تابلو فلکسی؛ از طراحی تا چاپ و قیمت

تابلو بنر فلکسی

زمان تخمین زده شده مطالعه: 6 دقیقه

اگر قصد سفارش چاپ فلکس یا برآورد قیمت تابلو فلکسی را دارید، و سوالاتی مشابه سوالاتی که مطرح کردیم در ذهن شما نیز هست، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

معرفی چاپ فلکس

چاپ فلکسی که بین عوام به تابلو فلکسی یا تابلو بکلایت نیز شهرت دارد، در تبلیغات فضای داخلی و خارجی و به طور ویژه در تابلوسازی به کار می‌رود. به دلیل عبور نور و سطح براق و یک دست این متریال، تابلوهای تبلیغاتی که با چاپ فلکسی ساخته می‌شوند هم زیباتر هستند، هم مخاطب بیشتری را به خود جلب می‌کنند و البته که برای تبلیغات شبانه هم گزینه خیلی خوبی هستند!

متریال فلکسی‌ یک متریال پرکاربرد در تبلیغات indoor و outdoor است. چون برعکس چاپ بنر، این قابلیت را دارد که نور را از خود عبور دهد، مقاومت بالایی در مقابل کشیدگی، خراشیدگی و عوامل محیطی دارد و ماندگاری بالایی دارد، جزو پرفروش‌های چاپی است. فلکسی از جنس PVC بوده و بسیار انعطاف پذیر است. تابلو فلکسی اغلب در مکان‌هایی استفاده می‌شود که منبع نور در پشت تابلو قرار دارد.

به دلیل عبور نور و درخشش این نوع تابلو‌های تبلیغاتی، خیلی سریع و حتی از فواصل دور هم نظر مخاطبان را جلب می‌کند. تابلو بک لایت معمولا در هر سایزی قابل سفارش است. از نظر هزینه، کاملا مقرون به صرفه است و رویه آن به گونه‌ای طراحی شده که فلکس داخل آن، قابل تعویض می‌باشد و برای ایجاد تنوع می‌توانید هر چند وقت یک بار رویه آن را تعویض کنید.

تفاوت چاپ فلکس با چاپ بنر

فرق بنر با فلکس چیست؟ این یکی از سوالات پرتکرار مشتریان ماست!

اگرچه در ظاهر بین چاپ فلکس و چاپ بنر شباهت‌های دیده می‌شود، اما به طور کلی یک تفاوت مهم بین بنر و فلکس وجود دارد که آن، قابلیت عبوردهی نور توسط فلکس است. همانطور که پیش‌تر هم به آن اشاره شد، فلکس قابلیت عبور نور از خود را دارد، اما بنر این قابلیت را ندارد.

با این وجود اگر قرار باشد در محلی فاقد نور از آن استفاده شود، بهتر است در شب یا در محیط‌های تاریک اطراف آن پروژکتور نصب شود. بنر برای مکان‌هایی مناسب است که نیاز به استفاده نور از پشت تابلو نباشد؛ مانند چاپ بنر تبلیغاتی.

انواع تابلو فلکسی

به طور کلی تابلوهایی که در آن از چاپ فلکس استفاده شده باشد، تابلو بک لایت نامیده می‌شوند. این تابلوها دارای نور و جذابیت و درخشندگی زیادی هستند، ولی به صورت تخصصی این تابلوها به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند: تابلو فلکسی فیس و تابلو تک فریم.

تابلو نوع اول دارای دو فریم است. یکی از فریم‌ها روی پارچه قرار دارد و فلکس چاپ شده بر قرار می‌گیرد، فریم دیگر در زیر کار قرار می‌گیرد که محل نصب عامل نور (نور مهتابی شاخه‌ای) است. تابلو تک فریم همان‌طور که از نامش مشخص است، فقط یک فریم دارد. به لحاظ ضخامت نیز، نازک‌تر است و نورپردازی تابلو نیز با استفاده از چراغ‌های LED انجام می‌شود.

تابلو تک فیس، قیمت مناسب‌تری دارد. در طول زمان انرژی کمتری مصرف می‌کند و به همین دلیل برای مصرف‌کنندگان مقرون به صرفه است. تابلو فلکسی برجسته نیز یکی دیگر از انواع تابلو تک فریم است که کاربرد محدودی دارد و خیلی شبیه رول‌‌آپ است.

کاربردهای تابلو فلکسی

یکی از مهمترین کاربردها و موارد استفاده از تابلو فلکسی، استفاده از آن در فضاهای تاریک و در شب است. بطوری که شما می‌توانید در فضاهای بسته نمایشگاهی به صورت شبانه‌روزی از این تابلوها استفاده نمایید. از دیگر کاربردهای سردرب اماکن و مغازه‌ها است که هم در روز هم در شب، جلوه زیبایی دارند.

استفاده از این تابلوها در بیلبوردها، فضاهای نمایشگاهی، اعلان‌های درون ‌شهری، تابلو و بیلبوردهای تبلیغاتی شرکت‌ها، موسسات و انواع فروشگاه‌ها نیز کاربرد دارد. از دیگر کاربردهای چاپ فلکس می‌توان به تبلیغاتی فضای باز و فضای داخلی، زیباسازی محیط‌های تجاری یا محل کار و دکوراسیون، استفاده در همایش‌ها، سمینارها و کنفرانس‌های مهم برای درج اعلان و اطلاعیه‌ها نیز اشاره کرد.

چاپ فلکسی عرض 5 متر

رول یا ورق فلکسی دارای انواع و ابعاد مختلفی است، که با توجه به نوع مصرف و محل نصب و سایر پارامترها، عرض رول مناسب انتخاب می‌شود. عرض‌های متداول فلکس، 1، 1.5، 3.2 و 5 متر هستند. چاپ با عرض‌های تا 3.2 متر، چاپ نرمال هستند که مشتریان زیادی دارند و چاپ فلکس عرض 5 متر، عموما به چاپ لارج فرمت معروف هستند. اغلب این متریال ها برای ساخت تابلوهای بسیار بزرگ استفاده می‌شوند.

چاپ تابلو فلکسی ارزان قیمت و با کیفیت

چاپ فلکسی فیس یکی از خدمات مجموعه محصولات چاپ های Large Format و چاپ عریض چاپخانه ماست که در عرض‌های 1 متر الی 5 متر چاپ می‌شود. ما این متریال را با بهترین کیفیت و حداقل هزینه تامین می‌نماییم، و سفارشات شما را با بهترین کیفیت چاپ میکنیم. شما می‌توانید در هر لحظه هم از طریق ثبت سفارش آنلاین و هم از طریق پنل ثبت سفارش تلگرامی و واتساپی ما سفارشات خود را ثبت نمایید.

جمع بندی

در این مطلب با چاپ فلکسی، تابلو فلکسی و انواع آنف و نیز برآورد قیمت تابلو فلکسی آشنا شدیم. اگر قصد تبلیغات محیطی، آن هم در شب یا فضاهای کم نور را دارید، چاپ فلکسی یا تابلو فلکسی می تواند گزینه بسیار مناسب و ایده آلی برای شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *