چاپ روی شیشه بهتره یا چاپ روی پلکسی؟

مقایسه چاپ شیشه و چاپ پلکسی

شاید تا به حال بارها و بارها نام پلکسی گلاس را به‌ عنوان جایگزینی کاربردی به ‌جای شیشه در صنعت چاپ دیجیتال شنیده باشید، اما دقیقاً ندانید که چاپ روی شیشه بهتر است یا چاپ روی پلکسی؟ مقایسه چاپ شیشه و چاپ پلکسی موضوع مقاله امروز ماست!

در پاسخ به این سؤال باید گفت که پلکسی نوعی پلاستیک مقاوم است که نسبت به شیشه‌های سنتی مزایای زیادی دارد و می‌تواند به ‌عنوان جایگزینی مناسب در بسیاری از موارد با کاربردهای مختلف از آنها استفاده‌ کرد. بنابراین، اگر علاقه‌مند به دانستن بیشتر در مورد مهم‌ترین تفاوت‌ها و مزایای این دو ابزار تبلیغاتی هستید، پیشنهاد می‌کنیم ادامه مطلب را از دست ندهید.

مقایسه چاپ شیشه و چاپ پلکسی از نظر مقاومت

مقایسه چاپ شیشه و چاپ پلکسی

شیشه و پلکسی گلاس هر دو متریال شفاف، غیر کریستالی و ساخته دست بشر هستند که کاربردهای تجاری، خانگی و صنعتی بسیار گسترده‌ای در حوزه تبلیغات محیطی دارند. اما به طور کلی تفاوت‌های زیادی بین چاپ روی شیشه و چاپ روی پلکسی وجود دارد. در ادامه به مقایسه چاپ شیشه و چاپ پلکسی می پردازیم:

✔ تنوع رنگی

در مقایسه چاپ شیشه و چاپ پلکسی، اولین تفاوت تنوع رنگی است. تنوع رنگی در پلکسی گلاس بسیار زیاد است و این موضوع باعث شده تا در زمینه طراحی دکوراسیون و تزئینات مورد استفاده قرار گیرد. ورق پلکسی در تونالیته رنگی زرد، مشکی، آبی، بنفش، قرمز، نارنجی، سبز، قهوه‌ای و… تولید و روانه بازار می‌شود. در حالی که شیشه تنوع رنگی آن‌چنانی ندارد و تنها در دو نوع مات و شفاف به تولید می‌رسد.

✔ قابلیت عبوردهی نور

از سطوح شیشه‌های چاپ شده نور بیشتری در مقایسه با چاپ پلکسی گلاس بازتاب خواهد شد. این در حالی است که پلکسی از قابلیت عبوردهی نور کمتری برخودار است.

✔ وزن سبک و جابه‌جایی آسان

از تفاوت‌های چاپ روی شیشه و چاپ روی پلکسی گلاس می‌توان به وزن سبک و ایده‌آل پلکسی نسبت به شیشه اشاره کرد. در حالی که جابه‌جایی شیشه به‌ دلیل وزن بالا و احتمال بالای شکنندگی، کاری سخت و پراسترس است. با توجه به ویژگی‌های خاص پلکسی، این محصول در هنگام حمل و نقل جزو شکستنی‌ها محسوب نمی‌شود.

✔ مقاومت بالا در برابر تغییرات دمایی

شیشه مقاومت بسیار کمی در برابر تغییرات دمایی دارد. در حالی که ورق‌های پلکسی در برابر تغییرات دمایی دوام و ماندگاری بسیار بالایی دارند و دچار خرابی زودرس نمی‌شوند. ورق‌های پلکسی در برابر تغییرات دمایی و همچنین طوفان، باران و تگرگ مقاومت خوبی از خود نشان داده و رطوبت کمتری را در مقایسه با شیشه به خود جذب می‌کنند.

مقایسه چاپ شیشه و چاپ پلکسی رنگی

✔ مقایسه قیمت چاپ شیشه و چاپ پلکسی

قیمت محصول همیشه یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین عوامل است. به همین دلیل، در مقایسه چاپ شیشه و چاپ پلکسی، قیمت ارزان تری دارد. با این حال، تولید کنندگان در تلاش هستند تا بهترین ورق‌های پلکسی را با قیمتی ارزان و مناسب تولید و عرضه کنند.

✔ مقاومت در برابر فشار و ضربه

مقاومت پلکسی در برابر ضربه حداقل ۵ برابر بیشتر از شیشه است و با افزایش میزان ضخامت، مقاومت پلکسی گلاس در برابر فشار و ضربه افزایش می‌یابد. در حالی که شیشه در مقابل فشار و ضربه بسیار شکننده و آسیب‌پذیر است.

✔ دارای لایه UV

شیشه دارای هیچ‌گونه لایه UV جهت محافظت در برابر اشعه‌های مضر و ماوراء بنفش خورشید برخوردار نیست و مانع از ورود این اشعه‌ها نمی‌شود. در حالی که پلکسی دارای یک لایه UV قابل‌ اعتماد بوده که از اجسام به‌ مدت طولانی محافظت می‌کند و همچنین مقاومت بالایی نسبت به گرما و آفتاب دارد.

✔ مقاومت در برابر حرارت

از دیگر فاکتورهای مقایسه چاپ شیشه و چاپ پلکسی، مقاومت در برابر حرارت است. ورق پلکسی در برابر حرارت مشتعل نشده و بدون ایجاد کردن دود آرام آرام می‌سوزد. به همین دلیل این ویژگی باعث افزایش امنیت پلکسی گردیده و در نتیجه امتیاز آن را نسبت به شیشه بالاتر برده‌ است.

مقایسه چاپ شیشه و چاپ پلکسی از نظر کیفیت

مزایای پلکسی گلاس نسبت به شیشه

✓ وزن بسیار سبک

✓ مقاوم در برابر نور خورشید، اشعه ماوراء بنفش، گرما و تغییرات دما

✓ متریالی مقاوم برای ساخت و سازهای بزرگ

✓ وضوح، شفافیت و درخشندگی بیشتر نسبت به دیگر متریال‌ها

✓ نصب بسیار آسان

✓ مقرون به صرفه و مناسب

✓ چاپ با کیفیت بالا

✓ قابلیت شستشو

✓ انعطاف پذیری بالا

✓ قابل استفاده در فضاهای داخلی و خارجی

✓ تصاویر با وضوح و کیفیت بالا

✓ ثبات رنگی عالی

✓ تنوع در رنگ و ضخامت

✓ دوام عالی

جمع‌بندی

خب، به انتهای این مطلب رسیدیم. در این مقاله به مقایسه چاپ شیشه و چاپ پلکسی پرداختیم و اطلاعاتی را در رابطه با تفاوت‌های چاپ روی شیشه با چاپ روی پلکسی در اختیار شما قرار دادیم. اگر در مورد مطالب این مقاله سؤالی داشتید، می‌توانید با شماره تماس‌های 22736203-021، 22749107-021 و 22749544-021 با کارشناسان فروش این مجموعه در ارتباط باشید.

سؤالات متداول

آیا می‌توان طیف 5 رنگ را روی پلکسی و شیشه چاپ کرد؟

دستگاه‌های فلتبد می‌توانند 5 رنگ را روی اجسام مسطح و سخت چاپ کنند. بنابراین چاپ روی شیشه و پلکسی از این قاعده مستثنی نیستند، اما پلکسی مات قابلیت چاپ 5 رنگ را ندارد.

چه زمانی پلکسی گلاس و شیشه را انتخاب کنیم؟

چاپ روی شیشه و پلکسی به‌دلیل وزن سبک و انعطاف پذیری بالا کاربردهای بسیار زیادی در ساخت پنجره و نورگیر در ساختمان‌ها، سقف‌های کاذب، ساخت پاسیو، جدا کننده حمام، کابینت آشپزخانه، انواع تابلوهای تبلیغاتی، باجه‌های تلفن و پارتیشن بندی دارند. به همین دلیل می‌توانید با توجه به نیاز خود هر کدام از این دو ابزار تبلیغاتی را برای اطلاع رسانی، تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات به مشتریان انتخاب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *