راهنمای چاپ بنر ارزان و فوری + لیست قیمت

چاپ بنر ارزان و فوری
چاپ بنر ارزان قیمت و فوری لوازم خانگی تولیپسی

یکی از ابزارهای تبلیغاتی که معمولا به دلیل مناسب بودن قیمت برای اغلب کسب و کارها با هدف تبلیغات محیطی مورد توجه قرار گرفته، چاپ بنر است. متریال بنر به دلیل مقاومت بالا در برابر تغییرات محیطی و ماندگاری بالا برای استفاده در طولانی مدت، بهترین گزینه برای تبلیغات محیطی کسب و کارها هستند؛ اما چیزی که باعث محبوبیت بیشتر این ابزار شده، قیمت پایین و در دسترس بودن آن است. ما در این مطلب قصد داریم، علاوه بر تشریح مزایای چاپ بنر ارزان و فوری، به توضیح زوایای پنهان سفارش چاپ این محصول با قیمت های پایین بپردازیم، پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

معرفی چاپ بنر

بنر متریالی است که از جنس پلاستیک یا PVC ساخته شده است. این ابزار تبلیغاتی معمولا در فضاهای باز یا به اصطلاح OUTDOOR نصب می شود. بنر تبلیغاتی توانایی چاپ در سایزهای بسیار بزرگتر نسبت به پلات لمینت و یا انواع استیکرها را دارد. چاپ بنر در هر طرح و سایزی با دستگاه های چاپ بنر عرض بالا صورت می گیرد. قیمت بنر بسیار پایین است و در برابر نور خورشید، باران، برف، حرارت، کشیدگی و پارگی مقاومت بالایی دارد.

انواع چاپ بنر تبلیغاتی

شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که آیا تمامی بنرها ویژگی های مشترکی دارند یا فقط گروه خاصی از این محصولات؟ در پاسخ باید گفت تمامی بنرها از یک جنس هستند و در برابر آب و هر گونه تغییرات دمایی مانند گرما و سرما مقاومت خوبی از خود نشان می دهند. در ایران اغلب چاپخانه ها بیشترین متریال و مواد اولیه را از کشورهای چین و کره تامین می کنند.

گرماژ این محصول نیز بسته به کشور و شرکت تولیدکننده متفاوت است اما اغلب در بازه 8 الی 15 متغیر است. اما نکته مهمی که در اینجا وجود دارد تفاوت بین بنرهای چینی و کره ای است و این تفاوت در میزان مقاومت و کیفیت چاپ نهایی روی این دو نوع متریال است. به طوری که بنرهای کره ای از کیفیت چاپ و مقاومت بهتری برخوردار هستند. دلیل این تفاوت هم به بافت پارچه بنر مرتبط می شود. بافت پارچه بنرهای کره ای یکنواخت تر و جلای رنگ، طرح، کیفیت و وضوح چاپ در آن ها بهتر است و در نهایت ظاهر زیباتری دارند.

ویژگی های چاپ بنر ارزان قیمت با چاپ فوری

چاپ بنر ارزان قیمت برای بیلبورد تبلیغاتی

اما اکنون به ویژگی های بنرهای ارزان قیمت با بنرهای باکیفیت می پردازیم، ویژگی های مهمی که باید قبل از ثبت سفارش چاپ بنر نسبت به آنها مطلع باشید، عبارتند از:

  • هزینه پرداختی بسیار پایین در مقایسه با چاپ بنرهای باکیفیت
  • دوام و ماندگاری کمتر نسبت به خراشیدگی، پارگی و کشش
  • عمر کوتاه، جذابیت طرح و رنگ پریدگی آن در گذر زمان و تابش نور خورشید و بارش باران و برف
  • ضخامت کمتر متریال اصلی
  • عدم قابلیت استفاده در شب

نکات کلیدی ثبت سفارش چاپ بنر ارزان و فوری

دستگاه هایی که طرح و فایل ارسالی را روی بنر و هم چنین فلکس چاپ می کنند معمولا یا از نوع سالونت یا اکوسالونت هستند. دستگاه های اکو سالونت نه تنها برای چاپ بنر و چاپ فلکسی هزینه گرانتری دارند، بلکه دارای تراکم رنگ بیشتر و در نتیجه کیفیت بالاتر هستند. اما تنها ایراد این دستگاه ها نسبت به دستگاه های سالونت سرعت بسیار پایین چاپ فلکسی و بنر است.

نکته مهم دیگر اینکه دستگاه های اکوسالونت علاوه بر بنر و فلکس این توانایی را دارند تا بر روی کاغذهای دیواری و نیز پارچه هر نوع طرح و نقشی را چاپ کند، در صورتی که دستگاه های سالونت چنین قابلیتی را ندارند. پس دقت کنید که معمولا بنرهایی که با دستگاه های سالونت چاپ می شوند، قیمت پایین تری نیز دارند.

طراحی بنرها معمولا توسط نرم افزارهای فوتوشاپ یا کورل دراو انجام می شود. دقت کنید که حتما خروجی نهایی کار با فرمت JPEG یا TIFF یا نهایتا PDF گرفته شود. رزولوشن یا DPI طرح شما حداقل 100 و حداکثر 300 DPI باشد؛ بویژه اگر سایز طرح انتخابی شما لارج فرمت است حتما DPI را بین 72 تا 150 تنظیم کنید، زیرا دستگاه های چاپ لارج فرمت، DPI300 را نمیتوانند پشتیبانی کنند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *