هر آنچه که باید درباره چاپ لایت باکس بدانیم

چاپ لایت باکس

موضوعی که در این مطلب قصد داریم به آن بپردازیم، استفاده از چاپ لایت باکس برای تبلیغات محیطی است. تابلو لایت باکس‌های سر درب مغازه‌ها، فروشگاه‌ها، ادارات، آتلیه ها و داخل منازل سریعاً توجه افراد را به ‌سمت خود جلب می‌کند؛ به‌ ویژه زمانی که این تابلوها در مناطق پر رفت و آمد نصب شوند. بنابراین اگر می‌خواهید درباره چاپ فلکس، چاپ لایت باکس و طراحی تابلو بک لایت بیشتر بدانید، تا انتهای این مطلب با ما همراه شوید.

چاپ لایت باکس

چاپ لایت باکس؛ بهترین ابزار برای تبلیغات محیطی

تابلوی لایت باکس سازه‌ای است که برای تبلیغات محیطی در ابعاد مختلف استفاده می‌شود و بهترین وسیله برای معرفی محصولات و خدمات برندهای مطرح دنیا به‌ حساب می‌آید. در ادامه می‌خواهیم به معرفی تابلو لایت باکس و انواع آن، کاربردها و مزایای استفاده از چاپ لایت باکس بپردازیم:

لایت باکس

✔ معرفی تابلو لایت باکس و انواع آن

دلیل محبوبیت این تابلوهای LED استفاده از نور قوی در پس ‌زمینه آنهاست که باعث درخشش و جذابیت هر چه بیشتر نام تجاری شما می‌شود. تابلو لایت باکس را می‌توان با انواع تصاویر و لوگو شرکت‌ها به‌ شکل چشم‌نواز در معرض دید عموم مردم در فضاهایی مانند مراکز خرید، فروشگاه‌ها، پاساژها، بیمارستان‌ها، راه‌آهن، خیابان‌ها، مترو، فرودگاه‌ها و نمایشگاه‌های بین‌المللی و هر مکان دلخواه دیگر که رفت و آمد در آن زیاد است نصب کرد.

این تابلوهای پر نور معمولاً در قالب یک باکس پلاستیکی، چوبی و آلومینیومی ساخته می‌شوند و رویه آن‌ها از جنس پلکسی و پلکسی گلس رنگی و کریستالی است. این تابلوها در ابعاد سفارشی هم قابل ساخت هستند، به ‌شکلی که در اندازه‌های بزرگ و کوچک برای فضاهای داخلی و خارجی و همچنین به‌ صورت ایستاده و آویزان قابل سفارش می‌باشد. معروف‌ترین انواع تابلو لایت باکس عبارتند از:

  1. تابلو لایت باکس‌های آویزان
  2. تابلو لایت باکس MPF و آلومینیوم
  3. تابلو لایت باکس کریستالی و چرخشی
  4. تابلوهای مرکز خرید
  5. لایت باکس لوگو
  6. تابلوهای LED دار
  7. لایت باکس مگنتی
  8. تابلوهای حروف برجسته
  9. تابلو نئون
  10. تابلوهای سه‌بعدی نورانی
  11. لایت باکس فریم لس
  12. لایت باکس استپ فریم

✔ کاربردهای تبلیغاتی چاپ بک لایت

از تابلوهای لایت باکس می‌توان در امور مختلف تبلیغاتی استفاده ‌کرد. از جمله مهم‌ترین کاربردهای تبلیغاتی چاپ بک لایت به شرح زیر است:

  1. استفاده از تابلو لایت باکس‌های فضای داخلی و خارجی برای منوی غذای رستوران‌ها، فست‌فودها، کافی‌شاپ‌ها، سینما، سمینارها، سالن کنفرانس، ایستگاه‌های مترو و قطار، مراکز آموزشی، بیمارستان‌ها و مراکز خدماتی
  2. معرفی محصولات و نمایش آثار هنری در نمایشگاه‌های عکاسی و معرفی رزومه کاری یک شرکت
  3. تبلیغات در اماکن تجاری، اداری، فرودگاه‌ها، نمایشگاه‌های بین‌المللی
  4. کاربرد تزیینی در سقف‌های کاذب
  5. معرفی و تبلیغات برندهای خاص در داروخانه‌ها و نمایندگی‌های فروش

✔ مزایای استفاده از لایت باکس

تابلوهای لایت باکس به نسبت دیگر تابلوها دارای مزایای بسیاری هستند. از مزایای استفاده از تابلو لایت باکس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. مقاومت و طول عمر بالا تابلوهای لایت باکس در برابر عوامل طبیعی
  2. مصرف انرژی کم
  3. سهولت در نصب تابلوهای لایت باکس در اکثر مکان‌ها
  4. هزینه اقتصادی و مقرون به‌ صرفه
  5. تبلیغات ۲۴ ساعته و شبانه‌روزی
  6. نورپردازی بسیار عالی در تابلوهای لایت باکس
  7. چاپ تصاویر دلخواه با بهترین کیفیت  
کاربردهای چاپ لایت باکس

بهترین مکان برای نصب لایت باکس

تابلوهای لایت باکس بهترین ابزار تبلیغاتی است که بیشتر در مکان‌های پر رفت و آمد به ‌عنوان تابلوی اعلانات نصب می‌شوند. این تابلوها معمولاً به ‌شکل های مختلف و بر اساس سلیقه مشتری در مکان‌های مختلف قابل ‌نصب هستند. در ادامه بهترین مکان‌هایی که برای نصب لایت باکس مناسب هستند را به شما معرفی می‌کنیم:

✔ نصب تابلو لایت باکس بر روی انواع دیوارها

این تابلوها بر روی دیوارهای سنگی، گچی، چوبی و فلزی قابل‌ نصب هستند. از لایت باکس‌های فضای داخلی و خارجی می‌توان به‌ عنوان منو در فروشگاه‌ها، مغازه‌ها، رستوران‌ها و فست‌فودها و کافی‌شاپ‌ها استفاده‌ کرد. با وجود این تابلوها دیگر نیازی به روشن‌ کردن لامپ جداگانه در هنگام شب نخواهید بود و هنگام تاریکی یک منبع نور ملایم برای فضای مورد نظرتان در اختیار دارید.

✔ آویزان کردن یک‌ طرفه یا دوطرفه لایت باکس از سقف

این تابلوها از زوایای مختلف توجه مخاطب را به خود جلب می‌کند و به‌ سادگی قابل‌ مشاهده هستند. از لایت باکس به‌ صورت آویز می‌توانید در فروشگاه‌های بزرگ برای راهنمایی و هدایت مشتریان به ‌سمت برندی خاص، یا در دورتادور غرفه‌های نمایشگاهی برای تقویت نور مورد نیاز داخل غرفه استفاده‌ کنید.

✔ استفاده از لایت باکس به ‌شکل ایستاده

نمایشگاه‌ها و فضاهای خارجی شهری بهترین مکان‌ها برای نصب تابلوهای لایت باکس هستند. از این تابلوهای نورانی اغلب به‌عنوان تابلوهای اطلاعاتی در فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های قطار و مترو برای نشان‌دادن مسیرها استفاده می‌شود.

تابلو بک لایت

تفاوت تابلوی لایت باکس و تابلوی فلکسی

همان‌طور که در مقالات قبلی راجع‌ به چاپ بنر و فلکس گفتیم، از تابلوهای فلکسی معمولاً به‌ عنوان تابلوی سر درب شرکت‌ها، فروشگاه‌ها و مغازه‌ها استفاده می‌شود. چرا که متریال فلزی به کار رفته در چاپ فلکس، مقاومت بالایی در برابر عوامل طبیعی مانند نور خورشید، باد، باران، خاک و ضربه دارد. ولی مواد و متریال پلاستیکی به کار رفته در تابلوهای لایت باکس، ممکن است بر برابر صدمات و شدت باد، شکسته یا از بین برود.

متریال فلکس به‌خاطر ضخامت بالا، نوری بسیار ضعیف‌تر و کدر تر از خود منعکس می‌کند و از نظر نورپردازی بهتر لایت باکس مناسب‌تر است. تابلوهای فلک سی به‌ خاطر فریم و سازه بسیار بزرگ، فضای زیادی را اشغال می‌کنند و ممکن است در هنگام نصب تا نیم متر از دیوار بیرون بزنند، در حالی‌که تابلوهای لایت باکس بسیار جمع و جور هستند و شاید در هنگام نصب کمتر از 10 سانتی‌متر بیرون ‌زدگی از دیوار داشته‌ باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *