چطور برای دکوراسیون پذیرایی کاغذ دیواری انتخاب کنیم؟

کاغذ دیواری پذیرایی

زمان تخمین زده شده مطالعه: 5 دقیقه

کاغذ دیواری رنگ روشن برای اتاق پذیرایی

یکی از المان‌های مهم در دکوراسیون داخلی منزل، انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی می‌باشد، زیرا کاغذ دیواری هر بخش از منزل باید دارای شکل، طرح و مدل‌های مختلفی باشد. پس شما می‌توانید متناسب با انتخاب، سلیقه و فضای مورد نظر نسبت به چاپ کاغذ دیواری اقدام نمایید. از کاغذ دیواری می‌توان در دکوراسیون اتاق کودک، آشپزخانه، اتاق نشیمن و اتاق خواب در طرح‌ها و جنس‌های متفاوت استفاده کرد.

در این مقاله موضوعی که قصد داریم بیشتر به آن بپردازیم؛ درباره‌ی طراحی کاغذ دیواری برای اتاق پذیرایی یا همان اتاق نشیمن است. زیرا اتاق پذیرایی یک قسمت از منزل است که بیشتر به چشم مهمانان یا افراد غریبه می‌آید و ساعات زیادی را در آنجا سپری می‌کنیم. به خاطر اینکه این فضا بیشتر در معرض دید افراد قرار دارد، رخ اولیه‌ی خانه‌ی ما را تشکیل می‌دهد، پس به خاطر اهمیت بیشتر به این موضوع ما در این مقاله به سراغ بررسی کاغذ دیواری پذیرایی می‌رویم؛ با ما همراه باشید.

راهنمای پیش از خرید کاغذ دیواری پذیرایی

خرید کاغذ دیواری

انتخاب کاغذ دیواری اتاق پذیرایی بسیار مهم می‌باشد، به این خاطر که ما ساعت‌های زیادی را همراه با خونواده هنگام غذا خوردن و تلویزیون تماشا کردن در آنجا می‌گذرانیم. حتی زمانی که مهمان دارید اولین جایی که می‌بیند اتاق پذیرایی است پس باید در هنگام خرید دقت نمایید. زیرا بخش عمده خانه را اتاق پذیرایی تشکیل می‌دهد، نکات مهمی که پیش از خرید کاغذ دیواری باید به آنها دقت کنید عبارتند از:

  1. داشتن طرح و ایده: قبل از خرید کاغذ دیواری ابتدا طرح و ایده مورد نظرتان را انتخاب کرده و سپس به فروشگاه‌های عرضه کاغذ دیواری بروید.
  2. توجه به رنگ دکوراسیون موجود: هنگام خرید کاغذ دیواری به رنگ وسائل موجود در دکوراسیون داخلی منزل خود توجه داشته باشید. اینکه باید متناسب با طیف رنگی دکوراسیون خود را بچینید، زیرا این موضوع بسیار مهم است. چرا که عدم هماهنگی طرح و رنگ برای خانواده احساس آشفتگی و خستگی ایجاد می‌کند.
  3. مقدار مساحت مورد نیاز: حتماً در زمان خرید به این نکته توجه کنید که کاغذ دیواری را برای چه مقدار مساحت می‌خواهید. تا با توجه به آن بتوانید، طرح و رنگ کاغذ دیواری را انتخاب کرده و سپس اقدام به خرید رول‌های کاغذ دیواری کنید.
  4. قیمت: مقدار بودجه‌ای را که می‌خواهید صرف خرید کاغذ دیواری کنید را مشخص کنید.
  5. جنس کاغذ دیواری: اینکه جنس کاغذ دیواری‌ها با یکدیگر کاملاً متفاوت است، زیرا جنس برخی از آنها بافت دار، ساده و… می‌باشد.

——

چگونه بهترین کاغذ دیواری را برای نشیمن منزل انتخاب کنیم؟

کاغذ دیواری رنگ تیره

اگر قصد خرید و انتخاب بهترین کاغذ دیواری برای پذیرای منزل خود را دارید، ما در این مطلب قصد داریم به شما کمک کنیم تا بتوانید بهترین طرح و رنگ را برای کاغذ دیواری پذیرایی منزل خود انتخاب کنید. چندین نکته مهم که باید در اولویت انتخاب خود قرار دهید عبارتند از:

  1. هماهنگ بودن رنگ کاغذ دیواری با دیگر وسائل منزل، زیبایی خانه‌ی شما را چندین برابر می‌کند.
  2. سعی کنید در زمان انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی از طرح‌های خاص و شلوغ اجتناب کنید زیرا به مرور زمان ایجاد خستگی می‌کند. به‌جای آن بهتر است از طرح‌های ساده‌تر که همیشه زیبا هستند و دچار تکرار نمی‌شوند استفاده کنید.
  3. در زمان انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی، می‌توانید از کاغذ دیواری 3 بعدی، ساده و طرح دار استفاده کنید به‌عنوان مثال؛ می‌توانید برای پشت میز تلویزیون از کاغذ دیواری 3 بعدی یا طرح‌های ساده استفاده کنید و برای دیوارهای اصلی از طرح‌های شلوغ و طرح دار استفاده نمایید.
  4. کاغذ دیواری‌های طرح عمودی و راه راه دیوار را بلندتر نشان می‌دهد. در مقابل طرح‌های افقی به خاطر خطای دید باعث پهن‌تر دیده شدن دیوار و بزرگتر به نظر آمدن فضا می‌شود.
  5. برای اینکه فضای پذیرایی شما فضایی آرام باشد، بهتر است از طرح‌های کوچک و کمرنگ برای کاغذ دیواری استفاده نمایید زیرا رنگ‌های ملایم و نود به فضا آرامش می‌بخشد.
  6. اگر می‌خواهید فضای پذیرایی منزل شما صمیمیت و دلنشینی بیشتری داشته باشد، حتماً از رنگ‌های گرم در کاغذدیواری استفاده کنید حالا چه کاغذ دیواری آشپزخانه باشد چه کاغذ دیواری اتاق خواب.
  7. اگر فضای پذیرایی منزل شما کوچک است، حتماً در زمان انتخاب کاغذ دیواری رنگ روشن انتخاب نمایید تا تیرگی و گرفتگی پذیرایی گرفته شود.
کاغذ دیواری پذیرایی

سخن پایانی

یکی از خدمات مجموعه ما، چاپ کاغذ دیواری طرح دلخواه است. شما می توانید هر طرحی را که دوست دارید، انتخاب کنید یا فایل چاپی باکیفیت آن را برای ما ارسال کنید تا برایتان چاپ کنیم. وبسایت wallpapershome می تواند برای انتخاب طرح دلخواه و باکیفیت مفید باشد، اگر به طرح های هنری و خاص علاقه مند هستید بد نیست نگاهی به طرح های این مجموعه داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *