با کاربردهای انواع کاغذ دیواری آشنا شویم؟

انواع کاغذ دیواری ها

زمان تخمین زده شده مطالعه: 5 دقیقه

کاغذ دیواری اتاق کودک

کاربرد انواع کاغذ دیواری‌ها علاوه بر پوشاندن دیوارهای سالم برای پوشاندن دیوارهای فرسوده و دارای نقص ظاهری و تنوع در فضای منزل هم کاربرد دارد. شما اگر قصد خرید کاغذ دیواری را دارید باید ابتدا کاربرد آن را مشخص نمایید که منظور از کاربرد انواع کاغذ دیواری، خرید آن برای یک فضای خاص و چشم نواز است.

برخی از مکان‌های تجاری و اداری و بسیاری نیز مسکونی می‌باشند، در منازل مسکونی، برخی از فضا به اتاق خواب‌ها و برخی دیگر به اتاق نشیمن و سالن پذیرایی اختصاص یافته است. در این مقاله می‌خواهیم به انواع مدل‌های کاغذ دیواری و هم چنین کاربردهای آن بپردازیم پس تا با همراه شوید.

کاربرد کاغذ دیواری در دکوراسیون منزل

کاغذ دیواری اتاق پذیرایی

از جمله بهترین انتخاب‌هایی که مردم برای تغییر دکوراسیون منزل خود دارند، کاغذ دیواری است. که طی سالیان اخیر متقاضیان زیادی پیدا کرده و از آنجا که طرح‌های بی شماری دارد مناسب تمام سلیقه‌ها است. حالا ما در ادامه می‌خواهیم به معرفی کاربرد کاغذ دیواری در دکوراسیون منزل بپردازیم:

کاغذ دیواری مناسب نشیمن و سالن پذیرایی

اتاق نشیمن و پذیرایی در واقع مهم‌ترین قسمت خانه است که باید برای انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی و نشیمن بیشترین حساسیت را داشته باشید. اگر فضای پذیرایی کوچکی دارید بهتر است از طرح‌های شلوغ و رنگ‌های گوناگون یا تیره استفاده نکنید زیرا فضا را شلوغ‌تر و کوچکتر نشان می‌دهد. استفاده از طرح‌های برجسته در سالن‌های پذیرایی بزرگ انتخاب مناسبی می‌باشد. در هنگام انتخاب کاغذ دیواری طرح دلخواه پذیرایی باید سعی کنید که رنگ کاغذ دیواری و مبلمان شما با یکدیگر ست و هماهنگ باشد.

کاغذ دیواری مناسب اتاق خواب کودک

این نوع از کاغذ دیواری‌ها نسبت به کاغذ دیواری‌های دیگر ساده‌تر و روشن‌تر هستند. استفاده از رنگ‌های فانتزی بسیار جذاب و مورد علاقه کودکان است. برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک حتماً به رنگ پرده و روتختی توجه نمایید.

کاغذ دیواری مناسب اتاق خواب

برای اتاق خواب بهتر است از طرح‌های سه بعدی و گرافیکی و در صورت تناسب سلیقه از طرح‌های رومانتیک و هم چنین رنگ‌های غیر فانتزی استفاده کنید. طرح‌های آبرنگی، گلدار، اشکال هندسی هم جزو گزینه‌های انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب می‌باشد.

کاغذ دیواری مناسب آشپزخانه

انتخاب کاغذ دیواری مناسب برای آشپزخانه کمی دشوار است. اگر قصد دارید برای زیبا کردن آشپزخانه خود از کاغذ دیواری استفاده کنید، ما به شما طرح‌های ساده و کم‌رنگ را پیشنهاد می‌کنیم زیرا طرح‌های بزرگ و شلوغ باعث کوچک‌تر شدن فضا و تنگ‌تر نشان دادن آشپزخانه می‌شود.

کاغذ دیواری مناسب سرویس بهداشتی

کاغذ دیواری سرویس بهداشتی تنوع بسیار زیادی در طرح و رنگ دارند و اجرا و تعویض آن‌ها هم به‌مراتب ساده‌تر از نصب و جداسازی کاشی و سرامیک است. پوستر دیواری‌های مخصوص حمام و توالت ضدآب بوده و در مقابل رطوبت مشکلی پیدا نمی‌کنند.

کاربرد کاغذ دیواری در دکوراسیون اداری و تجاری

کاغذ دیواری اداری

یکی از رایج‌ترین انتخاب‌هایی که افراد برای تغییر واحدهای اداری تجاری و خود دارند کاغذ دیواری است. در سال‌های اخیر متقاضی زیادی داشته و از آنجا که طرح‌های جذابی دارد تمام سلیقه‌ها را هم شامل می‌شود. حالا ما در این بخش به کاربردهای کاغذ دیواری در دکوراسیون اداری و تجاری خواهیم پرداخت:

کاغذ دیواری مناسب برای اتاق کنفرانس و مدیریت

برای کاغذ دیواری اتاق کنفرانس و مدیریت از رنگ‌های خنثی مانند توسی و کرم استفاده کنید. نباید از رنگ‌های بیش از اندازه شاد و پر انرژی استفاده کنید زیرا باعث می‌شود افراد حاضر در اتاق احساس خستگی کنند.

کاغذ دیواری مناسب برای اتاق کارها

برای آنکه محیط اتاق کار شما آرامش بخش باشد، نیاز است از رنگ‌های روشن و ملایم استفاده کنید. اگر می‌خواهید دیوارهای اتاق کار شما باعث ایجاد فضایی بانشاط و پر انرژی شود رنگ اتاق کار را شاد و گرم مانند بنفش، زرد و نارنجی انتخاب نمایید. کاغذ دیواری اداری معمولا در همین تناژها چاپ می شود.

سخن پایانی

سالیان زیادی است که از کاغذ دیواری به‌عنوان یکی از مولفه‌های تزئینی برای زیبا کردن فضای خانه و دکوراسیون تجاری و اداری استفاده می‌شود. اگر قصد خرید کاغذ دیواری برای منازل و دفاتر اداری را دارید، باید در ابتدا روحیه‌ای که در فضای کار حکمفرما است را در نظر بگیرید.

از آنجا که داشتن یک محیط کاری پویا و شاداب باعث بیشتر شدن بازده کاری کارمندان می‌شود بسیاری سعی کنید کاغذ دیواری‌های های ساده اما روشن را انتخاب کنند. ست کردن کاغذها با میز و صندلی و مبلمانی که در اداره قرار داده‌اید هم بسیار مهم است. پس اگر قصد خرید کاغذ دیواری برای فضای خانه یا اداره خود را دارید می‌توانید به مرکز تخصصی چاپ سبحان مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *