بنر اربعین حسینی و نکات طراحی آن

چاپ بنر اربعین

اربعین حسینی یکی از بهترین مناسبت‌های دینی و مذهبی است که حضور بنرهای خاص و متنوع بیشتر در مراسمات عزاداری، همایش‌های مذهبی مختلف و همچنین مسیر پیاده روی اربعین به چشم می‌خورد. در همین راستا مجموعه چاپ سبحان قصد دارد بیشتر در مورد بنر اربعین حسینی و نکات طراحی آن با شما عزیزان صحبت کند، پس پیشنهاد می‌کنیم ادامه مطلب را از دست ندهید.

چاپ بنر اربعین

بنر اربعین چیست؟

اربعین چهلمین روز شهادت امام‌ حسین (ع) و مصادف با روز بیستم ماه صفر است و بسیاری از افرادی که قصد اطلاع رسانی و اعلام زمان برگزاری مراسم‌های مذهبی را دارند، بنر اربعین حسینی بهترین گزینه برای آنهاست. به طور کلی این ابزار مناسبتی می‌تواند به ‌صورت پوستر دیواری، استند شهری، پشت منبری، چاپ بنر لمپوست و بیلبوردهای بزرگ شهری طراحی و چاپ شود. بنرهای اربعین اغلب به‌ منظور دعوت از عموم مردم برای شرکت در جلسات عزاداری، روضه‌ها، هیئت مذهبی و همچنین نصب در ایستگاه‌های صلواتی، موکب‌های عزاداری و پشت منبرها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این ابزار مناسبتی معمولاً در اندازه‌های استاندارد 1 متر در 2 متر، 1 متر در 3 متر و 2 متر در 3 متر چاپ می‌شود. با این حال، اگر سایز و طرح خاصی مد نظر دارید، مجموعه ما امکان چاپ بنر اربعین به ‌صورت سفارشی را برای شما فراهم کرده است. تنها شباهت چاپ بنر تسلیت با بنر اربعین در کیفیت چاپ رنگ‌ها، به‌ ویژه رنگ مشکی در آنهاست که این موضوع جذابیت بنرهای چاپی را چندین برابر می‌کند. از آنجایی که بنرهای اربعین حسینی معمولاً روی داربست نصب می‌شوند، به همین خاطر باید با پانچ کردن چهارگوشه بنر و همچنین لیفه کردن قسمت‌های بالایی و پایین بنر، آن را در جای خود ثابت نگه ‌دارید.

چاپ بنر اربعین

نکات مهم در طراحی بنر اربعین حسینی

مفهوم و زیبایی طرح‌های بنر دینی و مذهبی مانند بنر اربعین حسینی، از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های بنرهای محرم و صفر به‌ شمار می‌رود. به همین خاطر طراحی بنر اربعین باید به‌ گونه‌ای باشد که تلفیقی از هنر، احساس و روایتی واقعی از یک اتفاق غم‌انگیز را نشان دهد.

برای اینکه زیبایی و کیفیت چاپ بهتر بنرهای محرم و اربعین حسینی بهتر باشد، باید حتماً به نکات زیر توجه کنید:

1. استفاده از فونت‌های مناسب مانند نستعلیق، اربعین، خطی، کوفی و شکسته در طراحی بنرهای اربعین بسیار حائز اهمیت است که باید حتماً به آنها توجه کنید.

2. استفاده از ترکیب رنگی جذاب و گیرا در طرح‌های بنر اربعین، در همان ثانیه‌های اول توجه افراد را به خود جذب می‌کند، پس در زمان طراحی بنر این نکته را فراموش نکنید.

3. استفاده از متن‌های بسیار کوتاه در بنرهای مذهبی مانند اربعین می‌تواند زیبایی طرح شما را دو چندان کند. در این صورت متن کوتاه شما می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن به افراد منتقل شود.

4. استفاده از یک ترکیب رنگی مناسب و مشخص چه در متن و چه در پس‌زمینه طرح می‌تواند چشم بینندگان را به طرح بنر اربعین شما جلب کنید. هارمونی رنگ در مورد چاپ بنر عرض 5 متر اربعین نیز صدق می‌کند که اگر از طراحی جذابی برخوردار باشد حتی از دورترین فاصله هم قابل تشخیص است.

5. یکی از مهم‌ترین نکات در زمان طراحی بنر اربعین، استفاده از تصاویر مناسب و مرتبط است.

6. در انتخاب سایز بنر محدودیت خاصی وجود ندارد و بسته به اهداف شما می‌تواند متغیر باشد.

چاپ بنر اربعین حسینی

جمع‌ بندی

خب به انتهای این مطلب رسیدیم! امیدواریم این مقاله به ‌تمامی سؤالات شما درباره بنر اربعین و نکات مهم در طراحی بنر حسینی پاسخ داده باشید. زیرا طرح‌های مختلف بنرهای اربعین را می‌توانید در غرفه‌های شهری، ایستگاه‌های صلواتی، موکب‌ها، منبرها، مراسمات مذهبی و پیاده روی اربعین استفاده‌ کنید.

از چاپ بنر گرفته تا بنر بیلبوردهای محرم و صفر، همگی در مراسمات مذهبی مختلف با استقبال زیادی از سمت افراد مواجه شده ‌است. بنابراین اگر می‌خواهید از انواع طرح‌های بنر اربعین حسینی استفاده‌ کنید، می‌توانید روی مجموعه ما حساب باز کنید.

سؤالات متداول

آیا کیفیت بنر اربعین نسبت به دیگر بنرها متفاوت است؟

خیر، نوع سفارش و طرح ارسالی مشتریان هیچ‌ گونه ارتباطی با کیفیت فایل چاپی بنر اربعین یا بنر محرم ندارد. کارشناسان ما تمامی فایل‌های ارسالی را با بهترین کیفیت متریال، چاپ، رنگ جوهر و ماندگاری چاپ خدمت مشتریان ارائه می‌دهند.

آیا تابلوهای فلکس برای هیئت عزاداری مناسب هستند؟

بله، هیئت‌های مذهبی بزرگی که نیاز به بنرهای باکیفیت اربعین دارند، چاپ فلکس بهترین انتخاب است. زیرا نور را به‌راحتی از خود عبور می‌دهد و با قرار دادن چراغ در پشت آنها می‌تواند جلوه‌ای متفاوت به موکب‌های عزاداری شما دهد.

کدام جنس برای بنر هیئت مناسب است؟

بنر عرض 3 متر – بنر عرض 5 متر

آیا امکان ارسال سفارش به شهرستان ها و خارج از کشور هم وجود دارد؟

بله – سفارشات شهرستان ها از طریق تیپاکس و سفارش خار از کشور از طریق پست هوایی و با هزینه مشتری ارسال می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *