نکات مهم طراحی و چاپ بنر لارج فرمت

چاپ بنر لارج فرمت

در حوزه چاپ و تبلیغات محیطی با توجه به اینکه پروسه طراحی و چاپ بنر لارج فرمت، دریافت فایل و آماده‌سازی آن به حداقل 3 الی 4 ساعت زمان احتیاج دارد. به همین دلیل در طول فرآیند طراحی و چاپ این ابزار تبلیغاتی، ممکن است مشکلاتی مانند غلط‌های املایی در فایل چاپی، در نظر نگرفتن خط برش یا خط تا در چاپ، انتخاب رزولوشن نامناسب، طراحی بدون مشخص کردن حاشیه‌ها و استفاده از سایز نادرست در طراحی پیش بیاید که مشتریان از خدمات چاپخانه شما رضایت کافی نداشته ‌باشند.

از این رو طراحی و چاپ بنر لارج فرمت را می‌توان به ‌عنوان یکی از پرکاربردترین و مهم‌ترین مدیا در گروه چاپ فضای باز یا Out Door معرفی کرد. طراحی جذاب و چاپ باکیفیت این ابزار تبلیغاتی می‌تواند در جلب رضایت مشتریان تأثیر چشمگیری داشته ‌باشد. بنابراین ما در این مطلب قصد داریم به بررسی تکنیک‌های مهم در طراحی و چاپ بنر لارج فرمت بپردازیم، پس توصیه می‌کنیم ادامه مطلب را از دست ندهید.

چاپ بنر لارج فرمت روی بیلبورد

تکنیک‌های مهم طراحی و چاپ لارج فرمت

برخی از صاحبان مشاغل و کسب و کارها برای بازاریابی محصول، اطلاع رسانی یا تبلیغ محصولات یا خدمات خود به مشتریان، از چاپ بنر لارج فرمت استفاده می‌کنند. قدرت این ابزار در جذب مشتری و بازاریابی محصول بسیار بیشتر از سایر ابزارهای تبلیغات محیطی است. بنابراین در زمان طراحی و چاپ بنر عرض 5 متر سعی کنید از سایر بنرهای تبلیغاتی به‌درستی الگوبرداری کنید یا از متخصصان این زمینه کمک بگیرید. اما اگر می‌خواهید خودتان این کار را با رعایت تکنیک‌های مورد نظر قبل از چاپ بنر انجام دهید، تکنیک‌های مهم زیر به شما کمک کننده خواهد بود:

چاپ بنر لارج فرمت تبلیغاتی در بزرگراه ها

✔ تنظیمات رنگ و جوهر مخصوص چاپ بنر لارج فرمت

بنر چاپ شده لارج فرمت علاوه بر طراحی عالی باید دارای کیفیت چاپ رنگ و ماندگاری بالا باشد. بهتر است برای جلب توجه بیشتر مخاطبین از رنگ‌های روشن و جذاب در طراحی استفاده‌ کنید. بنابراین برای انتخاب رنگ بنر لارج فرمت خود می‌توانید از کتابچه‌های مخصوص انتخاب رنگ کمک بگیرید. زیرا انتخاب کد رنگ مناسب با توجه به نوع متریال چاپ در این بخش بسیار حائز اهمیت است.

✔ نحوه نصب و محل قرارگیری بنر لارج فرمت

اگر قصد آویزان کردن بنر را در سطح معابر، خیابان‌ها و فضاهای باز و نمایشگاهی را دارید، باید بنر را از تمامی بخش‌ها مهار کنید یا آن را در مکان‌های مخصوص نصب بنرها قرار دهید تا در هنگام باد، باران، طوفان و برف دچار آسیب دیدگی یا پارگی نشود.

✔ رعایت استانداردهای طراحی بنر لارج فرمت

سعی کنید در زمان طراحی بنر حتماً یک حاشیه سفید یا به ‌اصطلاح حاشیه امنیت در اطراف بنر در نظر بگیرید، تا در هنگام دُوربری کار به آن آسیبی وارد نشود. زیرا در صورت عدم ایجاد حاشیه سفید ممکن است پس از چاپ بنر در هنگام برش برخی از قسمت‌های طرح از بین برود. بنابراین، حتماً مطمئن شوید که یک محدوده امن را مشخص کرده‌اید و سپس طراحی خود را داخل آن محدوده انجام دهید.

✔ چاپ گروهی بنر برای صرفه جویی در هزینه‌های اجرایی

اگر قصد دارید از یک یا چندین طرح در بخش‌های مختلف فضای داخلی و خارجی استفاده‌ کنید، سعی کنید تمامی آنها را به ‌صورت یکجا انجام دهید. این کار باعث صرفه جویی در هزینه‌های چاپ شما و جلوگیری از پرت کار می‌شود.

✔ چک و کنترل نهایی فایل چاپی

قبل از ارسال فایل چاپی به چاپخانه، سعی کنید از تمامی موارد زیر مطمئن شوید. اگر به هر کدام از این موارد توجهی نشود، حتماً نسبت به اصلاح آن اقدام کنید.

1- فایل چاپی از کیفیت مطلوب برای چاپ در سایز لارج فرمت برخوردار است یا خیر.

2- فایل چاپی از مد رنگی CMYK یا RGB پشتیبانی می کند یا خیر.

3- فرمت‌های فایل چاپی JPEG، PDF و TIFF است یا خیر.

✔ دور بُری بنر

معمولاً دور تا دور چاپ بنر لارج فرمت، یک حاشیه سفید رنگ حداقل 5 سانتی متری وجود دارد. برخی از صاحبان مشاغل و مشتریان تمایل دارند این حاشیه رنگی، از اطراف بنر بریده شود که به این کار دور بری بنر گفته ‌می‌شود. بنابراین پس از چاپ بنر، حاشیه‌های سفید رنگ پیرامون سفارش کاملاً برش می‌خورند.

✔ ولد کردن بنر

ولد کردن به ‌معنای تا کردن و چسباندن لبه‌های پیرامون بنر لارج فرمت چاپ شده ‌است. اگر قرار است سفارش مشتری بر روی بیلبورد یا استند نصب شود، باید لبه‌های کار از استحکام لازم برخوردار باشد و لبه‌های بنر باید از هر طرف به ‌اندازه 30 سانتی‌متر تا شده و با چسب بنر فیکس می‌شود. این کار باعث می‌شود بنر از استحکام لازم برای پانچ یا نصب روی بیلبورد و استند برخوردار ‌باشد و در برابر عوامل محیطی و صدمات دچار رنگ پریدگی و پارگی نشود.

✔ پانچ کردن لبه‌های بنر

برای سهولت در نصب بنر لارج فرمت، معمولاً حاشیه دور تا دور را به‌ اندازه 5 سانتی‌متر به داخل تا کرده و توسط دستگاه پانچ با حلقه‌هایی فلزی آن را سوراخ و پانچ می‌کنند. پانچ کردن هیچ‌ گونه آسیبی به چاپ لارج فرمت نمی‌رساند، فقط نصب آن را آسان‌تر می‌کند.

چاپ بنر لارج فرمت روی بیلبوردهای شهری

جمع‌بندی

خب! به انتهای این مطلب رسیدیم. در این مقاله به بررسی نکات مهم طراحی و چاپ بنر لارج فرمت پرداختیم. اگر در مورد مطالب این مقاله سؤالی داشتید، می‌توانید از طریق شماره تماس و پنل واتساپ با کارشناسان فروش این مجموعه در ارتباط باشید و از مشاوره رایگان استفاده کنید.

سؤالات متداول

در زمان طراحی و چاپ بنر لارج فرمت چه اصولی باید رعایت شود؟

✓ توجه به محل استفاده از بنر چاپی
✓ جنس بنر
✓ ایجاد انگیزه برای مشتریان
✓ طراحی باکیفیت بنر
✓ هماهنگی بنر با پیام تبلیغاتی شما
✓ ابعاد و اندازه مناسب عکس و فونت در بنر لارج فرمت

مهم‌ترین مزایای چاپ لارج فرمت چیست؟

✓ سرعت چاپ بسیار بالا و امکان چاپ فوری
✓ یافتن مشتریان جدید و در نتیجه افزایش فروش و سودآوری
✓ ایجاد فضایی ایده آل برای نمایش تبلیغات در ساعات مختلف شبانه‌روز
✓ چاپ با بهترین وضوح و بالاترین کیفیت متریال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *