایشگاه به ویژه روز پایانی، با توجه به اینکه مشتریان زمان محدودی در اختیار دارند، سفارشات به صورت فوری و در کمترین زمان ممکن آماده تحویل می شود.

.

نکات طراحی و سفارش چاپ بنر نمایشگاهی

همانطور که گفته شد طراحی بنر و فلکس نمایشگاهی بسیار مهم است. اگر نتوانید خوب طراحی کنید و پیام را به خوبی انتقال دهید، مطمئناً نمی توانید انتظار نتیجه خوبی را داشتته باشید. به عنوان مثال ابتدا باید ببینیم مکان نصب بنر در کجا قرار دارد  و باید متناسب با محیط و در عین حال قابل توجه مخاطبین باشد. معمولاً باید مطالب در یک نگاه خوانده شود و اصل موضوع را برساند، زیرا توضیحات اضافه و متن های طولانی دنبال کنندگان کمی خواهند داشت و خسته کننده خواهند بود، بنابراین باتوجه به شرایط از موثرترین اندازه باید استفاده کنید.

در صورت استفاده از عکس، باید از آن به درستی استفاده شود و بسیار مرتبط با موضوع اصلی باشد. عکس ها بیشتر از متن اصلی مفهوم را می رسانند و در انتخاب آنها باید دقت بیشتری داشته باشید. عکسی که همان معنای اصلی را برساند، در صورتی که درست انتخاب نشود، می تواند مفهوم را به اشتباه منتقل کند یا حتی لقب بی ربط بودن را به خود بگیرد.

اگر قصد سفارش چاپ بنر نمایشگاهی را دارید، حتما به این نکات دقت کنید:

در سفارش چاپ بنر نیز دقت نمایید که حتما سایز فایل ارسالی با سایز چاپ یکسان باشد. رزولوشن فایل‌های طراحی شما باید حداکثر 300 dpi و حداقل 150-100 dpi باشد. مُد رنگی فایل چاپی حتما باید با فرمت CMYK ذخیره شده باشد. در غیر اینصورت امکان اختلاف رنگ بین فایل ارسالی و متریال چاپ شده وجود دارد. فرمت‌های استاندارد ارسال فایل به ترتیب: PDF، TIFF و JPEG هستند. توصیه ما ارسال فایل با فرمت TIFF است، این فرمت مناسب‌ترین ساختار برای چاپخانه است.

.

جمع بندی

در مطالب این مقاله با انواع چاپ بنر و فلکس نمایشگاهی آشنا شدیم. کاربردها و استانداردهای لازم برای طراحی، سفارش چاپ و نصب آن را آموختیم. اگر در مورد مطالب این مقاله سوالی داشتید، در بخش نظرات آن را مطرح کنید تا به طور تخصصی پاسخگوی سوال شما باشیم. با آرزوی موفقیت 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *